[MCE 2005] Kwaliteit beeld op tv

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik ben sinds een paar weken ook bezig met het bouwen van mijn eigen htpc.

Ik heb gekozen voor de volgende configuratie:

AMD Sempron 2200+ @ 1800MHz
Asus A7V8X-X
Coolermaster cooler op 7volt draaiend.
512MB DDR SDRAM 400MHz
Oude ATX voeding, met de fan ook op 7volt.

Maxtor DiamondMax 10 200GB
Asus Radeon 9200SE 128MB
2x Hauppauge WinTV PVR150 MCE

Alles werkt prima op één ding na.
Het beeld op de tv is slecht.
Als ik op de tv zap van een normaal aangesloten tuner-kanaal, naar de externe ingang waarop de pc zit aangesloten. Dan wordt het verschil erg goed duidelijk.
Bij bewegende beelden is alles veel minder scherp. Ook blijven er veel dingen hangen, die pas na een tijdje verdwijnen.

Nu heb ik gezocht of meer mensen dit probleem hebben, maar daar kan ik zo snel niets over vinden. In de thread: [url][rml][ MCE 2005] Post hier je werkende configuratie - help anderen[/rml][url] zie ik bij 3 mensen staan dat zij ook deze videokaart gebruiken, en daar zie ik geen ondervonden problemen.

Nu is dan de vraag of zij het beeld goed genoeg vinden, of dat het bij hun ook echt beter is.

Ik sluit de pc aan op een Philips 72cm Matchline 100hz Digital Scan. Ik heb alle externe aansluitingen geprobeerd. Als ik echter een andere pc hierop aansluit, met daarin een Geforce 3 ti 200, is het beeld perfect, mooi scherp etc. Er blijft ook niets hangen van de beelden. Dus ik denk dat er met de tv en bekabeling die ik gebruik niets mis is.

De pc start ik op zonder monitor aangesloten, dus ik krijg al meteen beeld op de tv, het bootscherm etc. Dit is al meteen niet zwart maar grijs, en alles blijft dus een tijdje hangen. Ik heb van de kaart beide connectors geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.

In windows heb ik de overscan optie van Ati aangezet, daardoor was het beeld op de tv mooi beeldvullend, maar de kwaliteit is nog steeds slecht. Het lijkt me ook niet aan de software te liggen omdat ik tijdens het bootscherm van de pc al meteen zie dat de kwaliteit niet goed is. Dit lijkt me niet te maken te hebben met een windows driver.

Mijn conclusie is eigenlijk dat de tvout van de Asus 9200se van slechte kwaliteit is. Ik zou nu graag weten hoe anderen dit ervaren met deze kaart.
Ook ben ik nu van plan een nieuwe videokaart te gaan kopen, want perfecte beeldkwaliteit is het belangrijkst vind ik.
Om nog een keer zo'n miskoop te voorkomen zou ik graag van anderen horen welke kaarten een perfecte kwaliteit leven op de tvout uitgang.
Ik kan namelijk geen reviews vinden over beeldkwaliteit op de tvout van de huidige kaarten.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Kun je die TV niet veel beter aansluiten op de VGA output?

VGA -> SCART kabeltje maken, geeft een stuk beter beeld dan een TVout signaaltje.

Als de performance niet zo belangrijk is op 3D gebied, kun je een 2e hands Matrox G400/450 gebruiken, maar vga-scart lijkt me het beste.

http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

Afbeeldingslocatie: http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/images/cable_wiring.gif

Of die programmas alleen werken onder MCE2005, dat weet ik verder niet

Je kan je TV dan ook fatsoenlijk op 16:9 aansturen.

RGB-scart met een HTPC

[ Voor 38% gewijzigd door DJSmiley op 28-11-2004 21:30 ]

• Fraggar
  • Niet online
De oplossing hierboven brengt een hoop werk en risico met zich mee. Het kan zijn dat je je pc of tv beschadigd, dus dat idee wil ik voor eventueel later bewaren.
Mijn eigen Asus 9200SE heb ik terug gebracht naar de winkel, het beeld was echt te wazig vergeleken met het normale tv beeld op de tv.

Ik heb ondertussen gezocht naar de tv-chips op videokaarten.
Er zijn een aantal tv-chips gebruikt, maar de Connexant cx25871 blijkt duidelijk de beste kwaliteit te geven. Ook noemt men dat deze chip in een Xbox wordt gebruikt.

Toen ik ging zoeken naar een kaart met die chip erop kwam ik alleen maar kaarten tegen uit de Geforce 2, 3 of 4 serie. Ik heb nergens iets kunnen vinden over de tv-chips op de meer recentere kaarten, en of ze zelfs zo'n chip gebruiken.

