Toon posts:

[Beamer] Mitsubischi HC3 of Epson TW-10H

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken en bekijken van alle beamers, is mijn keus uiteindelijk gevestigd op deze twee beamers:

Mitsubischi HC3
Epson TW-10H

op papier is epson de winnaar, ook qua prijs, echter vele revieuws spreken het tegendeel.

Over een paar weken ga ik ze bekijken in een showroom, alleen voordat ik dat doe, wil ik graag jullie mening hierover horen.
Wat denken jullie van deze twee beamers? Welke van deze twee is beter?

mijn eisen:

projecteren op een doek van ong 1,8 meter
16:9
uitsluitend voor DVD en playstation
moet in een half verduisterde kamer nog goed zichtbaar zijn (heel belangrijk!)
kijkafstand is ong 2,5 meter
niet duurder dan 1400 euro

heb ik misschien ook een beamer over het hoofd gezien wat aan deze eisen ook voldoet? (ik moet namelijk vantevoren aangeven welke beamers ik wil gaan bekijken)
Zicht in een half verduisterde kamer is heel belangrijk, omdat ik overdag, met de lamellen dicht, ook nog wat wil zien....

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik vind toch dat op papier de HC3 er beter uitziet dan de TW-10H...

Maar goed, ik zou gewoon gaan kijken, dat zegt denk ik meer dan 100 revieuws. Speel dan ook ff met de menu's en instellingen.

Meer beamers: http://www.kieskeurig.nl/...ct/projector%20beamer.htm Zat te vinden denk ik!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
daar had ik idd al gekeken ja, maar echt wijzer word je daar neit van, omdat alle gebruikers over alle beamers enthousiast zijn.

ik zal er zeker naar gaan kijken, alleen vroeg ik me af of er misschien dingen zijn waar ik op moet letten (zwakke punten) en of er misschien een andere beamer is die ik misschien over het hoofd heb gezien.

het viel mij op dat in deze prijs klasse weinig beamers zijn met zo veel ANSI lumen.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:46:
het viel mij op dat in deze prijs klasse weinig beamers zijn met zo veel ANSI lumen.
Ik heb er toch zeker wel 40 gevonden tot 1400 euro en meer dan 1000 ANSI via kieskeurig. Weinig kan dus bijna niet!

Check gewoon de specs, en als je die leuk vind zoek je ergens anders reviews.

Veer meer dan reacties over geweldige beamers zul je ook hier niet krijgen (net als op kieskeurig). Echt wijs wordt je daar ook niet van. Je moet gewoon gaan kijken.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 22:45
Ik weet niet of 't een goeie is hoor, maar op de openingspagina met beamers op www.kieskeurig.nl staat een Acer beamer met 2000 ANSI Lumen (volgens de gebruiker zelfs 2400). Da's wel een hoge lichtopbrengst voor iets van €1400,-

edit: is wel 'n DLP-beamer ... ik weet niet of je voorkeur hebt voor LCD of DLP :?

[ Voor 31% gewijzigd door Wouter! op 22-11-2004 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zag het ook inderdaad net staan....
DLP verdient wel mijn voorkeur, dus ik ga die ACER ook even bekijken nu....

voor DLP heb je meer ANSI nodig dan voor LCD....
Alleen die zaak heeft geen acers, dus even kijken waar ik die ACER eerst werkend kan zien....

edit:
lees net een paar reviews en hij wordt dus afgeraden voor home theater door zijn slechte weergave van donkere scenes... dit is dus een presentatie beamer

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 14:30 ]

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 08:29
ik heb zelf de epson emp-10h

ik ben er erg tevreden over,

heel stil , apparaat staat 40 cm hoger dan de zitbank, en je zit er precies onder

erg goed beeld, rustig mooi, strak en erg scherp.

ik kijk op een scherm van 2 meter breed (16:9) beamax
en dit word aangestuurd door een xbox via componenten aansluiting

ik vond de prijs kwaliteit uitstekend van de epson

Verwijderd

Topicstarter
I_am_akira schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:00:
ik heb zelf de epson emp-10h

ik ben er erg tevreden over,

heel stil , apparaat staat 40 cm hoger dan de zitbank, en je zit er precies onder

erg goed beeld, rustig mooi, strak en erg scherp.

ik kijk op een scherm van 2 meter breed (16:9) beamax
en dit word aangestuurd door een xbox via componenten aansluiting

ik vond de prijs kwaliteit uitstekend van de epson
op welke afstand staat de beamer van je doek af?
hoe groot is je kamer?
kon je de projector niet op het plafond bevestigen?

