Toon posts:

Schijfruimte klopt niet meer na overzetten data?

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een paar dagen geleden een externe harde schijf in mn pc geplaatst,puur om muziek en video bestanden op te zetten.Er komt dus geen Windows op.Dat is allemaal gelukt naar zover ik weet.De extra HD heb ik geformatteerd en wordt nu gewoon herkent als zijnde een extra schijf.Heb er al wat bestanden opgezet en t werkt allemaal prima.
Nu komt het probleem:
Aangezien ik voor het installeren van de nieuwe HD nog zo'n 12Gb overhad op mn C schijf en al wat bestanden heb overgezet,geeft de C schijf nu aan dat ik minder dan 2 Gb over heb??In de bios ziet hij de C schijf als master en de nieuwe schijf als slave.
Wat is hier fout gegaan denken jullie en hoe kan ik dat oplossen?
Alvast bedankt,

Geert

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De FAQ van dit subforum al geraadpleegd? OM FAQ
Kijk onder "Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?" :)

Verder heb ik de topictitel ook verduidelijkt. "HDD probleem???" slaat echt nergens op. Zo kunnen we wel élk HDD-related topic hier in OM noemen, lekker overzichtelijk wordt dat dan 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door BalusC op 22-11-2004 15:14 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:39

AzzKickah

06-CENSORED

Ik snap niks van je verhaal... :?

De nieuwe HD, die pakt Windows gewoon goed en hij geeft de goede hoeveelheid schijfruimte aan?

De bestanden die je van je C-schijf naar je nieuwe kopieert, verwijder je die daarna wel van je C-schijf?

En nogmaals: ik snap je verhaal niet...

[ Voor 80% gewijzigd door AzzKickah op 22-11-2004 15:17 ]

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
heb je de bestanden wel verwijderd van je c partitie? je verhaal is niet echt duidelijk overigens, welk os gebruik je bijvoorbeeld? en wat heb je gedaan?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

IKKE86 schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:19:
heb je de bestanden wel verwijderd van je c partitie? je verhaal is niet echt duidelijk overigens, welk os gebruik je bijvoorbeeld? en wat heb je gedaan?
Waarom post je hetzelfde als mij? :? 8)7

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
volgens mij bedoelt hij zoiets als dit (ter voorbeeld):

op c schijf staat:
11gb gebruikt en 9gb vrij

op d schijf staat:
19 gb gebruikt en 11gb vrij

Hij verplaatst 1gb van de C naar de schijf (niet kopieren dus).
Dan zou het moeten worden:
c: 10gb gebruikt en 10gb vrij
d: 20gb gebruikt en 10gfb vrij

Maar dat klopt om 1 of andere reden niet, want het is dit geworden:
c: 11gb gebruikt en 9gb vrij
d: 20gb gebruikt en 10gfb vrij

op de C schijf 1 gb "verloren"

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
AzzKickah schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:19:
[...]

Waarom post je hetzelfde als mij? :? 8)7
omdat ik niet zo snel was met typen als jij ;(

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

IKKE86 schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:28:
[...]

omdat ik niet zo snel was met typen als jij ;(
offtopic:
Oh, sorry :D

Verwijderd

Topicstarter
Nou, BalusC heeft de topictitel veranderd.Misschien dat je t daarom niet meer snapt :-)
De nieuwe HDD werkt gewoon prima.Ik gebruik deze HDD alleen voor opslag dus heb er geen Windows opgezet.Deze HDD is het probleem ook niet.
Mijn orginele HDD (gepartioneerd in 2x 20GB) geeft niet het juiste volume aan.Ik heb nl geen 18GB aan bestanden op deze C schijf staan.De D schijf geeft wel het juiste volume aan.Dit is dus gebeurd na het inbouwen van de nieuwe HDD.
Op een gegeven moment had ik zelfs minder dan 500Mb erop staan.
Alles wat ik van C naar de nieuwe schijf (Z:) heb gezet heb ik dus ook verwijderd uit C.Daarom vind ik het zo gek.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 15:35 ]

Verwijderd

ik zeg weggooien

oja waarom bouw je een externe hdd in? waarom koop je dan een externe harddisk?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 15:35 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, dan heb ik het dus mis qua topictitel. Maar nu snap ik je probleem nog steeds niet (ik zie het probleem nog steeds niet?) en kan ik de topictitel niet weer rechtzetten.

Suggereer aub een nieuwe topictitel.

Beschrijf eens uitgebreid de voor- en de na-situatie en leg duidelijk uit wat jouw verwachtingen waren en waar het probleem 'em zit.

