WRT54G crashed regelmatig

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb hier een wrt54g v2.0 met de laatste filmware van sourceforge.net

Alleen nu heb ik een probleem, mijn router reboot af en toe of valt opeens zomar spontaan helemaal uit. Omdat ik aan mijn router een speedtouch modem heb hangen heb ik die firmware wel nodig.

Toen ik er achter kwam dat mn router elke keer uitviel had ik niet de laatste versie van de firmware dus heb toen de laatste er overheen gezet maar dit mocht niet baten.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

BTW router resetten helpt ook niet

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Welke firmware heb je precies?

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:33
Evil M@V schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:35:
Ik heb hier een wrt54g v2.0 met de laatste filmware van sourceforge.net
(...) Omdat ik aan mijn router een speedtouch modem heb hangen heb ik die firmware wel nodig.
Welke firmware heb je precies en waarom heb je per sé die nodig?

Verwijderd

soganta schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:39:
[...]

Welke firmware heb je precies en waarom heb je per sé die nodig?
Omdat er problemen zijn met de combo WRT54G en de Speedtouch modems.

• Mavvie
De firmware die er nu op staat is:

Wifi-box.net Release Version: 2.02.2.6.tpr 02/10/2004

Voorheen stond versie 2.02.2 er op. Maar ook deze gaf al dezelfde problemen

[ Voor 29% gewijzigd door Mavvie op 21-11-2004 13:48 ]

Twitter | Linkedin

• soganta
Met die firmware kan je o.a. het zendvermogen opvoeren, weet niet of je dit gedaan hebt, maar mocht je dit erg hoog zetten kan hij te warm worden en rebooten.

Verwijderd

Er is al een 3 versie (wel beta geloof ik)
Je zou kunnen overwegen een van de firmwares die hier staan te gebruiken. Zeker de Hyperwrt, die is gebaseerd op de 3.01.3 firmware (ik heb hier nog geen ervaring mee)

http://www.hyperdrive.be/hyperwrt/

• Mavvie
soganta schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:50:
Met die firmware kan je o.a. het zendvermogen opvoeren, weet niet of je dit gedaan hebt, maar mocht je dit erg hoog zetten kan hij te warm worden en rebooten.
Nee heb ik niet gedaan, het zend vermogen staat op 25% = (15 dBm) en dat zou default moeten zijn.

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Ik gebruik de offi v3.01.3 firmware van de linksys site, en die werkt 100% stabiel hier, probeer die eens.

Verwijderd

ik heb ook van zoiets last gehad met een wrt54g (ook v2) viel uit,
op de pc's viel de netwerkverbinding op onregelmatige momenten (soms om de 30 sec, soms 30 minuten) weg
alle ledjes van de wrtg54 lichtten dan op, daarna een paar seconden wachten en dan deed 't spulletje het weer ff.
ik gebruikte de wifi ervan niet, alleen op de switchpoorten had ik wat aangesloten

nadat ik de officiele biosversie v3.01.3, Sep. 22, 2004 (de amerikaanse is dat geloof ik)
geen probleem meer gehad met reboots of whatever het probleem was

(ik heb nog steeds het gevoel dat het niet aan de hardware van de wrtg ligt maar dat het een remote exploit o.i.d. was, want het begon opeens, zonder veranderingen in de situatie bij mij, en na een firmware upgrade was het weg, en die update was heel toevallig ook net uitgekomen...)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 14:14 ]

• Mavvie
Ik heb nu geprobeerd om eerst een backup van mijn config te maken, router gereset, en backup weer teruggezet.

Eens kijken of dit goed werkt

Twitter | Linkedin

• Graham
  • Laatst online: 12-05 21:22
Ik percies dezelfde config als de topic poster heb (ik ken heb ook persoonlijk), een Linksys WRT54G en een SpeedTouch 510 met dan de wfb_2.02.2.2-tp Wifibox Firmware met als ISP XS4ALL Basic (hij heeft lite volgens mij).

De modem draait in een andere modus, namelijk PPP over ATM - Static IP spoofing (ook wel SIP_SPOOF) dmv een andere template (hier te vinden). De router is geconfigureerd met de handleiding van dit topic.

Het rare alleen is dat ik totaal geen problemen tot dus ver heb ondervonden van de problemen die Evil M@V heeft.

