partitie verwijderd maar data nog op de schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• timvanput
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 19:54
Matched: verwijderd, partitie
Ik was net van plan om windows opnieuw te installeren. Ik had mijn schijf in 2 partities ingedeeld. C:\ voor windows en D:\ voor alle belangrijke data. Nu heb ik per ongeluk ipv. C:\, D:\ verwijderd. Ik heb D nog niet geformatteerd dus de data moet nog ergens op de schijf staan. Alleen de partitie die naar de data verwijst is weg.

Dus bijv. een programma zoekt naar D:\site\index.htm maar tijdens het zoeken blijkt dat D: helemaal niet bestaat. In dat geval krijg ik deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~put00171/naamloos.JPG

De data die op D:\ hoort te staan is harstikke belangrijk en ik moet het absoluut terug hebben.

Ik hoop dat jullie iets weten... ik zit diep, heel diep in de stront. Windows recovery helpt trouwens (logisch) niets.

[ Voor 9% gewijzigd door timvanput op 23-11-2004 18:34 ]

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 19:10
Matched: partitie
http://www.stellarinfo.com/disk-recovery.htm
Hier een programma die ik heb gebruikt, zeer effectief, maar je moet wel een andere schijf hebben of backuplocatie (netwerk) om de data te verplaatsten,anders overschrijf je je huidige data op je D:

[edit]
kun je niet met partition magic een partitie herstellen?

[ Voor 25% gewijzigd door DeNB3rt op 23-11-2004 18:42 ]

• timvanput
Geen matches
Ik heb maar 1 hardeschijf op dit moment. Deze was in 2'en verdeeld. Dat programma gaat dan neem ik aan helaas niet werken? Ik heb nergens anders ruimte voor de data. Totaal is dat zo'n 70Gb aan data.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geen matches
Blijf in hemelsnaam (nog even) van Partition Magic af en lees dit [TOPIC=649273///#hdddata] Hoe krijg ik verloren gegane data terug? eens door.

[ Voor 17% gewijzigd door Guardian Angel op 23-11-2004 18:45 ]

ARME AOW’er

• timvanput
Geen matches
Partition magic had ik.... was een van mijn ideen alleen de installatie file stond op D :D..., valt er ergens een demo te downe? (ik ga ff googlen)

/edit: ik ga MBRwork eens even proberen.

[ Voor 34% gewijzigd door timvanput op 23-11-2004 18:51 ]

• timvanput
Geen matches
weet er iemand een freeware programma? Ik kan niets vinden. Ik heb Active@ Partition Recovery geprobeerd. SDit was een demo dus kon de bestanden niet herstellen...

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 07:29
Geen matches
http://www.webattack.com/download/dlrestoration.html zoals ook vermeld in de FAQ. Is dat niets?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Geen matches
timvanput schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:38:
weet er iemand een freeware programma? Ik kan niets vinden. Ik heb Active@ Partition Recovery geprobeerd. SDit was een demo dus kon de bestanden niet herstellen...
Kon je überhaupt wel de bestanden terugvinden dan?

ARME AOW’er

• timvanput
Geen matches
thnx

jes, met active@ kan ik ze terug vinden, maar omdat het een demo is kan ik ze niet recvoveren.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

Geen matches
probeer anders ook een get data back voor fat / ntfs. ik geloof dat daar in de demo een limited time zit dat je ook kan recoveren

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Geen matches
Als je echt diep in de problemen zit omdat je die files absoluut moet hebben kan het kopen van een programma toch geen bezwaar zijn.

Geen idee welk programma je bedoelde en wat het kost overigens.

ARME AOW’er

• timvanput
Geen matches
Het gaat om het programma Active@ Partition Recovery. Het kost EUR 30,- en dat vind ik toch wel een beetje duur voor een programma van een MB....

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Geen matches
De data die op D:\ hoort te staan is harstikke belangrijk en ik moet het absoluut terug hebben.

Ik hoop dat jullie iets weten... ik zit diep, heel diep in de stront. Windows recovery helpt trouwens (logisch) niets.
€ 30,= is niets als je bovenstaand nog steeds meent toch?

