Verwijderd
Ik wil voor mijn vriendin haar verjaardag een mp3 speler te kopen alleen nu kan ik niet kiezen tussen deze en een zen micro .
de micro is leuker om te zien imo en er kan meer op ,maarja heeft ze wel zoveel ?
dus vraag jullie vriendinnen naar een mening graag
prijsverschil boeit niet al is goedkoper altijd lekkerder
willy
Inderdaad. De v200 heeft het ook, het lichtje stoort een beetje, maar als dat nou alles is. Wat voor oordopjes je ook gebruikt, maarkt niet uit. Het lichtje gaat meestal na 3sec uit dus voor mij is dit helemaal geen probleem.Positron schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:12:
Ga er niet direct vanuit dat de V200 geen last heeft van de brom bij het backlight. Qua binnenwerk verschillen de beide spelers namelijk niet zoveel.
Bijgeleverde dopjes vind ik trouwens wel okee. Geluid is iets minder dan mx400 maar ze blijven goed zitten (comfortabel) en met de ingebouwde EQ is het geluid heel aardig bij te poetsen. Ben geen audiofiel maar geluid is zeker erg fijn.
Over het vermogen, 7mw is misschien voor sommigen wat weinig (?) maar ik vind dat ie knalhard kan, zowel met bijgeleverde dopjes als met mx400 dopjes.
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Verwijderd
Geluidskwaliteit is goed.
Met Mx400 oordopjes backlight-brom maar da's niet zo'n probleem want backlight kan toch meestal uit vanwege de batterijen.
Een nadeel: de line-in is geen standaard (3,5? mm) audioaansluiting maar kleiner. HEEL irritant dat je er niet standaard audiokabels of microfoons op kan aansluiten.
willy
jep ie slaat dat dan op in de map VOICE onder den naam bv. FM001.wav, wav dusVerwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:07:
ik heb ergens gelezen dat je alleen van de radio in wav-formaat kan opnemen?
klopt dat
Installatie vond ik wat omslachtig. Ik was in de veronderstelling dat de speler als Mass Storage Device zou functioneren, maar daar was mijn PC (P4, XP SP2) het niet mee eens. Pas na het installeren van de drivers op de meegeleverde PC wilde de speler herkend worden. Beetje (erg) jammer, maar ik vul 'm toch alleen op mijn PC dus er valt mee te leven. Meegeleverde spullen zijn prima, mooi rubberen hoesje, handige band, USB2 kabeltje, kortom prima verzorgd.
Dan de speler zelf. Ik ben blij dat ik gewacht heb op de zwarte uitvoering, want wit had voor mijn gevoel wat plastic aangedaan. Zwart ziet er al weer wat chiquer uit. Gewicht is helemaal prima, superlicht, ook dankzij de AAA batterij natuurlijk. Bediening is goed, ik kan snel bij de gewenste map en track komen. Voor het locken had er van mij een knopje op de speler zelf mogen zitten, dit gaat nu via het menu. Onhandig, vind ik.
De geluidskwaliteit is, zeker voor een speler in deze prijsklasse, super. Prima, vlak geluid. Geen poespas. Hou ik wel van. Meegeleverde dopjes zijn, zoals meestal, niet echt top of the bill, maar het kan er mee door. Toch maar eens sparen voor mooie Shure's ofzo. Wat ik wel storender vind, is de beruchte backlight brom! Ik snap werkelijk niet dat zo'n speler van een merk als Creative hiermee de testfase doorstaat!! Je vraagt je of hoe en of er wel getest wordt. Eigenlijk gewoonweg onaanvaardbaar, maar ik heb het opgelost door de backlight op always off te zetten. Vooruit dan maar.
Radio ontvangst is okay, 3FM komt goed door, Yorin en 538 wat minder. Wel weer handige bediening.
Kortom: prima spelertje voor zijn geld, met pluspunten (geluidskwaliteit, bediening) en minpunten (backlight brom!) maar voor nog geen 129 euro voor de 512 MB versie mag je dik tevreden zijn. Merken als iAudio zullen ongetwijfeld beter presteren, maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor. Voor mensen als ik, die af en toe op de fiets en in de trein willen luisteren, is dit denk ik dé speler.
