Geforce 6600GT met zalman cooling

Pagina: 1
Acties:

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:26
Ik ben van plan een geforce 6600GT aan te schaffen, en ik heb nog een mooie Zalamn ZM80D-HP met zijspan (cooler dus :P ). Zou die erop passen? En zo ja, zou die voldoende koelen?

Hallo met Tim

Verwijderd

Hmm, volgens mij moet ie het gewoon trekken (Zalman coolers staan bekend om hun degelijkheid enzo ;) )
Wordt, de videokaart alsnog te warm zou je natuurlijk kunnen overwegen om een andere cooler te kopen maar volgens mij hoeft dat niet nodig te zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 20:53 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:19
De huidige Zalman coolers zijn officieel niet compatible met de 6600/6800 serie van van Nvidia(met enig modwerk schijnt het wel). Het beste kun je momenteel de NV5 Silencer van Arctic aanschaffen, deze werken prima op de 6800 en zijn behoorlijk stil

Verwijderd

Ja, zal best werken, die dingetjes waar schroefjes aanzitten zijn goed af te stellen ;)
En die zalman zal hem gemakkelijk kunnen coolen hoor ;)
En als het bij het installeren niet past, doe je standaard koeler er weer op, wie niet probeert... :+

Verwijderd

http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=138&code=013

ik zal je zalman meenemen naar de winkel en daar kijken of er mogelijkheden zijn. qua koeling moet het voldoende zijn (met fan zoals in de site staat).

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 20:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:56:
Ja, zal best werken, die dingetjes waar schroefjes aanzitten zijn goed af te stellen ;)
En die zalman zal hem gemakkelijk kunnen coolen hoor ;)
En als het bij het installeren niet past, doe je standaard koeler er weer op, wie niet probeert... :+
Het gaat er ook om of er geen condesatoren in de weg zitten :) ! Die blokjes zijn goe dte verstellen ja ;)

^^ik was ook al bezig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 20:57 ]

Verwijderd

Ja, maar daar kom je vanzelf ook wel achter bij het installeren, gewoon beetje goed opletten ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:57:
Ja, maar daar kom je vanzelf ook wel achter bij het installeren, gewoon beetje goed opletten ;)
Het kan dus niet zonder te kutten :X en ik zou het dus ook niet snel doen, het moet gewoon goed zitten :)

Verwijderd

Met de 6800LE moet het te doen zijn:

Het 6800LE topic Deel 11

Verwijderd

Het hangt ook van het merk af, in principe zal het moeten werken, die zalman dingen passen met gemak OVERAL op, moet er alleen niets in de weg zitten. Hij gaat wel een stukje omhoog, maar als je bijv. een sink hebt van een of ander PCI-E <-> AGP bridge-je, dan kun je wel eens, als die sink hoger is dan het core-blokje van de zalman, tegen de problemen lopen.

Verwijderd

ben echt een noob op dit gebied :X
de reden dat ik geen high-end videokaart meer heb, is omdat active cooling te veel herrie maakt. is dit dus een oplossing daarvoor? een alternatieve, 'stille' zalman of arctic?

ik neem aan dat je de cooler die al op de videokaart zit, moet vervangen?

• Pkunk
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:11:
de reden dat ik geen high-end videokaart meer heb, is omdat active cooling te veel herrie maakt. is dit dus een oplossing daarvoor? een alternatieve, 'stille' zalman of arctic?

http://www.zalmanusa.com/...view.asp?idx=138&code=013
zie het filmpje...

Hallo met Tim

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:11:

Zoek ook eens op een "artic silencer" koeling, deze koeling is zeer stil, koelt erg goed en is ook voor zeer veel videokaarten beschikbaar. Je moet dan inderdaad de oude koeling er af halen. Dit vereist wel enige handigheid (koelpasta wil nog wel een "lijmende" werking hebben), maar er is genoeg te vinden op dit forum wat betreft het wisselen van koeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 20:23 ]

Verwijderd

hmm ja, ik zal t nodige zoekwerk maar eens verrichten..
maar denk niet dat mij dat lukt. ben ook niet van plan zoiets voor t eerst uit te proberen op een x800 kaart :P

bedankt voor de info

• Pkunk
Of zal ik toch maar een 6800LE kopen? dillema dillema... 8)7

Hallo met Tim

• Pkunk
schopje... heeft iemand toevallig al iets gevonden?

Hallo met Tim

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Mijn 6600GT is onderweg en verwacht ik ong woensdag. Ik ben van plan mijn zalman over te zetten van mijn 4200 naar de nieuwe. Ik laat het hier wel weten hoe het ging + evt. pics.

• Pkunk
Stealth2000 schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:27:
Mijn 6600GT is onderweg en verwacht ik ong woensdag. Ik ben van plan mijn zalman over te zetten van mijn 4200 naar de nieuwe. Ik laat het hier wel weten hoe het ging + evt. pics.
dat zou fijn zijn :D tnx ;)

Hallo met Tim

• Pkunk
schop. Al mensen met ervaring?

Hallo met Tim

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:24

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb even voor je zitten experimenteren met de spullen (die ik over had na montage van de Zalman op mijn Radeon9500) op mijn kapotte 6600GT (AGP versie). Als ik er van uit ga dat alles op de AGP versie van de 6600GT 45 graden gedraait zit, dan gaat het heel moeilijk. Ik krijg nl het blokje niet precies recht op de GPU omdat de metale armpjes net wat te kort zijn. Daardoor zit er wrijving op de schroefjes en krijg ik het blokje niet vlak op de Die. Het scheelt maar 1 graad ofzo, dus ik denk dat je dat niet echt merkt. Op de foto zie je dat, het blokje maakt een kleine hoek met de witte lijn op de PCB die om de GPU getrokken is. De hoogte van het blokje is meer dan voldoende om over de condensatoren heen te komen en op de achterkant is alles vlak.

Afbeeldingslocatie: http://212.238.216.189/Computer/6600GT_Zalman1.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• HeepH
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

stoot de achterkant van het koelblok nou niet tegen je mobo/slot ?

http://specs.tweak.to/16495

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:24

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja tuurlijk. Maar ik denk dat het geen twijfel bestaat dat de Zalman niet op de AGP versie past. Ten 1ste zit de GPU veel te hoog, dus je koelplaten komen ws tegen je kast aan dan. Ten 2de zijn de ijzere pootjes te kort om een overbrugging te maken tussen de gaten. Je kunt het blokje dus niet zo draaien dat ie parallel met de PCB loopt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:19
Je zou kunnen kijken naar de nieuwe Zalman VF700, deze past hier wel perfect op

Heb er zelf 1 op een 5900XT draaien, werkt prima!
Pagina: 1