output log Z680 switchen voor PC of beamergeluid

Pagina: 1
Acties:

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:25
ff kort het probleem:
ik ben de gelukkige eigenaar van een Z680 van logitech die ik via optical en 6ch heb aangesloten op m'n pc (audigy 1)
diezelfde pc stuurt ook een zelfbouw beamer aan, om op de muur film te zien.
voor de verhuis werd er projectie gedaan boven het pc scherm en stonden alle kanalen goe...
maar sinds ik verhuisd ben, staat het scherm gedraaid tov het pcscherm en klopt links/rechts en front/rear niet meer...

aangezien de boxen zowel voor spellekes als voor film gebruikt worden, dacht ik van film via optical te bekijken en de spellekes via de 6ch.
dus zou ik alles juist aansluiten dat de boxen correct staan voor optical en de kanalen switchen bij de 6ch.

veranderingen zouden zijn: (eerst output van soundkaart, dan input van de pod)
FL ==> RL
RL ==> RR
FR ==> FL
RR ==> FR

nu kan ik natuurlijk via een minijack die dingen switchen, maar zit ik met het probleem van de ground... immers de front en rear zitten door elkaar... mag ik die gewoon verbinden met elkaar? of vb front bij front houden en rear bij rear?
heeft dat invloed op de klank(vb FL heeft dan de ground van de rearkanalen), of is dat zelfs gevaarlijk?
of zijn er betere manieren om dit op te lossen? (switch maken ofzo?) :?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 01:05
De ground is aan elkaar gekoppeld, het maakt dus niet uit welke bij elkaar zitten, de ground komt van allemaal toch bij elkaar.

Mijn Home Cinema in aanbouw