Hoeveel foto's neem jij gemiddeld en waar liefst ?

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-10-2025
Wel, ik vroeg me eens af hoeveel foto's jullie eigenlijk, per week - maand - jaar, what ever nemen. En waar jullie meestal naar toe trekken om ze te nemen.

Persoonlijk vind ik het altijd moeilijk om te zeggen van, hmmm waar zou ik nu eens naartoe trekken, zit ook wel een stuk mobiliteit bij. Heb wel een rijbewijs maar geen auto en om ergens te geraken met het openbaar vervoer is wel een ramp. Maar buiten dat trek ik eigenlijk tot mijn eigen spijt maar weinig foto's. 'k Vraag me af hoeveel jullie er dan zo gemiddeld trekken.

Misschien om het leuk te maken de laatste 2 - 3 foto's die je getrokken hebt. 't Maakt niet uit over wat het gaat.

Plaats : fauna & flora
Gemiddeld per maand : 10 - 20 (heb het dan over echt foto's, niet foto's voor privé)

*Laaste foto die'k genomen heb*
Cam : Sony DSC-V1
ISO : 100
Sluitertijd : 1/10 sec
Focus : 5.0
Effect : Sepia

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/creations/abstract6-medium.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door imp4ct op 25-11-2004 15:28 ]

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Verwijderd

Ukkie neemt het liefste fotoos van zijn vakantie op een ouderwets filmrolletje. Ben daar dan ongeveer 5 rolletjes aan kwijt x 36 fotoos. Ik denk echter dat de topic pas echt leuk wordt als er ook voorbeeld fotoos bij gepost worden. Ik heb helaas geen mogelijkheden om een foto te hosten. Die houden jullie tegoed.

• imp4ct
Ik wil je best die mogelijkheid wel geven hoor. Heb tot 10 - 15MB aan webspace van foto's kan ik je wel geven. Stuur me gewoon de foto's en ik zal ze online zetten, zolang deze topic loopt.

Mail : maartenATzionweb.be

PS : 't was niet zo de bedoeling van hier echt foto's te gaan posten, maar't mag natuurlijk altijd :D. Niets moet alles mag zullen we maar zeggen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door imp4ct op 24-11-2004 00:12 ]

Foto materiaal:

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:31

Jaymz

Keep on moving !

I_M_P_A_C_T schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:56:
Persoonlijk vind ik het altijd moeilijk om te zeggen van, hmmm waar zou ik nu eens naartoe trekken, zit ook wel een stuk mobiliteit bij. Heb wel een rijbewijs maar geen auto en om ergens te geraken met het openbaar vervoer is wel een ramp. Maar buiten dat trek ik eigenlijk tot mijn eigen spijt maar weinig foto's. 'k Vraag me af hoeveel jullie er dan zo gemiddeld trekken.
Herkenbaar :X

In't jaar dat ik een dSLR heb heb ik gemerkt dat ik me het prettigst voel als ik ergens rondloop waar 'iets te beleven valt waar redelijk wat mensen zijn', natuur en objecten heb ik niet zoveel mee eigenlijk :)

- Koninginnedag, een plein waar op een podium een band bezig staat te zijn.
- Lokaal Festival waar een hoop dingen (voornamelijk voor kinderen) + bands te doen is.
- Danceparade / zomercarnaval.
- Een uitje met de personeelsvereniging (snowworld ofzo)
- Sinterklaas die langskomt voor de kids van de PV-leden

Jammer genoeg heb ik niet altijd (vantevoren) door dat er ergens iets te gebeuren staat ;(

Op dergelijke gelegenheden maak ik veel foto''s (hoewel dat wel minder aan het worden is aangezien de ratio goed \ mislukt/ontevreden over naar de goedkant aan het verschuiven is :P)

Laatste foto's ga'k niet posten aangezien dat bij het sinterklaasgebeuren is geweest en ik ga niet zomaar foto's van kinderen online gooien ;)

'k zit nu net over de 1000 foto's (waar ook wel veel geklooi tussenzit :P)

• imp4ct
Ben je tevreden over je Canon D20 :p ? *kwijl* een beetje. Allé ikzelf zou zoooooo graag een D70 hebben :D :D. Zal voor volgend jaar zijn :).

