Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 15:31
Na alle loftuitingen over de Zen Micro in het andere draadje ben ik benieuwd of er mensen zijn die wat problemen ondervinden met de Zen Micro.

Die van mij hangt zichzelf nogal eens op zodra hij aan de PC hangt. Om dan weer communicatie met het ding te krijgen moet de batterij er in en weer uit wat soms zelfs meerdere keren gedaan moet worden in mijn geval.

De volgende hang-ups kan ik reproduceren:
- De Micro 'uit' proberen te schakelen als hij aan de PC hangt (dus 'docked' is)
- Als removeable harddisk gebruikt - aan de PC hangend - terug het speler menu in

Tja...en dan komt het nog 'wel eens' voor bij mij. 'Player not Connected' is dan meestal de melding en de bediening op het toestelletje doet dan niets meer. Ik ben nu vooral heel omzichtig de speler aan het 'connecten' en 'disconnecten' van de PC maar dat zijn geen garanties.

Heeft iemand van de mede bezitters dit:
- ook
- soms of
- nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een van de eerste keren dat ik de zen aan de pc koppelde hing de zen na het loskoppelen bij mij ook. Wat ik toen precies (fout) gedaan heb weet ik niet meer, iig batt. er opnieuw infrotten was de enigste oplossing.

Misschien is het een usb2.0 driver probleem, want ik had gouw genoeg maar eens een usb2.0 driver geinstalleerd omdat het overbeamen wat traag ging (ja steeds geen zin gehad om driver te installeren :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Ik heb inmiddels nog een paar andere PC's afgelopen en loop daar tegen hetzelfde aan.

Dat wordt ruilen waarschijnlijk...

Update:
Hij loopt nu zelfs al vast tijdens normaal gebruik los van de PC. Terminaal ter wereld gekomen dus.

[ Voor 33% gewijzigd door andreklaver op 22-11-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier hetzelfde probleem met de hang-up, iedere keer als die aan de pc gaat.. daar betaal je dan 250 euro voor.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Ik heb juist een nieuwe speler binnen van Mp3spelers.nl en het lijkt goed te gaan nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds enkele dagen zo'n apparaatje maar heb hem nog niet aan de praat kunnen krijgen. Zodra ik hem inplug in de usb wordt creative mediasource opgestart en gaat deze de speler detecteren. Vervolgens zegt ie dat de speler niet ingeplugd is en loopt de zen zelf vast. Hij blijft het docked logo weergeven en de enige manier om hem weer aan de praat te krijgen is de batterij eruit halen. Al met al heb ik dus nog niet 1 nummertje naar de zen over kunnen brengen. Iemand van jullie nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
andreklaver schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:35:
De volgende hang-ups kan ik reproduceren:
- De Micro 'uit' proberen te schakelen als hij aan de PC hangt (dus 'docked' is)
- Als removeable harddisk gebruikt - aan de PC hangend - terug het speler menu in

Heeft iemand van de mede bezitters dit:
- ook
- soms of
- nooit?
Sorry, maar geen van deze problemen, de mijne werkt prima.

Probleem 1 wat je schetst (zie quote) lijkt me niet zo handig... gewoon aan laten staaan
Probleem 2: ik gebruik mijn Zen niet als remov disk dus kan ik niets over zeggen

Succes ermee!

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 23:58:
Ik heb ook sinds enkele dagen zo'n apparaatje maar heb hem nog niet aan de praat kunnen krijgen. Zodra ik hem inplug in de usb wordt creative mediasource opgestart en gaat deze de speler detecteren. Vervolgens zegt ie dat de speler niet ingeplugd is en loopt de zen zelf vast. Hij blijft het docked logo weergeven en de enige manier om hem weer aan de praat te krijgen is de batterij eruit halen. Al met al heb ik dus nog niet 1 nummertje naar de zen over kunnen brengen. Iemand van jullie nog een oplossing?
Het lijkt wel of jij een nog hardnekkiger hang-up probleem hebt dan ik heb gehad. De enige oplossing is hem gaan ruilen. Die van mij heb ik ook op andere PC's aangesloten gehad om te kijken of het niet iets was in mijn USB systeem maar ook daar de zelfde problemen. Brakke speler heb je; kan gebeuren en terug er mee dus.

Die ik nu heb werkt prima en ik ben er zeer content mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ andreklaver: heb jij hem opgestuurd naar mp3spelers.nl dan, want ik heb hem daar ook gekocht en in hun returnpolicy staat dat je alle garantiezaken via creative moet doen, heb creative al een paar keer gemaild maar de oplossingen waarmee ze aankwamen waren niet erg succesvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:25:
@ andreklaver: heb jij hem opgestuurd naar mp3spelers.nl dan, want ik heb hem daar ook gekocht en in hun returnpolicy staat dat je alle garantiezaken via creative moet doen, heb creative al een paar keer gemaild maar de oplossingen waarmee ze aankwamen waren niet erg succesvol.
Dat klopt maar als je hem pas in huis hebt moeten ze hem wel terug nemen. Ik had ook nog met Creative gebeld en die verwezen mij in eerste instantie terug naar de winkel waar ik hem had gekocht omdat ik hem pas een dag had. Als je zo iets binnen acht dagen na aankoop aangeeft is het volgens mij ook een zaak voor de winkel om af te handelen. Je hebt hem tenslotte al in slechte conditie ontvangen. MP3Spelers deed er bij mij dan ook niet moeilijk over.

Als je hem naar Creative opstuurt ben je hem ook een langere tijd kwijt dus bel of mail even met MP3Spelers.

[ Voor 4% gewijzigd door andreklaver op 28-11-2004 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem,

doet mp3spelers niet moeilijk hem te ruilen? Dit kan echt niet! Ik kan nog niet eens eens nummer op de mp3speler zetten omdat hij steeds "not connected" is en om de haverklap vasthangt!

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gebeld met de aardige klantenservice in Dublin (beetje duur maja :P)

en het is opgelost!!! Andere USB poort (ipv op de cardreader gwoon achterin de pc) en een reboot van de firmware in mijn Zen Micro was genoeg :)

weg hangups! en ik kan mijn songs erop kwijt!!! :D

aight aight,

goeie actie van Creative... ;)

ben ff helemaal happy! hij doet ut!!! En nog op tijd voor de goeie ouwe sint ook nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Hoe doe je een reboot? (heb het niet nodig nu, maar je weet maar nooit....)

