Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB
ik heb precies hetzelfde met de Nvidia codec (en Animal ook, dus misschien moeten we ons verenigen...). Ook powerdvd werkt niet, want de decoder checkup utility van microsoft geeft aan dat die niet certified is.
Met windvd heb ik het echter wel aan de praat gekregen. Omdat ik niet zo gecharmeerd ben van de audio codec van windvd heb ik het volgende gedaan:
Win dvd geinstalleerd
Video codec gekopieerd
Win dvd verwijderd
Video codec geregistreerd
AC3 filter geinstalleerd
Zo wordt (ook in MCE) windvd als video decoder gebruikt, en AC3Filter als audio decoder, een combi die ik erg lekker vind werken. Voor de rest heb ik alleen de FDD(FFD?)Show filters geinstalleerd voor divx enzo, werkt ook prima.
Over live tv durf ik niets te zeggen want ik heb (nog) geen tuner.
Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN
Ik heb hetzelfde 1x 150mce kaartje
driver: 39 77 en 80 geprobeerd
decoders nvidia 58, powerdvd, windvd
decoder is niet het probleem volgens mij (ook al zegt hij dat), ik vermoed dat het eerder probleem is van kaart niet goed geinstalleerd
dvd afspelen geen probleem, radio doet ook wat
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
-voor videokaart altijd aparte MCE drivers gebruiken en niet de standaard xp drivers.
-decoder error is vaak te verhelpen door windows update volledig te draaien.
-in sommige gevallen is het niet mogelijk om geluid én de tuner tegelijk te laten werken. Dit is een IRQ probleem en op te lossen door de tuner kaart uit het pci slot te halen; mce opstarten; pc uitschakelen en tunerkaart weer installeren.
-mijn ervaring is tot nog toe dat mce niet lekker wil draaien op MSI moederborden; om de een of andere reden bijten deze elkaar.
Wat ook ff een goede tip is, is om de DScaler 5 - Alpha MPEG Filters te installeren van http://sourceforge.net/projects/deinterlace/
Deze heeft een nog mooier beeldkwaliteit dan NVDVD en is nog gratis ook
[ Voor 5% gewijzigd door Tubbietje op 31-10-2004 01:00 ]
Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB
Update Rollup 1 for Windows XP Media Center Edition 2005 with HDTV Support (KB873369)
werkt nu!
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Hi, kun je me zeggen wat je nu precies in welke volgorde hebt geïnstalleerd? Waarschijnlijk zo?:Tarod schreef op 31 oktober 2004 @ 00:59:
Het is me inmiddels gelukt om het aan de praat te krijgen en dat was een nieuwe installatie! Hierna werkte meteen alles als een zonnetje
Wat ook ff een goede tip is, is om de DScaler 5 - Alpha MPEG Filters te installeren van http://sourceforge.net/projects/deinterlace/
Deze heeft een nog mooier beeldkwaliteit dan NVDVD en is nog gratis ook
- 150MCE kaart in pc
- Volledige verse install van MCE2005
- MCE driver voor de 150MCE kaart installeren
- MCE driver -indien aanwezig- van je videokaart installeren (ik heb ATI 9600SE)
- MPEG filters installeren
- Windows update draaien
Zou ook graag weten welke driver versies je hebt gebruikt.
Thanks!!
Hieronder de volgorde van installatie met linkjes naar de driversHaJeeEs schreef op 31 oktober 2004 @ 08:09:
[...]
Hi, kun je me zeggen wat je nu precies in welke volgorde hebt geïnstalleerd? Waarschijnlijk zo?:
- 150MCE kaart in pc
- MCE driver -indien aanwezig- van je videokaart installeren (ik heb ATI 9600SE)
- Windows update draaien
Zou ook graag weten welke driver versies je hebt gebruikt.
Thanks!!
- 150MCE kaart in pc
- Chipset update (VIA)
- Windows update draaien
- MCE driver van de videokaart installeren (ATI)
- Ook de NVDVD 1.0 heb ik geinstalleerd, maar is niet speciaal nodig
Good Luck!