Verwijderd
Meegeleverde oordopjes zijn groot en ook niet super van kwaliteit. Een paar MX400's zijn niet zo duur dus da's niet zo'n ramp.
Alleen de opname functie is jammer. Mp3 encoding kan alleen met de line-in (die 2,5mm ipv 3,5mm is). Radio en voice (ingebouwde mic) kunnen alleen als wav worden opgenomen.
Verwijderd
Is er enige kans dat dat met een firmware update opgelost zou kunnen worden ?Servor schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 08:45:
. Wat ik wel storender vind, is de beruchte backlight brom! Ik snap werkelijk niet dat zo'n speler van een merk als Creative hiermee de testfase doorstaat!! Je vraagt je of hoe en of er wel getest wordt. Eigenlijk gewoonweg onaanvaardbaar, maar ik heb het opgelost door de backlight op always off te zetten. Vooruit dan maar.
Verwijderd
iemand een idee, heb verschillende reviews gelezen en bijde spelers komen er goed uit.
http://nordic.iriver.se/p...10da90e760550744454393c6c
ze kunnen ook allebei hetzelfde maar ik kan niet kiezen
Greets,
Ice
Ik las dat het te maken had met de impedantie van speler en koptelefoon, dus ik gok van niet.Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 04:03:
[...]
Is er enige kans dat dat met een firmware update opgelost zou kunnen worden ?
Heeft iemand die handige USB <-> mini USB connectors al ergens online gezien trouwens?
Verwijderd
Verwijderd
Skip-free MP3 player ideal for when you exercise. This rugged, splash-proof player has a built-in stopwatch that includes a lap-timer, split-timer and countdown timer. Never run out of music with a built-in FM radio and a memory expansion slot for up to 1GB of additional memory with SD or MMC cards. MuVo sport plays up to 18 hours of continuous music and is extremely easy to use. Simply drag-and-drop your songs, strap it around your arm or on your belt and you're all set to go!
Rugged splash-proof player and earphones1
Built-in FM radio
Memory expansion slot for optional SD or MMC cards2, up to 1GB (sold separately)
Built-in stopwatch including lap-timer, split-timer and countdown timer
Included sports armband and case for exercise
Simple drag-and-drop music and data files, no software needed3
USB 2.0 for fast music transfer
5-band custom equalizer and 4 presets (Jazz, Rock, Pop and Classical)
Weight: 1.9 oz without battery
Up to 18 hours of MP3 continuous play on 1 AAA battery4
Signal-to-Noise Ratio: >90dB
1 Player and headphones are designed to withstand moderate exposure to moisture
2 Data transfer speeds will vary from card to card
3 Drivers (included) needed for Windows 98 users. See Quick Start guide for installation details
4 Actual battery life will vary with use
Dus er kan toch een 1Gb kaartje in....alleen het gekke is dat op de europeese site staat dat er maar tot 512Mb in gaat. Ik neem aan dat ze niet 2 verschillende versies hebben voor hier en daar.
ik heb hem toch maar besteld...ben erg benieuwd.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 17:26 ]
Verwijderd
Ik heb de 1GB N200 in het zwart gekocht, maar ik kan maximaal maar 500 wma files afspelen, terwijl ik er aanzienlijk meer op heb gezet (zijn ook gewoon via Explorer op de PC te benaderen).
Hebben julie die ervaring ook, of ben ik de enige?
In de manual staat hierover helemaal niets.
Wat betreft het connector-blokje: ik denk dat deze het zou kunnen zijn:
http://www.expansys.nl/product.asp?code=110999
Groet,
Erwin
Verwijderd
Van mp3spelers.nl kreeg ik een beetje nietszeggend antwoord, maar van Creative kreeg ik heel snel antwoord, en inderdaad, je kunt maximaal 500 bestanden beluisteren.
Heb daarop teruggevraagd of dit ooit middels een firmware update kan worden veranderd. Ik ben benieuwd!
