Toon posts:

Aansluiten van diversen app op mijn TV.

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen?

Ik heb 1 Sony TV met 3 scart aansluitingen
1 Sony Video Recorder met 2 scart aansluitingen
1 SONY DVD met 2 scart aansluitingen
1 Pinnacle Showcenter met 1 scart aansluiting
Binnekort krijg ik een digitale decoder voor de TV.

Alle 3 scart aansluitingen op mijn TV zijn nu in gebruik, waarvan een voor scart/tulp
naar mijn receiver voor geluid over m'n boxen.

Hoe moet ik in God's naam nu alles corrrect aansluiten, zodat ik alles zonder problemen kan gebruiken.

Mijn dank is groot.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je Video recorder heeft zelf ook een tuner, anders kan die niet opnemen.
Doordat dat ding 2 scart aansluitingen heeft, kan je op je video-recorder nog een aparaat hangen. Je moet dan wel altijd je Video-recorder aan hebben staan, en de Tuner op het video-kanaal zetten.
code:
1
2
3
    -> Video-recorder -> Digitale decoder
TV  -> DVD
    -> Showcenter

Andere optie is een scart-verlengdoos, met daarop meerdere scart aansluitingen. Zo ook een PS1 en een Video-recorder op een TV aangesloten met 1 scart ingang.

Ey!! Macarena \o/

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 23:29
Zoek even uit welke scart ingang op de TV een RGB signaal ondersteunt (staat wellicht in de handleiding). Zet hier dan de dvd speler op en stel deze in op RGB in het menu. Gebruik de 2e scart ingang van de TV voor de rest van de apparaten met een schakelbox, bijv:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/xl/3000_3999/3500/3500/3505/350577_RB_00_FB.EPS.jpg
(maar dan met het aantal ingangen dat je nodig hebt)

En gebruik de laatste scart als uitgang.
Wat ook nog mogelijk is, is de laatste scart als zowel ingang als uitgang gebruiken, maar je TV moet dit wel ondersteunen. Geen idee of dat zo is, en welke scart ingang ook precies als uitgang kan dienen. Dan heb je zo'n kabel nodig:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/xl/3000_3999/3500/3500/3502/350206_BB_00_FB.EPS.jpg

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Space29
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-02 18:09
Ik gebruik ongeveer dezelfde configuratie.

Computer
DVD
ZapBox
Video

De decoder (Zapbox) is voorzien van twee scart aansluitingen. De video is daarom aangesloten op de ZapBox en de ZapBox op de TV. Eventueel zou het nog mogelijk zijn om de tweede scart aansluiting op de video te benutten voor nog een apparaat.

Bij he bovenstaande nog wel een opmerking: scart kun je als het ware serieel doorkoppelen zolang er goede kabels worden gebruikt en de scart onderdelen in de apparaten intern ook goed gebouwd zijn. Indien dit niet het geval is dan kunnen er nog wel eens kleine problemen optreden.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:27

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
bij philips videos is het zo, dat als die 2 scart aansluitingen heeft, dat die het signaal van de 2e scart doorstuurt naar de 1e scart (en omgekeerd), zodra de video uitstaat, dus digitale tv decoder op scart 2 van video, en scart 1 van video naar tv. heb ik zelf ook en werkt perfect :).

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 28-11-2004 19:29 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-02 21:39

Yuco

Womanizer!

Ik heb ze ook even niet meer op een rijtje:

ik heb in bestelling staan de Tatung V42EMGI. Deze tv heeft de volgende ingangen:
* AV1 (SCART - RGB)
* AV2 (SCART - RGB)
* AV3 (Composite 1x en S-Video x 1)
* AV4 (Component)
* AV5 (HDMI)

Tevens heb ik een Xbox360 met:
* SCART - RGB
* Component
* Optical out

Verder heb ik een home cinema set, de Sony DAV-SC5 met:
* SCART
* Video out 2x
* Video in 1x
* Optical in

Ten slotte ben ik van plan tv digitaal (Home) aan te schaffen en hiervoor te kopen de Samsung DCB-9401R digitale decoder met:
* 2 x SCART
* Optical out

Als ik nu de TV als basis neem ga ik alles zo aansluiten:
* AV1 (SCART - RGB) -> home cinema set
* AV2 (SCART - RGB) -> digitale decoder
* AV3 (Composite 1x en S-Video x 1) -> (nog) niets
* AV4 (Component) -> Xbox360
* AV5 (HDMI) -> (nog) niets

Verder verbind ik de X360 met de home cinema set via een optische kabel.

Rest mij alleen de vraag dat de digitale decoder nu niet met de home cinema set is verbonden. Kan ik dan toch tv geluid krijgen via mijn home cinema set?

Tevens zit ik ook te denken om eventueel de Samsung DCB-H360R (HDTV) digitale decoder te kopen. Deze heeft 2x SCART, 1 x HDMI en 1x optical. Al heeft deze decoder nog wel enkele kinderziektes en hij is een tikkie duurder dan de 9401R.

Graag jullie deskundig advies...

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:41

SeatRider

Hips don't lie

Je kunt de digitale decoder toch via optical aansluiten op het home cinema setje? Alleen heb je dan 2 apparaten die 1 ingang willen delen en zul je moeten schakelen. Of een iets uitgebreider HT setje aanschaffen waar je alle bovengenoemde apparatuur op kunt aansluiten.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1