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Heb zelf de HC3 en ben er zeer tevreden mee :)

Scherm is een 16x9 van 2,16 bij 1,72

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/danny.kuiper/scherm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/danny.kuiper/PICT0066.jpg

yes i know oude foto's ;)

Verwijderd

Topicstarter
is dat beeld met open gordijnen?
of zie ik dat verkeerd?
kan je mij misschien meer foto's sturen? :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 15:31 ]

• Danster
Eh nee dit beeld is met een I(dioten) K(open) E(cht) A(lles) Hallogeen lamp aan.

Maar een beetje hetzelfde effect.

Zal vanavond wel wat meer pics posten. Echter zal dat wel een latertje worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Danster op 22-11-2004 15:34 ]

• Wouter!
Danster schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:31:
Eh nee dit beeld is met een I(dioten) K(open) E(cht) A(lles) Hallogeen lamp aan.

Maar een beetje hetzelfde effect.

Zal vanavond wel wat meer pics posten. Echter zal dat wel een latertje worden.
Waarom heb je 'm zo enorm schuin hangen? Je kunt 'm toch ook op de kop hangen (en dan recht) en het beeld omdraaien :?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Er klopt niks van die foto's, als ik de hoek van de beamer extrapoleer naar het plaatje dan met het scherm dan had de beamer ruim in het gezichtsveld moeten hangen. Zal wel een foto van een oude situatie zijn (wat Danster ook zelf wel zegt).

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Danster
m.m schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:52:
Er klopt niks van die foto's, als ik de hoek van de beamer extrapoleer naar het plaatje dan met het scherm dan had de beamer ruim in het gezichtsveld moeten hangen. Zal wel een foto van een oude situatie zijn (wat Danster ook zelf wel zegt).
@ThaWout ik ging hier voor de low budget doe het zelf oplossing

p'don? Zo hing hij dus ook toen de eerste foto is genomen.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/danny.kuiper/PICT0067.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Danster op 22-11-2004 15:59 ]

Verwijderd

Naar een beamer plaatje kijken zonder verduistering is toch een beetje jammer voor je contrast ben ik bang ookal heb je 5000 lumen.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Daarnaast zeggen foto's ook absoluut NIETS over hoe de beamer nu echt presteerd. Je kunt met een statief en een lange sluitertijd echt een super foto krijgen van een crap beamer (daarme wil ik echter niks zeggen over de kwaliteit van de hierboven geschowde beamer!).

Verwijderd

Topicstarter
mijn vriendin wil per se geen verduistering gordijnen in de woonkamer, dus hebben we lamellen. met lamellen kan je overdag niet 100% verduisteren, dus vandaar....

's avonds is het geen probleem, maar in de zomer moet je wel erg lang wachten tot het 100% donker is....

door foto's kan ik niets zeggen over de kwaliteit, maar wel over de afstand, en hoe het beeld er ongeveer uitziet.
ook kan ik dan de opstellingen bekijken, ik wil zoveel mogelijk over deze 2 beamers weten/zien, voordat ik de demonstratie krijg, dan kan ik namelijk precies op de specifieke dingen letten zodat ik achteraf niet na 1 dag al spijt krijg...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 16:16 ]

• Danster
deepspace schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:13:
Daarnaast zeggen foto's ook absoluut NIETS over hoe de beamer nu echt presteerd. Je kunt met een statief en een lange sluitertijd echt een super foto krijgen van een crap beamer (daarme wil ik echter niks zeggen over de kwaliteit van de hierboven geschowde beamer!).
Absoluut mee eens. Of een dure beamer die verkeerd staat opgesteld in een te kleine ruimte (Mediamarkt Almere bijv.)

Vraag me af of dit niet is om de verkoop van beamers te beperken en de plasma/lcd schermen af te schilderen als een betere techniek(En natuurlijk hogere winstmarges) . Maar zoals tW zegt zou het ook te maken kunnen hebben met de beperkte ruimte

[ Voor 21% gewijzigd door Danster op 22-11-2004 16:26 ]

• Wouter!
Danster schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:20:
[...]