*mooie foto's* :)

[ Voor 10% gewijzigd door imp4ct op 24-11-2004 02:22 ]

Foto materiaal:

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Ik schiet mijn foto's het liefst op een grote houseparty of tijdens een groot concert, op een festival of dergelijke dingen. Liefst waar het een beetje donker is en waar ik met veel kunstlicht te maken heb. Afhankelijk van mijn bui, de opdracht en de tijd die ik heb schiet ik tussen de 150 en 1k+ foto's voor een opdracht. :)

Ik schiet ook graag speciale opdrachten voor reclame of voor vrienden/vriendinnen; wat portretwerk of misschien een keer een interieur, bijvoorbeeld van een winkel of een restaurant. Daarnaast verzorg ik voor een aantal mensen de persfoto's; de foto's die de pers dus vrij mag gebruiken als extra bij een artikel over die artiest/persoon.

Voor prive schiet ik graag een foto van mijn katten, van een zonsondergang of een stadsgezicht. Het is er alleen al best lang niet van gekomen om gewoon eens de stad in te gaan met mijn camera.

Hoeveel foto's maak ik per jaar? Eind juli 2003 heb ik mijn eerste DSLR gekocht, sindsdien heb ik meer dan 80.000 foto's gemaakt, waar natuurlijk een enorme berg crap tussenzit, maar er zijn er meer dan 3.000 van gepubliceerd. :)

Omdat ik het helemaal niet leuk vind om op de foto gezet te worden, behalve als ik weet dat die persoon een goede fotograaf is, is het moeilijk om mij op een normale manier op de foto te krijgen. Mede daarom maak ik vaak zelfportretten, wat zo nu en dan resulteert in een leuk kiekje. ;) Bijvoorbeeld:

Tijdens 'Right of Way':
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/PF/RES-IMG_7527.jpg
Tijdens 'Teqnology':
Afbeeldingslocatie: http://pictures.q-dance.nl/6366/pics/7825-flo-0431.jpg
Op de foto gezet door Jay-Sun (ja ik doe expres raar :D):
Afbeeldingslocatie: http://pictures.q-dance.nl/6366/pics/1876-jay-0175.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Floor-is op 24-11-2004 02:38 ]

Bericht hierboven

Verwijderd

Ik schiet nog analoog, en dan maak je nou eenmaal veel minder foto's dan digitaal: Dan maak je van elke scene gewoon een aantal opnames en pik je er thuis de mooiste uit. Dat kost me echter teveel aan rolletjes en ontwikkelkosten.

Ook heb ik eigenlijk het tegenovergestelde van Floris: Ik heb juist niets met mensen. Ik heb de afgelopen vakanties vrijwel geen foto geschoten met mensen erop, alleen misschien om in de bergen een diepte-effect te creeeren.

Toen ik in Rome was heb ik wel gemerkt hoe klote het was toen m'n rolletje midden op de dag op was :/ Gelukkig had ik m'n telefoon mee, dus ik heb tenminste nog iets vast kunnen leggen. Dan moet je denken aan meteen een foto of euh... 50 in een half uur :)

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-02 13:48
Ik schiet normaal gesproken een rolletje van 36 per 1 a 2 weken. Per rolletje raam ik ongeveer de helft in, en gooi ik ook daarvan de helft in de kast. Gemiddeld hou ik dus zo'n 5-10 foto's per week over.

Het liefst zou ik modefoto's gaan schieten, maar het ontbreekt me een beetje aan modellen, materiaal en ervaring :)
In de tussentijd houd ik me bezig met van alles en nogwat, maar nog het liefst abstracte platen en foto's van mensen.