Overigens, is de mini USB ingang gewoon een standaard mini 5, zodat deze connector (http://www.expansys.nl/product.asp?code=110999) past?
Verder vind ik de N200 een gaaf apparaatje met een onwijs goed geluid (en meestal draai ik er mp3's op , en dan haal je de 500 toch niet.
Erwin
Hoe krijg je trouwens 500 nummers op dat ding? Dan moet je volgens mij echt vogelgeluiden en samplecd's luisteren.
Verwijderd
Ik heb de bijgeleverde koptelefoon toch ook maar even aangesloten, en nu ben ik helemaal blij dat ik Sennheisers heb bijbesteld!
Over dat connectorblokje: tja, het kost 10 euro, en dan ook nog eens 5 euro verzendkosten (helaas kun je bij Expansys niks afhalen; ze zitten in Hoofddorp, en daar woon ik zelf...), dus in totaal kost me dat 15 euro.
Ik ga het toch maar doen, want anders loop ik met een piepklein mp3-spelertje rond en een kabel die nog meer ruimte inneemt dan de speler zelf.
Ik laat nog wel weten of dat connectortje werkt.
Erwin
Resistance is futile (if <1 ohm)
Ik heb er wel geen extra accessoires bijgekocht, was me al duur genoeg op zich. Met wat ik gekregen heb voor nieuwjaar & wat bijgevuld met spaarcentjes...
Nog getwijfeld of ik niet de V200 zou nemen maar uiteindelijk lijkt me een kabeltje niet zoveel moeite & bovendien heb ik dan mooi één geheel. Geen gepruts met extra kapje of 2 delen die niet goed passen enzoverder. Alleen zal ik telkens een nieuw batterijtje moeten inpluggen of met herlaadbare batterijen werken.
Zoiets, voor 10 dollar, dat zijn schappelijkere prijzen. Nu alleen kijken of ze die in Nederland ook hebben.
Verwijderd
Zit alleen geen oogje aan voor de sleutel bos.
Erwin
Verwijderd
Ook leuk om te weten: Als je toch wilt luisteren als de stick in de usb poort zit,moet je hem ongeveer voor de helf in de usb poort steken, zodat de stick wel voeding krijgt maar niet wordt herkent in windows.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Verwijderd
Eerste indrukken zeer positief. De oordopjes die erbij zitten klinken prima! De speler wordt gelijk herkend, dus heb ik de software verder maar laten zitten...
Enige nadeel is dat ik de snelheid van schrijven tegen vind vallen. Een vriend van mij kwam eens langs met zijn Archos Gmini 400 en de zette binnen luttele seconden honderden MB's van mijn computer op zijn speler. Het overzetten van files op de Muvo V200 duurt aanzienlijk langer. Ik had meer verwacht van USB 2.0. Waar zou dat verschil in snelheid tussen de Archos Gmini en de Muvo in zitten?
Verschil zit hem in de snelheid van het flashgeheugen t.o.v. de snelheid van de harddisk die in de Gmini zit, heeft dus niets met een slechte USB2 verbinding te maken.Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:50:
Waar zou dat verschil in snelheid tussen de Archos Gmini en de Muvo in zitten?
Goedkoop flash-geheugen haalt maximaal zo'n 2 tot 3 Mb/sec met schrijven. Op zo'n 40gig Hd gaat dit een stuk vlotter.
PSN-id: Chrasher
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Verwijderd
Weer wat geleerd! BedanktChrasher schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:13:
[...]
Verschil zit hem in de snelheid van het flashgeheugen t.o.v. de snelheid van de harddisk die in de Gmini zit, heeft dus niets met een slechte USB2 verbinding te maken.
Goedkoop flash-geheugen haalt maximaal zo'n 2 tot 3 Mb/sec met schrijven. Op zo'n 40gig Hd gaat dit een stuk vlotter.
Verwijderd
Ik gebruik 'm iig altijd als bescherming (omdat ik 'm nogal eens in een zak stop met scherpje objecten - sleutels enzo), maar als ik m'n mp3 spelertje wil showen gaat dat lelijke hoesje er echt wel vanaf...
