NOS/*Nix: Dicht geen duidelijke reden.

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies. Opdelen is op dit moment niet nodig, vandaar dat NOS gewoon NOS blijft, en niet ieder Non-Windows OS een eigen hoekje krijgt.
Is een slechte argumentatie ("is niet nodig", hoezo welke argumenten? Waarom op slot? En waarom mogen andere users geen argumenten aandragen? Waarom is de mening van de slotplaatser 'all rulend')...Dus ik verzoek vriendelijk het slotje er af te halen zodat er weer gediscuseerd kan worden op basis van echte argumenten...Nu verwacht ik zeker geen OW en ik zal schrijven waarom, en waarom ik niet de MOD mail:

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
(...) wil nu gelijk een topic openen erover. Doe dat niet. (...)

In een sluitmessage staat als het goed is duidelijk wat er fout is, en wat je er aan kan doen.
Nope.
Open je toch een topic met een schreeuwerige topictitel en met een inhoud die echt nergens op slaat zonder dit topic doorgelezen te hebben, kan dat resulteren in een officiële waarschuwing.
Nope, geen schreeuwerige topictitel en geen inhoud die nergens op slaat, eveneens de topic doorgelezen.
Een boel redenen waaraan mijn topic niet voldeed, zoals: Scriptrequests, Vaker voorgekomen, Topic stond fout, Mijne wel dicht zijne niet etc..
Nope.
Vaak is het niet nodig om te gaan discussiëren omdat de reden duidelijk in de sluitmessage staat. Als je een topic opent in LA en het is echt overduidelijk waarom je topic op slot gaat, dan zal dat resulteren in een officiële waarschuwing.
Er staat geen enkele duidelijke reden in de sluitmessage. Daarnaast, misschien nog wel belangrijker, zijn deze topics ook netjes opgebleven:

Opsplitsing NOS in Linux en "kleine OS'en+DOS"
(Let op: Dit is een totaal andere vraagstelling toen, want ik heb het over alle *nixen, en niet alleen Linux waar men in dit topic vanuit ging, wat een totaal andere kijk geeft).

[rml][ REQ] Apple Forum?[/rml]

Als daar net als dit MODje zomaar een slotje op had gegooid (en vooral zo snel!) was er mogelijk ook nooit een eigen Apple-forum geweest..Zie immers deze replies:
Voor GoT lijkt me dat (op dit moment) niet interessant.
;
speciaal apple forum lijkt me overbodig
(etc...)

Snap je wat ik bedoel? Want er is nu uiteindelijk wel een topic gekomen -dankzij discussie op argumenten- en niet 1 modje dat wel even bepaald dat het niet nodig is...Daarom heeft het m.i. ook weinig nut om hem te mailen, hij heeft zijn vooroordeel toch al klaar..Terwijl bv ook in diezelfde thread door een ANDERE mod is gezegd:
Persoonlijk denk ik dat een Apple forum veel meer kans maakt als de gebruikers groep uit 'nos' groeit - of NOS zou gaan domineren -
Dat is nu juist waarover ik een discussie trachtte te beginnen met mijn vorige topic, want dat is nu het geval.

Als jullie per se willen dat ik 1 mod ga mailen die mijn topic dichtgooide zonder goede reden (althans niet eens vermeldt, en geen wederhoor), dan zal ik dat doen, maar wel onder voorwaarde dat er nog steeds een bemiddelaar is GoT is..en niet met dezelfde MOD mailen die zijn mening toch al klaar heeft en het daarom maar sluit zonder argumenten of anderen aan het woord laat...Dat is bij de Apple en de NOS/Linux thread niet gebeurd, en zie aldaar het resultaat: Uiteindelijk is er toch een Apple forum gekomen...Was dat er ook geweest als 1 mod had beslist een slotje te zetten omdat het zijn inziens niet nodig was? Ik hoop dat andere modjes wel in discussie durven gaan met degene die mijn topic heeft gesloten, en hopelijk dat andere users ook mogen meepraten, en dat niet een modje -omdat HEM het niet bevalt- gelijk iets dichtgooit, wat nu wel is gebeurd). Want behalve dat 1 MOD het overbodig vond met een slotje, was het inhoudelijk een nette discussie.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Uiteindelijk is er toch een Apple forum gekomen...Was dat er ook geweest als 1 mod had beslist een slotje te zetten omdat het zijn inziens niet nodig was?
Dat is echt totaal anders gegaan. Die discussies waren echt wel wat verdeelder dat het topic dat jij geopend hebt. Een aantal NOS regulars en mods hebben duidelijke redenen aangegeven, waarom accepteer je dat niet gewoon? Wil je dermate graag je gelijk halen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:48:
[...]

Dat is echt totaal anders gegaan. Die discussies waren echt wel wat verdeelder dat het topic dat jij geopend hebt. Een aantal NOS regulars en mods hebben duidelijke redenen aangegeven, waarom accepteer je dat niet gewoon? Wil je dermate graag je gelijk halen? :)
Ik wil helemaal niet mijn gelijk halen. Ik wil juist dat anderen ook netjes hun mening kwijt kunnen, zoals juist bij die andere topics de meningen uiteenliepen, moet dat toch in dat topic ook kunnen? Ik HOEF geen gelijk te hebben, maar wel dat er een eerlijke discussie ontstaat, en niet dat het gelijk opslot wordt gezet door 1 modje die het overbodig vind zonder dat hij de mogelijkheid aan anderen geeft hierover op een nette manier te discussieren. Daarom zie ik juist weinig heil om hem te mailen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het de crew die besluit hoe een forum moet heten. Als die al besloten hebben dat het NOS is en NOS blijft, met daarbij een verantwoording voor het waarom, wat heeft het dan voor zin om naar 'de mening van anderen' te luisteren?