[ Voor 57% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 03-12-2004 17:07 ]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Spyro_the_Dragon schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 17:07:
Hoe doe je een reboot? (heb het niet nodig nu, maar je weet maar nooit....)
Als je de batterij er uit haalt en er vervolgens weer indoet moet je de aan/uit knop ingedrukt houden. Als je dit doet kom je in een menuutje terecht waarin je onder andere opties hebt als firmware rebooten en disc clean-up.

Bij mij heeft dit overigens nooit iets uitgehaald en denk ook dat het gewoon een bug is gezien alle reacties die ik lees maar je weet maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:25

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik had hem eerst via een usbhubje aangesloten, dat ging niet altijd goed. nu heb ik hem direct op een poort achterop mijn pc aangesloten (direct op het moederbord) en het werkt prima.

Overigens naar aanleiding van het feit dat hij het op mijn werk wel goed deed - daar heb ik geen hubjes enzo.. (maar wel 8 usb poorten en een miniatuur burocomputertje..)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk dat is dus de oorzaak :) de hub... ik had hem op mijn front panel zitten ipv achterop de usb daarom deed hij het waarschijnlijk niet ;)

Nou ja... mysterie opgelost door de Creative helpdesk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Hubs, geen hubs, front connectors, rear connectors...

...als alle apparatuur behalve de Zen Micro het niet goed doet op een USB poort of hub is er toch echt iets niet goed. Hopelijk is dit een software probleem en wordt het opgelost in een toekomstige firmware upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar hoe verklaar je dan dat hij nu inneens perfect werkt??? echt nooit meer een hang up gehad....

die man zei dattie op mijn front panel óf te weinig stroom, of te weinig bandwidth kreeg.....

maar het kan er ook aan liggen dat ik hem uit *right click* Deze computer / beheren / apparaatbeheer heb verwijderd, de software opnieuw heb geïnstalleerd, reboot firmware, reboot systeem maar daar geloof ik eerlijk gezegd ook niet zo in...

iig het is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
En toch denk ik dat ze problemen hebben met de hardware. Als ze al aangeven dat er door te lange kabels te weinig stroom door de USB poort geleverd kan worden kan het zijn dat de hardware die ze gebruiken een te krappe marge heeft. Mogelijk hebben ze nog aanloopproblemen met het product. Snel voor de kerst in de winkel willen zijn en de hardware niet helemaal goed uitontwikkelen voor het op de markt komen.

Met andere woorden; ik vertrouw het nog voor geen cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andreklaver schreef op woensdag 08 december 2004 @ 01:05:
En toch denk ik dat ze problemen hebben met de hardware. Als ze al aangeven dat er door te lange kabels te weinig stroom door de USB poort geleverd kan worden kan het zijn dat de hardware die ze gebruiken een te krappe marge heeft. Mogelijk hebben ze nog aanloopproblemen met het product. Snel voor de kerst in de winkel willen zijn en de hardware niet helemaal goed uitontwikkelen voor het op de markt komen.

Met andere woorden; ik vertrouw het nog voor geen cent.
Creative hardware is over het algemeen in orde, zo ook hun software en firmware ondersteuning.

En jah, afhankelijk wat je allemaal in je pc heb hangen voor hardware, voeding, bekabeling(lange of korte) kan dat natuurlijk ook een storings factor zijn. Maar om nu gelijk zo negatief te zijn met je uitlatingen over Creative vind ik wat door de korte bocht.

Natuurlijk is het vervelend als je een maandag ochtend produkt van hun heb of je nieuwe speeltje niet helemaal lekker functioneert is altijd balen. Creative niet goed hun hardware uit ontwikkelen ? lol, tuurlijk, dat risico nemen ze natuurlijk graag 8)7 om zo op die manier wereldwijd honderd duizenden spelers terug te ontvangen :x

Je mag gerust imo je negatief uit laten over een produkt, maar ik vind dit een beetje onterecht affikken, gebaseerd op onduidelike feiten/uitspraken. Ben geen fanboy van ze, maar ik en mijn omgeving gebruiken al jaren *troep* van Creative en nog nooit last ergens mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier sluit ik me graag bij aan want sinds het probleem opgelost is door de helpdesk van Creative heb ik geen één hangup meer gehad.

Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb, is de korte batterijduur... 4 uurtjes ofzo maximaal... ben nu met de andere batterij aan't proberen en dat lijkt bter te werken omdat deze na +/- 1,5 uur spelen nog 3 streepjes heeft, terwijl die andere na een half uur op 2 stond.

Nauzer signing off....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Het is ook niet de bedoeling het apparaat af te kraken want ik ben bijzonder tevreden met die van mij op het ogenblik (en andere Creative producten!). Toch is die van mij ook nog wel eens vast gelopen en lees ik erg vaak dat mensen tegen ditzelfde probleem aanlopen.

Ik zou iedereen ook aanraden die tegen dit probleem aanloopt zo snel mogelijk het toestel te ruilen en geen genoegen nemen met een firmware reboot; vroeger of later heb je een PC die op alle USB poorten dezelfde problemen gaat geven. Die van mij kreeg ik ook op andere PC's niet meer aan de praat en zelfs stand-alone hing hij regelmatig wat mij de indruk geeft dat mijn spelertje toen onderin het spectrum van het toelaatbare zat. Het is ook gewoon een productie kwestie; van elke band rollen slechtere modellen die wel goed gekeurd worden.

/edit 081204
Er is inmiddels een firmware-upgrade. Misschien biedt dat soulaas.

[ Voor 10% gewijzigd door andreklaver op 08-12-2004 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Ik denk dat de mensen die deze problemen ondervinden een verkeerde revisie hebben van de Zen Micro o.i.d., een collega van mij heeft de Zen Touch ook, maar daarbij komt dit probleem totaal niet voor.

Welke firmware versie staat er op die van jullie, ik zal mijn collega ook eens vragen welke hij heeft.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:27:
hier sluit ik me graag bij aan want sinds het probleem opgelost is door de helpdesk van Creative heb ik geen één hangup meer gehad.

Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb, is de korte batterijduur... 4 uurtjes ofzo maximaal... ben nu met de andere batterij aan't proberen en dat lijkt bter te werken omdat deze na +/- 1,5 uur spelen nog 3 streepjes heeft, terwijl die andere na een half uur op 2 stond.