Verwijderd
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 08:42 ]
By each crime and every kindness, we birth our future
Verwijderd
Vooral doorgaan met het volume op "teringhard" zetten... heb je straks ook zonder de N200 non-stop een backlight-brom in je oren...Freggel_United schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:24:
Ik heb sinds een paar dagen een N200 1GB... heb ook nog geen last van Backlight-brom, misschien merk ik het niet doordat ik em teringhard heb staan altijd (Apocalyptica roelt)
Zo hard kan hij trouwens toch niet...
Hoe lang gaat de batterij in de praktijk ongeveer mee bij het afspelen van 128-192kbit mp3's bij de N200's? Ik moet de eerste speler nog tegenkomen die meer dan 18 uur non stop 128-192kbit mp3's kan afspelen, ook de iRiver 899/799 bakjes kunnen het niet. Zijn een tientje duurder, ook 1GB, FM Radio en mp3 encoder. Er wordt geadverteerd met batterijduur voor het afspelen van 64kbit mp3'tjes, zo mis-f#4king-leidend.
BTW: Niet zo gek dat je met de V200 alleen radio als WAV kan opnemen, er zit tenslotte geen mp3 encoder in.
[ Voor 122% gewijzigd door Yokozuna op 10-03-2005 12:52 ]
Verwijderd
http://www.deviantart.com/view/15538429/
(ik vond het zown strakke render, moest ik echt ff kwijt)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 00:44 ]
Verwijderd
Deze ongelooflijke domme actie heeft er wel toe geleid dat ze het niet meer doen. De bas is weg en ik moet de speler om z'n hardst zetten om het blikkerige geluid te horen.
Zwaar klote dus. Wel weer een goede reden om nieuwe in-ear-dopjes te kopen. Ze moeten alleen natuurlijk wel wit zijn
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 15:44 ]
1. Ondersteund de N200 ook Variabele Bitrate?
2. Heeft iedereen last van de backlight brom?
Verwijderd
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
http://www.bakkerdijk.nl/
zie deze link
http://www.kieskeurig.nl/...DEE6BC1256F5400474B0A.htm
zie daar een v200 staan met 512 mb geheugen voor maar 69 euro? dat is wel heel erg goedkoop voor deze speler of zou het een typfout zijn?
edit
hmm denk ondertussen dat het een typfout is zie namelijk ook de 256 mb geheugen versie voor 69 euro
heb al een mailtje gestuurd naar bakkerdijk om het foutje te corrigeren
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 19:06 ]
Verwijderd
Echt nog zaliger dan ik verwacht had! Super klein! En ik had er me al op ingesteld dat je niet van map kon veranderen, dus liedje per liedje, mr niets is minder waar!
Ik moet enkel nog eens mijn files goed benoemen en 't is dik inorde!
Ook geweldige radio-ontvangst en de opnames - zowel stem als FM - zijn gewoon uitstekend.
Enig nadeel is mss wel die blacklight-brom, het is trouwens geen brom mr een ander geluidje, mr als je dat blacklight afzet, geen probleem mee. Zelf heb ik het nog nt afgezet want ik vind dat best wel handig en ik vind dat geluidje nt zo storend.
Puik ding!
Verwijderd
nieuw hier en kort vraagje omdat ik er niet onmiddellijk antwoord op vindt: ondersteunde de Creative Muvo N200 Micro ID3 Tag??
Sommige "shop"sites zeggen van wel, maar bij Creative zelf vind ik niets...
N200http://forums.creative.co...918&query.id=10299#M20918
N200http://forums.creative.co...807&query.id=10299#M24807
V200http://forums.creative.co...274&query.id=10299#M36274
Muvo TXhttp://forums.creative.co...699&query.id=10304#M43699
Muvo TX FM http://forums.creative.co...272&query.id=10312#M36272
Als geluidskwaliteit belangrijk is, kan ik iedereen deze unit ten stelligste afraden! Jammer want buiten het backlightgesuis en de klikjes is het geluid verdomd goed. Ik begrijp echt niet hoe het komt dat creative geen deftige speler kan maken. De 25€ spelertjes van het kruidvat hebben deze problemen niet...
