[xp] Offline bestanden terughalen*

Pagina: 1
Acties:

• JJzD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 19:48
mijn vorige topic is gesloten omdat er te weinig informatie was. Ik had al veel gedaan, maar het niet helemaal duidelijk gepresenteerd.
Je kan hem ook hier lezen [rml][ xp] Unmountable boot volume na conversie fs > ntfs[/rml]

Probleem: BSOD met de volgende error:
Unmountable_boot_volume
Errorcodes:
0x000000ED (0x83708E30, 0xC0000185, 0x000000000, 0x00000000)
Als ik in veilige modus opstart heb ik geen enkel probleem.

Hoe het kwam:
Ik heb een conversie van FAT32 naar ntfs uitgevoerd door convert c: /fs:ntfs

Op internet gezocht op:
Google (Unmountable_boot_volume, convert)
Knowlegdebase doorzocht
Support van microsoft doorzocht.
GOT Win BSOD guide
Got Search

Daar werd aangeraden om het volgende te doen:
In repair console opstarten
Uitvoeren van chkdsk /r of /p.

Dat heb ik geprobeerd en dan worden er fouten hersteld maar nog niets opgelost

Uitvoeren van fixboot
Dan word er een nieuwe bootsector geschreven, maar ook daarmee word er verder niets opgelost.

Verder word er ook aangeraden om met fdisk opnieuw de schijf in te delen.
Dat heb ik nog niet geprobeerd aangezien ik verschillende partities heb ivm dual boot linux en ik er dan niet zeker van ben of ik niet alsnog mijn windows moet herinstalleren. Niet dat er superbelangrijke dingen op staan maar dat is de laatste optie.
Omwille van de dualboot heb ik ook nog geen fixmbr uitgevoerd.

Een andere optie is dat mijn harde schijf caching heeft. Ik weet niet direct welke hardeschijf ik heb.
Alleen dat het een maxtor 60 bg is en dat in de bios staat:
6y080L0
Ik heb een controle van de hardeschijf met de ultimate bootdisk uitgevoerd en die geeft geen probleem aan. Verder vertelt de tweede code binnen de haakjes me dat het bestandsysteem niet corrupt is.
ik heb geprobeerd om de caching uit te zetten, maar daar kan ik niet bijkomen in de BIOS (UDMA dus uit nav: [rml]Tozzman in "[ 98 en xp] unmountable_boot_volume"[/rml])
Verder heeft een poster ook gesuggereerd dat het mobo kapot kan zijn. Lijkt me niet logisch aangezien het direct na een convert was en ik wel linux op kan starten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Offline bestanden terug halen?

Dit is echt niet hetzelfde als je topic van deze zomer met dezelfde naam hoor ;)
Gewoon data recovery bedoel je eigenlijk :)

Hoe krijg ik verloren gegane data terug? - OM FAQ
Kijk ook verder bij de utilities die genoemd worden.

Dat caching verhaal kun je achterwege laten, dat is hoogstwaarschijnlijk alleen via registry of GUI te benaderen. > windows instelling dus

Verder zou je natuurlijk ook kunnen kijken of je met je linux install er nog wel bij kan (NTFS support nodig, zonder extra fratsen is dat read-only) of bijvoorbeeld Knoppix of BartPE.

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 28-11-2004 02:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas even de topictitel aan. de (2) is mijn inziens overbodig :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters