Toon posts:

[Win XP SP2] kan geen exe bestandjes openen

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan sinds gisteren geen programma of bestand meer openen.
Al mijn icoontjes zijn wit en als ik ze wil openen (door dubbelklik) dan worden ze wat donkerder gekleurd maar verder gebeurd er niks. Ik kan IE alleen openen via een link en als ik een liedje wil afspelen krijg ik de melding:

'C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe - Er is voor deze bewerking geen programma aan get opgegeven bestand gekoppel. maar een koppeling via het onderdeel Mapopties van het Configuratiescherm'

Maar als ik naar de map toe ga zie ik alleen een wit icoontje dat ik niet kan openen.
Wanneer ik dan een lege CD in me laatje doe en klik op branden met media player, dan opent ie em wel :? en ik kan dan zelfs gewoon in mijn mediabieb liedjes opzoeken en afspelen.

Voor regedit en msconfig moet ik een programma in een lijst selecteren (wat er natuurlijk niet tussen staat).

Via google wordt ik ook niet veel wijzer: ik vind .reg bestandjes (die ik niet kan openen) en .dll bestandjes. Maar ik kan er niks mee.

Al met al een behoorlijk vervelende situatie :( .

Is er iemand die hier raad mee weet?
(formatteren wil ik liever niet want ik heb nogal wat spul op mijn computer staan)

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:55
andere topic
dat is een topic over PRECIES het zelfde probleem, ga daar anders eens proberen!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

Wat je kan doen is een herstel punt terug zetten met windows XP.
Tevens is het toch wel handig dat je wat meer info zou geven, over
wanneer dit gebeurt is. Na installatie van winxp sp2 bijv.

Tevens zou ik jou toch willen aanraden om alles lekker te backuppen op cd,
als systeem herstel niet werkt, of alles wat belangrijk is op een andere partitie
zetten, zodat je dat niet kwijt raakt als je een nieuwe install moet doen. Wat ik je
wel zou aanraden.

Ga ook eens op zoek naar een backup programma zoals Norton Ghost :) en als je
een nieuwe install doet maak er ff een goede image mee en pluur die op dvd of een
andere partitie. Ook winXP heeft trouwens een backup programma. Moet je zoeken
onder systeemwerkset.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Van dat andere topic werd ik niet echt veel wijzer, maar toch bedankt.

Ik had zelf ook al geprobeerd bij mijn systeemherstel te komen, maar ik kan nog maar enkele opties in mijn configuratiescherm gebruiken (waaronder deze dus niet :'( )

Wanneer het gebeurd is weet ik niet precies, ik kwam 's avonds thuis en mijn broertje had er net op gezeten en ik weet niet waar hij mee bezig is geweest (en na hem ondervragen werd ik ook niet veel wijzer :? ).

Waar vind ik mijn systeemwerkset?

Verwijderd

start menu - programma - bureau accesoires - systeemwerkset.

Als je nog de winxp standaard look hebt zet hem even op windows klassiek,
dit doe je bij , rechtermuisknop op de taakbalk, dan eigenschappen, dan menu start,
dan klassieke menu aanklikken en toepassen.

Ben je wel ingelogd als administrator? Heeft jouw account die rechten>? Wat je anders ook kan doen is winXP ff opnieuw opstarten en dan f8 drukken. Dan recovery console uitvoeren. Wat de opties niet uit mijn hoofd maar volgens mij kan je daar ook je zooi repareren :)

Verwijderd

Heb je wel een up-to-date virusscanner draaiende gehad op betreffende pC?