Ik denk er het mijne van en trek m'n conclusies hieruit... (hello iAudio 5)
[ Voor 43% gewijzigd door FezzFest op 15-05-2005 11:23 ]
Er komen wel 12 euro verzendkosten bij, dat is het duurste van alle andere winkels, maar goed, samen kom je dan op 111 euro en dat is niet veel lijkt me zo. Of je gaat hem zelf halen in 1 van de winkels, dan betaal je maar 99 euro.
Ze hebben maar 1 uitvoering: wit/creme (zeiden ze).
Ik zal mijn bevindingen hier wel posten als ik hem heb.
(Dan zal ik mijn (destijds dure) Sony NetMD minidisc speler wel verkopen =)
Er staat trouwens in die eerste link van mn voorganger dat er binnenkort een update komt die de backlight hiss aanpakt, dus no worries.
[ Voor 22% gewijzigd door Syntagma op 17-06-2005 14:12 ]
Mijn vader had al gebeld met creative en die zouden per e-mail een oplossing sturen (binnen 10 minuten), maar dat hebben ze (uiteraard) niet gedaan. Kennelijk is het wel een bekend probleem, dus weet iemand hoe je het oplost?
Als dat niet zo is kun je e-mailen op support@europe.creative.com of bellen naar 00353 1 4333272
Moet dat trouwens, die "uiteraard" erbij?
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Dan zou hotmail dat moeten doen, als dat zo is zou ik als creative zijnde eens even contact opnemen met MS. Maar goed, in die mail staat gewoon de nieuwste firmware die ook gewoon op internet staat, of is het een andere dan die op internet staat? Overigens stond op de V200 al dezelfde firmware als degene die je kunt downloaden.Tony Vroon schreef op zondag 19 juni 2005 @ 20:15:
Dan is het waarschijnlijk zo dat je provider e-mail van MessageLabs blokkeert, want die mail is echt verstuurd. Zorg dat het vinkje "Format Data Area" aanstaat als je een update doet met de nieuwste firmware, daarna moet de speler werken.
Als dat niet zo is kun je e-mailen op support@europe.creative.com of bellen naar 00353 1 4333272
Ik zal mijn vader eens vragen om hem te updaten met "format data area" aan.
Verwijderd
Maar hebben meer mensen hier last van gehad?
@FezzFest ,
Ik heb dat probleem ook. Echt , Creative ik vind het nou echt een flut merk!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 09:56 ]
Ah er zijn toch nog mensen die dit probleem hebben, ik dacht dat ik 1 van die "geisloeerde gevallen" wasVerwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 09:53:
Ik heb die speler ook. Ik had nooit verwacht dat het zovaak en zo snel kapot zou gaan. Iets van een maand na aankoop, kreeg ik last van de batterijen heel snel leeg gingen. Of bv. s'morgens zetten ik heb hem even aan, is de batterij helemaal vol. Half uur later is de batterij leeg... Terug brengen om te laten maken, en daarna kreeg ik hem terug en hij was ''gemaakt" 1 of 2 weken daarna blijkt hij weer een batterij probleem te hebben. En het beschermhoesje is echt FLUT. Dat ding scheurde gewoon, terwijl er niet eens veel kracht of dergelijks op zat. En nu zijn de oordopjes aan de beurt, dat ding doet het slecht is gewoon kapot. De hele tijd ruis en geen helder geluid en zacht geluid etc. En nu gebruik ik andere oordopjes, en als ik daarna een heel klein beetje beweegt, krijg ik al ruis zacht geluid etc. Ik dacht dat Creative echt kwalitatief spul maakt...
.
Maar hebben meer mensen hier last van gehad?
@FezzFest ,
Ik heb dat probleem ook. Echt , Creative ik vind het nou echt een flut merk!