Nauzer signing off....
Ondanks dat het Li-Ion battarijen zijn zou ik ze de eerste paar keer toch even goed leeg laten lopen en weer laden. Wat jij omschrijft had ik afgelopen weekend ook na er iets te veel mee te hebben gespeeld :)

Wat voor bitrate hebben jouw MP3's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Godjira schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:31:
Ik denk dat de mensen die deze problemen ondervinden een verkeerde revisie hebben van de Zen Micro o.i.d., een collega van mij heeft de Zen Touch ook, maar daarbij komt dit probleem totaal niet voor.

Welke firmware versie staat er op die van jullie, ik zal mijn collega ook eens vragen welke hij heeft.
Zoals je ze nu koopt zijn ze:
Creative Zen Micro
Version: 1.00.05

En in test modus geeft ie aan dat het een Creative Zen Micro met een versie 0.0.56 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm... variabel van 128 tot 192

... albums zijn allemaal 160 (zelf geript)

gedownload varieert van 128 to 192...

misschien allemaal op 1 bitrate zetten??? hoe kan ik dat het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

andreklaver schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:36:
[...]

Zoals je ze nu koopt zijn ze:
Creative Zen Micro
Version: 1.00.05

En in test modus geeft ie aan dat het een Creative Zen Micro met een versie 0.0.56 is.
Wazig zeg, mijn collega heeft exact dezelfde versie, en die doet het dus perfect. Heel vaag. Denk dat je er toch maar beter mee naar Creative kan, of als je hem net hebt (nog geen 8 dagen na aankoop), inruilen voor een nieuwe bij de winkel waar hij gekocht is.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Ik doe ze allemaal op 192k en haal dan een uurtje of 8 denk ik.

Ik weet ook niet of variabel wel zo goed is voor de speelduur van het toestel. Luister eens goed wat de harde schijf doet als je een VBR hebt geladen. Ik had een stel slecht ge-encodeerde MP3's waardoor het harde schijfje heel erg lang bleef draaien. Ook liep de tijdsaanduiding een beetje raar. Misschien is dat bij die VBR's van jouw ook het geval als de accu zo snel leeg is. Normaal gesproken draait de harde schijf een seconde of twee; in mijn geval bij een foute MP3 bleef hij minuten draaien.

Ik heb ze opnieuw geencodeerd met behulp van dBpowermusicAMP welke een Lame encoder gebruikt. Gebruik wel versie 10 of zo want voor de nieuwere moet om politieke redenen betaalt worden. En daarna was alles koek en ei.

[ Voor 3% gewijzigd door andreklaver op 08-12-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ik bedoelde met variabel niet VBR maar dat ik mp3's heb van 128, 160 en 192 kbs :)

dus dat zou geen probleem moeten zijn??? Zotezien doet deze batterij het trouwens langer als die andere....

waar zou dat aan kunnen liggen, beiden vol opgeladen....

zal binnenkort die andere nogmaals proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 17:50
Er is een nieuwe firmware uit voor de Micro sinds vandaag, wie weet dat het helpt.

http://us.creative.com/support/downloads/download.asp

weet alleen niet of deze ook op Europese Spelers gezet kan worden.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Aaahh..oke. Misschien moet je die accu nog eens terug brengen als dat zo blijft.

Ik kom trouwens meer van die foute MP3's tegen. Allemaal ge-encodeerd met iTunes overigens...

..welke overigens al passé was als encoder hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Bajo schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:46:
Er is een nieuwe firmware uit voor de Micro sinds vandaag, wie weet dat het helpt.

http://us.creative.com/support/downloads/download.asp

weet alleen niet of deze ook op Europese Spelers gezet kan worden.
Tof! Ik ben benieuwd of die 'hang-ups' minder worden hiermee!

/edit
Ik heb e'm ge-upgrade maar is er ook ergens een change-log?

/edit2
Het touch-pad lijkt in 'low' veel minder gevoelig! Top!

[ Voor 20% gewijzigd door andreklaver op 08-12-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 17:50
andreklaver schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:52:
[...]

Tof! Ik ben benieuwd of die 'hang-ups' minder worden hiermee!

/edit
Ik heb e'm ge-upgrade maar is er ook ergens een change-log?

/edit2
Het touch-pad lijkt in 'low' veel minder gevoelig! Top!
Creative Zen Micro PDE Firmware 1.01.03
ZENM-FWPDE-1-US

This web release enables you to upgrade your player's firmware, to enhance your Zen Micro experience.

It has been reported by some of our customers that they have experienced reduced battery life after charging their Zen Micro. Our product development team has researched these reports and determined that the users may have experienced this after they plugged their Zen Micro into the AC adapter that was already inserted into a wall socket with the AC power on.

While this is not the conventional way to plug in a player for charging, we wanted to ensure our customers did not experience this problem, so we have developed a solution to address this which simply involves upgrading the Zen Micro's firmware.

If you need assistance in doing this, please contact our customer support team and they will be happy to assist you.

This new firmware also includes an enhancement to improve touchpad sensitivity. We recommend that all of our customers download this firmware update to enhance their Zen Micro experience.

Fixes

Improves battery life when the player is charged with an AC adapter already plugged into a live power outlet
Improves touchpad sensitivity
Resolves the removable disk detection issue after the memory space is changed in Removable Disk mode
Removes extraneous sound occuring during playback of .WAV files
Requirements

Microsoft® Windows® XP, Windows 2000, Windows Millennium Edition or Windows 98 Second Edition
USB port (2.0 or 1.1)
Creative Zen Micro
Note

To install the new firmware in your Zen Micro

Download ZenMicro_PCFW_US_1_01_03_PDE.exe.
Connect your player to your computer.
Double-click ZenMicro_PCFW_US_1_01_03_PDE.exe.
Click the Upgrade button and follow the instructions that appear.

bron: Creative site

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Niet helemaal ontopic,

Maar ik heb een Zen Xtra en ik had laatst ook zoiets :P
In mijn fronthubje (Chieftec Dragon) doet 'ie het prima, Win XP Prof.