• Wilko990
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MIsschien heeft je broertje iets gedaan met de registry. Hieronder staat een export van mijn registry, de setting is voor het openen van executables. Je kan proberen om deze te importeren (eigen risico uiteraard);

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile]
@="Toepassing"
"EditFlags"=hex:38,07,00,00
"TileInfo"="prop:FileDescription;Company;FileVersion"
"InfoTip"="prop:FileDescription;Company;FileVersion;Create;Size"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\DefaultIcon]
@="%1"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open]
"EditFlags"=hex:00,00,00,00

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command]
@="\"%1\" %*"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\runas]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\runas\command]
@="\"%1\" %*"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\ContextMenuHandlers]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\ContextMenuHandlers\CmdLineExt]
@="{9869EFB4-18E9-11D3-A837-00104B9E30B5}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\DropHandler]
@="{86C86720-42A0-1069-A2E8-08002B30309D}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers]

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers\PifProps]
@="{86F19A00-42A0-1069-A2E9-08002B30309D}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers\ShimLayer Property Page]
@="{513D916F-2A8E-4F51-AEAB-0CBC76FB1AF8}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers\{B41DB860-8EE4-11D2-9906-E49FADC173

CA}]

Verwijderd

Beste Pipo,

Je hebt een virus. _/-\o_
Doe maar een online scan, als je kan.

Verwijderd

MIsschien het makkelijkste is win XP in cd rom speler, hiermee booten, het hele verhaal afgaan als bij een nieuwe installatie en op een gegeven moment moet je weer c:\ kiezen en dan zal win. zeggen dat er al een installatie is en dan heb je de optie om je huidige te repareren.

Dan moet het ook lukken denk ik

groet

Verwijderd

Topicstarter
Deze computer heeft maar één account dus volgens mij ben ik wel admin.

Mijn virusscanner is als het goed is up-to-date, hij update altijd om 20:00 uur.

Wanneer moet ik f8 drukken? Want het lukt mij nooit om er in te komen :'(.

De Registry Editor doet het niet dus de sleuteltjes aanpassen is niet echt mogelijk.

Zou het kunnen dat ik vorige week zaterdag iets via startpagina heb binnengehaald? Ik hoorde dat er toen een virus op zat...

Alvast dank voor jullie hulp _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 10:40:
MIsschien het makkelijkste is win XP in cd rom speler, hiermee booten, het hele verhaal afgaan als bij een nieuwe installatie en op een gegeven moment moet je weer c:\ kiezen en dan zal win. zeggen dat er al een installatie is en dan heb je de optie om je huidige te repareren.

groet
Ik zal het proberen... maar ik kijk nog even voor een online scan..

Verwijderd

Als iemand geen exefiles meer kan openen, houdt dat meestal in dat het virus _weg_ is, niet dat het er is.

Dus een online scan gaat dit probleem voor 95% zeker niet verhelpen.

Er zijn veel meer malware die dit ten gevolge hebben dan malware(trojans mostly) die actief proberen te voorkomen dat je exefiles kan runnen.

Om maar direct een reinstall aan te raden gaat imho veel te ver, volg gewoon eens de tips op die in het andere topic genoemd worden en laat ons weten of dat werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 10:50:

Om maar direct een reinstall aan te raden gaat imho veel te ver, volg gewoon eens de tips op die in het andere topic genoemd worden en laat ons weten of dat werkt.
Wel grappig dat er 3 minuten verschil zit tussen de start van beide topics... ik denk dat het dus iets moet zijn waar veel meer mensen last van moeten hebben...

Verwijderd

Dit lijkt op een verwijderd virus!
Echter, bij het verwijderen zijn enkele dingen niet teruggezet.
Bekijk de logs welk virus recent verwijderd is

trucs om eea te starten:
-remote registry edit vanaf andere PC
-om programmas te starten (zoals regedit):
kopieer de ****.exe naar ****.scr en start nu deze screensaver op in beeldscherm eigenschappen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 10:57:
Dit lijkt op een verwijderd virus!
Echter, bij het verwijderen zijn enkele dingen niet teruggezet.
Bekijk de logs welk virus recent verwijderd is

trucs om eea te starten:
-remote registry edit vanaf andere PC
-om programmas te starten (zoals regedit):
kopieer de ****.exe naar ****.scr en start nu deze screensaver op in beeldscherm eigenschappen
En nou voor de simpele burger die net zijn computer een beetje doorheeft maar nog niet de termen kent :P

Verwijderd

Topicstarter
De online virus scan is nog bezig (ik gebruik panda active scan, ik weet niet of het goed is maarja) en hij heeft tot nu toe 3 geinfecteerde bestandjes gevonden.

