maximale doorvoersnelheid PCI???

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
beste tweakers,
na wat zoeken veel onduidelijkheid gekregen over de snelheid van een PCI poort. ik wil misschien RAID gaan gebruiken en heb geen raid op mobo dus vandaar een pci. hoeveel mb/s gaat er door die poort?

systeem: dell 3ghz HT,800mhz fsb, s-ata 120gb.
volgens mijn bevinden staat er 133mhz op de pci maar wat voor mb's moet ik daar bij denken?

voor jullie is dat vast een domme vraag maar ik zie denk ik door de bomen het bos niet meer.

Verwijderd

3 vraagtekens? Toe maar. Dit is eigenlijk geen vraag voor op dit forum, maar vooruit, ik doe m'n best.

Je FSB is 200, en je hebt een gewoon intel-letje, dus ik ga d'r haast vanuit dat je een Intel 865 of 875 based plankje hebt (dell is praktisch synoniem voor intel, dus kan moeilijk anders helaas).

Die northbridges hebben meestal een ICH5-based southbridge (checken!), en die hebben 3 PCI-hosts versie 2.2.

En hoe snel PCI2.2 is mag je lekker zelf opzoeken. Hint: kijk naar de vorm van je PCI slot, en denk na: hangt er niet nog meer aan? Sommige onboard devices hangen ook aan de PCI bus, en slurpen ook bandbreedte...

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
133 MB/s gaat er max door de hele pci bus. Elke pci slot deel dus met de andere 133 MB/s.

PCI slot draait trouwens op 33 Mhz of 66 Mhz. Maar aangezien jij een normale desktop pc hebt, denk ik dat die van jouw op 33 mhz draait en dus max 133 MB/s haalt.

Dit is genoeg voor 2 hd's in raid-0/1. Mocht je nog meer kaarten hebben op de pci bus die ook veel MB/s trekken, dan word het lastig.

[edit]
Meer info kan je vinden in de FAQ op GoT en internet :P :9

[ Voor 10% gewijzigd door geforce5_guy op 29-11-2004 00:36 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Hint: Kijk eens in de PMG faq

edit:
damn you geforce5_guy :P
Je hebt het verpest

[ Voor 50% gewijzigd door job op 29-11-2004 00:28 ]

Verwijderd

Maximale doorvoersnelheid:
PCI: 0,12 GB/s
PCI-X: 7,95 GB/s
PCIe: 15,63 GB/s

(had je ook zelf kunnen vinden in de PMG Faq en op [google=bandbreedte PCI])

En de snelste minimale leessnelheid in BenchDB is 0,0841796875 GB/s. Zie hier voor meer benchmarks en hier voor een uitleg over RAID.

Kortom, neem eerst de broodnodige basis info tot je, mocht je er daarna niet uitkomen kun je veel gerichter een topic openen met de vragen die een goede keuze in de weg staan. Zie ook de forumFaq voor wat wij verwachten op het forum.

Dit topic is gesloten.