Misschien moet je eens kijken hoe warm het wordt in je meterkast? Maar goed de mijne staat ook naast een verwarming die erg heet wordt dus dat zou het dan ook niet kunnen zijn toch !? :?

• Mavvie
Graham schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:23:
Ik percies dezelfde config .....
Ik heb hem nu uit de meterkast gehaald en op mijn kamer gezet (waarschijnlijk minder warm ;).. hij blijft voor als nog online, dus afwachten maar

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:06:
ik heb ook van zoiets last gehad met een wrt54g (ook v2) viel uit,
op de pc's viel de netwerkverbinding op onregelmatige momenten (soms om de 30 sec, soms 30 minuten) weg
alle ledjes van de wrtg54 lichtten dan op, daarna een paar seconden wachten en dan deed 't spulletje het weer ff.
ik gebruikte de wifi ervan niet, alleen op de switchpoorten had ik wat aangesloten

nadat ik de officiele biosversie v3.01.3, Sep. 22, 2004 (de amerikaanse is dat geloof ik)
geen probleem meer gehad met reboots of whatever het probleem was

(ik heb nog steeds het gevoel dat het niet aan de hardware van de wrtg ligt maar dat het een remote exploit o.i.d. was, want het begon opeens, zonder veranderingen in de situatie bij mij, en na een firmware upgrade was het weg, en die update was heel toevallig ook net uitgekomen...)
Kan je de Amerikaanse firmware op een europese WRT54G zonder problemen gebruiken eigenlijk?

• soganta
ja alleen zijn er dan maar kanalen 1 - 11 beschikbaar ipv 1 - 13.

Verwijderd

thnx

• Mavvie
Nou ikheb hem nu hier naast me staan (dus niet in meterkast), heb hem opnieuw gereset en op nieuw alles ingesteld. Maar hij blijft reboten

Twitter | Linkedin

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Hij is kapot, heb ik ook gehad met de wrt54g, ik had hem bij het raam staan, waar in de zomer lekker de zon op de router stond te schijnen.. dat ding werd dus giga heet. En ging continue spontaan rebooten, andere firmware e.d had geen zin.. Hij was gewoon dood. :(

Garantie gevalletje hoop ik voor je :)

[ Voor 8% gewijzigd door M55 op 21-11-2004 17:31 ]

• Mavvie
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:52:
Er is al een 3 versie (wel beta geloof ik)
Je zou kunnen overwegen een van de firmwares die hier staan te gebruiken. Zeker de Hyperwrt, die is gebaseerd op de 3.01.3 firmware (ik heb hier nog geen ervaring mee)

http://www.hyperdrive.be/hyperwrt/
Na dat ik deze firmware heb geinstalleerd blijft mijn router in iedergeval langer aan! Hij draait nu al 1:21 uur voorheen hield hij het nie langer dan 20 minuten vol!

Twitter | Linkedin

• M55
  • Niet online

M55

Evil M@V schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:42:
[...]

Na dat ik deze firmware heb geinstalleerd blijft mijn router in iedergeval langer aan! Hij draait nu al 1:21 uur voorheen hield hij het nie langer dan 20 minuten vol!
mischien toch nog geluk :)

Verwijderd

M55 schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:21:
[...]

mischien toch nog geluk :)
Misschien is dit voor jouw WRT ook de oplossing

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-05 20:09
Ik heb een Amerikaanse WRT54G en een Speedtouch 510.
Ik heb op de WRT de originele firmware, en hij staat als gateway ingesteld met static IP als internet connection type. Het speedtouch modem staat ingesteld als PPP over ATM - DHCP spoofing.
De enige truc die je moet uihalen, is het IP adres van de gateway op de WRT handmatig veranderen in de eerste uit de IP-range. Mijn IP zit bijv. in de 83.118.x.x range. Ik heb het gateway-adres veranderd in 83.118.x.1
En dan werkt het als een trein. En dat allemaal zonder alternative firmwares te flashen.

Het lost je probleem misschien niet op, maar kan je wel laten werken zonder andere firmwares.

• M55
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:23:
[...]

Misschien is dit voor jouw WRT ook de oplossing
Ik had hem al omgeruild voor een nieuwe. Dus we zullen het nooit weten :)
Pagina: 1