Verwijderd

welke bestandjes zijn geinfecteerd? En met welk virus? Of kun je dat nog niet zien?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:08:
welke bestandjes zijn geinfecteerd? En met welk virus? Of kun je dat nog niet zien?
Is nog niet zichtbaar en het gaat ook niet zo snel dus ik denk dat ik dat misschien pas over een half uur weet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:11:
[...]

Is nog niet zichtbaar en het gaat ook niet zo snel dus ik denk dat ik dat misschien pas over een half uur weet.
Als ie klaar is en ik krijg wat te zien zal ik het wel melden.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik zie het woord 'virus' vrij vaak voorbij komen hier (of het nou gaat om de aanwezigheid of de afwezigheid daarvan), dat klinkt als een kandidaat voor Beveiliging & Virussen .

Bij deze dus :)

• stevenP
maak dan anders een screenshot en sla het op. Daarna ga je naar Imageshack en host je daar het bestandje. daar staat een code hoe je het hier kan posten dat wij het kunnen zien! dat is een stukkie makkelijker dan het hele tabel overnemen enzo!

//edit

gebruik anders de online scanner van trend micro eens.

[ Voor 22% gewijzigd door stevenP op 27-11-2004 11:48 ]

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-11 22:18
http://www.f-secure.com/download-purchase/tools.shtml

Sirc_Dis
Sirc_Dis utility is used to remove autostarting key of Sircam worm
and to fix EXE file startup key in the Registry.
Download: ftp://ftp.f-secure.com/anti-virus/tools/sirc_dis.reg
Download: ftp://ftp.f-secure.com/anti-virus/tools/sirc_dis.zip

Was het bij mij ook.

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:42:
Ik zie het woord 'virus' vrij vaak voorbij komen hier (of het nou gaat om de aanwezigheid of de afwezigheid daarvan), dat klinkt als een kandidaat voor Beveiliging & Virussen .

Bij deze dus :)
Ik vind het allemaal best :P . maar ik weet eigenlijk niet of het met een virus te maken heeft.
De online virus scan heeft er 3 gevonden en verwijderd, maar welke het waren weet ik niet :?

Verwijderd

Topicstarter
bverwijs schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:46:

Sirc_Dis

Was het bij mij ook.
Ik zal eventjes kijken ;)

Verwijderd

Topicstarter
bverwijs schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:46:

Sirc_Dis

Was het bij mij ook.
Die twee downloads heb ik niet zo veel aan want ik kan mijn register niet bereiken (of ik weet niet hoe, maar regedit doet het niet).
op de site staat behoorlijk wat, maar ik weet niet echt wat ik daarvan moet hebben :P :?

• bverwijs
Als je op de registerfile dubbelklikt, importeert Windows deze zelf in het register. Als dat niet werkt, probeer het dan eens in de veilige modus.

• stevenP
maar die .reg doet het toch wel? dat is gewoon een ding die je kan "openen" en dan vraagt hij of je je registry wil aanpassen en dan ja en dan rebooten, eens kijken wat er dan gebeurd!

Verwijderd

zoals ik al in het vorige topic zei, rename/hernoem/geef het een andere naam de .exe bestanden naar .com. Voor Registry bijv. regedit.exe naar regedit.com (staat in je windows map)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 10:40:

groet
Goh wat kunnen opruimende ouders toch handig zijn... ik kan me cd'tje niet vinden |:(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:56:
zoals ik al in het vorige topic zei, rename/hernoem/geef het een andere naam de .exe bestanden naar .com. Voor Registry bijv. regedit.exe naar regedit.com (staat in je windows map)
.reg doet het ook niet, dan moet ik weer een programma selecteren.
Wat gebeurd er als ik ze hernoem?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:05:
[...]