Ik ben heel erg benieuwd of ie in de plaats zal komen van mijn Sony MZ-N505 minidisc, want ik kwam er pas achter dat je dat ding zelfs kunt tweaken om extra functies te unlocken.
Maar het lijkt me veel makkelijker om mp3tjes direct op een apparaatje te gooien dan alles eerst omzetten naar ATRAC voor de minidisc.
Is het volume echt zo'n probleem? Ik neem aan dat ik op de site van Creative wel de nieuwste firmware kan vinden in dat geval (of iig een andere versie).
Ja duh, waarom zeggen ze dan eerst dat ie begin vorige week verstuurd zou worden?
Lekker handig ook dat er steeds verschillende mensen replyen op de mails.
Maar goed, ik mag niet klagen voor 99 euro voor een V200 1GB
Ik ken dat model niet, ben ik nou genaaid of ga ik er juist op vooruit?
Ze zeggen dat het precies dezelfde is maar dan alleen met FM radio erbij, maar ik wilde juist de V200 omdat die goed geluid enzo scheen te hebben. Van de N200 weet ik helemaal niets.
Wat moet ik ervan denken?
Je gaat er op vooruit, ben maar niet bang.Syntagma schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:05:
Nou even een "update", ik heb na bijna een maand nog steeds niet mijn al betaalde V200 gekregen van Paradigit. Dus ik heb geklaagd via mail en nu krijg ik een N200 voor dezelfde prijs.
Ik ken dat model niet, ben ik nou genaaid of ga ik er juist op vooruit?
Ze zeggen dat het precies dezelfde is maar dan alleen met FM radio erbij, maar ik wilde juist de V200 omdat die goed geluid enzo scheen te hebben. Van de N200 weet ik helemaal niets.
Wat moet ik ervan denken?
De N200 is van binnen precies hetzelfde, alleen heeft hij geen aparte batterijmodule.
En als je van de N200 helemaal niks weet, ga je toch ff op de site van creative kijken?
Punctuality is the politeness of kings
Maar ik zit al op een andere site te kijken, ziet er wel goed uit denk ik.
Maar aangezien je zo'n Tiesto-versie had van de V200 (niet dat ik die wilde hoor) dacht ik dat dat wel een goede speler moest zijn, met goed geluid enzo.
Maar als in de N200 dezelfde 'engine' zit dan zal die ook wel goed zijn.
Krijg ik er nu een radio en opnamefunctie bij voor dezelfde prijs van 99 euro die ik betaald heb
Oh en een audio line-in geloof ik.
En hij is zeker kleiner? "Micro".. nou ja dat is nooit weg.
Trouwens de N200 staat niet meer op de site van Creative, maar wel de Nano Plus, die lijkt er ernstig veel op. Betekent dit dat ik nu een speler krijg die niet meer ondersteund wordt of dat een oud model is?
[ Voor 28% gewijzigd door Syntagma op 15-07-2005 10:52 ]
Wat ik dan wel weer jammer vind, is dat ik zie dat de N200 hier maar 67 euro kost.. ik heb 99 betaald voor de V200 die nu dus een N200 wordt.
Ach ja..
Ben toch wel tevreden dat ik, omdat ik een dikke maand moest wachten, een N200 heb gekregen ipv een V200 (voor hetzelfde geld).
Mijn eerste (luisterindruk):
-Backlightbrom is bij mij een piep, en gaat idd weg als je backlight uitdoet. Is niet erg, tijdens muziek spelen hoor je niets, alleen als er stilte is, bv. bij skippen naar volgende track.
-Geluid gaat nog best hard, maar ik zit dan ook niet in een drukke trein. Wellicht dat ie dan niet hard genoeg kan om nog wat te horen.
Dus vandaar even deze al eerder genoemde vragen:
-Kan ik door een update ofzo die backlightpiep verhelpen?
-Is er een update beschikbaar waardoor volume harder kan (of eventueel nog extra opties)?
-Is er goedkoop een opladertje + oplaadbare AAA batterijen te koop? En zo ja, welke soort AAA oplaadbare batterijen moet ik nemen (power, levensduur, etc)?