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10-2025
Misschien de bestanden wel verwijderd maar daarna nog in de beschermde prullebak van Norton Utilities of zo??

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:53
Heeft je computer die bestanden niet gewoon verdubbeld in de temp folder?

Verwijderd

Topicstarter
Oke komt tie:

Voor de installatie van de nieuwe HDD:

C: 12 Gb vrije ruimte
D: 1 Gb vrije ruimte

Na de installatie en het formateren van de nieuwe schijf(anders herkent windows m niet) heb ik alles van D overgezet naar de nieuwe HDD en had D weer 18Gb vrij.

Nu gaf de C schijf ineens minder dan 1Gb vrije ruimte.Heb inmiddels wat bestanden overgezet van C naar D en daarmee heb ik nu 2,5 Gb vrije ruimte maar ik heb misschien maar 10Gb aan bestanden op C staan??

Dit is wel iets duidelijker denk k :-)

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 09:23
hoe groot is je hardeschijf met de C partitie op, misschien komt het door het herstelpunten systeem van windows (system restore points) of maak de prullebak eens leeg.

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Verwijderd

eej weet je wat! : maak een backup van al je bestanden die je wil bewaren.
formatteer de c, d en je nieuwe hdd nog is gooi windows weer op de c .
en dan doe alles het weer ( meestal dan). ik snap het nog steeds nie maargoed zal wel aan mij liggen

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:56
En je hebt http://gathering.tweakers...es/649273#hddschijfruimte al doorgenomen?

Edit:
Lekker nuttige bijdrage lever je hier zeg... Alsof je voor elk wissewasje je pc moet formateren.

[ Voor 56% gewijzigd door sig69 op 22-11-2004 15:48 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
CaineTanathos schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:43:
hoe groot is je hardeschijf met de C partitie op, misschien komt het door het herstelpunten systeem van windows (system restore points) of maak de prullebak eens leeg.
Ik heb alles verwijderd wat ik verwijderen kan,herstelpunten,prullenbak,Norton utillities

Verwijderd

sorry geert ik weet het niet doe maar gewoon wat ik zei format c:/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:45:
en dan doe alles het weer ( meestal dan). ik snap het nog steeds nie maargoed zal wel aan mij liggen
Heb ik aan zitten denken maar dacht t op een andere manier op te lossen.Die verloren bestanden moeten toch ergens blijven?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb de titel maar wat strekkender gemaakt. En nog altijd ben ik van mening dat de tips in de FAQ van toepassing zijn in jouw geval. Mogelijk Norton Protected Recycle Bin, Restore points, etc. Gebruik anders Sequoiaview/Spacemonger, zoals ook gesuggereerd in diezelfde FAQ-hoofdstuk.
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:48:
sorry geert ik weet het niet doe maar gewoon wat ik zei format c:/
Wel erg makkelijk gezegd hé :/ Je zit hier wel op Gathering of Tweakers en niet op Beginnersweb.nl hoor.

[ Voor 34% gewijzigd door BalusC op 22-11-2004 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:53:
Ik heb de titel maar wat strekkender gemaakt. En nog altijd ben ik van mening dat de tips in de FAQ van toepassing zijn in jouw geval. Mogelijk Norton Protected Recycle Bin, Restore points, etc. Gebruik anders Sequoiaview/Spacemonger, zoals ook gesuggereerd in diezelfde FAQ-hoofdstuk.
[...]

Wel erg makkelijk gezegd hé :/ Je zit hier wel op Gathering of Tweakers en niet op Beginnersweb.nl hoor.
Ok zal de FAQ nog eens doorlezen.Misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien.
Ondertussen blijf ik natuurlijk benieuwd naar andere oplossingen

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 00:45
ik veronderstel dat je ntfs hebt? dan heb je ook een "System Volume Information" dir staan, hier kan je standaard niet in, en wordt gebruikt door windows voor indexing, system restore, logfiles,...
als je admin bent kan je deze toegankelijk maken door eigenschappen van de dir, security en dan jezelf toelating te geven deze te bekijken (add de admin account bij de rechten)
ga even na wat er in zit, want de inhoud hiervan wordt soms foutief weergegeven in explorer, dus elke submap die erin zit ff openen

of je hebt een fout in de fat tabel, doe ff chkdsk met fix errors (gaat niet tijdens windows, dus vraagt ie bij restart, ja en reboot even)

prullebak lijkt mij geen optie, want deze staat std maar op 10% van de schijf, dus kan hij maximum 2GB verliezen op z'n C schijf

de temp map in doc&settings legen kan ook soms wonderen doen :)

[ Voor 12% gewijzigd door catfish op 22-11-2004 16:01 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:41:
Oke komt tie:

Voor de installatie van de nieuwe HDD:

C: 12 Gb vrije ruimte
D: 1 Gb vrije ruimte

Na de installatie en het formateren van de nieuwe schijf(anders herkent windows m niet) heb ik alles van D overgezet naar de nieuwe HDD en had D weer 18Gb vrij.

