Toon posts:

[Apache] Door mod_rewrite laden plaatjes niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik sinds kort de mod_Rewrite module van Apache om de URLS naar mooie namen te verandere. Op zich werkt dit perfect, alleen laad hij hierdoor de plaatjes en CSS file niet meer goed.

Bijvoorbeeld de URL /nieuws/2
word netjes herschreven naar nieuws.php?id=2

Maar alles plaatjes binnen deze pagina worden daarna opgezocht in /nieuws/images/blaat.jpg, maar deze bestaat niet omdat de map gewoon in root staat. Is dit via een regel in de .htaccess op te lossen?

code:
1
2
RewriteEngine On
RewriteRule ^nieuws/(.*) nieuws.php?id=$1

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

RewriteCond is wat jij zoekt

code:
1
RewriteCond   %{REQUEST_URI}  !^/admin/.*

doet alles behalve /admin/ rewriten, dus speel er mee wat je wilt.. Dit staat gewoon in de mod_rewrite helppagina van Apache trouwens.

[ Voor 79% gewijzigd door GX op 13-09-2004 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, zal er eens naar kijken ..

Verwijderd

Je kan ook een <base href=""/> meegeven in je html documenten.

Verwijderd

Topicstarter
Met het BASE commando werkt het perfect, thanx!

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 17:17

TrafeX

Tuned for life!

Ik kan me vergissen maar ik dacht dat het base href commando niet in alle browsers werkte zoals FireFox, klopt dit?

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
TrafeX schreef op 14 september 2004 @ 10:22:
Ik kan me vergissen maar ik dacht dat het base href commando niet in alle browsers werkte zoals FireFox, klopt dit?
Nee dat klopt niet, het werkt prima in Firefox, zoals in alle browsers.

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Het zou kunnen dat TrafeX doelt op het feit dat er een compleet pad (met http:// dus) in je base moet staan... ik had namelijk precies hetzelfde probleem als de TS, en dit ook opgelost met wat uitgebreidere .htaccess (checken op file existence enzo) en ook de base boven elke pagina.

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 17:17

TrafeX

Tuned for life!

Ik had er laatst een beetje mee zitten spelen maar ik kreeg het alleen in IE aan de praat, heb verder niet meer naar een oplossing gezocht omdat ik al een andere oplossing had.
Maar ik had dus waarschijnlijk het gehele pad op moeten geven zoals Cavorka zei.
Dus vergeet mijn opmerking ;)

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Pagina: 1