SB live 5.1 @ win2K3 geen hardware acceleration

Pagina: 1
Acties:

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
Ik heb een SB live 5.1 kaartje,
En een PC met als OS windows server 2003 Enterprise edition.

Verder wil ik 5.1 geluid krijgen uit mijn kaartje maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar,

Ik heb een terratec 5.1 pci kaartje erin gehangen
Ik heb me onboard sound aangezet
en bij deze 2 krijg ik gewoon 5.1 geluid.

In mijn geval gebruik ik winamp, bij preferences -> output -> direct sound: staan in mijn geval 4 opties, SB live, terratec 5.1, C-media (onboard), primary sound drivers
bij de terratec en onboard opties is er de mogelijkheid om "allow hardeware acceleration" aan te vinken en bij de SB live ontbreekt deze functie.
verder bij ik er bijna van overtuigd dat het hier aan licht.

Ik heb hardware acceleration in bijv. dxdiag full staan.

dit kan dus ook zijn door een driver probleem dat ik geen hardware acceleration krijg.
verder heeft dit kaartje het wel gewoon gedaan onder XP pro met 5.1 geluid dus neem ik aan dat er een mogelijkheid is om het onder 2k3 ook te laten werken.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Creative heeft geen drivers voor win2k3, je bent aangewezen op de standaard drivers van windows zelf. Zie ook dit topic op hun forum: link

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dat is wel mooi klote natuurlijk... Is er geen hacked drivers ofzo voor Windows Server 2003?
Wat ik je nog wel aan kan raden is het YouP PACK. Die werken altijd erg goed, en hebben veel beter geluid, nadeel is vaak wel dat je de taal nogal chineesig hebt als je alles installeert, hoewel de drivers alleen ook wel goed werken. Als je geen zin hebt om het hele pakket te downloaden (Zo'n 500-600MB) moet je even vragen aan mij of ik ze even wil toesturen (alleen de drivers, zo'n 5MB schat ik) aangezien je alleen maar de keuze hebt tussen alles of niks...
Hoor het nog wel even.
Succes!

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Pshyto
ja is idd heel vervelend :(
vind ook dat creative een betere support moet hebben :)

en de standaard windows drivers krijg je ook geen 5.1 geluid uit ofzo...

FnF ik heb je ge-add op msn.

heb nog nooit van YouP PACK gehoord dus ben benieuwd :D

maar mischien heb ik binnenkort Hercules Muse 5.1 DVD kaartje... dus dan is het probleem opgelost...

ookal heb ik liever creative want neem aan dat die beter geluid produceren.

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Los van het feit dat Creative al jaren slechte support levert op de al net zo hoge kwaliteit hardware, moet het met een WindowsXP driver toch te doen zijn?

Daarnaast snap ik nog steeds niet waarom mensen een Server OS draaien met spelletjes en surround sound...

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

je kunt gewoon windowsxp drivers gebruiken voor windows2003 enterprise/corporate whatever.

je moet wel in configuratie scherm hardware acceleratie aanzetten, dit geldt ook voor videokaart.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Pshyto
@ THX: het werkt niet met XP drivers,
en wat voor geluidskaarten vind jij dan geweldig? aangezien je het niet op zo op creative heb denk ik?

@ prutser101: nope werkt dus niet XP drivers en hardware acceleration staat dus voluit zoals in mijn startpost te lezen is

• THX
  • Niet online

THX

Pshyto schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 20:41:
@ THX: het werkt niet met XP drivers,
en wat voor geluidskaarten vind jij dan geweldig? aangezien je het niet op zo op creative heb denk ik?
Ik gebruik een Creative op de bak met XP voor mijn vriendin.

Verder kun je zien welke audiokaarten ikzelf in mijn systeempje heb zitten! Zie mijn onderschrift.

Wellicht dat je de merken niet kende:
De ESI is een wat mindere Pro-kaart dan de gewoon geweldige RME, maar werkt prima in welk spel dan ook. EAX en al die meuk kan me niet echt boeien. Overigens werken die kaarten ook gewoon met Windows2003 volgens het WDM drivermodel.

Mijn eisen zijn ongetwijfeld anders dan die van jou, wat betreft audio. 8)

Effe on-topic:

Ik las via Google een verhaal over een werkende E-MU driver van XP op 2003.
http://www.short-media.co...ive/index.php/t-2162.html
http://www.emu.com/support/aps.asp

Ook heeft men het over hacked Creative Audigy drivers voor toepassing met de Live..??

Ik heb nog een SB Live liggen met de E-MU 10k1 chip erop. Ook heb ik een Windows 2003 Enterprise Server draaien. Ik zal eens proberen of ik dezelfde problemen krijg. Het duurt effe, maar misschien helpt het je. :+

Vergeet niet dat Windows 2003 een VEEL hogere kieskeurigheid heeft met betrekking tot hard- en software.