Daarom heb ik een overzichtje gemaakt met daarin het merk, type, eventuele genoemde opmerkingen en de tv-chip die erop zit.
Ik heb gekozen voor de Geforce 4 serie, omdat dit de meeste recente videokaarten zijn, en her en der nog te koop zijn:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.meulendijks1/cx2587x/cx2587x.jpg

Nu heb ik twee vragen:

- Zijn er mensen met een hierboven aangegeven kaart, zoja hoe is de kwaliteit van het beeld op de tv vergeleken met normaal tv-beeld? Komt het echt in de buurt?

- Kan iemand me vertellen hoe het zit met de tv-chips op de huidige kaarten? Bijvoorbeeld de nVidia Geforce FX serie? Of de Ati Radeon 9xxx serie?

Verwijderd

Ik gebruik de Asus FX 5200 128 mb
is een goedkoop kaartje, maar werkt prima, ook goed beeld op tv-out

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 16:56 ]

• Fraggar
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:56:
Ik gebruik de Asus FX 5200 128 mb
is een goedkoop kaartje, maar werkt prima, ook goed beeld op tv-out
Dat is wat iedereen zegt, dat het 'goed beeld' levert.
Maar is die kwaliteit echt vergelijkbaar met je tv beeld als je niet via het media center tv kijkt?

Heb je wel eens op en neer gezapt van een kanaal op je tv naar het kanaal van je media center waar ook dezelfde zender wordt afgespeeld als 'live tv'?
En zoja, zijn die 2 beelden dan even scherp?

Staat er 'Integrated (MV) bij je 'TV encoder type:' in het nView control panel?
Ik ben echt benieuwd hoe de kwaliteit op tv is van al die zelfgebouwde of gekochte media center pc's.

• Fraggar
  • Niet online
Ik heb ondertussen een Geforce 4 Ti 4400 bemachtigd en kunnen testen.

De beeldkwaliteit is nu beter geworden ten opzichte van de kaarten die ik eerder getest heb.
Ten opzichte van een 5900XT, 9200SE of Geforce3 Ti 200 is deze kaart met de Conexant cx25871 chip duidelijk beter.
Het beeld is scherper, vooral met de optie 'Enhance Text' enabled in Tvtool.

Toch is de beeldkwaliteit nog steeds niet 100% in vergelijking met het beeld van de tv zonder HTPC aangesloten. Ik denk dat het ongeveer op 90% daarvan zit, het is een tikje waziger en de kleuren zijn toch iets minder, vooral zwart en wit.

De kabel van hierboven ga ik niet maken, omdat ik de 9200SE alweer verkocht heb. Ik denk dat de beste oplossing een nieuwe LCD-tv is. Eigenlijk vind ik het eindresultaat dus wat tegenvallen, mijn htpc wordt een vervanger voor de videorecorder, maar zeker geen vervanger voor de dvd-speler of het live-tv kijken.

Jammer dat er zo weinig mensen gereageerd hebben mbt wat zij vinden van de beeldkwaliteit.
Misschien zou dit topic ook beter thuishoren in 'Videoplanken & Beeldkanonnen'.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Een ding wordt me niet duidelijk: in welke resolutie gebruik je de TV uitgang? Het beeld verbetert qua scherpte heel duidelijk als je bijv van de standaardresoluties zoals 640x480 of 800x600 overstapt op de native PAL resolutie van 720x576.

Verder kun je de bitrate van de encoding nog zodanig instellen dat details scherper worden en het beeld niet zichbaar slechter wordt zodra er snelle bewegingen in het beeld komen.

Geloof me: LiveTV met MCE is zo goed te maken dat je geen verschil ziet met normale TV. Hoewel er toch een verschil is: bij analoge TV heb je beeldlijnen die meer details kunnen tonen dan gedigitaliseerde beeldlijnen met 720 pixels. Het beeld zal daarom op een grote TV misschien iets minder zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Overigens zijn mijn ervaringen met MCE op m'n PVR350-gebaseerde systeem opgedaan, en het zou kunnen dat de PVR150 in kwaliteit verschilt van de PVR350. Ze zijn op verschillende chipsets gebaseerd en de PVR150 is volgens mij goedkoper gemaakt om aan de MCE hype mee te doen.

En dan de 4e edit: ;)

Heb je al aan finetuning van de kanalen gedaan? De frequenties die de kabelboer opgeeft, en die MCE dus gebruikt, zijn meestal niet helemaal optimaal. Als een zender niet goed scherp is dan helpt het verhogen van de frequentie (klein stukje) om het beeld te verbeteren. Dit verschilt per zender en per regio in Nederland (wat een geweldig systeem hebben we toch hier.....)