Zo erg is het toch niet dat het NOS heet? HEt forum functioneert toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:43:
[...]

Is een slechte argumentatie ("is niet nodig", hoezo welke argumenten? Waarom op slot? En waarom mogen andere users geen argumenten aandragen? Waarom is de mening van de slotplaatser 'all rulend')...Dus ik verzoek vriendelijk het slotje er af te halen zodat er weer gediscuseerd kan worden op basis van echte argumenten...Nu verwacht ik zeker geen OW en ik zal schrijven waarom, en waarom ik niet de MOD mail:
Er zijn wel degelijk argumenten gegeven, de meerderheid van de mensen kan zich volgens mij prima vinden in de huidige opzet, NOS voor non-windows operating systems, waaronder dus een groot deel linux, en andere leden van de unix-familie, en hier en daar wat andere besturingssystemen die niemand in de weg zitten. Onlangs is ms-dos al verhuisd zelfs
Nope, geen schreeuwerige topictitel en geen inhoud die nergens op slaat, eveneens de topic doorgelezen.
Wel weinig hoogstaande discussietechnieken, en licht ontvlambare reacties onderling, zeker op het einde was er nogal wat onvriendelijkheid te bespeuren.
Er staat geen enkele duidelijke reden in de sluitmessage.
"Precies. Opdelen is op dit moment niet nodig" zie ik staan.
Daarnaast, misschien nog wel belangrijker, zijn deze topics ook netjes opgebleven:

Opsplitsing NOS in Linux en "kleine OS'en+DOS"
(Let op: Dit is een totaal andere vraagstelling toen, want ik heb het over alle *nixen, en niet alleen Linux waar men in dit topic vanuit ging, wat een totaal andere kijk geeft).
Dan moet je je terminologie consequent houden, en niet allerlei dingen doorelkaar roepen en erbijslepen.
[rml][ REQ] Apple Forum?[/rml]

Als daar net als dit MODje zomaar een slotje op had gegooid (en vooral zo snel!) was er mogelijk ook nooit een eigen Apple-forum geweest..Zie immers deze replies:
die topics liepen zo te zien niet uit in een halve ruzie, en de situatie liet blijkbaar toe om het idee serieuzer te bespreken.
Dat is bij de Apple en de NOS/Linux thread niet gebeurd, en zie aldaar het resultaat: Uiteindelijk is er toch een Apple forum gekomen.
Echter, apple was nergens in de overgrote meerderheid, maar had toch een redelijk brede belangstelling in diverse fora, op het moment dat je er dan een subforum van maakt, heb je een nieuw subforum, en je hebt niet tegelijk een of meerdere andere overbodig gemaakt.
en dat niet een modje -omdat HEM het niet bevalt- gelijk iets dichtgooit, wat nu wel is gebeurd).
Er was geen sprake van "maar 1 crewlid dat vond dat het dichtmoest", dat was met mij en ook nog andere crewleden besproken, echter er is maar 1 persoon nodig om het dicht te doen, dat deden we dus niet met zijn allen.

[ Voor 5% gewijzigd door blaataaps op 27-11-2004 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Er is toch ook geen "Windows95 Operated Systems" "Windows98 Operated Systems" t/m "Windows .NET 2003 Operated Systems". Soms kan je te ver gaan in onderscheid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mja ik vind dat de TS een punt heeft mbt die naamgeving aangezien het meerendeel van de topics over *nix schijnen te gaan. Ik vind het ook wel een beetje denigrerend.

Maar goed, ik kom nooit in dat subforum, en als hier al eerder een discussie over is gevoerd dan zij het zo wmb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude, je post iets van 1x per maand in NOS. En gezien je reacties in je vorige poging heb je echt geen flauw idee wat Linux of UNIX is. Let it go... NOS is UNIX en Linux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Even over het andere topic

Waarom WOS apart: er is heel veel veel meer Windows dan Linux OS. Zeker als alleen de OS zaken worden geteld.
Waarom Mac apart: ook de hardware.

Het hele kleine beetje dat geen Linux is, is geen subforum "waard". Hernoemen dan omdat je *Nix in de titel wilt? xNix en de rest, behalve Windows en Apple. Klinkt niet :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:50:
... Ik HOEF geen gelijk te hebben, maar wel dat er een eerlijke discussie ontstaat, en niet dat het gelijk opslot wordt gezet door 1 modje die het overbodig vind zonder dat hij de mogelijkheid aan anderen geeft hierover op een nette manier te discussieren. Daarom zie ik juist weinig heil om hem te mailen.
Ik gooi een topic nooit zomaar dicht, en al zeker niet hier in LA. Maar als de mensen die over zoiets beslissen (de subforum-moderators dus, Zwerver en blaataaps in dit geval, Wilke heeft daar niet gepost)) vertellen waarom het er niet zal komen, en er zo'n sfeer in het topic hangt, dan gaat hij dicht.

Zomaar een nieuw topic openen zonder mij te mailen komt erg disrespectvol over, en dat is wel jammer. Deze keer zal ik glashelder zijn waarom deze dicht gaat, en die zal duidelijk worden door deze post van blaataaps goed door te lezen en tot je te nemen.

Nog een fijne nacht verder.

[ Voor 5% gewijzigd door Remy op 28-11-2004 00:04 ]

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.