Toon posts:

AGP maar toch PCI?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb een AGP ATI Radeon 9600 Pro. Als ik deze installeer, dan geeft mijn device manager aan, bij resources by type, dat de kaart in een PCI slot zit. Mijn kaart werkt niet goed, want na een aantal minuten crasht mijn pc door de videokaart.
Weet iemand hoe het kan dat ik een AGP heb, maar herkent wordt als een PCI?

De kaart heeft overigens redelijk gewerkt. Ik had eerst een Geforce 2 en heb deze drivers eraf gehaald en de Radeon erop gezet. Niet alles werkte zoals het hoorde. Sommige spellen kon ik helemaal niet spelen, en sommige hingen op een gegeven moment.
Ik dacht dus dat dat mischien door mijn oude Geforce2 drivers kwam en heb ik Windows XP opnieuw schoon geinstalleerd. Helaas maakte dat dus geen verschil.

Mijn moederboard:
Soltek met VIA Technology. Ik heb de nieuwste versie van de bios en heb mijn bios geset op de manier waarop ATI aangeeft.
Ik heb ook de nieuwste via 4 in 1 drivers geinstalleerd. Ook heb ik de nieuwste catalyst (4.11) geinstalleerd.

Ik lees het graag.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Bedoel je dat de "location" zegt dat hij op de/een PCI bus zit? Zo ja, dat is normaal. Op mijn werk PCtje hier zit mijn Radeon 7500 op "PCI bus 1, device 0, function 0".

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Valkyre
  • Laatst online: 22:58

Valkyre

Kitesurf FTW!

misschien is het toch wel handig om een keertje je pc op nieuwe te installeren!

iRacing Profiel

Verwijderd

Dat die als pci wordt aangegeven is normaal, dat die vast loopt natuurlijk niet.
Heb het mijn mijn pc gehad dat mijn videokaart ook mijn pc liet hangen. Kwam bij mij doordat de condensatoren voor de voeding van de agp kaart geploft waren. Een oud agp kaartje werkte toen nog wel gewoon omdat die minder vraagt van je moederbord. Zou goed kunnen zijn dat dat bij jou ook het probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat hoort? Hmm, ok. Maar dan heb ik het volgende. Als ik de catalyst heb geinstalleerd en ik start mijn pc opnieuw op, dan krijg ik de melding dat de ATI control center niet geladen kan worden.
Een spel spelen zit er niet in op deze manier niet in. :'(

Ik heb al 3 keer mijn pc opnieuw geinstalleerd.... :'(

• Device Manager
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Als je een PC herinstalleerd doe je eerst het OS (natuurlijk), dan de chipset drivers (de 4-in-1 drivers in jou geval), en dan pas andere drivers (die nog niet door het OS al geinstalleerd zijn); geluid, video, e.d. Doe jij je reinstalls in die volgorde?

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:17:
Dus dat hoort? Hmm, ok. Maar dan heb ik het volgende. Als ik de catalyst heb geinstalleerd en ik start mijn pc opnieuw op, dan krijg ik de melding dat de ATI control center niet geladen kan worden.
Een spel spelen zit er niet in op deze manier niet in. :'(

Ik heb al 3 keer mijn pc opnieuw geinstalleerd.... :'(
Het nieuwe control poanel heeft de .Net software nodig dacht ik, misschien dat dat het is? Zie ook de requirments op de site van Ati zelf.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik al jullie tips al gedaan. Ik heb idd eerst de OS en daarna de 4 by 1 gedaan en daarna de rest.
Ook heb ik het .net framework geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de videokaart op een andere pc geinstalleerd en wat me opvalt is dat bij deze pc de videokaart op een niet gedeelde irq staat, terwijl dat op de 'originele' pc wel het geval is. Volgens mij werkt de kaart op die andere pc wel?
Weet iemand hoe je de toewijzen van de irq kan aanpassen binnen XP of hoe ik dit kan oplossen?

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:24

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heb je de fastwrites uitgezet? Zo niet (of je weet het niet), zet die dan eens uit onder de advanced opties->SMARTgart->fast writes.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 15:53:
Ik heb de videokaart op een andere pc geinstalleerd en wat me opvalt is dat bij deze pc de videokaart op een niet gedeelde irq staat, terwijl dat op de 'originele' pc wel het geval is. Volgens mij werkt de kaart op die andere pc wel?
Weet iemand hoe je de toewijzen van de irq kan aanpassen binnen XP of hoe ik dit kan oplossen?
heb je de GOEDE AGP-drives van je eigen mobo geinstalleerd? heb je in de BIOS ook op AGP staan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het opgelost, ik heb mijn videokaart in de andere pc gestopt en ook mijn andere hardware. De videokaart werkt nu iig. Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat ik het geheugen niet kan uitbreiden, omdat er RIMM in zit :/ . Maar ja, dat is weer wat anders.
Bedankt iig voor alle hulp en tips. _/-\o_
Pagina: 1