Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
alvast bedankt!
ik wacht alvast volspanning af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Levi Strauss schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 18:41:
Nu had ik nog even wat.. 8)7..

Ik ging vandaag naar Rotterdam (vanuit Zeeland) met de trein. Dus ik zat lekker muziekje teluisteren. Maar nu had ik het idee dat het geluid rechts harder was dan links. Dus wat heb ik gedaan..

Ik had al eerder over dat soort 'pok' als je het volume verandere de tussen de 18 en 25. Nu had ik dat weer gedaan. Gewoon luisteren.. Toen hoorde ik dat rechts eigenlijk harder is. Toen deed ik het nog een keer, maar dan L in Rechter oor en R in Linker oor. En dan hoorde ik links harder.

Ik heb hem nog aangesloten op mijn computer (de uitgang van mijn zen) en dan gemonitord met Cool Edit, en dat ziet er eigelijk wel allemaal netjes uit.

Dus mijn vraag is even of één van jullie met Zen Micro ook is zou willen luisteren, door middel hem hard te zetten, en dan goed te luisteren (naar die pok's). En de oordopjes is om te wisselen. Alvast bedankt voor het checken voor mij.. Ben ik ook weer gelukkig _/-\o_ !! (Of rechts dan ook iets harder is/klinkt dan links!)
zouden eventueel nog anderen mensen dit willen checken..? :) _/-\o_

[ Voor 90% gewijzigd door Levi Strauss op 08-05-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 09:42

Magic666

No one's neighbour!

ben net thuis, zal gelijk mijn Zen ff pakken.
Laat het je zo weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
oke thanks allot! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ff vooropstellen: geluid tussen de 18-25 is met de E3C's veels te hard! ;)
Maar ik hoor, met de E3C's, geen pok. Ben niet harder gegaan dan 20.
Links en rechts omwisselen met de E3C's is niet echt prettig, maar ik hoor geen verschil.

Nu de creative doppen:
ook geen van beide genoemde problemen kunnen ontdekken...

off topic: wat zijn die E3C's toch geweldige oordoppen! Perfect geluid en ze zitten zoveel beter dan die creative doppen...

EDIT:
ah check!
Idd als de muziek op pauze staat hoor ik ook de pok :) Naarmate het volume wordt verhoogd wordt de pok ook harder. Ik hoor de pok alleen in mijn linker oor.
Maar zoals gezegd de muziek is bij mij links en rechts gelijk qua volume en die pok hoor je dus niet tijdens het draaien van muziek. (ik zet de muziek toch niet harder of zachter tijdens het pauzeren van de muziek)

[ Voor 35% gewijzigd door Magic666 op 08-05-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Je moet wel muziek op PAUZE zetten hé.. want je hoord ook geen pok als de muziek draaid (en dan is het ook veelste hard natuurlijk..) En dan moet je op die manier vergelijken.. En ja even kijken met die creative's..

Edit: Had je de muziek trouwens op pauze? En jij hoord ook helemaal niet in de muziek dat rechts ietsjes harder klinkt? Scheelt ook niet heel veel maar door middel met die pok hoor je het wel.. Maar dan moet hij wel op pauze/stop staan!!

[ Voor 37% gewijzigd door Levi Strauss op 08-05-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Magic666, zou je het nog is met pauze/stop willen proberen als je dat nog niet had gedaan! :) danke

[ Voor 3% gewijzigd door Levi Strauss op 08-05-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Levi, zag een paar mailtjes staan :) Maar ik herken eerlijk gezegd geen van de dingen die je beschrijft (heb ff snel geprobeerd). Maar ik heb ook nooit me volume boven de 15 staan :)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Ik snap het, maar dat is gewoon normaal.. Maar als je nou je muziek op pauze/stop zet.
En je luisterd ff naar die pok.. moet je ff heen en weer tussen de vol 24 en 25.

(MUZIEK UIT.. anders is het veelste hard..)

dan is het bij mij zo dat rechts harder klinkt.. draai ik me oordopjes om.. L in Rechts R in Links dan hoor ik het Links harder. Dus uit me rechter oordopje is het geluid ietsjes harder.

Dat hoorde ik toen ik muziek zat te luisteren, in de trein.. Door middel van die POK kijk ik alleen of het ook echt zo was (want muziek is natuurlijk stereo.. meestal). Dus of je daar even naar zou willen kijken, ik heb de recentste FW..) :)

Dus de hoofdvraag is eigelijk. "Is het rechter kanaal nou iets harder, dan links?" Of ligt dat aan mijn MP3speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Levi Strauss schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:25:
Magic666, zou je het nog is met pauze/stop willen proberen als je dat nog niet had gedaan! :) danke
check mijn edit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Jij hoord het dus alleen links.. hmm ikke eigelijk rechts harder.. (Links hoor ik alleen als ik mijn click uit zet en mijn rechter oordopje uit doe.!) Ik weet dat dan ook niet hoor. Je weet zeker links trouwens hé? :/

Edit:
Wat ik ook nog getest had was, steeds links in me rechter oor en rechts ook daarna er in.. Steeds wisselen. En kijken welke ik dan vandacht dat hij het zachts was. En ik kom dus steeds op links uit. En nooit op rechts. Dus het moet eigelijk wel gewoon zo wezen dat bij mij links iets zachter is als rechts..

