Toon posts:

Welke type SDRAM moet ik hebben?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik ben niet zon techneut over de binnnenkant van mijn pc.
ik wil graag mijn geheugen (256mb pc133 sdram) uitbreiden tot 512mb. ik heb via tweakers.net deze pagina gevonden:
http://www.twentecomputer.com/
daarop staan 2 types 256mb pc133 sdram, de ene 54 euro en de ander 34 euro
dus ik zou graag willen weten wat voor sdram geheugen ik moet hebben, ik heb tevergeefs gezocht voor informatie over mijn moederbord
--------------------------------------------------------------------------------------
specs van pc:
mobo: MSI MS-6511
cpu: duron 1.0ghz
mem: 256mb pc133 sdram geheugen

verdere specs lijken me overbodig

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
-lama-

[ Voor 94% gewijzigd door lemming_nl op 23-11-2004 22:54 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

vaak is het zo dat hem om enkel of dubbelzijdige banken gaat. heeft je mobo een via chipset dan draait hij meestal wel met enkelzijdige geheugen bankjes. je kan ook even de wizard gebruiken op www.geheugen.nl

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Je hebt aan pc100 geheugen al genoeg. omdat je CPU ook op 100mhz FSB draait. (in sommige gevallen kan je het geheugen op 133mhz laten draaien) maar omdat je ook al een pc133 mhz bankje de in hebt zitten, kun je het beste een pc133 bankje bijkopen, verder maakt het niet uit wat de specificaties zijn. dit kon je makkelijk vinden in de faq, dus slotje

[ Voor 49% gewijzigd door vingerfrits op 23-11-2004 23:00 ]

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43
Jouw moederbord kan maximaal 256 mbit per chip addresseren. Dit betekend dat je moederbord 256 mb geheugenreepjes slikt met tenminste 8 chipjes. (8x 256 mbit = 256 mbyte) De 2 soorten geheugen die je aanwijst zijn respectievelijk met 8 en met 16 chipjes (die met 8 is de goedkopere) je kunt dus voor beide reepjes geheugen kiezen. De reden dat de reepjes met 16 chipjes duurder zijn is omdat veel oudere systemen maar 128 mbit per chipje kunnen adresseren. Mensen die een dergelijk systeem hebben moeten perse reepjes hebben met 16 chipjes erop. Daarnaast is het produceren van reepjes met 16 chipjes ook nog duurder. Als ik jouw was zou ik voor de versie met 8 chipjes gaan (die goedkope dus) omdat deze goedkoper is en omdat deze (volgens mij) ook een beetje stabieler is vanwege minder belasting op je sdram bus.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's slechts kwestie van het kennen van het chipset en het raadplegen van de FAQ van dit subforum :)

PMG FAQ » Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen? B)

FAQ gevalletje, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.