Absoluut mee eens. Of een dure beamer die verkeerd staat opgesteld in een te kleine ruimte (Mediamarkt Almere bijv.)
En Mediamarkt Enschede, ook op anderhalve meter afstand ofzo :/ ... op een schermpje van een meter breed.

Bovendien is 't gewoon in de open winkel in een "iets" donkerder hoekje waar het nog veel te licht is om het beeld fatsoenlijk weer te geven.

Verwijderd

Topicstarter
het is niet de bedoeling dat er hier gesproken wordt over de verkeerde opstellingen bij mediamarkt. daar ben ik ook wel van op de hoogte.

De foto's geven mij andere informatie dan de beeldkwaliteit an sich.

• Danster
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:25:
het is niet de bedoeling dat er hier gesproken wordt over de verkeerde opstellingen bij mediamarkt. daar ben ik ook wel van op de hoogte.

De foto's geven mij andere informatie dan de beeldkwaliteit an sich.
Ik zou zeker niet afgaan op foto's. Neem de specs door lees een paar revieuws en bekijk ze dan IRL. Dat heb ik ook gedaan en kwam tot deze beslissing (Had dezelfde twee op het oog als wat jij nu hebt)

Let ook op de reserve onderdelen, de aanwezigheid van en de prijzen. Kabels etc komt er ook nog bij en verkijk je er niet op. Het mooiste zou zijn als je een PAL-P speler had en deze zo ook aan kan sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
met de kabels en een goed doek heb ik ook al rekening gehouden inderdaad.

ik heb nu een rgb dvd speler, deze zal dan in de eerste instantie ervoor gebruikt worden totdat ik een goede dvd speler heb gevonden met progressieve scan.

waarom had jij dan uiteindelijk voor de mitsubischi gekozen??

• Danster
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:35:
met de kabels en een goed doek heb ik ook al rekening gehouden inderdaad.

ik heb nu een rgb dvd speler, deze zal dan in de eerste instantie ervoor gebruikt worden totdat ik een goede dvd speler heb gevonden met progressieve scan.

waarom had jij dan uiteindelijk voor de mitsubischi gekozen??
Ik vond de kleuren er beter uitspringen dan de Epson. En het zwart was in mijn optiek is donkerder. (Niet zo goed trouwens als de Pana destijds maar die was niet leverbaar en wat duurder)

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 08:29
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:14:
[...]

op welke afstand staat de beamer van je doek af?
hoe groot is je kamer?
kon je de projector niet op het plafond bevestigen?
mijn kamer is 3 meter 70 breed
scherm hangt 30 cmter van de muur
ik wil niet op plafond bevestigen omdat ik dan of zon raare buis heb hangen met de beamer daaraan, of mega schuin moet projecteren met keystone aan
en keystone doet het beeld niet ten goede.

beeld recht vooruit knallen, daar houd ik van :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:39

Jag

Ik zou ze allebei niet kopen. Als je €1400,- te besteden hebt is er echt wel wat beters te krijgen. Je gaat ook behoorlijk groot projecteren, misschien wel te groot, zeker als je zo'n goedkope projector neemt. Ik projecteer ongeveer 1.7m breed en zit er zo'n 3.5m vanaf. Bij 2.5m afstand zul je denk ik echt al last gaan krijgen met screendoor met de projectoren die je voorstelt.
Toen ik zelf aan het shoppen was voor een projector heb ik er een aantal naast elkaar gezien. De Epson TW-10 was ook een optie, maar ik vond hem echt niet goed genoeg. Ik had destijds geen zin om zoveel geld uit te geven en niet tevreden te zijn en heb voor de duurdere Panasonic pt-ae500 gekozen. Die is nu voor onder de €1600 te krijgen en natuurlijk komt de nieuwe generatie 720p projectoren eraan (Panasonic ae700, Sanyo Z3 en die Sony die erg goed schijnt te zijn). Met dat soort projectoren hoef je niet constant te ergeren aan de tekortkomingen van je projector.

Maar ja, misschien dat jij hem goed genoeg vindt. Ik zou hem iig wel naast wat andere projectoren dan alleen de HC3 houden. Met name ook wat nieuwere (die LCD techniek staat niet stil!).