Een vriend van mij had even iets nodig, dus ik gooi die meuk erop en ga daarheen. Daar aangekomen prop ik de speler erin (in zijn fronthub van een of andere vage kast) en software installeren. Dat ding deed ineens vaag... Sprong de hele tijd van "New Hardware Detected" op "Creative Zen Xtra" en "Unknown Device". Uiteindelijk (na iets van 5 keer mijn MP3-speler, die de hele tijd vastliep te resetten) was ik het dus echt_grondig_zat. Nog even geprobeerd om achterin zijn pc te proppen en toen ging ineens alles goed.... Ding werkte als een ....

Vind het toch wel toevallig (zonder dat toeval bestaat) dat dit zo gebeurd nu ik dit zo lees :P

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
We recommend that all of our customers download this firmware update to enhance their Zen Micro experience.

:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm.... gaan dan al je nummers van de speler af?

en kan je hem dan nog in de Nederlandse taal gebruiken?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:20:
ehm.... gaan dan al je nummers van de speler af?

en kan je hem dan nog in de Nederlandse taal gebruiken?
Alles blijft staan en je kan nog gewoon Nederlands selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaaah.... is het normaal dattie een half uur op "player is now rebooting" blijft staan???

hij staat er nu al 5 minuten op en op de speler staat "bezig met afsluiten".....

is't nu verneukt? :S

edit: hang up tijdens de firmware upgrade... handmatige reboot noodzakelijk maar het werkt wel... :( vage shit... :S

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:41:
aaaah.... is het normaal dattie een half uur op "player is now rebooting" blijft staan???

hij staat er nu al 5 minuten op en op de speler staat "bezig met afsluiten".....

is't nu verneukt? :S

edit: hang up tijdens de firmware upgrade... handmatige reboot noodzakelijk maar het werkt wel... :( vage shit... :S
Je ziet bij 'Information' wel staan dat de nieuwe firmware er in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaja :) had ik al gecontroleerd ;)

hopelijk doet de batterij het nu langer.... snap niet pcies wat ze bedoelen met die regel wanneer de batterijduur verlengd wordt.... wat moet je dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hebben jullie nog getest met de new firmware of de batterij langer mee gaat?
Ik heb dus ook een firmware update gedaan en op de eerste batterij kon ik maximaal 4 uurtjes mee doen,en nu ben ik met mijn tweede bat aan het testen, zit op 2 streepjes bij 3 uur afspelen. Ik denk niet dat de zen micro 12 uren haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:01:
En hebben jullie nog getest met de new firmware of de batterij langer mee gaat?
Ik heb dus ook een firmware update gedaan en op de eerste batterij kon ik maximaal 4 uurtjes mee doen,en nu ben ik met mijn tweede bat aan het testen, zit op 2 streepjes bij 3 uur afspelen. Ik denk niet dat de zen micro 12 uren haalt.
4 uur is wel erg weinig. Ik denk dat ik wel zo'n 6 tot 8 uur haal met 192k MP3's. Ik geloof ook dat die 12 uur gebaseerd is op 128k geencodeerde MP3's.

Ik zal de klok er nog wel eens op zetten om te kijken hoe lang hij draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh is dat op basis van kbps? hmm, mijn mp3's zijn allemaal 128, alleen 10 hebben 320 kbps, kan toch niet vanwege die nummers dat de batterijen zo kort mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Bij een lagere Bitrate zal de hardeschijf minder vaak te hoeven draaien om zijn buffer vol te gooien. Zodoende. Bij een MP3 van 320k moet hij dus ook bijna 3 keer vaker data binnen halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik dan weer na enkele weken. De terugzending van mn speler ging wat traag dankzij de tpg maar nu ik de nieuwe binnen heb zijn alle problemen opgelost. Ik heb nog even een schietgebedje gedaan toen ik hem aan de pc hing maar alles ging perfect. Nu een week in gebruik, maar de batterijduur valt inderdaad nog wel wat tegen. Ik heb zojuist de nieuwe firmware geinstalleerd en ga het daar eens mee proberen. Ik kan iedereen die problemen heeft met de micro echt aanraden het ding terug te sturen (bij mij werkte rebooten niet en op andere pc's deed ie ook niks terwijl digitale camera etc perfect werkten op mn usb-poorten) De service van mp3spelers.nl is trouwens echt prima, niks op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah hah, thanks for the info, ikz alhet proberen met allemaal 128 kbps mp3's. en trouwens meestal heb ik de zen helemaal opgeladen. En dan 3 dagen niks mee gedaan en op de vierde dag weer gaan luisteren. Kan dan de batterij beetje ontladen zijn, omdat de batterij in de zen zit?
Of moest ik eiegnlijk de batterij eruit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey,

ik ga de mijne ook terugsturen want na 3 weken gebruik heb ik nu het volgende probleem:
als ik de hoofdtelefoon er boven in stop kan die plug bewegen :S (echt vaag ja.) door dat bewegen krijg je schokkend geluid en happeringen. Andere hoofdtelefoon werkt ook niet dus ik stuur hem fijn terug. Net al mailtje naar rma@mp3spelers.nl gestuurd en van hun de reply gekregen dak een formuliertje moest invullen, mooi gedaan, zal morgen wel te horen krijgen wat ik verder moet doen. Iemand nog meer dit probleem, of gehad? En wat is er toen mee gebeurd? reparatie? nieuwe speler?

Grtz,
Nauzer

*BTW, weet iemand of ik nu een productiefoutje heb of is de koptelefoonuitgang gewoon standaard brak? (er zit namelijk een stukje plastic in een stukje plasic om het zomaar te zeggen :P)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:18:
Ah hah, thanks for the info, ikz alhet proberen met allemaal 128 kbps mp3's. en trouwens meestal heb ik de zen helemaal opgeladen. En dan 3 dagen niks mee gedaan en op de vierde dag weer gaan luisteren. Kan dan de batterij beetje ontladen zijn, omdat de batterij in de zen zit?
Of moest ik eiegnlijk de batterij eruit halen?
Verwisselen van die batterijen zou ik niet de hele tijd doen. Voor je het weet heb je een deksel die zo lam is dat hij met een elastiek op het apparaat gehouden moet worden.

Creative geeft aan dat er iets is gedaan aan het laden van de accu maar volgens mij hebben ze nog wat werk te doen. Bij mij kan middels een omweg het ding weer aan het laden gekregen worden terwijl hij al eerder tot de conclusie was gekomen dat de accu vol was. Wanneer ik hem bijvoorbeeld aan mijn PC hang zonder er contact mee te zoeken met de Media Explorer gaat het ding vaak niet laden (batterij geeft ook 3 streepjes aan maar dat hoeft nog niet 'vol' te betekenen natuurlijk). Als ik nu de Media Source Organizer opstart en contact zoek met de Micro gaat hij weer vrolijk een paar uur verder met laden.