[ Voor 11% gewijzigd door Syntagma op 23-07-2005 23:31 ]
Verwijderd
Na het lezen van wat andere threads en de faq kan ik concluderen dat ik de GP Ni-MH 2300 mAh wil. Maar bestaan die ook als AAA (potlood)? Tot nu toe vind ik ze alleen als AA (penlite).
Als deze niet bestaan als AAA, welke oplaadbare potloodjes kunnen jullie me dan aanbevelen (merk, soort, mAh, etc.) ?
[edit]
Ik zie dat de GP penlites inmiddels al tot de 2500 mAh gaan, potloodjes gaan tot 950 mAh.
Is zo'n potloodje (AAA) van 950 mAh dan het beste wat ik mijn Creative Muvo N200 kan schenken?
Trouwens, men zegt toch altijd dat oplaadbare batterijen minder lang meegaan dan gewone? Hier staat dat de GP oplaadbare batterijen juist veel langer werken dan gewone alkaline...
[ Voor 45% gewijzigd door Syntagma op 25-07-2005 10:26 ]
Ik heb op de terugweg van vakantie (trein Souillac - Parijs + Thalys Parijs - Amsterdam) mijn nieuwe N200 gebruikt met de bijgeleverde batterij. Ondanks de reis van ongeveer 10 uur (waarvan ik waarschijnlijk 6 of 7 uur de MP3-speler heb gebruikt) staat de batterij-indicator nog steeds op 3 streepjes (=vol) ! Netjes hoor, want daarvoor was ie ook al eventjes gebruikt.
Dus ja, volgens mij is dat het beste wat je je N200 kan schenken.
Ik laad ze gewoon op met mijn Hema snellader, die als enige probleem heeft dat je per 2 of 4 stuks moet opladen. Als de batterijen niet allebei even leeg zijn, werkt dat niet geweldig. Maar goed, ik druk wel ff op die 'discharge'-knop.
Als je nog een lader moet kopen, let er dan op dat het onafhankelijke laadschachten zijn.
Punctuality is the politeness of kings
Ik nu de nieuwe firmware update 1.15.01 gedaan op mn N200, maar nu gaat m'n volume nog maar tot 25. Eerst was dat volgens mij tot 30. Maar die 1.15.01 is toch juist NIET de Europese versie dus zou de volume limiet er niet in moeten zitten. Of is 25 ook voor de niet-Europese update normaal?
Of kan ik beter weer de oudere 1.12.01 versie erop zetten?
Bij mij staat er trouwens geen 'e' of 'p' achter.. maar de taal is Engels dus ik neem aan dat ik wel de niet-Europese versie heb. Toch snap ik niet waarom ie dan nu maar tot de 25 gaat. Of klinkt de niet-Europese 25 harder dan de wel-Europese 25?
[ Voor 26% gewijzigd door Syntagma op 22-08-2005 14:30 ]
Is het geluid dan ook echt zachter? kan ook zijn dat er gewoon minder stapjes voor het volume zijn gekomen.Syntagma schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:20:
Ok thanks.
Ik nu de nieuwe firmware update 1.15.01 gedaan op mn N200, maar nu gaat m'n volume nog maar tot 25. Eerst was dat volgens mij tot 30. Maar die 1.15.01 is toch juist NIET de Europese versie dus zou de volume limiet er niet in moeten zitten. Of is 25 ook voor de niet-Europese update normaal?
Of kan ik beter weer de oudere 1.12.01 versie erop zetten?
Heb hem net even voluit op 25 gehad en dat konden mn oren nog wel aan, dus echt loeihard vond ik het niet..
Overigens komt die 1.15.01 update van de Nomadworld.com site dus zal het toch wel de goede, niet-Europese versie zijn. Maar ik had liever gehad dat het volume nog tot 30 ging, voor m'n gevoel
Ik zou kunnen proberen de oudere versie er weer op te zetten en dan te luisteren of het verschil maakt tussen de 30 van de oude en de 25 van de nieuwe..
De nieuwe versie is trouwens een beetje omslachtig met installeren, moet je eerst een bepaalde driver installeren en daarna je speler in recovery mode zetten. De oude ging veel makkelijker.
