Toon posts:

wat voor kaart kan ik terug verwachten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Mijn Geforce 4 Ti 4600 is al weken weg..

er was namelijk een leverancier van mijn pcboer die failliet was gegaan en moesten ze eerst nieuwe vinden wat natuurlijk moeilijk karwei is (die dan dus deze dingen zoals mijn kaart ook willen aannemen ter RMA)

eindelijk vonden ze er eentje en vandaag kregen zij 5 videokaarten terug

4 waren nieuw en 1tje.. was de oude.. en ja je raad het.. het was onze kaart
ze gaan er nu dus achteraan want ze vinden dit niet kunnen dat rest nieuwe kaart krijgt en ik de oude..

maar wat is een reëele kaart ter vervanging om te krijgen?
ik weet dat met pc boxen het meestal zo is dat je de opvolger krijgt als de originele niet meer gemaakt wordt.. maar hoe zit dat met videokaarten?

het gaat dus om een Gf4Ti4600

hoor graag van jullie en alvast bedankt

• woolysheep
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

Ik zou gewoon eens kijken bij http://www.tomshardware.com en dan de vga charts deel 3 en 4 waar je kaart gemiddeld bij scoort en dan vergelijken met een nieuwe generatie kaart.
Of mischien kun je wel d.m.v bijbetaling een betere kaart krijgen.

tis maar net wat je leverancier kan/wil.

"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::

Verwijderd

Ik zou het inderdaad ook op een dealtje gooien met de winkelier. Ik denk niet dat de kaart echt te vergelijken is met de huidige kaarten. Jouw kaart was een high-end kaart en zal bij de oudere spellen nog heel goed presteren, maar met nieuwere spellen met direct X 9 ondersteuning zal hij voor moderne budgetkaarten meer onderdoen.
Kijk inderdaard goed naar de benchmarks op tomshardware. Misschien vergelijkbaar met een fx 5700?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm als ik 50 euro zou bij leggen.. maybe kan dan een 5900xt regelen ofzow.. zou wel verbetering zijn of niet :)?!

*edit:
laat maar mijn pc boer is ASOSOCIAAL DUUR

een 5900XT voor 280 euro :? !

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 16:19 ]

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Als je pech hebt wordt de nieuwe kaart gebaseerd op de dagwaarde van je huidige kaart en niet op vergelijkbare snelheid. Als dat zo is kun je iets langzamers krijgen.

Er was een tijdje geleden iemand op GoT met dat probleem, misschien kun je de discussie van toen vinden via de search.

[ Voor 3% gewijzigd door ritsjoena op 23-11-2004 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik wacht het eerst even af.. en als ik trager krijg ga ik wel in discussie met de PCBoer.. we kennen ze al jaren en zijn vaste klanten sinds '98 en matsen ons nog wel eens misschien dan nu ook..

maar ben er wel achter gekomen dat ze heel duur zijn geworden .. 280 voor een 5900XT? kom op zeg ...

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Hier is ie:

[rml][ Garantie] Ti4200 zelfde nivo als FX5200 :?[/rml]

en deze vond ik ook

Garantie regeling met dagwaarde?

[ Voor 6% gewijzigd door ritsjoena op 23-11-2004 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt.. zal ff doornemen :D

ik hoop op vervangingswaarde zodat ik dus iets gelijkswaardigs terug krijg.. en tjah.. met mij hebben ze een probleem.. als zij mij een 5200 of 5600 willen aansmeren.. dacht het niet ;)!

erg bedankt :)!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:42:
Hey

Mijn Geforce 4 Ti 4600 is al weken weg..

