@home groningen. Upload zeeer langzaam.

Pagina: 1
Acties:

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik zit eens wat te kijken op www.speedtest.nl, en daaruit blijkt dat gemiddeld men met @home breedband ongeveer een 40 kb/sec aan upload heeft. Wijzelf halen met moeite 12, een feit waar ik zo langzamerhand strontziek van begin te worden, omdat je hier gewoon niks mee kan. We hebben een Com21 modem, en daaraan hangt weer een router. Heeft iemand een idee hoe het kan dat wij zo'n extreem lage upload hebben?

Catch a smile out there!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 15:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja ;) Als je hier gekeken had had je kunnen lezen dat het Com21 platform (kort door de bocht) gewoon zuigt ;).

Staat ook in dat je @home kunt melden dat je problemen hebt en hoe je op deze manier aan een nieuwe modem komt.

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik weet wel dat er capaciteits probleem is in Groningen, en of dit al is opgelost, geen idee!?

Zelf is mijn upload goed, maar mijn download, vooral vanaf ftp's traag :(

Het is dat hier al @home lag, ik heb nu al wel 10x gezien dat er een storing is hier in Groningen, anders had ik al lang ADSL!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Het "capaciteits probleem" is een fabel. Zelf had ik precies hetzelfde probleem als de TS: een trieste upload, een download die nog net te doen was, en vaak uitval. Na enig klagen is er eindelijk iemand langs gekomen (nieuw modem wilden ze niet zomaar doen) en die is na 2 minuten werk tot de conclusie gekomen dat het modem "kapot" was. Nieuw motorola modem (helaas de ?4100 ipv de nieuwere (zwarte) SB5100) Sindsdien is m'n gemiddelde download gestegen met meer dan 100KB/s (was eerst +/- 350, nu met gemak dus 450, vaak zelfs meer) en een upload van rond de 60 (ipv de oude 12-16) EN wat ik nog veel belangrijker vind: m'n internet valt niet meer 5 keer per dag eventjes weg. :)

Bellen dus!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 02:17
Inderdaad gewoon klagen over je langzame uploadsnelheden, vermeld hier ook speedtest bij, bij @home schijnen ze nogal veel waarde aan die resultaten te hechten. (Een paar weken terug was dé oplossing 2 of 3 verschillende metingen van speedtest mailen naar snelheid AT home.nl)

• Glenfiddich
  • Nu online
ok dan... m'n huisgenoot gaat dr morgen eens heenbellen (abo staat op zijn naam), en dan moeten we maar eens een nieuw modem hebben! K zal hem even instrueren dat hij even moet benadrukken dat speedtest.nl van die lage snelheden geeft.

Catch a smile out there!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Als je op Speedtest nu eens keek naar de uploadresultaten gerangschikt op postcode, dan zag je dat de upload in Groningen gemiddeld genomen een stuk lager dan gemiddeld ligt:
http://www.speedtest.nl/D...8&ReportID=1&TestTypeID=3

[ Voor 25% gewijzigd door rvm op 23-11-2004 21:44 ]

• Glenfiddich
  • Nu online
rvm schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:41:
Als je op Speedtest nu eens keek naar de uploadresultaten gerangschikt op postcode, dan zag je dat de upload in Groningen gemiddeld genomen een stuk lager dan gemiddeld ligt:
http://www.speedtest.nl/D...8&ReportID=1&TestTypeID=3
Mja, maar 36 KB/sec haal ik ook nog lang niet eens... ik vind 12 kb/sec wel heel erg langzaam. kan niet normaal zijn.

Catch a smile out there!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Vannacht is blijkbaar een groep gebruikers in Groningen overgezet van COM21 naar Docsis. Dus de overblijvers op het COM21 platform delen de netwerkcapaciteit daar nu met minder mensen waardoor de snelheid er op vooruit zou moeten gaan, lijkt me. Zie ook:
http://www.troublesathome...scus/messages/7/5283.html
Pagina: 1