Te veel software voor een te simpele handeling lijkt me zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:55:
*BTW, weet iemand of ik nu een productiefoutje heb of is de koptelefoonuitgang gewoon standaard brak? (er zit namelijk een stukje plastic in een stukje plasic om het zomaar te zeggen :P)
Dat lijkt me gewoon een slechte soldering. Kan gebeuren...die van mij voelt degelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Ik heb er nu ook eentje. Ben er erg blij mee, heb ook geen van die problemen die hier zijn vermeld. Heb echter een andere: De "back" button (links onder) doet het niet zo goed. Ik moet erg hard drukken. Dacht ik installeer die firmware ff aangezien die iets aan de sensitivity doet. Toen was het echter nog steeds niet beter. Toen ik een beetje aan het spelen was met de sensitivity (hi, lo, med) ging hij ineens wel heerlijk, net zo lekker als de andere knopjes. Tot ik de hold knop ging testen! Daarna ging hij weer stroef. Toen na veel proberen en spelen deed hij het weer goed, hold testen -> weer stroef.

Aangezien hij het af en toe WEL gewoon goed doet denk ik aan een software (firmware?) fout. Kan hardware defectje echter niet uitsluiten.

Damn nu doet hij het weer goed! ff hold testen! Ja, weer crap! Moet dus wel software foutje zijn. Iemand anders met dit probleem?

//edit sja, hoeft niet eens de hold te zijn. Lijkt bijna willekeurig te gebeuren. ( >< )
En iemand op het Creative Forum heeft hetzelfde.

[ Voor 14% gewijzigd door JayVee op 26-12-2004 15:25 ]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Wat jij hebt met de back toets heb ik met de play toets... minder prettig, vaak 1 keer hard drukken en dan doet ie het weer OK..... maar minder prettig idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Play doet het bij mij af en toe ook niet lekker! Het lijkt echt op een softwarematig foutje, aangezien het over gaat en weer terugkomt als je hold gebruikt - al kan het ook zonder hold misgaan...
Ik mail nog even customer support, misschien dat ze er al aan werken. En anders stuur ik hem op. ( >< )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Er is nieuwe firmware te vinden. Kijk op:

http://files.creative.com...o_PCFW_L4_2_00_12_MTP.exe

/edit:
* PlaysForSure is only available in the United States of America.

Ik weet ook niet zo goed wat je daar nu mee aan moet; Plays for Sure. Van bugfixes wordt ook geen melding gemaakt voor zo ver ik kan zien. Voorlopig heb ik versie 1.01.03 er ook maar even weer ingezet want de Media Source organizer herkende Zennetje niet meer. Ook niet nadat ik de Zen Media Explorer MTP had geïnstalleerd. Iemand anders ervaringen?
/edit

Let op: de harde schijf van de Micro wordt opnieuw geformateerd. Je bent dus alle muziek op het toestel kwijt!

De veranderingen zijn:
Creative Zen Micro *PlaysForSure/MTP Firmware 2.00.12
ZENM-FWMTP-1-L4

This firmware update adds "PlaysForSure" or Media Transfer Protocol (MTP) functionality to your Zen Micro. As a PlaysForSure/MTP-enabled device, your Zen Micro will be recognized on Microsoft® Windows® XP systems, without having to install drivers or software. Windows Media® Player 10 will be the primary application for content management between your Zen Micro and your computer.

IMPORTANT:

* Be sure to back up all the audio and data files on your Zen Micro before installing this firmware update as all content will be lost when you install the new firmware. After installing the PlaysForSure/MTP firmware, use Windows Media® Player 10 to restore audio and/or data files to your player.
* This firmware will currently ONLY work on Windows XP.
* Installation of this firmware may take up to 5 minutes, and your device may reboot a number of times during installation.

NOTE: This release does not support all types of subscription-based online music services. There will be a future firmware release where all Windows Media Digital Rights Management (DRM) 10 features will be supported.

Requirements:

* Windows XP with Service Pack 1 or 2
* Windows Media® Player 10 installed on your computer

PlaysForSure/MTP devices enable you to:

* Enjoy seamless support with any computer running Windows Media Player 10 and Windows XP - no drivers or software needed
* Drag-and-drop songs or files to your player through Windows Explorer
* Use Auto Sync and Windows Media Player 10 playlist support
* Support future subscription-based online music services

PlaysForSure/MTP-enabled devices may:

* reduce the maximum number of media files because of additional memory requirements.
* require software updates if you want to use any currently installed applications like Creative MediaSource™, Zen Media Explorer, or other track management tools with your player.

[ Voor 13% gewijzigd door andreklaver op 29-12-2004 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Heb hem geinstalleerd. Werken met WMP10 is dan wel ff wennen. Maar dat kan ook komen omdat ik nu probeer zo veel mogelijk erop te proppen (heb eerst bij mijn ouders wat nummers erop gezet om maar wat te hebben).

Het probleem met de back (en play) knop(jes) is helaas nog niet verholpen. Heb gisteren customer support gemaild. Zal eens kijken wat daar uit komt. Ik post het resultaat hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
JayVee, ben zeker geinteresseer in het anwoord op "de knopjes"

Vind het nut van de nieuwe FW ver te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Spyro_the_Dragon schreef op woensdag 29 december 2004 @ 10:07:
Vind het nut van de nieuwe FW ver te zoeken?
Voorlopig heb ik de mijne ook maar weer terug ge-downgrade omdat de Mediasource Organizer de Zen niet meer zag.

'Drag and Drop' of gewoon 'copy' met de Windows XP Explorer ging wel aanzienlijk sneller moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Nut van de v2.0 firmware is dat je op elke PC met WMP10 (dus zonder extra software of driver) je Zen kan beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JayVee schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:49:
Nut van de v2.0 firmware is dat je op elke PC met WMP10 (dus zonder extra software of driver) je Zen kan beheren.
en wanneer kunne we die firmware verw88?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Die staat al lang op de site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:56

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm ik heb het volgende probleem, ik heb zojuist een opname gemaakt van 2,5 uur in de taxi... maar hoe krijg ik die nu op m'n hd ? :D

Met dat bijgeleverde programma krijg ik dat niet voor elkaar... :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:53:
Hmm ik heb het volgende probleem, ik heb zojuist een opname gemaakt van 2,5 uur in de taxi... maar hoe krijg ik die nu op m'n hd ? :D

normaal moet je gelijk na de opname op "menu" klikken en dan op opname opslaan.... :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
steveman schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:53:

Als je op het plaatje klikt zie je hoe het bij mij en hopelijk ook bij jou werkt:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ajk75/Pictures/zenmicrorecording.jpg

Even 'expanden' en dan zie je hem dus en sleep je hem waar je maar wilt.