[ Voor 33% gewijzigd door Exirion op 06-12-2004 00:59 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Fraggar
  • Niet online
De native PAL resolutie ga ik morgen proberen dan, al geloof ik niet dat dat een groot verschil maakt. Ik heb daar wel eens voor gekozen, maar vandaag alleen getest op 800x600.

De bitrate van de encoding lijkt me niet zo van toepassing te zijn. De beeldkwaliteit is bij het afspelen van een dvd ook een stuk minder dan bij het afspelen van dezelfde dvd in een stand-alone dvd speler.

Ik geloof je helaas niet, ik denk niet dat het lukt om dat op een normale tv te bereiken.

Het verschil tussen de PVR150 of de PVR350 is ook niet van toepassing omdat ook de beeldkwaliteit minder is bij het afspelen van dvd's etc. Het gaat dus niet alleen om de kwaliteit van tv beelden.

Het fine-tunen is ook niet echt van toepassing, zie hierboven. Dat is echter ook niet nodig, want op een monitor zien de tvbeelden er prima uit. Bedankt voor je reactie :)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Fraggar schreef op maandag 06 december 2004 @ 01:04:
De native PAL resolutie ga ik morgen proberen dan, al geloof ik niet dat dat een groot verschil maakt. Ik heb daar wel eens voor gekozen, maar vandaag alleen getest op 800x600.
Interpolatie maakt het beeld zichtbaar minder scherp.
Ik geloof je helaas niet, ik denk niet dat het lukt om dat op een normale tv te bereiken.
Toch is het zo ;) En velen zullen het beamen, maar helaas zit jij met een probleem waardoor het niet lukt.

Dat blijkt ook uit het feit dat je klaagt over 'grijs ipv zwart'. Bij nvidia kun je met tv tool je contrast verbeteren en dat lukte me altijd goed met de nvidia kaarten die ik heb gehad. Tegenwoordig heb ik Radeon kaarten waarbij het met de driver settings kan.

De combinatie van slecht contrast en onscherp beeld lijkt me alles te maken hebben met de kwaliteit van de TV-out. Zelf gebruik ik de TV-out van de PVR350 en ik heb nooit zo'n stabiel, rustig en scherp beeld gezien als daarmee. Echter, sinds ik een VGA->SCART kabel heb gemaakt werkt de VGA kaart ook erg goed met de TV. Je zou het eens kunnen proberen als je iemand weet die het voor je kan maken :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Fraggar
  • Niet online
Exirion schreef op maandag 06 december 2004 @ 01:24:
Interpolatie maakt het beeld zichtbaar minder scherp.
De resolutie gaf geen verbetering helaas.
Dat blijkt ook uit het feit dat je klaagt over 'grijs ipv zwart'. Bij nvidia kun je met tv tool je contrast verbeteren en dat lukte me altijd goed met de nvidia kaarten die ik heb gehad. Tegenwoordig heb ik Radeon kaarten waarbij het met de driver settings kan.

De combinatie van slecht contrast en onscherp beeld lijkt me alles te maken hebben met de kwaliteit van de TV-out. Zelf gebruik ik de TV-out van de PVR350 en ik heb nooit zo'n stabiel, rustig en scherp beeld gezien als daarmee. Echter, sinds ik een VGA->SCART kabel heb gemaakt werkt de VGA kaart ook erg goed met de TV. Je zou het eens kunnen proberen als je iemand weet die het voor je kan maken :)
Ik heb alles zitten fine-tunen met tvtool vandaag om het optimale resultaat te bereiken. De kwaliteit van de TV-out lijkt me inderdaad ook de boosdoener, maar die is dus bij alle kaarten slecht. Dit is de kaart met de beste TV-out zover ik weet, door de Conexant chip.
De TV-out van de PVR350 kan ik niet proberen, maar die schijnt ook niet goed samen te werken met MCE2005.

Verder heb je gelijk over die VGA->SCART kabel. Die ga ik toch maar maken.
Deze Geforce4 probeer ik weer te verkopen en dan koop ik weer een Ati Radeon 9xxx, die ik helaas net verkocht heb.

Ik heb ook nog een interessant topic gevonden wat ook over dit probleem gaat:
http://www.xpmce.nl/cgi-b...on=display;num=1098642515
Een stukje naar beneden scrollen en je ziet ook een foto van iemand die met zo'n kabel werkt.