.reg doet het ook niet, dan moet ik weer een programma selecteren.
Wat gebeurd er als ik ze hernoem?
oke die zou ik niet hernoemen, ik weet niet precies wat je moet veranderen in je register maar als je regedit.exe veranderd naar regedit.com kan je tenminste wel in je register komen. Dan kan vast wel iemand anders hier vertellen wat je moet veranderen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het heet nu regedit.com maar hij geeft het wel aan als EXE-bestand :? en ik kan er nogsteeds niet inkomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:16:
Het heet nu regedit.com maar hij geeft het wel aan als EXE-bestand :? en ik kan er nogsteeds niet inkomen.
Oke hernoem hem even terug naar zoals ie was.
Ga dan naar Start-Uitvoeren en tik in cmd.
Dan krijg je een dosscherm en tik in psies zoals ik gedaan heb hier :
Afbeeldingslocatie: http://www.haaima.com/fokforumzooi/regrename.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:24:
[...]

Oke hernoem hem even terug naar zoals ie was.
Ga dan naar Start-Uitvoeren en tik in cmd.
Dan krijg je een dosscherm en tik in psies zoals ik gedaan heb hier :
[afbeelding]
cmd.exe... daar kan ik ook niet bij :'( . Ik heb wel gemerkt dat als ik op internet iets vind dat direct om een programmaatje vraagt, hij het meestal wel opent, net als wanneer ik dus een lege cd in mijn drive doe en dan de opdracht geef tot branden, dan kom ik bij nero of media player (welke ik wil gebruiken).
Dus de programmaatjes doen het wel (denk ik) maar ik moet een grote omweg nemen om er in te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al iets... als ik een programma in de lijst moet selecteren en ik kies de Windows-opdrachtprocessor, dan kom ik op cmd... nu moet ik het nog even overnemen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:28:
[...]

cmd.exe... daar kan ik ook niet bij :'( . Ik heb wel gemerkt dat als ik op internet iets vind dat direct om een programmaatje vraagt, hij het meestal wel opent, net als wanneer ik dus een lege cd in mijn drive doe en dan de opdracht geef tot branden, dan kom ik bij nero of media player (welke ik wil gebruiken).
Dus de programmaatjes doen het wel (denk ik) maar ik moet een grote omweg nemen om er in te komen.
ohja shit vergeten sorry |:(
uhm word wel lastig zo :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg hem niet naar "C:\>"
Hij blijf maar op "C:\>Documents an Settings\Joost>" zitten.
(joost is mijn vader)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:34:
Ik krijg hem niet naar "C:\>"
Hij blijf maar op "C:\>Documents an Settings\Joost>" zitten.
(joost is mijn vader)
CD\ in tikken en dan enter
maar zou niet uit moeten maken.

check deze site ook eens:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;555067

Verwijderd

Topicstarter
Het hernoemen naar een COM-bestand is gelukt, maar ook die wil ie niet openen :?.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:34:
[...]

CD\ in tikken en dan enter
maar zou niet uit moeten maken.

check deze site ook eens:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;555067
Ik zal kijken.

Verwijderd

probeer dit dan :
http://vil.nai.com/vil/averttools.asp

download die Fixswen.inf daarna rechts op klikken en installeren.
A Setup INF file to undo registry changes made by W32/Swen@MM and other threats that prevent REGEDIT, BAT, COM, EXE, PIF, REG and SCR files from running
misschien had je dit virus.