[ Voor 9% gewijzigd door andreklaver op 29-12-2004 23:39 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmmm dat is vreemd, mijn opname (wavje van 69mb) staat niet bij opnamen(heb nl als taal gekozen) maar hij staat er wel tussen bij de mp3's! Heel apart!

Bedankt iig voor de info, zo kan ik hem wel verslepen :)

Aha!! Ik heb de speler met engels als taal ingesteld, dus krijgt de wav het albumnaam "recording" mee. Toen ik dit renamde naar "opname" kwam ie erbij te staan. Toch nog zo simpel dus :)

zo ziet het er bij mij uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/zenellende.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door steveman op 30-12-2004 01:01 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Spyro_the_Dragon schreef op woensdag 29 december 2004 @ 10:07:
JayVee, ben zeker geinteresseer in het anwoord op "de knopjes"
Ik "mag" hem opsturen. Of ze weten dus niet van het probleem af (vooral het feit dat meerdere mensen het hebben) of ze weten het juist heel goed... :o :)

offtopic:
Damn, hoe vaak ik nu niet al hardware ingestuurd heb...CD drive, 3 hdds (waarvan twee dezelfde achter elkaar :( ), mijn eerste mp3 speler (Rio300), laatste grafische kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik mocht mijn zen ook opsturen, terwijl de winkel in feite de garantie moet bieden de eerste 6 maanden. Maar goed. Verzekerd en wel opgestuurd, sinds dag 1 niet te vinden in track&trace van tpg. Zo kom je ook van je spullen af. :/

*mopper*

[ Voor 25% gewijzigd door pjottum op 01-01-2005 12:30 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
pjottum schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 12:29:sinds dag 1 niet te vinden in track&trace van tpg. Zo kom je ook van je spullen af. :/
Ach. Track&Trace heeft bij mij nog nooit gewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 20:00
Mijn Zen die ik pas een paar dagen heb loopt soms vast...

Dan regeert hij op niks meer... dan moet Accu eruit en erweer voor die het weer doet...

(dit is bij Firmware 1.03 en 2.0)
Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 09:35
VerkerkSander schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:55:
Mijn Zen die ik pas een paar dagen heb loopt soms vast...

Dan regeert hij op niks meer... dan moet Accu eruit en erweer voor die het weer doet...

(dit is bij Firmware 1.03 en 2.0)
Hebben meer mensen dit probleem?
lees het ganse topic eens door.

Krijg trouwens de indruk dat dit een echte creative product bug is. Had het al bij m'n JB3, en ze schijnen het maar niet af te leren })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 20:00
Dit hele topic al doorgelezen en ben nu op pagina 22 van het grote ! niks gevonden erover....

dus wat bedoel je ? en tot nu toe heb ik nog niemand eover gehoord... ligt het soms aan mij speler ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 09:35
VerkerkSander schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:07:
dus wat bedoel je ? en tot nu toe heb ik nog niemand eover gehoord... ligt het soms aan mij speler ?
Ligt niet aan jou. Gewoon terug sturen dus. ff mailtje doen naar creative (via website, support, email). Geven in 1a 2 dagen antwoord, vragen om een scan door te mailen van aankoopbon, en vervolgens krijg je een RMA-nr en mag je je speler trg sturen.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vriend had hem 2 weken en toen ging de oor ingang kapot. Kreeg hij een nieuwe en nu na 1 week weer hetzelfde. Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah, ik heb dat probleem ook gehad en als het zich nu voordoet wil ik mijn geld terug! dan koop ik fijn een andere, voor de rest een mooi spelerke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eerlijk zijn dat ik al nu bijna een half jaar loop met problemen, eerst had ik head-stuck en toen allerlei andere problemen. Nu is hij eindelijk door de prima winkel waar ik hem heb gekocht, opgestuurd naar Creative. Ik ben echter niet zo loofend over Creative ik moet minstens 6 weken wachten op mijn reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:27:
jah, ik heb dat probleem ook gehad en als het zich nu voordoet wil ik mijn geld terug! dan koop ik fijn een andere, voor de rest een mooi spelerke :)
Ik ben heel blij dat ik een nieuwe heb gehad van creative, maar ik ben toch minder blij: ik ben gewoon bang dat ik binnen een maand weer hetzelfde heb. En dan wil ik ook mijn geld terug, want dan ben ik de komende 20 maanden om de maand aan het opsturen..
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:07:
Ik moet eerlijk zijn dat ik al nu bijna een half jaar loop met problemen, eerst had ik head-stuck en toen allerlei andere problemen. Nu is hij eindelijk door de prima winkel waar ik hem heb gekocht, opgestuurd naar Creative. Ik ben echter niet zo loofend over Creative ik moet minstens 6 weken wachten op mijn reparatie.
een half jaar?
da's een erg vroege beta hoor..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:55:
heey,

ik ga de mijne ook terugsturen want na 3 weken gebruik heb ik nu het volgende probleem:
als ik de hoofdtelefoon er boven in stop kan die plug bewegen :S (echt vaag ja.) door dat bewegen krijg je schokkend geluid en happeringen. Andere hoofdtelefoon werkt ook niet dus ik stuur hem fijn terug. Net al mailtje naar rma@mp3spelers.nl gestuurd en van hun de reply gekregen dak een formuliertje moest invullen, mooi gedaan, zal morgen wel te horen krijgen wat ik verder moet doen. Iemand nog meer dit probleem, of gehad? En wat is er toen mee gebeurd? reparatie? nieuwe speler?

Grtz,
Nauzer

Same shit here :(

Heb het ding sinds (iets voor) Sinterklaas...
Ik vind dit toch niet kunnen voor een stukje plastic t.w.v. 250 Euro.
Ik geloof best dat dit een zwak punt van de player is, de earphones worden namelijk zo goed als elke dag eruit gehaald en er weer ingeduwd. Maar dan nog vind ik dat dit niet mag kunnen gebeuren.