Voor de grap heb ik zelf ook eens zo'n foto gemaakt, echter niet met een digi-cam maar rechtstreeks een capture via de svideo-in op mijn Hauppauge Theater:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.meulendijks1/cx2587x/mce2005.jpg

Op de rare strepen bij RTL5/SBS6 moet je niet letten. Verder is duidelijk te zien dat dit minder helder is. Alles is iets waziger. Ook zie je ghosting achter bijvoorbeeld de 4 van RTL4.
Bij live-tv vallen al deze dingen nog iets meer op.

Verwijderd

Als ik me niet vergis, werkt MCE met direct3D, waardoor de 3D-engine van je videokaart bepalend kan zijn. Heb hier een XFX 6800GT erin zitten, maar het beeld is om van te kwijlen. Overigens is dat ook zo bij het bootscherm. Foto's maken van de TV is niet echt zinvol, maar als ik DVD of DivX kijk, kan m'n stand-alone DVD er maar moeilijk aan tippen. LiveTV is wel wat minder, maar ik heb nog niks aan de settings gedaan. MCE draait net een paar uur, dus vandaar.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dan vraag ik jou, wat is er 3D aan een DVD? Niks! Je 3D engine heeft er helemaal niks mee te maken. En dat je liveTV minder is, komt door de hardware MPEG encoder op je TV kaart die alles in 1 pass moet encoderen, terwijl DVDs met software encoders gemaakt worden die multiple passes gebruiken om de optimale kwaliteit uit de beschikbare bandbreedte te halen.

Als je de TVout gebruikt van de videokaart, dan zit het probleem daar. Ik gebruikte eerst ook de Svideo out van mijn Radeon 9500, maar nu hangt mijn TV direct aan de VGA aansluiting en het beeld is veel beter. Ok, live TV zuigt nog steeds als je het met DVD vergelijkt, maar het is tenminste scherp en contrastrijk.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
check ff mijn tip in het tips &tricks topic. Probeer die kabel van gamma maar ens, zal superveel schelen. Doet dat het niet dat ruil je hem lekker weer :Y)
Prijs valt mee, is €6 voor 1.5 meter.

[ Voor 13% gewijzigd door pretorian_nl op 06-12-2004 23:29 ]

Digital Media Junkie

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:17

bladebla

<Piéééép>

pretorian_nl schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:52:
check ff mijn tip in het tips &tricks topic. Probeer die kabel van gamma maar ens, zal superveel schelen. Doet dat het niet dat ruil je hem lekker weer :Y)
Ook buiten MCE om ben ik wel nieuwsgierig om die kabel eens te proberen. In welke lengtes zijn ze te koop, en wat is de prijs ongeveer?

Weer een beetje ontopic:
Beeld kwaliteit valt voor live-tv ook in het register nog leuk op te poetsen:
code:
1
2
3
4
5
6
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Globespan\
Parameters\ivac15\Driver]
"BrightnessValue"=dword:00000088
"ContrastValue"=dword:00000048
"SharpnessValue"=dword:00000002
"SaturationValue"=dword:00000047

Verschilt per tvkaart wat je kunt gebruiken, en ja, er is ook een apart tooltje voor zodat je niet direct in het register hoeft te prutsen. Het lastige is dat je niet direct resultaat ziet van je aanpassingen. Ik heb wat settings uitgeprobeert van mensen die met die waarden tevreden waren.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 14:15

Zjemm

...

ik heb een samsung 50 Hz tv van 1 jaar oud.... zou een htpc hierop een beetje te doen zijn? of is 100 hz een must?

of moet je tv alleen 100 Hz zijn als je die via naar scart kabel wilt gebruiken?

opensecure.nl

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Zjemm schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:46:
ik heb een samsung 50 Hz tv van 1 jaar oud.... zou een htpc hierop een beetje te doen zijn? of is 100 hz een must?

of moet je tv alleen 100 Hz zijn als je die via naar scart kabel wilt gebruiken?
Waarom zou een HTPC perse 100Hz nodig hebben? :?

Bij vga->scart moet je ervoor zorgen dat je videokaart 25Hz interlaced (50 halve beelden per seconde) uitspuugt.

Verwijderd

zonoskar schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:15:
Dan vraag ik jou, wat is er 3D aan een DVD? Niks! Je 3D engine heeft er helemaal niks mee te maken. En dat je liveTV minder is, komt door de hardware MPEG encoder op je TV kaart die alles in 1 pass moet encoderen, terwijl DVDs met software encoders gemaakt worden die multiple passes gebruiken om de optimale kwaliteit uit de beschikbare bandbreedte te halen.