er was namelijk een leverancier van mijn pcboer die failliet was gegaan en moesten ze eerst nieuwe vinden wat natuurlijk moeilijk karwei is (die dan dus deze dingen zoals mijn kaart ook willen aannemen ter RMA)

eindelijk vonden ze er eentje en vandaag kregen zij 5 videokaarten terug

4 waren nieuw en 1tje.. was de oude.. en ja je raad het.. het was onze kaart
ze gaan er nu dus achteraan want ze vinden dit niet kunnen dat rest nieuwe kaart krijgt en ik de oude
..
Het vetgedrukte deel is mij niet helemaal duidelijk. Hebben ze je kaart gerepareerd? Zoja, wat is daar verkeerd aan dan? Of hebben ze de garantie-claim afgewezen?
maar wat is een reëele kaart ter vervanging om te krijgen?
Mocht de leverancier reden zien om hem te vervangen (dus de garantie wordt toegekend en het betreffende model is niet meer nieuw of refurbished leverbaar), dan zou ik in eerste instantie denken aan een FX5700.
ik weet dat met pc boxen het meestal zo is dat je de opvolger krijgt als de originele niet meer gemaakt wordt.. maar hoe zit dat met videokaarten?

het gaat dus om een Gf4Ti4600

hoor graag van jullie en alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
@BazzH:

garantie zat er nog op :) probleem was overheating waardoor er zelfs heatsinks los gingen zitten.. zelfs was er eentje er af gegaan waar ik laat achter kwam.. en er was stof in de kast gekomen en tjah dat zat nu ook op heatsink en kon dus niet meer er op gezet worden.. kaart werd simpelweg te heet terwilj er goede koeling in pc zat

Maar wat er dus was.. er waren meer videokaarten mee geshipped naar de (nieuwe) leverancier.. de overige 4 klanten kregen een NIEUWE kaart terug terwijl wij gewoon een gerepareerde terug kregen en dat vond onze pcboer onreëel ..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 17:04 ]

Verwijderd

Misschien moet je dan toch maar informeren naar een fx5700 ofzo, Dan betaal je mischien een paar tientjes maar dan heb je wel ondersteuning voor nieuwere spellen (direct x 9). Mij lijkt dat een mooi deal :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:03:
@BazzH:

garantie zat er nog op :) probleem was overheating waardoor er zelfs heatsinks los gingen zitten.. zelfs was er eentje er af gegaan waar ik laat achter kwam.. en er was stof in de kast gekomen en tjah dat zat nu ook op heatsink en kon dus niet meer er op gezet worden.. kaart werd simpelweg te heet terwilj er goede koeling in pc zat

Maar wat er dus was.. er waren meer videokaarten mee geshipped naar de (nieuwe) leverancier.. de overige 4 klanten kregen een NIEUWE kaart terug terwijl wij gewoon een gerepareerde terug kregen en dat vond onze pcboer onreëel ..
Sympathiek van je PCboer, maar dan zal hij toch ook echt zelf voor de kosten op mogen draaien. Misschien kan hij wat druk op de leverancier zetten, maar dan moet het wel een grote afnemer zijn. Jan-om-de-hoek met een klein computerwinkeltje zal dat niet zomaar lukken, de leverancier staat immers in zijn recht om een defect product te repareren.

(Het is voor je PCboer erg makkelijk om te zeggen, dat iemand anders jou een nieuwe kaart moet geven. Maar.... de PCboer is verantwoordelijk voor de garantieafhandeling, hij mag het natuurlijk ook zelf bekostigen.)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 18:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah ok da tis zo.. mijn pc boer is opzich wel "bekend" het is ITC :)

maar ja.. aangezien de andere het wel kregen en ik niet.. is er kans dat ik het alsnog krijg lijkt mij

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo.
Jouw kaart was kapot en ze hebben hem gemaakt,toch?

Wie weet konden ze die andere 4 niet meer maken en hebben die daarom een nieuwe gekregen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

^^^^ With him.
Er is toch helemaal geen probleem ? Je mag hopen dat je pc-boer wat kan regelen, je hebt er eigenlijk geen recht op als je kaart het gewoon weer doet.

Verwijderd

Als de pc boer het aanbied, zou ik er zowiezo gebruik van proberen te maken.
toch?

Verwijderd

Topicstarter
ik zie wel wat er uiteindelijk gebeurt :)! heb opzich geen problemen iets bij te leggen voor betere kaart.. ben laatste tijd toch aan het smijten met geld -_- .. beetje erg.. maar jah als je er toch in zit ;)!
Pagina: 1