Dato DUO synth voor twee

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:42
Momenteel probeer ik wekelijks een rolletje van 36 af te schieten, maar dat lukt me de laatste tijd niet zo. (Tijdsgebrek, en slecht weer).
Van die 36 foto's zijn ze natuurlijk niet allemaal goed. Meestal schiet ik meerdere foto's van eenzelfde onderwerp, en dan kies ik daar de beste uit. (Als er al een 'de beste' in zit).
Het liefst fotografeer ik mensen, maar ik heb ook nog een paar 'studie-opdrachten', of hoe kan ik het noemen die ik moet afwerken voor een avondopleiding fotografie.

https://fgheysels.github.io/

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:37

Rudedadude

Maybe we were born to run

De teller van mijn camera staat nu op zo'n 2700 foto's. Ik heb de camera 5 maanden, dus zo'n 540 per maand. Op 30 dagen is dat zo'n 18 foto's per dag :o
Van die 2700 heb ik er misschien zo'n 60 hier in een showcase of ander topic gepost, voor de fotocontest maak ik altijd tientallen foto's om uit te selecteren en dan gooi ik er ook nog eens een aantal direct weg omdat ik ze op m'n display al niet goed genoeg vind. Ik kan het niet helemaal nagaan, maar ik denk dat ik zo'n 1000 foto's nog op mijn computer heb staan. Dat zijn er dan nog zo'n 6 op een dag.

Verder zijn mijn foto's een mix van gebouwen, mensen, natuur en dingen die niet al te hard bewegen en fatsoenlijk verlicht zijn :) Dat heeft mijn camera het liefst.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:24

Zoefff

❤ 

Ik heb m'n D70 een paar dagen voor het vertrek naar Indonesië aangeschaft, dus rond 15 Juli. Op dit moment staat de teller op de 8000 foto's. Deel dit door 132 dagen, dan kom je uit op zo'n 61 foto's per dag :X

Maar goed, daar zit dus wel een vakantie in Indonesië tussen, daar heb ik zo'n 3000 keer op de sluiter gedrukt in 4 weken, dus dat haalt het gemiddelde wel wat omhoog :P

Waar ik het liefste fotografeer? Overal eigenlijk. Natuur is mooi om te doen, maar architectuur bijvoorbeeld vind ik ook reuze interessant. Op dit moment probeer ik mooie foto's in lichtarme omgevingen te maken, zoals in de kroeg of op feesten. Foto's maken doe ik overal wel eigenlijk :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

mijn camera staat nu op iets van 600 en ik heb hem nu een week of 2 maar oke in het begin maak je er altijd meer.
maar met mn oude digitale camera stond ik denk ik ook wel op de 3500.
dus iets van 300 per maand denk ik normaal maar ja digitaal gaat makkelijker zeker omdat ik nog alles aan het leren ben maak ik veel fotos.
ene het liefst maak ik fotos van natuur of iets van aktie skaters of motorrijders ofzo. en het lieftst buiten.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb ongeveer nu 4500 foto's geschoten met mijn 10D sinds Feb 2004. Luchtvaart fotografie is gewoon wat ik 'doe' - al het andere is bijzaak. Ik ga tegenwoordig gewoon gericht te werk.. ik maak een plan van wat ik ga schieten, waarom (nieuwswaarde, artikel, aanvraag voor een boek etc) en regel alles om dit in het werk te stellen. Lukt dat niet dan zoek ik naar alternatieve oplossingen om toch het materiaal te kunnen schieten wat ik nodig heb.... (bezoek Holloman AFB lukte dit naar i.v.m de situatie in Irak - dus dan maar met PhanCon 2004 mee het veld op.. )

Lukt dat dan boek gewoon de vluchten, hotels, trip etc en ga zoveel maal per jaar 'on the road' om het materiaal te schieten wat ik wil. Dat schiet ik ten eerste voor mijn eigen collectie maar zeker met het oog op publicatie (kijk maar in de nieuwe Air Forces Monthly en Cockpit van December 2004) daarnaast ook voor enige boeken auteurs. De inkomsten daarvan zijn lang niet genoeg om de kosten te dekken maar alle beetjes helpen en de publicaties zijn niet primair voor het geld maar wel voor naamsbekendheid, media accreditie etc.