Maar zou dat aan de firmware dan liggen of aan de hardware, want anders zou ik hem eventueel opkunnen sturen.. (ik stoor me mateloos aan zulke dingen) |:(

[ Voor 56% gewijzigd door Levi Strauss op 08-05-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Ik heb nog eens geluisterd, (gewoon naar de muziek) en ik heb toch het idee of de muziek is zachter, of er zit iets minder bass in ofzo.

Laat ik het nu maar zo vragen, hoor jij dat zelf ook, dat de muziek aan een kant 'iets' zachter is? (Probeer des noods een van de dingen die ik ook heb geprobeert..)
En dan nog één vraag, aan welke kant hoor jij de *pok* !? Links of Rechts?

Weetje niet hoe je die zogenaamde *pok* moet horen? Kijk dan even hier!
Lees daar ook nog de verdere berichten over dit onderwerp!

Vast bedankt voor het vinden van een antwoord! :) _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Levi Strauss op 09-05-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Ik heb nog is even in het "Creative Zen Micro Deel 2" topic er over gepraat. En ik denk dat ik het gevonden wat er aan de hand is. Ik denk niet zo zeer dat het geluid zachter is, maar ik denk eerder dat er minder bass uit mijn linker oortje komt dan uit mijn rechter. Ik weet niet of jullie dat misschien ook zo ervaren? Vergelijk misschien is door 2 verschillende oortjes in het zelfde oor af te wisselen. (L in Rechts en R in Rechts bijv.)

Kijk voor meer informatie over het andere topic hier!

[ Voor 11% gewijzigd door Levi Strauss op 09-05-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Doordat men mij klaarblijkelijk nergens kan helpen probeer ik het hier als ultieme poging.

Ik quote mijzelf even:
Nu heb ik wel iets heel vervelends voor... :(

Tijdens het installeren van de nieuwe (beta) firmware, zie paar posts hierboven, liep hij halfweg vast. Ik kon wel nog met de speler werken, maar hij wilde niet meer herkend worden in windows. Na alle mogelijkheden geprobeerd te hebben in de recovery mode is er totaal niets meer mee aan te vangen. Bij het opstarten zie je nog iets van "firmware problem" en dan kom je in het recovery menu terecht. Onmogelijk om de firmware up te daten want hij vraagt steeds om hem aan te sluiten.

Creative forum

Exact hetzelfde probleem, jammergenoeg geen oplossing....

Wie O wie helpt mij... ;(
Iemand met de ultieme tip om toch nog ervoor te zorgen dat ik m'n zen opnieuw kan flashen? Of mss 1 of ander prog die er verbinding mee kan maken... ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Frigolamptje op 09-05-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Sorry, ik kan je persoonlijk niet helpen. Heb je al contact opgenomen met Creative Customer Support? Zoja, wat zeggen hun dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Nog geen reactie op e-mail die ik vrijdag verzonden heb. Maar mensen met hetzelfde probleem kregen een nieuwe, het maakt me gewoon erg boos dat ik EN geld kwijt ben aan verzendingkosten EN de moeite moet doen EN m'n zen een tijd kwijt ben. Dit alles terwijl er niet eens iets kapot is, gewoon een fout in hun soft-firmware. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Ja, ik snap! Ik heb nu dat ik eigelijk niet echt te vreden ben over het geluid. Het geluid links is zachter of er zit minder bass in. Ik heb ook gemailt, maar ook nog geen antwoord terug! Ik wacht maar af.. ik zal ook maar is mailen naar de leverancier waar ik mijn zen heb gekocht. Want ik stoor me er nogal aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 15:31
Dat komt me bekend voor. Is je hoofdtelefoon niet gewoon rot? Die van mij had ik na een week of drie al afgeschreven en vervangen voor een Sony EX71. Sowieso veel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Ja, ik heb gebeld, en ik heb andere oordopjes geprobeerd. Maar daar lag het niet aan. Nu is intussen al een nieuwe ZEN onderweg! Great Service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door|A
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10-2011
heb me zen net een week in bezit loopt die vandaag vast

had me zen aangesloten op de usb komt docking in beeld te staan
echter ziet mijn pc hem niet meer
usb kabel er dan maar uit blijft nog steeds op docking staan en wil ook niet meer uit
batterij er uit gehaald en weer in gestopt speler start ook weer op maar er blijft nu de hele tijd Creative in beeld staan???

iemand enig idee ?