Voor de leuk nog wat foto's van mijn projector in actie:

Afbeeldingslocatie: http://van-weert.com/~jag/Filmavond_2/Filmavond_24_9_2004_7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Filmavond_4/26.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Jag op 24-11-2004 01:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
na enkele demonstraties is het geen van de twee geworden.

mijn keus viel op de Panasonic AE-700, ook al was deze wat duurder, het verschil met de andere projectoren was enorm!

Panasonic gaf een prachtig beeld, zonder screendoor effect en heldere en strakke kleuren.

Hij staat nu in bestelling samen met een 213cm scherm, ik kan niet wachten! 8)

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:24:
na enkele demonstraties is het geen van de twee geworden.

mijn keus viel op de Panasonic AE-700, ook al was deze wat duurder, het verschil met de andere projectoren was enorm!

Panasonic gaf een prachtig beeld, zonder screendoor effect en heldere en strakke kleuren.

Hij staat nu in bestelling samen met een 213cm scherm, ik kan niet wachten! 8)
Zie je wel :). Die HC3 en TW10 zijn echt schuimpjes-projectoren vergeleken met de 720p projectoren zoals de ae-700, Z3 enz. Goede keus, veel plezier ermee! En post eens wat foto's van je opstelling in dit topic.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 08:44
Jag schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:36:
[...]
Zie je wel :). Die HC3 en TW10 zijn echt schuimpjes-projectoren vergeleken met de 720p projectoren zoals de ae-700, Z3 enz. Goede keus, veel plezier ermee! En post eens wat foto's van je opstelling in dit topic.
Maar daar betaal je dan ook wel voor he, want ze zijn wel bijna 2x zo duur. Ik heb destijds ook zitten dubben of ik zo veel meer uit wilde geven voor een betere projector maar ben zelf uiteindelijk voor de TW10H gegaan, en ben zeker niet ontevreden (en 950 euro, wat ik destijds voor m'n TW10H + XBox heb betaald, is voor een student nog steeds veel geld ;)). En als straks HDTV en BluRay is ingeburgerd ga ik wel eens naar een 720p of evt hoger beamer kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Toewan op 11-01-2005 01:18 ]

• Jag

Jag

Toewan schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 01:09:
[...]

Maar daar betaal je dan ook wel voor he, want ze zijn wel bijna 2x zo duur. Ik heb destijds ook zitten dubben of ik zo veel meer uit wilde geven voor een betere projector maar ben zelf uiteindelijk voor de TW10H gegaan, en ben zeker niet ontevreden (en 950 euro, wat ik destijds voor m'n TW10H + XBox heb betaald, is voor een student nog steeds veel geld ;)). En als straks HDTV en BluRay is ingeburgerd ga ik wel eens naar een 720p of evt hoger beamer kijken.
De Epson TW10 is idd erg goedkoop, maar de HC3 is helemaal niet zoveel goedkoper dan een Hitachi PJ-TX100 of Pana Ae700. En dan is gewoon ondertussen best een oude projector, die ik zou ik nu echt niet meer kopen.

Verwijderd

Topicstarter
de pana was idd bijna 2x zo duur dan de epson, maar hij was ook meer dan 2x zo goed!

die mitsubischi viel af doordat hij idd onder de maat presteerde voro de prijs, alhoewel het nog steeds ruim 700E scheelde met de pana!

ik wilde niet al te veel geld ervoor uitgeven (ben ook nog maar een student, wel werkend ;)) maar ik vond het zonde van het geld om daar een mindere projector voro te kopen.
als ik alles binnen heb en geinstalleerd heb, komen de pics.

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 11:30

tazitiz

dbprutser

Ik ben zelf epson tw-10 eigenaar en ik projecteer op een afstand van 5.5meter, met een schermdiagonaal van 5 bij 2,5 = 5,6 meter. Overdags is het te doen bij halve zon en luxaflex
normaal dicht, en 's avonds gaat ie in theatre black - supertje kleuren.
screendoor effect is er wel. Ik ben er aan gewend en ik hoor weinig anderen erover
klagen, maar prijs/prestatie vind ik em top.

• Youri681
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09-2025
heb mijn panasonic binnen :)

ben er super blij mee!!

foto's : http://gathering.tweakers...message/22702160#22702160
Pagina: 1