Toon posts:

Omzetten van een female gameport naar USB

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heej allemaal

Vraagje, ik heb net via internet een throttle (voor flight sim, jaah ik zit namelijk op vliegersopleiding) gekocht. Het probleem is helaas, de uitgang van de throttle is een 15 pins (15 gaatjes) female serial poort. Vebeter me maar als ik het fout heb. maar er zitten 15 gaatjes in. (female dus) Nou ben ik benieuwd, ik moet deze namelijk op een usb poort aansluiten. Mijn notebook heeft namelijk nisk anders. Dus mijn vraag. Hoe kan ik het beste deze uitgang op een usb poort aansluiten? Moet ik allerlei connectors kopen/ gender changers of gewoon knippen en een usb er tussen plakken?
Graag wat advies en alvast hardstikke bedankt!

ps nee koop geen nieuwe throttle ;) (Die was vrij prijzig daarvoor)

Jake

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Dat is een gameport-aansluiting, die voorkomt op de meeste normale desktops. (Zit op de geluidskaart).

Er zullen best converters voor bestaan die je in je USB-poort prikt, wel een wat groter blok omdat je echt een omzetting moet doen, het is niet (alleen) een kwestie van de pinvolgorde veranderen.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 12:18
Een gamepoort werkt analoog. Dat krijg je nooit heel makkelijk zelf omgezet naar usb. Je zult dus een convertertje moeten kopen.

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolgear.com/images/ijoy1.gif

Even zoeken bij de bekende leveranciers en anders Google...

Punctuality is the politeness of kings

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 22:32

ixi

Er zijn geloof ik ook PCMCIA kaartjes voor een gameport (/midi) aansluiting.

Edit:
USB-to-gameport: pricewatch: Sitecom CN-108 USB to Gameport

[ Voor 31% gewijzigd door ixi op 23-11-2004 17:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik ken op zich wel deze usb naar gameport omzetter. bijvoorbeel die op alternate. Het probleempje is eigenlijk dat de gameport als het goed is een ingang heeft van 25-polig SCSI(extern) Female. Mijn throttle heeft 15 gaatjes female dus moet ik nog een omzettertje hebben van 15 polig female naar 25 polig male. Kan dit zomaar?
Greetz

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 10:47

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:05:
Bedankt voor de tips, ik ken op zich wel deze usb naar gameport omzetter. bijvoorbeel die op alternate. Het probleempje is eigenlijk dat de gameport als het goed is een ingang heeft van 25-polig SCSI(extern) Female. Mijn throttle heeft 15 gaatjes female dus moet ik nog een omzettertje hebben van 15 polig female naar 25 polig male. Kan dit zomaar?
Greetz
Gameport is altijd 15 pins.
Waar jij mee in de war zit, is een 25 pins seriële poort.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:39
Gamepoort is 15-pins hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Dus nu moet ik alleen maar die usb to gameport kopen. En dan (aangezien die throttle 15 female heeft) een male naar male converter hebben. gameport is dus kennelijk ook 15 female. Check? dus van 15 male to 15 male? Check? :)
Voldoet een VGA kabel 15 pins MM? Deze bevat dus aan beide kanten 15 male pinnen. Maar ik heb geen idee of dat dan een conflict kan geven.
Thanks

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 17:18 ]

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:34
Weet iemand toevallig of de Super Joy Box 6, 7 of 8 een beetje goed werkt voor dit doeleinde?
(zie hun website: http://www.mayflash.com/pc.htm )

En zie voor eventuele achtergrondinformatie mijn oude topic USB --> Gameport ;)

Kwam ook nog dit tegen voor creatievelingen: http://www.asciisandbox.bravehost.com/verisimulum/v_4.html
Pagina: 1