Verwijderd

als je ook geen .com kunt openen gaat dat ook niet lukken ;)

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ _/-\o_ :) Ik zit in mijn register :D . Nu wordt het al wat leuker.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:40:
_/-\o_ _/-\o_ :) Ik zit in mijn register :D . Nu wordt het al wat leuker.
:D probeer dan dat te veranderen wat op die MS site stond en anders heb ik nog
meer leesvoer voor je B)
http://securityresponse.s...c/data/w32.swen.a@mm.html

• bverwijs
als je in je register zit, kun je nu deze importeren:

ftp://ftp.f-secure.com/anti-virus/tools/sirc_dis.reg

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gedaan wat er op de site stond, maar nogsteeds kan ik mijn exe'tjes niet open krijgen.
Komt vast omdat ik 'windows-restore'aan heb.
Maar er staat dat ik dan ergens f8 moet drukken. Maar ik zie niet precies waar.
:?

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
ik ga er morgen aan werken, ik heb bij mijn ouders de volgende config gezet 2 weken geleden:
WinXP prof SP2
NAV 2002
ad aware met actieve adwatch

en binnen 1,5 week konden ze niets meer, zoals hier beschreven. alles werd automatisch ge-updated, dus ik ben benieuwd wat ik ga tegenkomen.....

Mijn pa kent alleen geen engels, en klikt maar raak als ie iets ziet wat ie niet kent, dus ik hoop op alleen wat simpele spyware....

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:44:
Ik heb gedaan wat er op de site stond, maar nogsteeds kan ik mijn exe'tjes niet open krijgen.
Komt vast omdat ik 'windows-restore'aan heb.
Maar er staat dat ik dan ergens f8 moet drukken. Maar ik zie niet precies waar.
:?
ja ff die windows systeem herstel uitzetten en dan opnieuw opstarten en nog VOOR je dat eerste windows (word geladen) scherm ziet op F8 drukken. Je kan ook gewoon achter elkaar blijven drukken na dat gebeuren van je BIOS (del,F1,F10). Als ie gaat piepen maakt niet uit :P

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zet ik em uit?
Ik had net de optie om veilige modus te selecteren maar ik kon er niet bij (pijltjes werkten niet).

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:01:
Hoe zet ik em uit?
Ik had net de optie om veilige modus te selecteren maar ik kon er niet bij (pijltjes werkten niet).
Start-Configuratiescherm-Systeem-Tabblad Systeemherstel en dan een vinkje erin zetten.

Je kon niet met je pijltjes toetsen "safe mode" selecteren? :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:42:
[...]

:D probeer dan dat te veranderen wat op die MS site stond en anders heb ik nog
meer leesvoer voor je B)
http://securityresponse.s...c/data/w32.swen.a@mm.html
Ik ben een beetje bezig met het snel doornemen van de symptomen en het heeft er erg veel van weg dat het hetzelfde is :'(.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:08:
[...]

Ik ben een beetje bezig met het snel doornemen van de symptomen en het heeft er erg veel van weg dat het hetzelfde is :'(.
als dat zo is, dan moet die removal tool die je kan downloaden wel werken. Alleen die is weer .exe , er staat wel instructie bij hoe je hem dan moet hernoemen zodat je hem wel kunt openen.
-- If this happens on a Windows NT/2000/XP system, follow these additional steps and then continue with step 6.

a. Start Windows Explorer.
b. Click View > Options (Windows NT) or Tools > Folder Options (Windows 2000/XP).
c. Click the View tab.
d. Uncheck "Hide file extensions for known file types." Click Yes if you see a warning dialog box.
e. Click Apply, and then click OK.
f. Right-click the FixSwen.exe file, and then click Rename. Rename it to FixSwen.cmd. Confirm the renaming, if prompted.
g. Double-click the FixSwen.cmd file, and then continue with the steps.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:04:
[...]

Start-Configuratiescherm-Systeem-Tabblad Systeemherstel en dan een vinkje erin zetten.

Je kon niet met je pijltjes toetsen "safe mode" selecteren? :?
Ik kom Systeem niet in.
Volgens mij is er echt iets dat wil voorkomen dat ik hier uit kom.

Verwijderd

Topicstarter
b. Click View > Options (Windows NT) or Tools > Folder Options (Windows 2000/XP).

Wat houdt dat in?

