Toon posts:

Videokaart geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Ik heb pas geleden geprobeert om een geforce 4 in mijn PC te zetten.
Het moederbord waar ik een kaart inbouwde had een onbord shared videokaart

Nadat ik de videokaart erin heb gebouwd ging ik naar het bios en veranderde ik daar een aantal dingen namelijk: -PCI naar AGP
-16MB shared memory naar 0mb shared memory
en toen ik saved en de computer opnieuw starten was er opeens geen beeld.
In beide uitgangen niet (Geforcekaart en Onboardkaart)

Hij geeft wel elke keer dat ik hem opnieuw start een aantal piepjes aan.
Ik heb gekeken of er iets op het moederbrod lost zat maar heb niks kunnen vinden

Ik ben echt radeloos ik denk dat mijn moederbord defect is????

Weet iemand misschien hier meer over
Alvast HartelijkBedankt !

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even BIOS resetten, zodat de door jou ingestelde instellingen worden hersteld naar de standaardwaarden? Raadpleeg de handleiding van je moederbord over het hoe en wat. Neem daarbij ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter als leidraad voor verdere getroubleshoot :Y)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:05:
Even BIOS resetten, zodat de door jou ingestelde instellingen worden hersteld naar de standaardwaarden? Raadpleeg de handleiding van je moederbord over het hoe en wat. Neem daarbij ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter als leidraad voor verdere getroubleshoot :Y)
Kan dat dan ?
Ik zie niks op mijn beeld kan ik de bios ook resetten doormiddel van een knopje op mijn moederbord? :D

en nadat ik dat heb gedaan wat moet ik dan veranderen in het bios zodat de Onboard kaart wordt uitgeschakeld en het Geforce kaart word ingeschakeld ?

Bedankt voor je reactie :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:10:
[...]

Kan dat dan ?
Ik zie niks op mijn beeld kan ik de bios ook resetten doormiddel van een knopje op mijn moederbord? :D
Bios batterij eruit > powerknop 2 seconden indrukken > pootjes van de batetrij houder kortsluiten > batterij er weer in :)

Dan is je bios gereset.
en nadat ik dat heb gedaan wat moet ik dan veranderen in het bios zodat de Onboard kaart wordt uitgeschakeld en het Geforce kaart word ingeschakeld ?

Bedankt voor je reactie :)
Gewoon je onboard video disablen. Dan pakt ie automagisch de AGP kaart :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Atlas schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:12:
[...]

Bios batterij eruit > powerknop 2 seconden indrukken > pootjes van de batetrij houder kortsluiten > batterij er weer in :)

Dan is je bios gereset.

[...]

Gewoon je onboard video disablen. Dan pakt ie automagisch de AGP kaart :)
Hartelijk bedankt ik zal het meteen proberen ;)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:10:
Omg, ik wees je nog op de handleiding van je moederbord en de troubleshooter :X Kun je niet even 10 tellen wachten/nadenken eer je op "Verstuur bericht" drukt? Dit komt nogal lomp over.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:18:
[...]
Omg, ik wees je nog op de handleiding van je moederbord en de troubleshooter :X Kun je niet even 10 tellen wachten/nadenken eer je op "Verstuur bericht" drukt? Dit komt nogal lomp over.
Haha sorry....

maare ik heb de bios gereset en het werkte :)
Ik heb geprobeert in de bios te zoeken hoe ik het onboard videokaart kan uitschakelen..ik heb niets gevonden

Ik zit nu in het handleiding van het moederbord te snuffelen

Als iemand het weet alvast bedankt

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:57

AzzKickah

06-CENSORED

Je zei dat je ook een aantal piepjes had toen je je GeForce erin had gezet. Dit KAN betekenen dat je de kaart niet ver genoeg in het AGP-slot hebt zitten, of juist net iets te ver. Dit klinkt stom, maar het is echt zo, heb er ervaring mee.