Analoog schoot ik op een dergelijke trip zo'n 50 - 80 Kodachrome 64 rolletjes vol.

Daarnaast ga ik ook graag naar de dierentuim om mooie dier portretten te schieten - dat is allemaal pour moi en voor de fun :) Ook op vakantie schiet ik wat leuke plaatjes waarvan sommige dan aan de muur hangen.

Ik heb voorals nog ook (nog) geen website met portfolio etc.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:09

Pelle

🚴‍♂️

Sinds maart 2003 heb ik pakweg 17000 foto's geschoten, waarvan 6500 met m'n Ixus, pakweg 500 analoog met een Nikon F50 en een Minolta XG-1, en de rest met m'n 300D.

Ik heb niet echt een lievelingsonderwerp; uit alles is wel iets fotografisch interessants te halen, als je het maar zíet :) Ik merk wel dat het fotograferen van mensen-die-niet-doorhebben-dat-ze-gefotografeerd-worden, me redelijk goed afgaat, in tegenstelling tot het portretteren van mensen die echt aan het poseren zijn. Daar voel ik me redelijk ongemakkelijk onder, het is te geforceerd. Modelfotograaf of bruidsfotograaf zou dan ook niks voor mij zijn.
Landschappen vind ik ook leuk om te doen, ik mis in Rotterdam echter een beetje de fotogenieke natuuromgevingen maar met een mooie blauwe lucht met wat schapenwolkjes is elk landschap mooi ;)
Verder speelde ik veel met kleinere DOF's, maar ik merk wel dat ik daar inmiddels wat minder vaak op terugval en ook niet meer terugdeins voor foto's die van voor- tot achtergrond volledig scherp zijn. Tevens heb ik een voorliefde voor abstract; het is een uitdaging om in schijnbaar niet boeiende onderwerpen toch leuke foto's te zien.

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Met mijn Nikon F60 shoot ik rond de 1500 foto's per jaar. Reden genoeg om over te stappen op digitaal ;) Dat werd toen, twee-en-een-half-jaar geleden een Powershot A40, waarmee ik in twee jaar tijd zo'n 5000 foto's heb geschoten. Nu heb ik sinds juni een D70 en de teller staat al op 2800 :X

Ik heb eigenlijk geen lievelingsonderwerp. Als ik echt zou moeten kiezen, dan zouden het mensen zijn die niet doorhebben dat ze gefotografeerd worden. Dieren fotograferen staat ook hoog op mijn lijstje. Ik hou ook van landschappen en architectuur, hoewel ik op dat gebied soms iets te snel werk en het resultaat hierdoor tegenvalt. Bij architectuur houdt ik trouwens van details. Dus niet een heel gebouw erop zetten, maar net dat ene detail waar eigenlijk nooit iemand naar kijkt. Ik hou ervan om foto's te nemen uit een complete andere hoek dan de gemiddelde toerist. Ik schroom me er dan bijvoorbeeld ook niet voor om de hoogte of de laagte op te zoeken om een bepaalde blik op een onderwerp te krijgen. Ik ben dan ook van mening dat de spijkerbroek onderdeel is van mijn apperatuur. Hierbij wordt ik vaak raar aangekeken, hoewel een D70 en een LowePro rugzak met statief over het algemeen veel duidelijk maakt ;)

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Verwijderd

Sinds begin juli 2004 zijn er zo'n 7500 foto's geregistreerd door m'n Sony DSC F828. 99,9% daarvan zijn foto's van honden. Doordat honden over het algemeen niet erg meewerken bij de compositie van de foto is zo'n 10% van de foto's enigszins bruikbaar; de rest bestaat uit dubbelen (voor de zekerheid meerdere foto's van een onderwerp), tegenwerkende onderwerpen, tegenwerkende beestjes in de omgeving van het onderwerp, etc.
Het liefst schiet je natuurlijk bij mooi weer buiten of bij "sweet light"; een zo natuurlijk mogelijke omgeving oogt altijd goed, maar ook binnenshuis zijn met name jonge pups een dankbaar onderwerp.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:37