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zometeen voetballen, dus ik zal de komende paar uurtjes even niet reageren. Als er iemand is die nog wat leuks weet te melden: graag!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:17:

Wat houdt dat in?
heb je een NLse windows of Engelse?

in het nederlands :
open de windows explorer of open "deze computer" klik bovenin op "Extra" dan op mapopties dan op weergave en zoek ik in die lijst naar :
"Extenties voor bekende bestandstypen verbergen" en daar het vinkje uit nemen.

Dan kan je bestanden ook makkelijker hernoemen, hoef je DOS niet meer in ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:18:
Ik moet zometeen voetballen, dus ik zal de komende paar uurtjes even niet reageren. Als er iemand is die nog wat leuks weet te melden: graag!
voetbal ze en succes ermee 8)

Verwijderd

ik wil even toevoegen (ik ben degene met het zelfde probleem alleen ander topic :P )

je kan programma's wel laten opstarten als je ze in .cmd zet ik heb het zojuist even geprobeerd met msn en dat werkte meteen.....

als ik nog meer te weten komt dan laat ik het ook nog wel even weten... succes...
_/-\o_

• Mistraller
  • Nu online
mijn ouwelui (zie post hierboven van mij) zoeken altijd met ilse, hebben dat zeker ook tijdens met die virus banner gedaan. Maar aangezien het systeem volledig gepatched was, en norton gewoon draaide, vind ik het vreemd als er daardoor iets mis is gegaan. Maar goed. Ik laat het weten als ik het probleem heb gevonden.

---------------

Verwijderd

ik heb gevonden hoe je het probleem kan verhelpen. ik had hetzelfde probleem maar met een beetje gokken kom je er wel uit. :*)

je gaat naar:
C:\WINDOWS\system32\Restore

daar staat het bestand:
rstrui.exe

deze verander je in: (rechtermuisknop => naamwijzigen en ".cmd" er achterzetten)
rstrui.cmd

dit bestand open je dan en dan start systeemherstel op. Als je hem dan terugzet tot voor het probleem werkt het weer. Mij is het gelukt en ik ben maar een beginnertje :r

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:02:
ik heb gevonden hoe je het probleem kan verhelpen. ik had hetzelfde probleem maar met een beetje gokken kom je er wel uit. :*)

je gaat naar:
C:\WINDOWS\system32\Restore

daar staat het bestand:
rstrui.exe

deze verander je in: (rechtermuisknop => naamwijzigen en ".cmd" er achterzetten)
rstrui.cmd

dit bestand open je dan en dan start systeemherstel op. Als je hem dan terugzet tot voor het probleem werkt het weer. Mij is het gelukt en ik ben maar een beginnertje :r
Het werkt! Ik verklaar je bij deze tot heilig _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ !

Verwijderd

Topicstarter
Het moet alleen net nog eventjes wat anders:
Druk [start>uitvoeren] typ: "cmd", druk [enter], selecteer [Het programma in een lijst selecteren], druk [ok], zoek [Windows-opdrachtprocessor], druk [ok], typ: "cd\", druk [enter], typ: "ren c:\windows\system32\restore\rstrui.exe rstrui.cmd", druk [enter], sluit [C:\WINDOWS\system32\cmd.exe], ga naar de map "c:\windows\system32\restore\", dubbelklik op [rstrui.cmd], selecteer [een eerdere status van de computer herstellen], druk [volgende], selecteer een dag waarvan je zeker weet dat je nog nergens last van had (een paar dagen eerder mag ook), druk [volgende] en daarna weer volgende.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Denk je het echt kwijt te zijn... en floep! Daar is ie weer...

Edit: Het ergste is nu in ieder geval over... ik kan alleen nog niet direct mij programma's openen. Maar volgens mij moet ik nu alleen nog maar wat sleuteltjes goed zetten.
Weet er iemand wat ik hoe moet zetten?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 18:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:41:
Denk je het echt kwijt te zijn... en floep! Daar is ie weer...
Dat had je kunnen verwachten, systemrestore is geen oplossing als het om malware gaat.
Lees/werk [rml]Schouw in "[ Win XP SP2] kan geen exe bestandjes ope..."[/rml] nou eens door en doe het fatsoenlijk.