Nu gaf de C schijf ineens minder dan 1Gb vrije ruimte.Heb inmiddels wat bestanden overgezet van C naar D en daarmee heb ik nu 2,5 Gb vrije ruimte maar ik heb misschien maar 10Gb aan bestanden op C staan??

Dit is wel iets duidelijker denk k :-)
12 - 10 = 2

Ja sorry hoor maar ik snap het nog steeds niet :? Ik laat de hulp over aan de rest :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik een eind in de goede richting ben.

In een bepaalde map staat opeens alles dubbel in of zo.
Het is een map met 14Gb aan bestanden maar die staan ook al elders in Windows.Ik kan deze map niet verwijderen omdat anders Windows niet meer werkt zegt tie.
Hoe dit is gebeurd?? 8)7
Iemand hier een oplossing voor of word t dan toch format?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mmmkay..
omdat anders Windows niet meer werkt zegt tie.
Om wat voor een map gaat het? :) Wordt het door Windows gebruikt? Staat het onder \Windows danwel \Winnt? (system, system32, etc)

[ Voor 35% gewijzigd door BalusC op 22-11-2004 16:21 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:18:
In een bepaalde map staat opeens alles dubbel in of zo.
Het is een map met 14Gb aan bestanden maar die staan ook al elders in Windows.Ik kan deze map niet verwijderen omdat anders Windows niet meer werkt zegt tie.
Heb je al chkdsk gedaan? (zoals in de faq, waar al tig keer naar verwezen is)
Welke map?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
AzzKickah schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:16:
[...]

12 - 10 = 2

Ja sorry hoor maar ik snap het nog steeds niet :? Ik laat de hulp over aan de rest :)
Ik moet t je nageven,tellen kun je wel :) ,maar ik wist niet meer precies hoeveel erop stond voor de installatie.In dit geval vond ik 1 GB meer of minder ook niet van belang.Belangrijker vond ik t waar die 10 a 14 Gb bleef ;)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:23:
[...]

Ik moet t je nageven,tellen kun je wel :) ,maar ik wist niet meer precies hoeveel erop stond voor de installatie.In dit geval vond ik 1 GB meer of minder ook niet van belang.Belangrijker vond ik t waar die 10 a 14 Gb bleef ;)
Nou ik heb denk ik een slechte dag want bij elke reply die je geeft snap ik er minder van :D Ik laat dit topic nu officieel met rust :Y) Succes in ieder geval!

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:20:
Mmmkay..
[...]
Om wat voor een map gaat het? :) Wordt het door Windows gebruikt? Staat het onder \Windows danwel \Winnt? (system, system32, etc)
Als ik dubbelklik op C dan krijg ik:"Documents and Settings",Program Files,Windows en Config Msi (die overigens leeg is)
De map Documents and Settings is 13,5 Gb groot en bestaat ook weer uit submappen.Die kan ik dus niet verwijderen
Op de een of andere manier heeft tie alles door elkaar gehutseld :?
:?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Installeer ff TreeSizePro (trial is vast wel ergens te downloaden).
Bekijk dan ff de schijven waar je van wil weten waarom ze zo groot/klein zijn.
Je ziet snel genoeg waar de "excess" in staat; oftewel, waarom er zoveel in gebruik wordt genomen.

Tip: gooi in Internet Explorer even ALLE Cookies en Tijdelijke Bestanden leeg (ook vinkje aanzetten met "Alle offline bestanden wegknikkeren". Met mijn XBOX wil nog wel eens gebeuren (omdat het via FTP gaat) dat ie in die tijdelijke bestanden ook flink veel wegzet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost.Op de 1 of andere manier heeft hij bestanden in een map geplaatst waarvan ik de verborgen bestanden niet kon zien.
Het vinkje aangezet bij"verborgen bestanden weergeven" en toen werd t een stuk duidelijker :)
Bedankt voor jullie reacties,

Geert

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je had ons dit topic kunnen besparen en jezelf alle moeite door vooraf gewoon even in de FAQ van dit subforum te kijken .. 8)7

Voortaan wel doen hé, de FAQ's zijn er niet voor de sier ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.