USB --> Gameport

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:34
Matched: gameport, usb
Hoe meer ik er over lees, hoe verwarrender het wordt ;)
Ik zie op Tweakers eigenlijk ook alleen oudere topics er over, dus maar een nieuwe.

Ik heb twee Gravis Gamepad Pro's, waarvan 1 gameport en 1 USB en nog twee Interact 6-knoppen gamepads (goeie dingen man, zulke zie je nooit meer voor de PC, ook al zijn het wel SNES en Megadrive kloons ;) ). Deze wil ik dus alle 4 tegelijk gebruiken waarbij ook alle knoppen het daadwerkelijk doen. Ik neem dan aan dat ik een USB naar Gameport converter moet hebben of iets dergelijks (tenminste, 3 Gameports lijkt me wat omslachtiger, als dat uberhaupt mogelijk is).

Hoe gaat dit in z'n werk? Blijkbaar heb je goedkope omvorm stekkertjes, maar die doen het vaak niet. Dat had ook weer te maken of een gamepad analoog of digitaal is las ik ergens (dat bijv. de Gravis Gamepad Pro het wel in de 4-knoppen stand het deed, maar niet de 10-knoppen stand). Hoe weet ik eigenlijk of een gamepad analoog of digitaal is?

Uit een andere topic (Omzetten van een female gameport naar USB) zag ik dit plaatje:
http://www.coolgear.com/images/ijoy1.gif/
Is dit de oplossing op mijn vraag??

Ik las er hier nog wat problemen over: sitecom usb to gameport - Microsoft Sidewinder Pro
maar ik heb het idee dat zolang de gamepads analoog zijn, die stekkertjes van SiteCom het prima doen. Het is trouwens ook de enige die ik kan vinden op Pricewatch en Google.nl...
Dan zou ik in mijn geval 3 van die dingen moet kopen om m'n 3 Gameport gamepads aan te sluiten? Dit kan dan zonder problemen?

[ Voor 13% gewijzigd door Shadow_Zero op 27-09-2005 11:13 ]

• Shadow_Zero
Geen matches
Oh ja! En ik vroeg me nog af of die PS2 adapters voor de PC nog wat zijn :)
http://www.psxshop.nl/pro...da9d0c939ab63dffb17a8aa6c
Dat ding kun je gewoon op de PC aansluiten en dan kun je 2 Playstation controllers aansluiten waarvan je alle knoppen kunt gebruiken?
(zijn die dingen er trouwens ook voor Gamecube controllers?)

Ik wil die controllers voornamelijk gebruiken voor emulatie gamen. Eindelijk (weer) eens Seiken Densetsu 3 proberen uit te spelen ;) (met 3 spelers uiteraard)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 19:24

Shuriken

Life is all about priorities

Matched: usb
Ik heb zelf een USB naar DB15 converter. Je moet op de converter zelf instellen wat voor joystick het is met een schakelaar.

Maar goed dat hoeft dus helemaal neit overeen te komen met de joystick die je hebt. Mijn Thrustmaster stuurtje werkt er bv. niet goed mee.

Ik heb geen ervaring in de betreffende converter voor PS2 controller. Ik heb echter zelf een converter voor N64 controller. Dat werkt erg goed. Dus ik denk dat zoiets beter gaat werken als de USB naar DB15 converter.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik heb zo'n PS2naarUSB converter van eBay gehaald, ben nu niet thuis dus kan je het merk niet geven. dit was min of meer speciaal voor Winning Eleven 8 International, die je zonder ps2 gamepad moeilijk kan spelen op een laptop ;-)

Was gewoon een kwestie van drivertje van internet plukken van de makers website, en alle knoppen werden goed herkent. (werd gewoon gezien las pc gamepad)

[ Voor 6% gewijzigd door Justice op 27-09-2005 13:59 ]

Human Bobby

• Shadow_Zero
Matched: gameport, usb
Nou, klinkt simpel, en werkt blijkbaar prima :)
Krijg haast het idee dat je die Playstation controllers een stuk makkelijker aan de praat krijgt dan PC Gamepads met een gameport plug op een USB aansluiting ;)

Kwam ook nog dit tegen:
http://www.futuremax.nl/p...9ca7f004a177816ee7e017a07
# Use PS/PS2 Pads on your PC
# Use Dreamcast™ Pads on your PC
# Use GameCube Pads on your PC

Nice! :D
Nu nog even uitvinden HOEVEEL er op dat kastje kunnen (lijkt maar op 1, helaas).

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow_Zero op 27-09-2005 16:04 ]

• Shadow_Zero
Matched: gameport
Sinds kort heb ik zo'n Trio Linker Plus en het werkt tot nu toe echt heerlijk.
Ik heb een PS2 en een GC controller er mee getest en het werkt prima. Toch leuk om dan met z'n 4en achter een 32" scherm arcade games te spelen met arcade sticks ;)

Ik kwam ook nog dit tegen: AWM JOY-SPLIT Verloop van gameport naar 2x gameport (EUR 3,50)
http://www.nowthatsit.nl/..._id=3372&categorie_id=446
Kun je met dat kabeltje zomaar 2 gamepads aansluiten en alle knoppen gebruiken?
(of moet ik hier een nieuw topic over maken?)

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 13:45
Matched: gameport
Shadow_Zero schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:58:
Sinds kort heb ik zo'n Trio Linker Plus en het werkt tot nu toe echt heerlijk.
Ik heb een PS2 en een GC controller er mee getest en het werkt prima. Toch leuk om dan met z'n 4en achter een 32" scherm arcade games te spelen met arcade sticks ;)

Ik kwam ook nog dit tegen: AWM JOY-SPLIT Verloop van gameport naar 2x gameport (EUR 3,50)
http://www.nowthatsit.nl/..._id=3372&categorie_id=446
Kun je met dat kabeltje zomaar 2 gamepads aansluiten en alle knoppen gebruiken?
(of moet ik hier een nieuw topic over maken?)
Zo'n Y-split kable werk prefect, zolang je joysticks/pads maar 2 assen en 2 knoppen hebben. Anders gaan deze elkaar beinvloeden (de knoppen overlappen dan).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Shadow_Zero
Geen matches
Ah, ok, duidelijk!
Geen optie dus voor mij ;)
Wanneer heeft een controller 2 assen? Een d-pad is een 2-as besturing? Of zijn dat echt van die 'klassieke' joysticks?

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 13:45
Geen matches
Een 'klassieke' joystick en d-pad hebben ieder 2 assen (X en Y). Je hebt ook nog joysticks met een Z-as (je kan dan de stick om zijn as draaien), die gaan dus ook niet goed werken via een Y-splitter.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Even het topic een beetje oprakelen. Weet iemand nog een goede converter Ps2 naar Usb en een winkel waar ik hem morgen kan halen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen matches
Laat ouwe }:O }:O aub in de sloot liggen :o

Alleen in oude topics posten als je iets dat voor anderen zinnig en on-topic is toe te voegen hebt.

"Weet je waar ik zo'n ding kan halen" is dat niet bepaald - al helemaal niet als het offtopic als dit is :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.