[edit]
Interessante thread gevonden op Creative forums. Het lijkt erop dat de nieuwe update het aantal volume stappen terugbrengt naar 25, waardoor de laagste waardes (0-1) een harder volume hebben dan voorheen. Dit zou zijn gedaan om de backlightpiep niet meer te horen. Een stiekeme oplossing die niet echt handig is dus, want nu kun je niet meer bv. 's avonds op bed op een heel laag volume luisteren. Waarschijnlijk is de 25 nu dus even hard als de 30 eerst, maar zijn het aantal stappen gereduceerd. Hmm..
[ Voor 32% gewijzigd door Syntagma op 22-08-2005 14:49 ]
Verwijderd
Op de creative website staan er wel 2 die aan mijn verwachtingen voldoen: de chameleon en de MuVo TX FM. Weet iemand waar deze te krijgen zijn, en heeft iemand voor mij een koopadvies.
(ik zag trouwens wel dat de MuVo TX SE(?) 1 GB nog maar 9 tientjes kost bij Dixons.)
Je maakt mij niet wijs dat je in de Pricewatch geen speler met 1GB en een radio kan vinden, er staan er echt genoeg. Kijk maar eens naar de spelers van iRiver of Cowon.Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:40:
Ik weet niet of het hier in kan maar... Ik wil een >=1 GB MP3 stick kopen, en dan graag met Radio. Nu staat er op de pricewatch geen enkele die aan beide eisen voldoet
Op de creative website staan er wel 2 die aan mijn verwachtingen voldoen: de chameleon en de MuVo TX FM. Weet iemand waar deze te krijgen zijn, en heeft iemand voor mij een koopadvies.
(ik zag trouwens wel dat de MuVo TX SE(?) 1 GB nog maar 9 tientjes kost bij Dixons.)
Verwijderd
Zo zie ik o.a. de Muvo v200 en de Muvo Micro N200, wat is het verschil?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 16:00 ]
De MuVo V200 bestaat uit een USB-stick en een batterijhouder. Hierdoor is geen USB-kabel nodig om de speler aan te sluiten.Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:50:
Zo zie ik o.a. de Muvo v200 en de Muvo Micro N200, wat is het verschil?
De MuVo N200 is 1 geheel, en gebruikt een USB naar mini-USB aansluitkabel. De vrijgekomen ruimte is gebruikt om line-in recording toe te voegen. Een geschikte 3,5mm-naar-2,5mm kabel is bijgeleverd.
De opname wordt direct in MP3-formaat in het flash-geheugen geplaatst.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Verwijderd
heeft er iemand hier toevallig ook geprobeerd om z'n Creative Muvo V200 firmware te upgraden naar 1.10.04? Deze firmware is recent verschenen, maar als ik 'm installeer weigert m'n V200 op te starten. Zowel bij connecteren aan de PC als in 'los' gebruik.
Creative support doet er niet veel aan. Zogenaamd werkt het bij hen wel. Ik heb flink wat moeten zoeken om nog oudere firmware versies te vinden om het geval aan de praat te krijgen.
Nu gebruik ik dus versie 1.05.02.
Ben ik misschien de enige met dit probleem? En zijn er misschien ergens nog wat recentere firmware versies te vinden? Creative heeft enkel de laatste versie beschikbaar en die wil bij mij dus niet werken....
Thanks!
Verwijderd
Maar ik heb al advertenties gezet, maar het is zo iets ouds wat ik zoek en niet meer te vinden, dat ik het via deze weg probeer.
Heeft er iemand nog deze mp3 speler liggen voor mij die ik voor heel zachtjes kan overkopen?
Ik droom van een soort van ouderwets modern muziek collectie te bouwen.
Dus geen ipod met zestig gig muziek erop en een accu die steeds slechter word.
Maar op de boekenplank de keuze uit een paar van die heerlijke muvo's v200's met beperkte opslag capaciteit.
Ik hoop dat er hier wat mensen zijn die deze nog hebben liggen