Dit word een RMA retourtje lijkt me zo..
Voor de rest trouwens een prima apparaat, op de soms ietwat korte batt.life na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Argh! Heb iets heel stoms gedaan!

Twas nacht en ik wou nog even snel mijn Zen opladen zodat ikhem in de ochtend weer kon gebruiken, en nou heb ik dus 2 usb kabels naast elkaar liggen (dom dom) eentje voor de Zen en een andere met precies dezelfde ingang/uitgang als de zen maar voor me digi camera! En nou doe ik er dus de verkeerde erin, hij gaat wel aan maar blijft vervolgens hangen! Ik doe het licht aan en ik zie dat ik de verkeerde kabel er in doe! (GVD) :( .

Nou kan het dus mogelijk zijn dat de kabel totaal niet geschikt was voor me mp3 en dat ie nu naar de klote is of niet?

Als ik nu de accu erin doe en eruit haal start hij wel op (licht doet het ook) en zie ik creative etc etc. staan en dan blijft ie hangen met CREATIVE in het scherm, en als ik hem dicht bij mijn oor hou hoor ik een ratelend geluid voor ong. 10 of 15 seconden en dan stopt het opeens. En blijft het scherm gewoon op CREATIVE staan..

Iemand een mogelijke oplossing? Anders moet ik namelijk vrijdag ofzo even naar de stad om te kijken of ik hem geruild kan krijgen of garantie erop kan krijgen.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik douw bij mij ook wel es de kabel van m'n a75 erin, werkt gewoon beide kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
dus misschien is ie gewoon stuk? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Deslaw schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:49:
dus misschien is ie gewoon stuk? :o
Probeer eens de accu er uit te halen en tijdens het er terug in drukken van die accu de aan/uit knop ingedrukt houden. Dan kom je in een menu terecht waar je bijvoorbeeld de firmware kan rebooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb inmiddels alweer een tijdje een nieuwe Zen. De defecte stuurde ik naar Creative te Eindhoven en eenmaal daar gekomen sturen ze gelijk een (hoogstwaarschijnlijk een definitieve) vervanging.
Pakketje kwam wel uit Dublin :), maar toch kon ik binnen een week alweer muziek luisteren _/-\o_

(voordat je je defecte Creative apparaat mag opsturen naar Eindhoven moet je wel het een en ander via mail doorgeven (serial.nr. , kopie factuur etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
ik heb nu ook een Creative Zen Micro gekocht. Ik ben er erg tevreden over.. en de verbinding tussen mijn computer en zen is ook perfect. Alleen ik stoor me een beetje aan het display.. Als je het volume aanpast komt er zo'n venstertje naar voren. En dan trekken een soortje de pixels van de zijkanten van dat vensterje door naar boven/beneden.

Hebben jullie daar ook last van? Of ziet dat schermpje bij jullie er perfectos uit?

alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levi Strauss schreef op maandag 02 mei 2005 @ 21:19:
ik heb nu ook een Creative Zen Micro gekocht. Ik ben er erg tevreden over.. en de verbinding tussen mijn computer en zen is ook perfect. Alleen ik stoor me een beetje aan het display.. Als je het volume aanpast komt er zo'n venstertje naar voren. En dan trekken een soortje de pixels van de zijkanten van dat vensterje door naar boven/beneden.

Hebben jullie daar ook last van? Of ziet dat schermpje bij jullie er perfectos uit?

alvast bedankt _/-\o_
Ja, dat heb ik ook. Je ziet dan heel vaag die lijntjes doorgetrokken. Ach ik vind het niet zo'n probleem en kan me er niet aan irriteren ofzo, dus laat de boel maar de boel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
Die strepen die je ziet zijn niet ongebruikelijk bij dergelijke LCD schermpjes. Als je het erg vervelend vind zou je het contrast een beetje naar beneden kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Goh, echt dankje wel! Want ik heb een vriend die heeft iPod en dat ziet er wel allemaal heel strak uit.. En niet door getrokken.. Maar dat is een gerust stelling.. En het is een fantastisch appararaat voor de rest! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Levi Strauss op 04-05-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
JayVee schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 20:13:
Ik heb er nu ook eentje. Ben er erg blij mee, heb ook geen van die problemen die hier zijn vermeld. Heb echter een andere: De "back" button (links onder) doet het niet zo goed. Ik moet erg hard drukken. Dacht ik installeer die firmware ff aangezien die iets aan de sensitivity doet. Toen was het echter nog steeds niet beter. Toen ik een beetje aan het spelen was met de sensitivity (hi, lo, med) ging hij ineens wel heerlijk, net zo lekker als de andere knopjes. Tot ik de hold knop ging testen! Daarna ging hij weer stroef. Toen na veel proberen en spelen deed hij het weer goed, hold testen -> weer stroef.

Aangezien hij het af en toe WEL gewoon goed doet denk ik aan een software (firmware?) fout. Kan hardware defectje echter niet uitsluiten.

Damn nu doet hij het weer goed! ff hold testen! Ja, weer crap! Moet dus wel software foutje zijn. Iemand anders met dit probleem?

//edit sja, hoeft niet eens de hold te zijn. Lijkt bijna willekeurig te gebeuren. ( >< )
En iemand op het Creative Forum heeft hetzelfde.
Spyro_the_Dragon schreef op maandag 27 december 2004 @ 08:02:
Wat jij hebt met de back toets heb ik met de play toets... minder prettig, vaak 1 keer hard drukken en dan doet ie het weer OK..... maar minder prettig idd
Nu heb ik ondekt dat ik dat ook heb met de 'play' toets! Maar nu is mijn vraag aan alle anderen
hebben jullie dit nou ook?
(Zonder dat jullie eerder gereageerd hebben?) Of ben ik ook één van de zoveel die dat heeft?

edit:
Ik heb intussen al de customer service ook om hulp gevraagt! Maar ik wil toch ook nog steeds van jullie weten, of jullie ook deze ervaring hebben met de touch button's!?

[ Voor 21% gewijzigd door Levi Strauss op 05-05-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
En trouwens, denken jullie dat dit dan een firm of hardware fout zou zijn?