Rudedadude

Maybe we were born to run

Oja, de laatste foto die genomen heb vond ik zelf wel aardig en was van een aanrijding tussen een tram en een dikke volvo bij mij voor de deur:
Afbeeldingslocatie: http://img99.exs.cx/img99/3089/schade.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

Hoeveel foto's ik in totaal heb zou ik niet weten, denk zo rond de 50.000. 4 jaar geleden begonnen met m'n Nikon Coolpix 2500. Ik heb dit ding echt elke dag bij me, vooral met uitgaan. Sinds begin dit jaar heb ik dan ook een D70. Ook deze heb ik vrijwel elke dag bij me (behalve met uitgaan :)). Neem elke dag wel foto's. Daarom ben ik in 2001 ook begonnen met een fotodagboek. Daar zet ik vrijwel elke dag nieuwe foto's op.

Als ik in m'n kast kijk dan heb ik in ieder geval 6 dvd's met foto's, en nog eens 20 cd's met digitale foto's. Maar op m'n computer staan nog heel wat foto's klaar om op DVD gezet te kunnen worden.

Ook laat ik maandelijks een stuk of 100 printen. Op mijn website draait een foto bestel module waarmee vrienden alle foto's kunnen nabestellen. Daar wordt goed gebruik van gemaakt waardoor het aantal te bestellen foto's stijgt en dus ook goedkoper wordt.

Online staan nu zo'n 10.000 foto's. De meeste foto's zijn verwerkt in korte verhalen, pas sinds dit jaar post ik hele foto series. Via het menu item Photo's zijn wel heel veel foto's terug te vinden.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tja, ik sta geloof ik inmiddels toch wel gemiddeld een keer per week in de rij om een rolletje te halen / brengen :P

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:31

Erazzzer

Fear me, I'm German!

@TS

Met het openbaar vervoer kom je best op goeie plekken hoor :)

Ik ga zelf ook altijd met het OV, vaak naar kijkduin, vanaf amersfoort kun je met de bus dicht bij de veluwe komen, enz enz enz. Genoeg mogelijkheden

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hoeveel foto's?
De afgelopen maanden ca. 250 per maand. De ene week wat meer, de andere wat minder.

Waar?
Eh, overal :) Favoriete gelegenheden zijn voor mij: een fijne wandeling in het bos en concerten van plaatselijke rockbands.
Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v395/koraks/Concert%20oct%2016%202004/33Arie.jpg
[Canon 70-200 f/4 L, Kodak TMAX3200 @ 6400]

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v395/koraks/Concert%20oct%2016%202004/24Arie.jpg
[Sigma 24-70 f/2.8 EX, Fuji Superia 1600 @ 3200]

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sinds m'n aanschaf in staat de teller op bijna 7k. Dus das ongeveer 2.500 fotos/maand.

Mijn voorkeur gaat uit naar events. En dat vooral om het vast leggen van de sfeer en het geven van een totaal beeld. Daarnaast ga ik graag oefenen op wat ik een fotorondje noem. Je komt dan de leukste dingen tegen en je kunt standaard onderwerpen op een eigenzinnige manier in beeld brengen.

Ik zou m'n hobby in de toekomst graag verder uitbreiden dus dat gaat nu onderdeeltje voor onderdeeltje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.leicher.nl/got/IMG_6764.jpg
Laatste foto: SSH lost woningnood studenten op middels 20 feed containers

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Valt me op dat vrijwel niemand 'de natuur' (een onderdeel daarvan) als zijn/haar favoriete onderwerp noemt... Foto's van/met mensen trekken mijzelf absoluut niet. Maar ik ben misschien ook wel verwend met 2 vakanties per jaar naar de (imho) mooiste plek op aarde :)
Ik doe niets liever dan de alpen fotograferen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 21:26 ]

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:27
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:26:
Valt me op dat vrijwel niemand 'de natuur' (een onderdeel daarvan) als zijn/haar favoriete onderwerp noemt... Foto's van/met mensen trekken mijzelf absoluut niet. Maar ik ben misschien ook wel verwend met 2 vakanties per jaar naar de (imho) mooiste plek op aarde :)
Ik ben ook liefhebber van natuurfoto's (afgelopen jaar nog een maand in chili gezeten). Architectuurfoto's vind ik ook leuk.
Mensen fotograferen doe ik af en toe.