Probeer het volgende eens: Druk je AGP-kaart zo ver mogelijk in het slot, en trek m dan IETS (als in max. 1 millimeter) omhoog.
Onboard-video disablen en het zou moeten werken.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
AzzKickah schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:56:
Je zei dat je ook een aantal piepjes had toen je je GeForce erin had gezet. Dit KAN betekenen dat je de kaart niet ver genoeg in het AGP-slot hebt zitten, of juist net iets te ver. Dit klinkt stom, maar het is echt zo, heb er ervaring mee.

Probeer het volgende eens: Druk je AGP-kaart zo ver mogelijk in het slot, en trek m dan IETS (als in max. 1 millimeter) omhoog.
Onboard-video disablen en het zou moeten werken.

Succes :)
Bedankt de piepjes zijn weg.
Maar hoe disable ik het onboard videokaart
In de BIOS staat niks over het ONBOARD video kaart wel staat er PCI maar dat heb ik verandert in AGP wat moet ik nog verder doen ?

(Ik ben een NOOB dat weet ik wel ;) )

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om wat voor een moederbord/chipset gaat het trouwens? Dan kunnen we kijken of de videokaart überhaupt compatibel is met je moederbord. Raadpleeg alvast de FAQ van dit subforum om jezelf te inwerken op dat onderwerp: Hoe zit het met de compatibiliteit met AGP kaarten? :)

edit:
Jouw GeForce werkt nu dus goed :? Of lees ik dat verkeerd?

En verder:
(Ik ben een NOOB dat weet ik wel )
Je bent pas een "noob" als je nul komma nul inzet, inzicht en researchvermogen toont. En ja, je zit wel op de grens. Maar gewoon je best doen en aan de Algemene gedragsregels (Netiquette) houden is alles wat we van je verlangen :)

[ Voor 35% gewijzigd door BalusC op 23-11-2004 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:59:
Om wat voor een moederbord/chipset gaat het trouwens? Dan kunnen we kijken of de videokaart überhaupt compatibel is met je moederbord. Raadpleeg alvast de FAQ van dit subforum om jezelf te inwerken op dat onderwerp: Hoe zit het met de compatibiliteit met AGP kaarten? :)

edit:
Jouw GeForce werkt nu dus goed :? Of lees ik dat verkeerd?

En verder:
[...]
Je bent pas een "noob" als je nul komma nul inzet, inzicht en researchvermogen toont. En ja, je zit wel op de grens. Maar gewoon je best doen en aan de Algemene gedragsregels (Netiquette) houden is alles wat we van je verlangen :)
Het onboard videokaart werkt nog steeds
Maar het Geforcekaart niet

Ik moet toch het onboardvideokaart eerst uitschakelen zodat het Geforce kan werken??

Trouwens ik heb een PCCHIPS K7 MotherBoard

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PCCHIPS K7 MotherBoard
En wat is de typenummer van de mobo dan? En neem het door mij aangehaalde FAQ-linkje wat betreft de compatibiliteit eens door.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:57

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:59:
[...]

Bedankt de piepjes zijn weg.
Maar hoe disable ik het onboard videokaart
In de BIOS staat niks over het ONBOARD video kaart wel staat er PCI maar dat heb ik verandert in AGP wat moet ik nog verder doen ?

(Ik ben een NOOB dat weet ik wel ;) )
Gewoon even goed rondkijken in je BIOS, dan kun je vast en zeker ergens installen welk device je PC als primary video moet gebruiken, PCI of AGP, wel of niet onboard.

Gewoon even een kwestie van lezen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:06:
[...]
En wat is de typenummer van de mobo dan? En neem het door mij aangehaalde FAQ-linkje wat betreft de compatibiliteit eens door.
M825

Ik ben het FAQ aant bestuderen bedankt B)

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

uit de manual (geript van de pc-chips site)

volgens mij moet je bij pci /plug'n play setup page
Primary graphics adapter op agp zetten.

dat zou 'm moeten zijn probeer maar ff (anders kan je altijd nog met jumper 2 (pagina 15 in je manual) je bios weer clearen)

rtfm :X

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Pagina: 1