[ Voor 12% gewijzigd door Tubbietje op 31-10-2004 13:12 ]
Oh ja, toch nog 1 vraag. Moet ik voor teletekst de VT32Win app van Hauppauge installeren? Lijkt mij niet, toch? Heb dat (nog) niet gedaan. Als ik teletekst selecteer in Live TV zie ik niks. De knoppen etc. verschijnen wel, maar geen tekst. Werkt dit bij jou wel goed?
[ Voor 66% gewijzigd door Hakkie op 31-10-2004 13:28 ]
Misschien hebben we wel hetzelfde probleem
Ik krijg hetmaar niet opgelost
[rml][ mce2k5] "Dvd decodeer programma niet gevonden"[/rml]
[ Voor 22% gewijzigd door Animal op 31-10-2004 13:27 ]
Dat probleem heb ik ook ja en nog niet opgelost... ook nog niet echt verder naar gekeken om eerlijk te zijnHaJeeEs schreef op 31 oktober 2004 @ 13:24:
Dank Tarod, het werkt nu, op de DVD na. Dat zal ook wel goed komen...
Oh ja, toch nog 1 vraag. Moet ik voor teletekst de VT32Win app van Hauppauge installeren? Lijkt mij niet, toch? Heb dat (nog) niet gedaan. Als ik teletekst selecteer in Live TV zie ik niks. De knoppen etc. verschijnen wel, maar geen tekst. Werkt dit bij jou wel goed?
DECCHECK geeft bij mij de volgende output:
Wat kunnen jullie van deze settings zeggen?
http://www.xbmcfreak.nl/
Klinkt misschien stom, maar ik heb dus de codec van WinDVD die NIET als certified staat aangemerkt voor MCE als Preferred gezet. Ik had met de andere het probleem dat als ik mijn MCE minimaliseerde de DVD niet meer wilde spelen.Erhnam schreef op 31 oktober 2004 @ 19:22:
Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb het ondertussen aan de praat gekregen door die opensource Dscaler te installeren.
DECCHECK geeft bij mij de volgende output:
[afbeelding]
Wat kunnen jullie van deze settings zeggen?
Na het selecteren van de andere codec werdt er vreemd genoeg ineens een vinkje geplaatst bij de zogenaamd niet gecertificeerde codec.... vreemd-achtig hè?
Alle soort codecs geinstaleert, maar hij zegt gewoon nogsteeds een decoder error.
als iemand me kan helpen, lees aub even mijn topic door.
Z
ps, dscaler werkt hier ook niet:S
[ Voor 12% gewijzigd door Animal op 31-10-2004 21:57 ]
Ik heb ook al van alles geprobeerd.......en ook zonder resultaat. Heel vreemd allemaal. Met MCE2004 werkte PowerDVD+patch vlekkeloos.Animal schreef op 31 oktober 2004 @ 21:56:
Ik heb het gewoon nu een week NIET aan de gang!
Alle soort codecs geinstaleert, maar hij zegt gewoon nogsteeds een decoder error.
als iemand me kan helpen, lees aub even mijn topic door.
Z
ps, dscaler werkt hier ook niet:S
Verwijderd
groetjes marco
PS VERGEET NIET EERST DE OUDERE DECODER TE UNINSTALLEN EN DAN DE NIEUWE INSTALEREN { voor de nvdvd decoder dan als je een oudere versie draait}
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 22:46 ]
nou, dat werkt gewoon helemaal niet ...Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 22:43:
Nou bij mij werken de nvidia decoders prima de 4.0.0.58 is de laatste en certified en de 29 versie doet het ook prima met die deckchek kan je de decoder als geprefereerd zetten zodat media center die gebruikt...
groetjes marco
PS VERGEET NIET EERST DE OUDERE DECODER TE UNINSTALLEN EN DAN DE NIEUWE INSTALEREN { voor de nvdvd decoder dan als je een oudere versie draait}
Moedeloos wordt ik ervan
Eerlijk gezegd ben ik ook met de Dscaler codec niet tevreden. Het beeld is vreselijk lelijk, ook als je dvd's afspeelt. Normaal gesproken gebruik ik powerdvd en ik denk dat ik daar maar weer naar terug ga. Ook DivX-en en Xvid's zien er trouwens ronduit smerig en korrelig uit in MCE.