[ Voor 7% gewijzigd door THX op 28-11-2004 14:25 ]

• Pshyto
dank u
ik heb met een EMU10K1-SEF chip ds zal niet echt verschillen neem ik aan.

maar ik heb het idee dat deze geluidskaart ook betrekking heeft op het blauwe scherm met "win32k.sys"
dit zou natuurlijk een driver probleem kunnen zijn maar vind het nogal vervelend.
maar opzich vind ik goed geluid wel lekker maar wil geen 150 euro ofzo kwijt zijn voor een geluidskaartje...
aangezien mijn kamer niet zo geschikt is voor het perfecte geluid
en ik me onboard geluid ook niet lekker werkend krijg (blauwscherm cmuda.sys) heel afentoe heeft zeker betrekking om mijn driver van me geluidskaart.

maar is kijken wat een hercules muse 5.1 dvd kaartje doet.
schijnt een redelijke audio chip op te zitten

• THX
  • Niet online

THX

Inderdaad een E-MU10k1 SEF chip. 'k Was niet zo volledig...

Je merkt al vrij snel de reden waarom Microsoft Windows 2003 zo streng gebouwd heeft. Met Windows XP SP2 zijn ze dezelfde kant op gegaan.

Oftewel: leverancier driver voldoet niet aan de eisen. Toch proberen...crash.

Kaart zit erin. Windows 2003 ziet de kaart en installeert automatisch. Hardware Accelleration heb ik op Full gezet via Control Panel.

Wat moet ik proberen? Je had het over 5.1. Ik neem aan via de mini-jack digital out!?

[ Voor 30% gewijzigd door THX op 29-11-2004 00:11 ]

• Pshyto
nope ik heb gewoon met 3x3.5mm jackplug
maar ik weet niet of u winamp heb draaien maar daar bij preferences zou je bij output dan direct sound "hardware acceleration" aan moeten kunnen vinken en dat krijg ik dus niet voor elkaar

anders dxdiag uitvoeren daar kan je sound tests doen die geven ook op alle kanalen geluid...

• THX
  • Niet online

THX

Welke winamp. Ik draai geen winamp, maar welke versie draai jezelf?

• Pshyto
5.06 gewoon de nieuwste die op www.winamp.com stond legale versie
maar ik heb verder nooit 5.1 geluid gekregen winamp was meer voorbeeld....

vind het wel cwl dat je het probeert :D

• THX
  • Niet online

THX

Ik moet alleen effe kabels zoeken. Ik heb volgens mij maar één mini-jack naar tulp kabel.
Ik denk dat ik het eerst via de digital-out probeer.

Anders moet ik alle kanalen één voor één testen. Front, surround en sub met mini-jack apart proberen en kijken of ik iets hoor.

Het proberen is geen probleem voor "Mede Tweakers"... Je moet alleen geduld hebben. :)

[ Voor 5% gewijzigd door THX op 03-12-2004 00:13 ]

• Pshyto
alle tijd :D rustig aan :D
tja gwn elkaar helpen etc. :D
is leuk :)
ik vind tuts schrijven wel leuk
kost alleen veel tijd maarja je moet er wat voor over hebben :D

• Pshyto
niemand al antwoord ?

Verwijderd

kx drivers instaleren die heb ik ook op me server geinstaleerd

• THX
  • Niet online

THX

Ik krijg hetzelfde, volgens mij.

DTS wavje gespeeld met media player en PowerDVD.
Krijg geen geluid op de digital out en ook niet op de andere kanalen, behalve de stereo out en in.
Winamo geeft ook geen resultaat.

Uiteraard zijn dit de built-in drivers. Ik moet nog testen met andere drivers.

I'll keep you posted!!

[ Voor 22% gewijzigd door THX op 09-12-2004 01:09 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

http://soundcard.free-dri...n2000-XP-Server-2003.html

probeer anders deze es werken bij mij gewoon onder w2k3 enterprise

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Pshyto
download dood :S

• NooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 13:13
Misschien heb je de opmerking van pacificy gemist, maar ik zou als ik jou was ook de kx-project drivers proberen. www.kxproject.com Dat is dus een set drivers die niet zo zeer geschikt is voor gamers, maar wel voor audiofreaks/muzikanten.

• THX
  • Niet online

THX

"kX Audio driver is not 100%-compatible with SMP or HyperThreading-enabled computers"

Tja,

Zoals men links ziet...mijn server is uiteraard ook Dual Boob..eeh...Processor... (Tyan TigerMP - Dual AthlonMP)
Ik heb niet zo'n zin in blauwe schermen op mijn server. Ooit al eens gehad met een USB ISDN adapter van Eicon die SMP ook niet 100% ondersteunde.

Sorry Pshyto...moet er effe over denken...één risico per dag!! 8)

• Pshyto
hmz de doode link kwam tot leven
maar die drivers zijn in een zwaar onvertaalbare taal :P
in ieder geval op naar de volgende driver pack

• Pshyto
kx project werkt :D
niet geheel naar wens eigenlijk maar het iig wat :D

danku