Toon posts:

K-schijf moet C-schijf worden

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag fijne mensen,

Ik heb een nieuwe harddisk gekocht. Als ik 'm erin zet, wordt dit m'n K:-schijf. Ik wil echter op die disk 7GB reserveren om als nieuwe C:-schijf te gaan dienen.

HOE KAN IK DIT GAAN DOEN?!
Gaarne jullie reactie!

Groeten,

Danny

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan partition magic gebruiken.

Hier kan je partitioneren en schijfnamen geven

* Outerspace heeft een extra linkje voor je:
Hoe verander ik driveletters?

[ Voor 47% gewijzigd door Outerspace op 22-11-2004 19:02 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Beetje moeite doen he, gewoon partitie's maken. Partition magic is zo'n programma maar xp kan het ook.

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-03 19:49

Quintus

Eg wel! Dus....

Wat wil je ermee windows erop zetten? Wat heb je al gedaan, gezocht?

Unknown

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

start/run/'compmgmt.msc'<enter>/local disk management/selecteer k schijf, rechtsclick, change driveletter /ok

Heb je wel het probleem dat programma's die referenties naar k hebben moeilijk gaan doen. Bij paritionmagic zit zo'n tooltje waarmee je je hdd op links af kan zoeken en veranderen. Ik weet niet hoe efficient dat is. Het wisselen van driveletters is niet iets dat je zo doet voor systeem partities.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

hangt er natuurlijk helemaal van af of op die 7 gig een nieuwe windows-installatie komt of niet...

en waarom K ? is dat je eerste vrije driveletter of zo :? 8)7 :P ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 19:10 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is hier op GoT de bedoeling om research te plegen eer je een topic opent. Je had bijvoorbeeld in de FAQ van dit subforum kunnen kijken: OM FAQ / Beleid. En dan even verder scrollen naar Hoe zit het met schijfletters in DOS/Windows? B)

Aangezien je hier relatief nieuw bent en je al de plank misslaat qua het gebruik van GoT, raad ik je aan om eens terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog te doornemen, incluis de onderliggende linkjes. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;) Samengevat is dat: inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van PC-basiskennis :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.