Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Malware?] .exe en .ink bestanden doen het niet meer :*

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik maak gebruik van Windows XP Service Pack 2 (legale versie) en toen ik 2 dagen geleden thuiskwam en mijn computer opstarten bleven mijn icoontjes weg op het bureaublad. het waren allemaal icoontjes geworden als je er op klikt dat dat het schermpje komt met openen met...

hij weet dus niet meer hoe hij .exe bestanden moet openen geloof ik. ik kan ook niet meer in mijn registry komen en heb geprobeerd om windows xp opnieuw te installeren maar hij pakt dus ook niet het setup.exe bestand en bij opstarten start hij ook niet de cd op.

ik heb al verscheidene stukken gelezen over dit maar dan kon men nog in de registry komen ofzo maar ik kan niets openen dat met .exe eindigt.

ik heb een virusscan gedaan met McAffee maar daar kwam niets uit. verder kan ik ad-aware niet opstarten dus dat werkt ook niet.

ik hoop dat iemand iets weet om mij te helpen, want ik heb echt dringend mijn computer goed nodig. hetgeen dat wel werkt is als ik zeg maar een .doc bestand open dan opent hij wel word en dat lukt ook met meerdere programma's internet explorer werkt wel gewoon vanuit het startmenu en outlook ook.

_/-\o_

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:55
hmm is die mcAffee wel up2date?

en anders SP2 de-installeren

[ Voor 35% gewijzigd door stevenP op 27-11-2004 10:16 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:36

Tux

Misschien gewoon eens de last known good configuration of een repair doen met de windows cd.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
ten eerst:
ik kan niets meer opstarten in mijn configuratiescherm dus zoals software en dat soort dingen kan ik niet openen dus ik kan daar ook niet service pack 2 verwijderen.

ten tweede:
als ik hem op wil starten op het laatste correcte punt dan hou ik het probleem. ik kan ook geen datum kiezen want ik doe het dan vanuit het F8- scherm bij opstarten. Want binnen Windows XP werkt het niet om het op te starten.

En windows setup opstarten vanaf de cd-rom binnen windows werkt ook niet.

8)7

Verwijderd

Dat kan een virus zijn, probeer eens iets wat met .exe eindigd te hernoemen naar .com.

regedit.exe naar regedit.com bijvoorbeeld.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 10:35 ]

Verwijderd

Heb je verdachte files geopend?
Heb je malware verwijderd?
maar hij pakt dus ook niet het setup.exe bestand en bij opstarten start hij ook niet de cd op.
Dat laatste heeft waarschijnlijk eerder met iets anders dan met malware te maken.

Zoek in BV eens op "torvil.d" en probeer de write-up die ik hierover had gemaakt eens. :)

Titeledit.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor de hulp maar ik ben tot de uitkomst gekomen.

ik heb gevonden hoe je het probleem kan verhelpen. ik had hetzelfde probleem maar met een beetje gokken kom je er wel uit.

je gaat naar:
C:\WINDOWS\system32\Restore

daar staat het bestand:
rstrui.exe

deze verander je in: (rechtermuisknop => naamwijzigen en ".cmd" er achterzetten)
rstrui.cmd

dit bestand open je dan en dan start systeemherstel op. Als je hem dan terugzet tot voor het probleem werkt het weer. Mij is het gelukt en ik ben maar een beginnertje
Pagina: 1