Edit:
Zou het trouwens zo kunnen zijn dat MCE niet goed overweg kan met een Radeon 9200, omdat deze niet voor DirectX 9 is gemaakt?
[ Voor 14% gewijzigd door EdGnoj op 01-11-2004 00:07 ]
Dit werkt zeer goed eigenlijk.
Voor de Divx en Xvids gebruik ik ffdshow (en Ac3filter) en schaal ik het zooitje omhoog x2, gebruik in een NR filter, deblocker en dat zien Avi's er heel goed uit.
En qua CPU verbruik valt het allemaal mee, met een Matrox G450 had ik met 1.5x schalen als 80-100% cpu, nu maar 50-60%, en kan ik op de achtergrond nog wat opnemen.
Waar heb je die filters vandaan gehaald?Redje schreef op 01 november 2004 @ 10:02:
Voor de Divx en Xvids gebruik ik ffdshow (en Ac3filter) en schaal ik het zooitje omhoog x2, gebruik in een NR filter, deblocker en dat zien Avi's er heel goed uit.
Die zitten in ffdshow. Ik gebruik wel de alpha versie, maar deze werkt eigenlijk ook erg stabiel.
Wat info en settings staat op HTPC News: http://htpcnews.com/main.php?id=ffdshowdvd_4
Werkt jou powerdvd SE ook goed met S/pDIF en hardware acceleratie?Redje schreef op 01 november 2004 @ 10:02:
Ik gebruik een 9250 en als decoder gebruik PowerDVD SE.
Dit werkt zeer goed eigenlijk.
En qua CPU verbruik valt het allemaal mee, met een Matrox G450 had ik met 1.5x schalen als 80-100% cpu, nu maar 50-60%, en kan ik op de achtergrond nog wat opnemen.
Ik had DVD nog niet getest met MCE, maar het lijkt allemaal redelijk te werken.Animal schreef op 01 november 2004 @ 16:54:
[...]
Werkt jou powerdvd SE ook goed met S/pDIF en hardware acceleratie?
Spdif out werkt iig prima, onder in MCE staat ook een DD logo.
Ik heb ook Zoomplayer er op staan en daarmee kan je in de properties komen van diverse decoders, dit kan in MCE niet.
Niets kan tegen de kwaliteit van NVDIA DVD DECODER op :-)HaJeeEs schreef op 02 november 2004 @ 22:22:
Ik gebruik (nog) geen SPDIF, maar met het installeren van Intervideo WinDVD Platinum v6.0.6.56 zijn al mijn problemen opgelost! Alles werkt: DVD, TV inclusief teletekst, radio, opnemen/afspelen. Beeldkwaliteit (op pc scherm) vind ik prima. TV is wat minder en natuurlijk ook afhankelijk van het antennesignaal. In z'n algemeenheid kan ik WinDVD van harte aanbevelen!
ALs het werkt dan:D
Nu Windvd, en het werkt (bijna een dag...).
Ook ik heb het gevoel dat Nvdvd een mooier tv beeld gaf icm de PVR 250.
[ Voor 17% gewijzigd door jopie op 05-11-2004 22:27 . Reden: toevoeging mening tv kwaliteit ]
De DScaler decoder wordt toch vaker als het mooist beschreven.Animal schreef op 03 november 2004 @ 15:20:
[...]
Niets kan tegen de kwaliteit van NVDIA DVD DECODER op :-)
ALs het werkt dan:D