>> Edit
Ik zat gister avond naar Saybia - Surrender te luisteren. Je moet even indenken dat het doodstil was in huis. Maar toen ondekte ik dat als mijn schijf stil stond. En ik dan op playdrukte dan hij dan gaat draaien. (Normaal) Maar ik hoorde dan in het begin van het liedje ligt gekraak. Ik weet niet of dit hoord. Dus ook daarover de vraag "Hoord dit, en hebben jullie dat ook?".. |:(

offtopic:
(Ja ik weet.. ik ben perfectionistich! :O )

[ Voor 76% gewijzigd door Levi Strauss op 06-05-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Niemand? Ook niet over die touchbutton's? Het lijkt wel of de topic in ene keer uit is gevallen! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Levi Strauss schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 11:00:
Nu heb ik ondekt dat ik dat ook heb met de 'play' toets! Maar nu is mijn vraag aan alle anderen
hebben jullie dit nou ook?
(Zonder dat jullie eerder gereageerd hebben?) Of ben ik ook één van de zoveel die dat heeft?

edit:
Ik heb intussen al de customer service ook om hulp gevraagt! Maar ik wil toch ook nog steeds van jullie weten, of jullie ook deze ervaring hebben met de touch button's!?
Ik had dit alleen met de play toets, maar na de FW update (1.02.05) is dit probleem verholpen....

Het probleem icm de hold toets had ik idd ook... maar niet meer dus na de FW update... Op welke FW zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Versie 1.01.03 daar zit ik op.. En heb je dat ook met dat gekraak bij dat liedje? Je moet wel heel goed luisteren!!

Ik ga trouwens mijn FirmWare dan maar updaten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Ik heb hem nu net geupdate! Het werkt! Dankjewel, ik dacht dat ik al de nieuwste had omdat ik hem nog maar sinds maandag heb. :) Heb je nog antworod op me vorige reply?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09 15:22
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom dit topic gebruikt wordt, het zal veel meer effect hebben als je je problemen beschrijft in het zen micro topic deel 2 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Nou, het Zen Micro topic deel 2, word meer gebruikt voor wat je er allemaal wel niet mee kan heb ik het idee. En dit is meer voor de Zen Micro hebbers die er wat problemen mee hebben. Ja eigelijk zou je het ook daar in kunnen zetten, maar hier zullen denk ik eerder mensen op afstappen die zelf zo'n ding hebben. Op die andere zullen eerder mensen gaan kijken die er misschien 1 willen aanschaffen. (Dat is mijn mening hoor!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 09:42

Magic666

No one's neighbour!

een maand in het bezit en nog totaal geen problemen met de Micro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Nee, ik heb nu ook niet echt problemen meer.. Het is maar wat je een probleem vind. Sommige dingen wil ik gewoon weten of andere daar ook last van hebben. Het benauwd me zeg maar dat misschien die van mij niet helemaal goed is! :/

Maar heb jij bijvoorbeeld dat je een soort 'pok' hoord elke keer als je hem een volume harder zet. (Alleen tussen (rond de) volume 18 & 25!) Zoiets maak ik me bijvoorbeeld beetje zorgen om. Probeer het anders even uit.. (Wel je speler op STOP of PAUZE zetten!) :|

>> Edit
Je hoort dit in je oordopjes hé! Dus niet uit je Zen zelf of zo (zoals de normale click)!

[ Voor 52% gewijzigd door Levi Strauss op 06-05-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Heb ik ook, volgens mij volkomen logisch... en ook is het nog eens behoorlijk zacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Nou, dan verklaar ik mijn eigen Zenneke tot very good! :)

Fantastic! (8>

[ Voor 18% gewijzigd door Levi Strauss op 07-05-2005 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Levi Strauss schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:12:
Nee, ik heb nu ook niet echt problemen meer.. Het is maar wat je een probleem vind. Sommige dingen wil ik gewoon weten of andere daar ook last van hebben. Het benauwd me zeg maar dat misschien die van mij niet helemaal goed is! :/

Maar heb jij bijvoorbeeld dat je een soort 'pok' hoord elke keer als je hem een volume harder zet. (Alleen tussen (rond de) volume 18 & 25!) Zoiets maak ik me bijvoorbeeld beetje zorgen om. Probeer het anders even uit.. (Wel je speler op STOP of PAUZE zetten!) :|

>> Edit
Je hoort dit in je oordopjes hé! Dus niet uit je Zen zelf of zo (zoals de normale click)!
Ik heb Shure's E3C en om eerlijk te zijn komt mijn volume niet boven de 15 uit..... 8)7
Maar ik zal een kijken met de bijgeleverde oordopjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Ja kan je doen, maar waarom niet gewoon met die Shure dopjes? Want ik persoonlijk ga ook geen muziek luisteren op vol 25. Maar ik zat gewoon is beetje te spelen ondekte ik dat. En toen dacht ik van.. argh.. hopelijk hoord dat. Dus dan ga ik maar vragen of andere het ook hebben. Maar zou et wel good vinden als je ook ff ging checken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Nu had ik nog even wat.. 8)7..

Ik ging vandaag naar Rotterdam (vanuit Zeeland) met de trein. Dus ik zat lekker muziekje teluisteren. Maar nu had ik het idee dat het geluid rechts harder was dan links. Dus wat heb ik gedaan..

Ik had al eerder over dat soort 'pok' als je het volume verandere de tussen de 18 en 25. Nu had ik dat weer gedaan. Gewoon luisteren.. Toen hoorde ik dat rechts eigenlijk harder is. Toen deed ik het nog een keer, maar dan L in Rechter oor en R in Linker oor. En dan hoorde ik links harder.

Ik heb hem nog aangesloten op mijn computer (de uitgang van mijn zen) en dan gemonitord met Cool Edit, en dat ziet er eigelijk wel allemaal netjes uit.

Dus mijn vraag is even of één van jullie met Zen Micro ook is zou willen luisteren, door middel hem hard te zetten, en dan goed te luisteren (naar die pok's). En de oordopjes is om te wisselen. Alvast bedankt voor het checken voor mij.. Ben ik ook weer gelukkig _/-\o_ !! (Of rechts dan ook iets harder is/klinkt dan links!)

[ Voor 8% gewijzigd door Levi Strauss op 07-05-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

vandaag weinig tijd gehad maar ik zal morgen ff voor je kijken :)
Pagina: 1 2 Laatste