Toon posts:

EAX3 naar SPDIF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je EAX3 kan laten omzetten naar SPDIF.
Ik namelijk het volgende probleem, in Call of Duty hoor je 3d Geleuid alleen goed als je EAX 3 ondersteuning heb.
Mijn kaartje heeft EAX2 ondersteuning maar dat klinkt totaal niet.
Ik heb mijn speakerset (Creative INSPIRE 5.1 Digital 5700) verbonden via een optische SPDIF kabel aan de geluidskaart(Cmedia CMI9880/8CH) op mijn moederbord.
Weet iemand een oplossing??

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

EAX en spdif hebben niks met elkaar te maken. Waar jij op doelt is dat je waarschijnlijk meer kanaals geluid wilt hebben. Je kan namelijk prima een spel spelen met EAX3 ondersteuning, en dat via de SPDIF naar je speakers sturen. Maar dan wel alleen stereo. Als je meer dan twee kanalen via de SPDIF wilt doen wordt het lastig, dat kan alleen maar als je een Soundstorm geluidskaart hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan het dan dat ik via PowerDVD als ik de SPDIF uitgang kiest dat ik het dan wel via alle boxen.
Ook bij AC3filter is dat geen probleem zolang het maar door word gestuurt als SPDIF word het door de decoder die bij mijn boxen hoord goed door gestuurt.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Omdat het geluid bij DVD en ac3 bestanden al ge-encodeerd is zodat de s/pdif uitgang het uit kan sturen. Meerkanaals audio in 1 digitaal signaal. Bij spellen staat dit meerkanaals geluid niet van tevoren vast (omdat jij als speler het geluid beïnvloed door bijv. te schieten). Omdat het niet vast staat kan het niet van tevoren ge-encodeerd worden, dit moet ter plekke gebeuren terwijl je speelt. En dat kan nu alleen nog de soundstorm (met een korte vertraging) en binnenkort andere 'dolby digital live' kaarten.

Sluit je speakers aan met 3 koptelefoon naar tulp snoeren (of wat je speakers ook gebruiken) voor spellen etc.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:09

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

PowerDVD stuurd het DTS of DD inderdaad door je SPDIF uitgang, maar dit heeft helemaal niets te maken met EAX. EAX is iets van Creative dat gebruikt wordt in games en zover ik weet bestaat er nog geen mogelijkheid dit door je SPDIF uitgang te sturen. Je zult dan de analoge uitgangen/afzonderlijke kanalen van de geluidskaart op de versterker moeten aansluiten en niet via een SPDIF uitgang.

Tenminste zover ben ik gekomen met de zoektocht hiernaar.....

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

/me heeft destijds zijn dtt2500 ingeruild voor een andere set...

Ook vanwege dit probleem... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor reacties.
Ik dan wel een audigy2 geluidskaaart kopen voor EAX3 jammer maar helaas.
Nu zit ik een 2 strijd of zal ik wachten op de Audigy 4.
Pagina: 1