--------Wat?--------
Ik heb al een dik jaar een nieuwe pc. Deze heb ik toendertijd zelf samengesteld. Maar vanaf het begin heb ik er al problemen mee.
De pc wil namelijk regelmatig vastlopen. Zown vastloper houd in dat het beeld volledig vastslaat, en het geluid stopt.
--------Wanneer?--------
Deze vastlopers heb ik altijd wanneer ik een dvd-brand, en vaak wanneer ik iets via mijn thuisnetwerk kopier. Bv een cd of een dvd.
Verder wil hij soms ook nog wel eens spontaan vast lopen.
--------Noodoplossing?--------
Wanneer ik mijn pc terugclock (via de bios) heb ik deze vaslopers niet! Maar mijn pc is dan meteen een stuk langzamer. Vond ik eerst niet zown probleem.
Maar nu de software zwaarder wordt, heb ik alle hertzen nodig die er zijn. Wanneer ik mijn pc terugclock, gaat de busspeed van 166 naar 133.
--------Losse feitjes?--------
Ik gebruik geen enkel PCI slot, slechts mijn AGP slot.
Twee weken lang heb ik een voeding (QueTec) geleend van een vriend, maar helaas liep hij even vaak vast.
Deze Nec brander is de tweede brander, eerst had ik een _Nec 1100. Maar die is overleden. Met die brander liep hij even vaak vast.
Ik heb voordat ik ging branden eens de UTPstekker uit mijn pc gehaald, hij liep nog steeds vast.
Mijn werkgeheugen heb ik 4 uur lang getest met MemTest86, laatste versie, hij gaf 0 errors.
Ik heb geen diskette drive.
Dvd's brand ik met de nieuwste nero, maar ook met alcohol 120% loopt het zaakje vast.
Xp geeft geen melding in de logboeken aangezien ie compleet vastloopt.
--------Hardware?--------
Moederbord: Asus A7V8X-x
Processor: AMD 2500+ Boxed
Geheugen: OEM Pc2700 333
Netwerkkaart: Onboard
Geluidskaart: Onboard
Videokaart: Shapire Ati Radeon 9800
Brander: _Nec 2510a
Hardeschijf 0: Western Digital 200 Gigh
Hardeschijf 1: Western Digital 80 Gigh
Monitor: Philips TFT 150x Dvi aangesloten
Speakers: Philips A3.600 5.1
Voeding: Naamloos, 350watt,zat standaart in mijn kast.
--------Software?--------
Videokaart: Ati Catalyst 4.11
Moederbord: VIA Hyperion 4in1 drivers 4.53
Geluid: SoundMax 3663
--------Informatie Cpu-Z--------
Normaal:
http://members.chello.nl/m.westrik/cpuz/cpuz_normaal.htm
Ondergeclocked:
http://members.chello.nl/...z/cpuz_ondergeclocked.htm
--------Hoe hoog is de nood?--------
Heel hoog, ik sta namelijk op het punt krankzinnig te worden.
Overgens ben ik geen Noob, ik studeer informatica. Ik ben echter geen hardwareexpert ofzo.
En zoals jullie al kunnen raden ben ik al tientallen dvd's kwijt geraakt
.
Heeft iemand ervaring met dit probleem? Heeft iemand een soort gelijk iets meegemaakt?
Ik heb al een dik jaar een nieuwe pc. Deze heb ik toendertijd zelf samengesteld. Maar vanaf het begin heb ik er al problemen mee.
De pc wil namelijk regelmatig vastlopen. Zown vastloper houd in dat het beeld volledig vastslaat, en het geluid stopt.
--------Wanneer?--------
Deze vastlopers heb ik altijd wanneer ik een dvd-brand, en vaak wanneer ik iets via mijn thuisnetwerk kopier. Bv een cd of een dvd.
Verder wil hij soms ook nog wel eens spontaan vast lopen.
--------Noodoplossing?--------
Wanneer ik mijn pc terugclock (via de bios) heb ik deze vaslopers niet! Maar mijn pc is dan meteen een stuk langzamer. Vond ik eerst niet zown probleem.
Maar nu de software zwaarder wordt, heb ik alle hertzen nodig die er zijn. Wanneer ik mijn pc terugclock, gaat de busspeed van 166 naar 133.
--------Losse feitjes?--------
Ik gebruik geen enkel PCI slot, slechts mijn AGP slot.
Twee weken lang heb ik een voeding (QueTec) geleend van een vriend, maar helaas liep hij even vaak vast.
Deze Nec brander is de tweede brander, eerst had ik een _Nec 1100. Maar die is overleden. Met die brander liep hij even vaak vast.
Ik heb voordat ik ging branden eens de UTPstekker uit mijn pc gehaald, hij liep nog steeds vast.
Mijn werkgeheugen heb ik 4 uur lang getest met MemTest86, laatste versie, hij gaf 0 errors.
Ik heb geen diskette drive.
Dvd's brand ik met de nieuwste nero, maar ook met alcohol 120% loopt het zaakje vast.
Xp geeft geen melding in de logboeken aangezien ie compleet vastloopt.
--------Hardware?--------
Moederbord: Asus A7V8X-x
Processor: AMD 2500+ Boxed
Geheugen: OEM Pc2700 333
Netwerkkaart: Onboard
Geluidskaart: Onboard
Videokaart: Shapire Ati Radeon 9800
Brander: _Nec 2510a
Hardeschijf 0: Western Digital 200 Gigh
Hardeschijf 1: Western Digital 80 Gigh
Monitor: Philips TFT 150x Dvi aangesloten
Speakers: Philips A3.600 5.1
Voeding: Naamloos, 350watt,zat standaart in mijn kast.
--------Software?--------
Videokaart: Ati Catalyst 4.11
Moederbord: VIA Hyperion 4in1 drivers 4.53
Geluid: SoundMax 3663
--------Informatie Cpu-Z--------
Normaal:
http://members.chello.nl/m.westrik/cpuz/cpuz_normaal.htm
Ondergeclocked:
http://members.chello.nl/...z/cpuz_ondergeclocked.htm
--------Hoe hoog is de nood?--------
Heel hoog, ik sta namelijk op het punt krankzinnig te worden.
Overgens ben ik geen Noob, ik studeer informatica. Ik ben echter geen hardwareexpert ofzo.
En zoals jullie al kunnen raden ben ik al tientallen dvd's kwijt geraakt
Heeft iemand ervaring met dit probleem? Heeft iemand een soort gelijk iets meegemaakt?