Het aantal foto's hangt helemaal af van het te fotograferen object en of ik de mogelijkheid heb om foto's van mijn geheugenkaartjes af te krijgen op een ander medium (met vakanties is dat niet altijd mogelijk).

• imp4ct
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:26:
Wel, I just LOVE NATURE, vind dat ge daar toch altijd de mooiste foto's maakt. Omdat, in de natuur zijn er zoveel kleuren, speciale kleuren en dingen... gewoon t'is eindeloos. Maar jah da's natuurlijk ieder zijn mening. Maar ik ben een GROTE fan van natuurfotografie. Fauna & flora that is :).

Foto materiaal:

Verwijderd

Tsja hoeveel...?

Nu ik actiever bezig ben met een fotoclubje, fotografeer ik eigenlijk weer erg veel.

Wel is alles afhankelijk van welke camera - digitaal "SLR" , auto-focus , of nog alles "handmatig" - type film, en vooral welke gelegenheid!

De eerste gelegenheid reportage fotografie tijdens 'de Nacht van de Geschiedenis' bijvoorbeeld was 4.5 rolletje (circa 110 opnames) met een voor mij wildvreemde camera (Minolta Dynax 700si).

De laatste vakantie (september 2004) waren het ruim 300 opnames binnen 8 dagen. Wederom was dit een uitprobeer-actie om zo snel mogelijk een onbekende camera en een onbekende techniek ter hand te nemen: digitaal "SLR".

Op de maandelijkse foto-tripjes meestal 1 rolletje van 36 (dia) per keer, soms 2 rolletjes. En daarnaast nog een reparatie/test-poging van een oude Minox... inmiddels ook weer t 4de rolletje (36) :+

Zoveel mogelijk uitproberen dus wanneer de kans zich biedt. En daarnaast het verder ontwikkelen van nieuwe stijlen.

Voorkeuren voor waar?
Hmmmz... liefst lekker buiten... natuur & architectuur, maar je vindt mij net zo goed binnen voor grafische opnamen, reportages & model-fotografie. Ben redelijk all-round, en anders leer ik t wel snel.

Eerst maar ff die verschillende camera's + objectief-mogelijkheden onder de knie krijgen! :p

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:31

Jaymz

Keep on moving !

Om 03:30 laten m'n PS-skills 't een beetje afweten, maargoed: één van de laatse foto's (eerste keer live @ voetbal)

Afbeeldingslocatie: http://jaymz.xs4all.nl/ppsc/3/27-11-2004/IMG_0423.jpg

Cam: 20D
Programma: Av @ F2.8
Ev: 0
ISO: 400
Belichting: Centre Weighted
WB: Cloudy
Objectief: 3x raden ;)

Voetbal door een viewfinder is toch wel 'anders' 8)7

• mutsje
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

* mutsje is back in business.

Ik kom sinds afgelopen zomer aldoor bij 't Joppe (meer bij Leiden) en ben bezig om een volledig jaar vast te leggen daar , dus zomer , herfst , winter en lente.
Ik neem gemiddeld ongeveer 100 foto's per maand denk ik.

Hier impressie van stuk groen

Foto's zijn genomen op een soort eiland (ligt compleet in riet en moerasachtig grondgebied..dus sompig)
Helaas had ik verkeerde lens bij me (70-300) ipv de 18-55 zodat het totaal beeld beetje mist.

