Toon posts:

Apple twijfelaar (iBook)

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het twijfelen over het aanschaffen van een laptop. Ik heb al gekeken naar een aantal pc laptops zoals die van Acer etc. maar ik zit toch zwaar te twijfelen om voor een Apple iBook G4 te gaan.

Helaas is het moeilijk om een beslissing te maken, omdat ik voor de rest nog nooit Apple heb gebruikt, en echt een Windows gebruiker ben ;) Heeft iemand misschien ervaringen waar hij of zij tegen aan liep toen ie voor het eerst een Apple gekocht heeft? Enkele voor- en nadelen misschien t.o.v. windows?

Voor de rest weet ik wel dat de meeste software die ik gebruik op mijn pc (Macromedia programma's, Adobe programma's, textverwerker, e.d.) ook te krijgen is voor de mac, maar misschien nog dingen die ik over het hoofd kan zien?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk dat je het redelijk op een rijtje hebt kijk wel even goed naar je software of het er echt allemaal is voor OS x. Verder zou ik zeker als je een kleine compacte laptop wilt voor apple kiezen, windows zijn veel duurder (12" scherm).

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

En een Apple is veel duurzamer dan bv een Acer. Ik spreek uit ervaring ;) En natuurlijk veeeel mooier :) En idd de meeste programma's zijn er gewoon voor de mac. Alleen games kun je beter op je windhoos pc'tje doen, magoed gamen op een laptop vind ik sowieso bagger. Ik zit hier met mn powerbookje en ben dus ook overgestapt sinds augustus en ben erg tevreden :) Owja en dat je er nog nooit mee gewerkt hebt maakt niet uit. Mac OS X wijst zich vanzelf

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij de meeste non-apple laptops krijg je standaard 2 jaar pick up&return garantie, bij apple maar 1 jaar.
Voor uitbreiding van 1 naar 3 jaar garantie betaal je bij Apple zo 320 euro..

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38
ziee mijn topic over applecare daarover ;)

ik ga binnenkort ook over. Heb gewoon een afweging gemaakt. Wat doe ik op een pc kan ook op een mac maar dan mooier :)

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 00:42

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Ik heb sinds 2 weken een 14inch iBook g4 en echt compact en licht zijn de 14inch modelen niet. Dus als je puur voor reisgemak eentje wilt hebben, dan voor een 12inch of een lichtere laptop gaan. En gelijk een 2 of meer knops muis erbij kopen want anders ga je wel beetje gillen als ex-windoos gebruiker :D

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Je bent niet de eerste 'misschien-switcher', en er zijn al een aantal topics over geweest. Lees ze eens door zou ik zeggen, ze geven een beeld van de voor- en (weinige ;)) nadelen van een Mac.

Waarom ben jij overgestapt van Windows naar Apple?
[rml][ Laptop] Apple Powerbook / iBook gebruikerservaringen[/rml]
[rml][ Ervaringen] Het overstappen van een PC naar een Mac[/rml]

Er zijn btw verschillende Apple winkels (kijk hier voor een winkel bij je in te buurt) waar de iMacs en iBooks gewoon uitgestald staan, werkend en al met OS. Daar kun je rustig een uurtje of twee doorbrengen om nou eens ff IRL te voelen hoe dat nou gaat op zo'n Mac. Zeker als het 100% nieuw voor je is, zal het wel ff wennen zijn. ;)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje: Ik dacht te lezen dat als je een iBook gaat bestellen beter niet direct meer geheugen erbij kan bestellen, omdat dit duurder zou zijn dan achteraf er meer in laten zetten, klopt dit? En zijn er nog meer van dit soort geintjes waar je rekening mee moet houden met de aanschaf van zo'n ding?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 00:01:
Nog een vraagje: Ik dacht te lezen dat als je een iBook gaat bestellen beter niet direct meer geheugen erbij kan bestellen, omdat dit duurder zou zijn dan achteraf er meer in laten zetten, klopt dit? En zijn er nog meer van dit soort geintjes waar je rekening mee moet houden met de aanschaf van zo'n ding?
Het ligt er nogal aan waar je het besteld. Als je het via de AppleStore dan zou ik het niet doen, want die gaan er nog steeds vanuit dat een Apple-gebruiker een kwijlende dodo is. Maar bestel je bv via MacWareHouse.nl dan kun je dat ook prima gelijk doen, moet je het gewoon ff meteen aangeven. Dan is er vast wel wat te regelen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
OzBoz schreef op woensdag 01 december 2004 @ 00:07:
[...]

Het ligt er nogal aan waar je het besteld. Als je het via de AppleStore dan zou ik het niet doen, want die gaan er nog steeds vanuit dat een Apple-gebruiker een kwijlende dodo is. Maar bestel je bv via MacWareHouse.nl dan kun je dat ook prima gelijk doen, moet je het gewoon ff meteen aangeven. Dan is er vast wel wat te regelen.
Ah ok, bedankt. Ik hoorde ook nog van iemand dat er in een AppleStore zelfs ook nog gewoon af te dingen is op extra's e.d.?

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:36

Maximus

There is no substitute

lijkt me slimmer dat je even hier kijkt:

Gebruikers ervaringen iBook / PowerBook

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

ja Maximus, en dat is niet genoemd ;)

NielZ in "Apple twijfelaar (iBook)"

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:36

Maximus

There is no substitute

* Maximus kruipt weer achter zijn powerbook, en terug in zijn holletje, "ik zeg neits meer" :+

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Pagina: 1