(Ik doel op mijn eigen post in dat andere topic)

Lijkt er dus ook nog op dat je nog malware op je bak hebt staan, dus kijk daar ook nog eens na.

Edit: En edit je posts aub eens, je hebt nu 3 posts elkaar, dat is iets wat we op GoT niet willen, onnodig topics kicken. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:51:
[...]

Edit: En edit je posts aub eens, je hebt nu 3 posts elkaar, dat is iets wat we op GoT niet willen, onnodig topics kicken. :)
Sorry, ik ben nog een beetje newB hierzo. :+

Edit: ik snapte eerst niet wat je bedoelde met topics kicken... maar ik heb em door... en ik snap dat je dat niet wilt, ik zal er in et vervolg op letten ;).

Nogmaal edit: ik vind het toch maar lastig, dit verhaaltje was niet echt on-topic, dus had ik een bericht 2 hierboven geëdit, maar dat komt dan niet naar beneden.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:37:
Het moet alleen net nog eventjes wat anders:
Druk [start>uitvoeren] typ: "cmd", druk [enter], selecteer [Het programma in een lijst selecteren], druk [ok], zoek [Windows-opdrachtprocessor], druk [ok], typ: "cd\", druk [enter], typ: "ren c:\windows\system32\restore\rstrui.exe rstrui.cmd", druk [enter], sluit [C:\WINDOWS\system32\cmd.exe], ga naar de map "c:\windows\system32\restore\", dubbelklik op [rstrui.cmd], selecteer [een eerdere status van de computer herstellen], druk [volgende], selecteer een dag waarvan je zeker weet dat je nog nergens last van had (een paar dagen eerder mag ook), druk [volgende] en daarna weer volgende.

Succes
Ik ben er uit hoor :D . Systeemherstel is goed om te gebruiken. Daarna naar deze site gaan: http://filext.com/info/showthread.php?t=12 en ergens in het midden "download the WinXP_EXE_Fix.reg file" opzoeken, rechtermuis en opslaan als.
Daarna via "[start>uitvoeren] typ: "regedit", druk [enter], selecteer [Het programma in een lijst selecteren], druk [ok], zoek [Windows-opdrachtprocessor], druk [ok], typ: "cd\", druk [enter], typ: "start regedit", druk [enter]" je registertje openen.

Druk bovenaan [bestand>importeren] en zoek je gedownloade bestandje op. Importeer het en sluit je registertje.

Daarna download je dit programmaatje: http://download.microsoft.../TweakUiPowertoySetup.exe. Dit installeer je en daarna open je het.
Dan ga je helemaal onderin de linkerlijst naar [repair], selecteer je [rebuild icons], druk je [repair now] en alles ziet er weer aardig uit.

Of alles ook weer goed werkt weet ik (nog) niet, maar ik heb tot nu toe geen problemen meer gehad.

• Mistraller
  • Nu online
hmmm spyware gevonden, onder andere Windupdates.
de exe's doen het weer met behulp van de regfile.
Nu werken alleen de LNK tjes nog niet.
Dat zal zeker met powertoys ook wel kunnen, en anders is er vast wel weer een regfiletje voor....

edit:
De volgende extensies zijn volgens mij aangetast:
reg, pif, bat, com, exe, lnk, scr

Toen ik naderhand namelijk onder een ander account aanlogde, maakte Ad-watch daar melding van, en toen was alles weer "kapot"....Grrr
Lijkt op het bovenstaande Sven eigenlijk.....hoe is die ooit langs norton gekomen?