Afbeeldingslocatie: http://www.datacrash.net/photo/temp/img_1300.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.datacrash.net/photo/temp/img_1302.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door mutsje op 29-11-2004 13:06 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hmm, in de periode sept 2001 ~ aug 2002 (woonde toen in Sydney, Australië) heb ik ongeveer 5000 foto's gemaakt, 4500 met een Fuji Finepix 1300 (mijn eerste digicam O+ ) en ongeveer 500 met een Canon Ixus APS analoge cam. Het liefste maakte ik daar foto's van de stad en de parken, maar ook gewoon van de mensen en evenementen :)

Vorig jaar totaal ongeveer 2000 pics gemaakt: concerten, festivals, mensen, beetje sport, wat natuur, etcetera. De teller van mijn F717 staat sinds ik hem in feb 2003 heb gehaald op 3500 foto's ;) Die van de Ixus 430 die van dit jaar is op ongeveer 1200 geloof ik. Met de D70 die ik nu een maand heb, gaat het nog het hardst: de teller staat na 30 dagen op 1150 :P Maar het is dan ook een fijne cam waarmee je blijft schieten.

Het liefst fotografeer ik concerten en festivals, tot nu toe is dat alleen als bezoeker/fan geweest, maar dat wil ik komend jaar serieuzer aan gaan pakken :)

Een redelijk recent voorbeeld, Saybia in Tivoli (zie ook hier):

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/saybia/saybia19tmb.jpg

Gemaakt met een Ixus 430 in lastige omstandigheden, nog best aardig gelukt :)

LinkedIn
Instagram

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• mutsje
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

uh ja doe me code maar even en pas ik het aan :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

mutsje, foei ;) Dit staat gewoon in de GoT faq. Uitleg:

code:
1
2
3
4
5
[img=600]plaatjeurl[/img]

of met link naar groter plaatje:

[url=groteplaaturl][img]kleineplaaturl[/img][/url]

Dat staat ook gewoon in Overzicht van UBB-codes in de GoT faq ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Tja, eigenlijk hetzelfde als I_M_P_A_C_T. Met name op zondag, lekker stukje lopen met wat kameraden en ondertussen lekker foto's schieten van de natuur. Mijn kameraden zie ik al genoeg. Met name rustige open landschappen met wat beekjes, boompjes, beestjes en een mooie zonval vind ik wel mooi.

Beetje dieren fotograveren bevalt me ook wel. De meesten worden niks, maar soms pakt het heel mooi uit door hoe de dieren zich gedragen. Vooral een wandeling naar de dichtst bijzijnde kinderboerderij levert vaak leuke foto's op. Anders mijn konijn, ratten, Cicliden (vissen), vijvervisjes, hond van de buren of wat dan ook.

Daarnaast nog wel eens feestjes, of gewoon met camera in en om het huis lopen en een beetje ongewone dingen proberen. Gelukkig nu met 512MB kaartje in mijn Sony DSC-P93. Ik schiet meestal minimaal een foto of 30. Bij lange wandelingen zo dik over de 100. Maar zo profesioneel fotografeer ik ook niet, dus kun je snel wat achter elkaar door klikken.

Inmiddels in het bezit van een handig tasje met snelsluiting om m makkelijk aan mn broek te hangen. Ik neem hem regelmatig mee als ik in de auto ff weg ga. de spontane foto's worden vaak wel mooi, omdat je dan echt alleen foto's neemt van iets dat er echt mooi/leuk uit ziet.

Goed, ik maak pas 3 maand meer foto's aangezien ik weinig kan door ziekte. Vandaar de crappy camera, 512MB en knullige tripod :). Is inmiddels een beetje hobby geworden. De camera kreeg ik toevallig bij een telefoonabo.

Wat ik me nog wel afvraag, hoevaak maken jullie foto's waarvan je zegt "wow, die is gaaf geworden"? Van mn laatste 1000 foto's zaten er maar een stuk of 15 die ik echt geweldig gelukt vind, voor mijn doen dan.
Pagina: 1