Als je de TVout gebruikt van de videokaart, dan zit het probleem daar. Ik gebruikte eerst ook de Svideo out van mijn Radeon 9500, maar nu hangt mijn TV direct aan de VGA aansluiting en het beeld is veel beter. Ok, live TV zuigt nog steeds als je het met DVD vergelijkt, maar het is tenminste scherp en contrastrijk.
Om dan maar even te antwoorden op de vraag wat er 3D is aan DVD, hier een linkje met een simpele uitleg: http://groups.google.nl/g...0news.t-online.com&rnum=1
De kwaliteit van de TV-kaart staat hier niet ter discussie. TS heeft overal een slecht beeld. Dan zou het aan de videokaart of aan de BIOS-instellingen kunnen liggen. Experimenteer eens met de buffergrootte en fastwarites in de BIOS van je mobo.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:08:
Dan zou het aan de videokaart of aan de BIOS-instellingen kunnen liggen. Experimenteer eens met de buffergrootte en fastwarites in de BIOS van je mobo.
Fletse kleuren, onscherp beeld en ghosting hebben natuurlijk niks met dit soort instellingen te maken... Op z'n hoogst kun je de gamma/contrast corrigeren om de kleuren beter te krijgen, maar daar houdt het mee op.

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 21:36
pretorian_nl schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:52:
Prijs valt mee, is €6 voor 1.5 meter.
Wat voor kabel bedoel je? Ik kan in dat topic geen dergelijk post van je vinden....
Zo'n VGA -> SCART kabel lijkt me wel wat, maar ben niet zo handig met soldeer apparaat...

Heb helaas 2 lijnen van onder naar boven door het beeld op de TV lopen...

Carpe Noctem

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb een Ati 9700 en daar heb ik perfect beeld mee met de SVHS kabel van 5 meter....
(wel 100hz TV). Helaas is de kabel van de antenne niet zo lekker....(misschien een nieuwe kopen..)

[ Voor 81% gewijzigd door _Richie_ op 07-12-2004 22:10 ]

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:13:
[...]

Fletse kleuren, onscherp beeld en ghosting hebben natuurlijk niks met dit soort instellingen te maken... Op z'n hoogst kun je de gamma/contrast corrigeren om de kleuren beter te krijgen, maar daar houdt het mee op.
De TS had ook andere klachten:
Bij bewegende beelden is alles veel minder scherp. Ook blijven er veel dingen hangen, die pas na een tijdje verdwijnen
Dit lijkt te maken te hebben met prestaties die niet voldoen. Wie weet wat het resultaat is op de beeldkwaliteit. Een MP3 klinkt op 128kbits stukken beter dan op 96kbits. Prestaties van het systeem hebben dus wel degelijk invloed op de beeldkwaliteit.

• Fraggar
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:00:
[...]

De TS had ook andere klachten:
[...]
Dit lijkt te maken te hebben met prestaties die niet voldoen. Wie weet wat het resultaat is op de beeldkwaliteit. Een MP3 klinkt op 128kbits stukken beter dan op 96kbits. Prestaties van het systeem hebben dus wel degelijk invloed op de beeldkwaliteit.
Dat probleem lag niet aan de systeem prestaties. De scherpte bij bewegende beelden is verbeterd met deze 'nieuwe' videokaart, vooral ook door de Tvtool opties.
Het blijven hangen van dingen is helemaal opgelost, dat had te maken met welke videokaart ik gebruikte, maar inderdaad ook met software instellingen.
Het systeem opzich is snel genoeg, als test heb ik de processor nog op 9x200=1800MHz laten lopen, maar dat geeft in Media Center geen verschil, alles ging ook al soepel.

Nu is het een kwestie van een Ati Radeon kopen en de kabel gaan maken, ik post daarna mijn ervaringen weer.
De conclusie lijkt me wel dat de svideo of composite uitgangen op een videokaart nooit het gewenste perfecte beeld geven, wat voor kaart je ook gebruikt.
Mijn mening is dan ook, dat mensen die zeggen dat ze het daarmee prachtig vinden, het misschien nooit beter gezien hebben.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ik heb zelf een radeon 9700pro, beeld had ik eindelijk goed maar sinds gister doet hij niets meer, ik heb windows opnieuw geinstalleerd drivers etc etc

als ik in ati caalyst control center kijke ziet hij tv wel maar ik krijg er geen beeld op alles blijft zwart. als iemand een idee heeft ik hoor het graag. ik kan atm niet die 15dsub->scart maken omdat ik met me hand int gips zit dus dat is atm geen oplossing.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1