[ Voor 56% gewijzigd door Mistraller op 28-11-2004 18:50 ]

---------------

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu weer gewoon alles bereiken, ik heb alleen nog één probleempje: Er zijn een boel icoontjes in mijn systeemvak die ik kwijt ben; er laden een heleboel dingen niet meer als ik mijn computer opstart.
Is er een mannier om die weer aan te zetten zonder nieuwe installatie van de software?
Het zijn namelijk allerlei dingen zoals volumeregeling waarvan je niet bij het ding zelf kan instellen of ze bij het opstarten ook opstarten.
Bestaat er een programmaatje waarmee ik dit terug kan zetten? Of zal ik alles opnieuw moeten installeren?

• Mistraller
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 10:20:
Ik kan nu weer gewoon alles bereiken, ik heb alleen nog één probleempje: Er zijn een boel icoontjes in mijn systeemvak die ik kwijt ben; er laden een heleboel dingen niet meer als ik mijn computer opstart.
Is er een mannier om die weer aan te zetten zonder nieuwe installatie van de software?
Het zijn namelijk allerlei dingen zoals volumeregeling waarvan je niet bij het ding zelf kan instellen of ze bij het opstarten ook opstarten.
Bestaat er een programmaatje waarmee ik dit terug kan zetten? Of zal ik alles opnieuw moeten installeren?
Voer het reparatiefiletje voor een swen besmetting even uit, staat ergens in deze thread al een linkje naar toe.
Daarna was bij mij alles weer ok.

---------------

Verwijderd

Topicstarter
MisTraller schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:53:
[...]

Voer het reparatiefiletje voor een swen besmetting even uit, staat ergens in deze thread al een linkje naar toe.
Daarna was bij mij alles weer ok.
nou ik weet nie hoe je et gedaan hebt hoor, bij mij gebeurd er niks

• Mistraller
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:05:
[...]

nou ik weet nie hoe je et gedaan hebt hoor, bij mij gebeurd er niks
Wat heb ik gedaan:
command.com opgestart.
regedit.exe gekopieerd naar regedit.com
zo'n repair reg ding voor exe extensies gedownload (is al eerder in dit topic aangegeven)
reg file op de regedit.com slepen, zodat ie hetdaarmee uitvoert.
Dan doen je exe's het, en kan je bv even scannen op ad/mal/spyware en virussen.
Dan zoek je met een andere link van hierboven naar de .inf file voor een repairfiletje voor het swen virus (want die sloopt ook extensies) en die inf file voer je uit.
en dan nog een reboot, en dan is het weer goed.
Ik heb nu even geen zin op alle exacte linkjes te zoeken, maar een beetje googlen wil ook wel helpen ;)

---------------

Verwijderd

Topicstarter
Mijn exe-tjes doen et al weer een tijdje maar ik kan alleen via 'HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run' mijn automatisch opstartende programma's invoegen.
Ik vroeg mij dus af of er geen tooltje bestond waarmee je dit op een logischere mannier kan doen of hoe ik die sleuteltjes kon repareren.

Ik heb er nu een paar toegevoegd maar deze laden niet op de achtergrond. Bestaat er niet een mannier/commando om ze op de achtergrond te laten laden?

• Mistraller
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:41:
[...]

Mijn exe-tjes doen et al weer een tijdje maar ik kan alleen via 'HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run' mijn automatisch opstartende programma's invoegen.
Ik vroeg mij dus af of er geen tooltje bestond waarmee je dit op een logischere mannier kan doen of hoe ik die sleuteltjes kon repareren.

Ik heb er nu een paar toegevoegd maar deze laden niet op de achtergrond. Bestaat er niet een mannier/commando om ze op de achtergrond te laten laden?
snelkoppeling in startup zou kunnen, maar meestal hebben programma's een optie om iets in background te laten draaien, bv:
"C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
C:\Program Files\SETI@home\SETI@home.exe -min

Dat is dus per programma verschillend en zal je dus zelf even moeten uitzoeken want ik weet natuurlijk niet wat jij draait. Misschien is het makkelijker om de betreffende programma's even goed in te stellen, vaak zit er een optie in "start with windows" oid, en dan repareert ie die key. Of je installeert je software ff opnieuw.

---------------

Pagina: 1