[TV] Kanalen instellen Blaupunkt tv

Pagina: 1
Acties:
  • 1.076 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:17
Er staat hier een al wat oudere blaupunkt tv.

Het beeld en geluid is goed alleen het instellen van de kanalen brengt nog wat problemen met zich mee en helaas zit de handleiding er dus niet bij.

Via DIT topic kwam ik al een stuk verder. Nederland 1, 2 en 3 doen het nou.

Alleen loop ik vast op de zelfde plek als de TS van dat topic. De andere zenders moeten fijn afgesteld worden.

Het type is:
Blaupunkt IS 63-51 VT
en dat van de afstandsbediening:
Blaupunkt TC 133

Ik denk dat de afstandsbediening de orginele nog is.

Heeft iemand ongeveer zo'n zelfde tv of ervaring ermee? Hoe krijg ik de zenders er goed in. :?

Verwijderd

Kijk eens of dit lukt :

Handmatig met C/S toets kanaalnummer/s-kanaalnummer
Kies het voorkeuzenummer
Druk op C toets, voer met + of - het kanaalnummer in
Druk op >< toets en voer met + of - de fijnafstemming uit
druk op me om op te slaan.

Automatisch zoeken
Druk op >> en op + of - voor zoeken en sla op met me toets

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 13:33

ThaHandy

Discovery Channel

op deze maniet heb ik ook wel eens een tv geprogged
1 open
2 search (eventueel fijnstemmen)
3 kanaal +/-
4 save
(5 close)
stap 2,3,4 herhalen

[ Voor 9% gewijzigd door ThaHandy op 24-11-2004 03:23 ]

• My-life
kBen nu niet thuis, maar ik zal het vanaf. even proberen. Volgens mij zit die >< knop er wel op (helemaal bovenaan en is nomaal gesproken voor de geluids instelling?) en dat + en - staan volgens mij boven 2 andere knoppen. Die zullen dan door de >< gaan werken?

@ThaHandy
De termen open - search - enz. kan ik nergens terug vinden. Moet dat bij de knoppen staan ofzo?

Verwijderd

ThaHandy schreef op woensdag 24 november 2004 @ 03:22:
op deze maniet heb ik ook wel eens een tv geprogged
1 open
2 search (eventueel fijnstemmen)
3 kanaal +/-
4 save
(5 close)
stap 2,3,4 herhalen
Hier heeft hij dus niets aan omdat het niet voor een blaupunkt is.

• My-life
Die >< toets zit er dus niet op. Zoals ik al zei lukken de vaste kanalen (waar het dus voldoende is om alleen het C nummer in te vullen) wel, maar de rest niet.

Heeft iemand soms meer info nodig over de afstandbediening?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 13:33

ThaHandy

Discovery Channel

heb je er een foto van?

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
nou je hebt geluk want ik heb exact dezelde tv hier
heb je nog de originele ab of een copie ervan (ik had geen originele meer dus ik heb een copie)
ik heb nog wel de gebruiks aanwijzing

ik heb helaas geen scanner en/of camera, maar ik kan wel ff vertellen hoe je nummers kna progameren

je moet eerst de info knop 'i' ingedrukt houden totdat je 'N/E --> MENU' ziet en dan moet je op 'N/E drukken, dit is het hoofd menum, ik denk dat de rest voorzich spreekt, maar heb je vragen, vrraag maar raak :)

edit:
dit weekend ga ik naar mijn pa, die heeft wel een scanner, ik kijk wel fftjes of ik hem daar kan scannen.
:)

[ Voor 122% gewijzigd door B_FORCE op 25-11-2004 03:09 ]

One World Concepts

• My-life
Kijk daar hebben we wat aan. Vanmorgen voor me werk (eigenlijk stage) ff RTL 4 ingesteld. Ging perfect. Beeld is echt goed vind ik (voor zo'n tv) en dat nog wel met 20 meter coax ertussen.

kHeb trouwens de orginele afstands bediening. Neem ik aan tenminste. Hij is van Blaupunkt en het type is TC 133.

@ThaHandy
Normaal had ik wel gelijk een foto ervan gemaakt, maar me ouders zijn weg en die hebben een digicam van me geleent en al me batterijen mee genomen. Verder kun je er toch weinig aan zien denk k.

Het enigste probleem wat ik nu denk ik nog heb is dat hij zwart/wit beeld geeft via me tv out. Maar ik heb verder nog niet in het hoofdmenu gekeken. Mss is dat daar ook wel aan te passen. Bij m'n vorige (Nordmende R.I.P.) tv zette ik hem op AV1 en dan op Y/C geloof ik, maar ik weet niet hoe/of dat kan bij de Blaupunkt.

B_Force weet jij toevallig wat het verschil is tussen de blauwe en zwarte SCART aansluiting?

THX voor je hulp zover _/-\o_

• B_FORCE
  • Niet online
ehm de ene is dus av 1 en de andere 2 (je hebt ook nog zo'n s-viedeo aansluiting

op av1 kan je zowel pal als ntsc signaal ontvangen... op av 2 niet, (alleen pal)
av1 overheerst sowieso alle andere kanalen, en av1 is een stuk scherper dan av2 of 3 (echt aanzienlijk veel!!!!)

ik zal van het weekend wel ff gebruiks aanwijzing scannen (als mijn pa dat ook goed vind :) )
misschien alleen de belangrijke pagina's want er zit ook een hoop zooi bij....

One World Concepts

• My-life
AV1 is de onderste toch? D8 het wel.
Ik hoef idd niet de warranty pages enzo . Met de "belangrijke" pagina's ben ik al gelukkig. :)

Weet je niet hoe ik me TV-out normaal krijg?

offtopic:
Heel vervelend als je tot 18:00 moet werken, daarna een eetenje + verjaardag hebt en morgen vroeg op vakantie gaat terwijl je nog zo veel belangrijke dingen te doen hebt :X

[ Voor 8% gewijzigd door My-life op 25-11-2004 11:38 ]

• B_FORCE
  • Niet online
ik ben nu fftjes handleiding aan et scannen, ik stuur ehm dadelijk naar je op (de belangrijkste pagina's dan :) )

One World Concepts

• B_FORCE
  • Niet online
My-life...you got mail..... :) :D

One World Concepts

• B_FORCE
  • Niet online
ff klein kickje, maar ik ben beniewd, of alles een beetje ontvangen is, en of alles werkt, my-life laat eens fftjes van je horen (een dank woordje is ook wel aardig :) )

One World Concepts

Pagina: 1