ARME AOW’er

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

Geen matches
ik ben heb met een vorige config tot 3x toe een crash gehad die in totaal 150 gig aan data om zeep hielp. alles terug kunnen krijgen met GDB, ik had gelukkig een systeem beheerder op het werk die het proggie met de licentie had. Weet niet precies wat het kost maar ik weet wel dat het perfect werkt !

• timvanput
Ik heb van een systeem beheerder van mijn werk hetprogramma mogen lenen. Ik heb nu dus alle date *gelukkig* terug alleen zit ik nu met een ander probleem. Sinds ik alles terug heb gezet blijft hij mijn oude D: partitie nu als C: herkennen. Dus deoorspronkelijke C: wordt nu als D: of iets anders herkent. Als ik D: nu verwijder en windows erop wil installeren, geeft hij na het formatteren en installeren van de setup files na het opnieuw opstartende foutmelding dat hij niet van de schijf kan lezen. Hij leest dus van C: om de windows setup files te zoeken. Maar op C: staan nu mijn bestanden.

Ik heb een schijf van 10gig gekregen en daarop windows geinstalleerd, maar hiermee schiet ik niets op. Deze herkent hij dan ineens wel als C: en schuift de rest gewoon op. (heb partition magic e.d. al geprobeerd.) Telkens als ik deze schijf eruit haal (na het veranderen van de schijfletter) veranderd hij deze weer terug.

Ik wil dus dat hij mijn D: weer als D: herkent en C: als C: en dus niet andersom.

Zou het werken alsik de 10gig schijf er weer bij pak en ik de data van de ene partitie naar de andere overzet?

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Misschien wat mosterd na de maaltijd, maar met een knoppix-cd had je gewoon met linux fdisk de entry in de partitietabel kunnen terugzetten. Dan was de schijf weer precies geweest zoals ie voorheen was.

In de partitietabel staat namelijk van elke partitie de begin- en eindcilinder en het partitietype (0x07 voor NTFS), binnen deze grenzen wordt bij het formatteren een file system gemaakt. Elk weldenkend operating system houdt zich hier ook aan, maar je zou in theorie ook de partitietabel kunnen negeren en zelf uitmaken waar je je file system neerzet.

Het enige wat er gebeurt bij het 'verwijderen' van een partitie is dat uit de partitietabel een entry verdwijnt die zegt dat er tussen cilinders x en y een file system gemaakt mag worden. Het file system zelf staat er nog, zet de entry terug in de partitietabel en je bent klaar :) .

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Geen matches

Iperf

Verwijderd

Geen matches
getdatabackntfs (als je NTFS filesystem draait)

of

gedataback (voor FAT)

Hiermaa haal je gegarandeert alle data terug!
(zoals al eerder gezegd!)

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
timvanput schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:38:
Ik heb van een systeem beheerder van mijn werk hetprogramma mogen lenen. Ik heb nu dus alle date *gelukkig* terug alleen zit ik nu met een ander probleem. Sinds ik alles terug heb gezet blijft hij mijn oude D: partitie nu als C: herkennen. Dus deoorspronkelijke C: wordt nu als D: of iets anders herkent. Als ik D: nu verwijder en windows erop wil installeren, geeft hij na het formatteren en installeren van de setup files na het opnieuw opstartende foutmelding dat hij niet van de schijf kan lezen. Hij leest dus van C: om de windows setup files te zoeken. Maar op C: staan nu mijn bestanden.

Ik heb een schijf van 10gig gekregen en daarop windows geinstalleerd, maar hiermee schiet ik niets op. Deze herkent hij dan ineens wel als C: en schuift de rest gewoon op. (heb partition magic e.d. al geprobeerd.) Telkens als ik deze schijf eruit haal (na het veranderen van de schijfletter) veranderd hij deze weer terug.

Ik wil dus dat hij mijn D: weer als D: herkent en C: als C: en dus niet andersom.

Zou het werken alsik de 10gig schijf er weer bij pak en ik de data van de ene partitie naar de andere overzet?
anders fik je je data eerst ff op dvd/cdrom/netwerkschijf/3e hd die groot genoeg is en ga je dan lekker kloten met programmas om schijve weer terug te zette ;)

en anders gewoon alle schijven formatten na backuppen
Pagina: 1