Toon posts:

[mod_rewrite] Plaatjes werken niet meer in 'subdir'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende ik heb dit
code:
1
2
3
RewriteCond %{REQUEST_URI}  !images.* 
RewriteCond %{REQUEST_URI}  !misc.* 
RewriteRule ^(.*)$  "./index.php?nav=$1" [L]

Nu zit ik met het volgende alles werkt behalve als ik bv naar een pagina ga die 'erachter' zit bv bla.com/news/ dan wil hij de plaatjes van /news/images/plaatje.gif pakken ipv van /images/plaatje.gif, ik heb al een paar dingen door lopen spitten en toen kwam ik op die rewritecond maar kom er niet achter hoe ik dat nou verder zou moeten doen, want het werkt niet als ik in die 'subfolder' zit, alleen als ik gewoon op de normale index zit.

Alvast bedankt

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:16
De makkelijkste oplossing is het volledige pad gebruiken, incl domeinnaam.

Verwijderd

Topicstarter
Speedener schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:40:
De makkelijkste oplossing is het volledige pad gebruiken, incl domeinnaam.
en de moeilijke, want ik moet namelijk zorgen dat ie makkelijk te verplaatsen is. Zit er nog wel een paar keer aan te komen dat dat gaat gebeuren, en waar zou ik die pad moeten gebruiken in de htaccess of in de document source bij de plaatjes zelf

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Volgens mij kun je dit oplossen door de <base>-tag in je <head>-sectie te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ik had gelezen in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/954873 dat dat alleen werkte in IE is dat al aangepast of gaat dat niet werken..

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Daar staat dus dat je het hele pad (= absoluut) op moet geven.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:39:
code:
1
2
3
RewriteCond %{REQUEST_URI}  !images.* 
RewriteCond %{REQUEST_URI}  !misc.* 
RewriteRule ^(.*)$  "./index.php?nav=$1" [L]
Wat moet de rewrite-rule precies doen dan? Als er ergens de tekst 'images' in de REQUEST_URI zit moet 'ie het negeren?

[ Voor 44% gewijzigd door chris op 28-11-2004 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, de plaatjes in het document zelf werken niet doordat hij het 'pad' veranderd naar bv bla.com/news/images/plaatje.gif en niet bla.com/images/plaatje.gif pakt door de mod_rewrite op news.

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Probeer je met die eerste RewriteCond de images niet de RewriteRule te laten doorlopen? Dan moet je die regel gewoon weglaten en de <base>-tag gebruiken.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:42:
[...]

en de moeilijke, want ik moet namelijk zorgen dat ie makkelijk te verplaatsen is. Zit er nog wel een paar keer aan te komen dat dat gaat gebeuren, en waar zou ik die pad moeten gebruiken in de htaccess of in de document source bij de plaatjes zelf
ik zie dat je php gebruikt, dan moet het toch niet moeilijk zijn om die url's naar die plaatjes volledig in de output te krijgen :?
althans op die manier los ik dit altijd op, is bij mij nog nooit fout gegaan iig
Pagina: 1