AMD athlon 64 3000+, DFI Lanparty UT nF3, XFX 6600GT AGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:00
Gaat niet door|A schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:13:
heb me zen net een week in bezit loopt die vandaag vast

had me zen aangesloten op de usb komt docking in beeld te staan
echter ziet mijn pc hem niet meer
usb kabel er dan maar uit blijft nog steeds op docking staan en wil ook niet meer uit
batterij er uit gehaald en weer in gestopt speler start ook weer op maar er blijft nu de hele tijd Creative in beeld staan???

iemand enig idee ?
Schuif je aanknopje is opzij als je je accu erin doet.. dan krijg het restore menutje..

Doe daar is Reload Firmware of Rebuild blablabla..

Mocht dit allemaal niet werken wis dan de firmware en zet hem eropnieuw op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:00
Frigolamptje schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:34:
Doordat men mij klaarblijkelijk nergens kan helpen probeer ik het hier als ultieme poging.

Ik quote mijzelf even:

[...]

Iemand met de ultieme tip om toch nog ervoor te zorgen dat ik m'n zen opnieuw kan flashen? Of mss 1 of ander prog die er verbinding mee kan maken... ;(
Accu eruit.. aanknopje opzij schuiven...accu erin... en dan format...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door|A
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10-2011
VerkerkSander schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:35:
[...]

Schuif je aanknopje is opzij als je je accu erin doet.. dan krijg het restore menutje..

Doe daar is Reload Firmware of Rebuild blablabla..

Mocht dit allemaal niet werken wis dan de firmware en zet hem eropnieuw op
allemaal al geprobeert werk ook niet verder als ik hem aanzet hoor ik de hdd een raar geluid maken van na zo'n 10 sec stopt net of die iets zoekt maar het niet kan vinden. De speler zelf is niet gevallen of vast gelopen tijdens muziek er op zetten.

AMD athlon 64 3000+, DFI Lanparty UT nF3, XFX 6600GT AGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Neem contact op met Creative Nederland (in Dublin). Hun weten precies wat je dan moet doen, en je hebt kans dat je dan gewoon een nieuwe krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

De eerste serie Zen Micro's krijgt vaak problemen met de koptelefoon aansluiting. Als je nou geen garantie meer hebt, kun je altijd dit proberen: http://www.noboundrees.com/micro_fix/

[ Voor 5% gewijzigd door fmb op 25-05-2005 09:42 . Reden: typo ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Er staat al weer een tijdje een nieuwe firmware klaar met wat (kleine) fixes

Creative Zen Micro Firmware 1.02.05 ZENM-FWPDE-2-LB
This web release enables you to upgrade the firmware for your 1, 4, 5 or 6GB Creative Zen Micro player.

You can upgrade from Creative Zen Micro firmware 1.01.03 or earlier, or Zen Micro PlaysForSure™ firmware 2.00.12 or later. After upgrading, you cannot go back to a previous Creative Zen Micro firmware version.

It has been reported by some of our customers that they have experienced reduced battery life after charging their Zen Micro. Our product development team has researched these reports and determined that the users may have experienced this after they plugged their Zen Micro into the AC adapter that was already inserted into a wall socket with the AC power on.

While this is not the conventional way to plug in a player for charging, we wanted to ensure that our customers did not experience this problem, so we have developed a solution to address this, which simply involves upgrading the Zen Micro's firmware.

Important: If you are upgrading from PlaysForSure firmware, be sure to back up all the audio and data files on your Zen Micro before installing this firmware update as all content will be lost when you install the new firmware. After installing the new firmware, use Creative MediaSource™ to restore audio and/or data files to your player.

Enhancements

* Improves the look of the volume control bar
* Improves the appearance of the Lock icon
* Adds a 4GB option in Removable Disk Mode (for 5 or 6GB players only)

Fixes

* Prevents battery drain when the player is charged with an AC adapter already plugged into a live power outlet
* Restores proper functionality after disconnecting the power adaptor or transferring content using Zen Media Explorer
* Redirects playback properly when skipping to the beginning of a WMA track

Requirements

* Microsoft® Windows® XP, Windows 2000, Windows Millennium Edition or Windows 98 Second Edition
* USB port (2.0 or 1.1)
* Creative Zen Micro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
En inmiddels is er alweer een versie 1.11.01...

[ Voor 4% gewijzigd door andreklaver op 05-08-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andreklaver schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:28:
En inmiddels is er alweer een versie 1.11.01...
zoals in het andere topic al staat is deze upgrade een must i.v.m zeer goed merkbare verlenging van de speeltijd van de speler op de accu! :+
Pagina: 1 2 Laatste