Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Er is weer een nieuwe muvo leverbaar. De muvo v200 is de opvolger van de Muvo TX FM maar met langere batterij speeltijd, FM tuner en erg scherp prijskaartje (512MB kost slechts 129,- euro) en het ziet er allemaal wat mooier en steviger uit (in ieder geval op het plaatje)

leverbaar in 128,256,512,1000MB

Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod10732_1_61.jpg

prijzen:

http://www.tweakers.net/p...ricewatch&Query=muvo+v200

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 14:18 ]

• Tmr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-11 08:19

Tmr

Ik was net van plan een dezer dagen een Muvo TX te gaan halen en zag ook net deze speler.

Er is ook een N200 maar die heeft volgens mij geen aparte batterijmodule/spelersmodule (??) dus lijkt mij de v200 handiger.

v200 met fm kost ongeveer net zoveel als een MuvoTX zonder radio. Dat zijn vrij concurrerende prijzen! Ziet er ook nog eens veel mooier uit..

Al vanaf 114 euro in de pricewatch voor 512mb :) Daarvoor kan je volgens mij zonder pardon alle 'B merk' mp3 spelers van de mediamarkt ofzo wel voor laten liggen..

Go Creative! _/-\o_

Verwijderd

Je haalt de V200 en N200 zo door elkaar.

De V200 is de opvolger van de NX, TX en TX FM (met losse 'pendrive' en batterij compartiment)

De Micro N200 bestaat uit 1 stuk (gewoon een MP3 speler dus).

Ik heb dit ook maar van de website van mp3spelerswant op de nederlandse en belgische creative website staat niets over deze 2 nieuwe spelers maar wel weer op de amerikaanse zoals www.nomadworld.com.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 01:08 ]

• Snoop
  • Niet online
Ik vind het wel een beetje raar. De specificaties zijn volgens mij precies hetzelfde. Zelfs de prijs! Alleen het uiterlijk (+afmetingen) niet. Waarom maken ze dan 2 (bijna) dezelfde spelers :?

Verwijderd

De n serie heeft als extra's een analoge line in voor directe mp3 codering

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 21:44 ]

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 13:57

Sedat

Tweaker...

Iemand ervaring met 2 losse delen? Gaat dat na een tijdje gebruik steeds losser zitten?

Verwijderd

Sedat schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:18:
Iemand ervaring met 2 losse delen? Gaat dat na een tijdje gebruik steeds losser zitten?
Valt wel mee, het is creative

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 17:44 ]

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 13:57

Sedat

Tweaker...

Goed, ik heb nu de v200 besteld.. post later wel mijn bevindingen.

• Tmr

Tmr

Ik heb hem net binnengekregen (512MB, besteld via mp3spelers.nl)

Eerste indruk:

+ goed geluid (er zitten een aantal EQ modes + custom EQ mode in). Ik luister dan voornamelijk metal maar dat kan ie best aan.
+ goede FM ontvangst
+ redelijk snelle muziek overdracht
+ behoorlijk goede oordopjes: aardige basweergave, maar wel wat doffer dan mijn MX400's

Maar goed, dat zijn de dingen die we natuurlijk ook allemaal al van de MuvoTX wisten. Dus weinig revolutionaire veranderingen, nog steeds een fijne speler.

Ziet er ook wel stylish uit in dat 'iPod' witte kleurtje 8)

• Tmr

Tmr

... en nu is de eerste batterij al weer leeg :(

:?

Ik had er een zootje GP 850Mah batterijen bij gekocht, maar de eerste batterij is nu al weer leeg. Dat lijkt niet eens op 15 uur (eerder 3 uurtjes)

Misschien dat ie met een alkaline batterij langer meegaat. Raar. 850Mah is toch vrij hoge capaciteit zou ik zo denken. Ik heb geen batterij checker dus ik kan niet controleren of ie echt leeg is, maar toch vind ik het erg kort. Misschien eerst een paar keer opladen ofzo?

• Tmr

Tmr

Nog wat raars:

als de muziek (per folder) is opgeslagen als format

[band] - [tracknr] - [titel].mp3

dan speelt ie de nummers in de omgekeerde volgorde, terwijl bij

[tracknr] - [band] - [titel].mp3

de volgorde wel goed is |:(

Verwijderd

Topicstarter
Tmr schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:06:

Ik had er een zootje GP 850Mah batterijen bij gekocht, maar de eerste batterij is nu al weer leeg. Dat lijkt niet eens op 15 uur (eerder 3 uurtjes)

Misschien dat ie met een alkaline batterij langer meegaat. Raar. 850Mah is toch vrij hoge capaciteit zou ik zo denken. Ik heb geen batterij checker dus ik kan niet controleren of ie echt leeg is, maar toch vind ik het erg kort. Misschien eerst een paar keer opladen ofzo?
is normaal bij nimh batterijen, na een paar keer laden gaat ie pas goed... ook het backlight uitzetten helpt enorm.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik ben ook op zoek naar een MP3speler met flashgegeheugen. Dit leek mij ook wel een geschikte. Ik ben wat op zoek gegaan naar reviews, maar de hoeveelheid valt me aardig tegen. Iemand enig idee of er verder nog ergens reviews of line-ups te vinden zijn van dit soort MP3players?

Tmr, hoe voelt de speler aan? Robuust, fragiel? Hoe is de bediening, en dan bedoel ik voornamelijk de bereikbaarheid en de indrukbaarheid van de knopjes?

[ Voor 23% gewijzigd door Positron op 25-11-2004 20:37 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Tmr

Tmr

Positron schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:35:Ik ben ook op zoek naar een MP3speler met flashgegeheugen. Dit leek mij ook wel een geschikte. Ik ben wat op zoek gegaan naar reviews, maar de hoeveelheid valt me aardig tegen.
Het is de 'opvolger' van de Muvo TX, eigenschappen zijn bijna gelijk, afgezien van dat er standaard een FM radio op zit, dus misschien dat je daar wat reviews van kan vinden (daar zijn er een stuk meer van). Eerste indrukken zijn bij mee okee (afgezien van die batterijen dan, maar ik weet nog niet helemaal waar dat aan ligt) Niet gammel ofzo, en het geluid is gewoon goed.
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:11:
[...]
is normaal bij nimh batterijen, na een paar keer laden gaat ie pas goed... ook het backlight uitzetten helpt enorm.
Okee, we zullen zien. Toch vind ik 3-4 uur wel erg weinig maar misschien dat dat dus beter wordt. Backlight gaat na 3 sec uit dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Ik zie wel of er nog eea verandert. Of zou het er mee te maken kunnen hebben dat NiMH batterijen op 1,2v werken (ipv 1,5 alkaline)?

• Tmr

Tmr

Positron schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:35:Tmr, hoe voelt de speler aan? Robuust, fragiel? Hoe is de bediening, en dan bedoel ik voornamelijk de bereikbaarheid en de indrukbaarheid van de knopjes?
Ohja, knopjes. Nou jaar daar zijn er maar 3 van (+ een gecombineerd scroll/push wieltje) en ik moet zeggen dat het daarmee eigenlijk erg goed (makkelijk/snel) werkt. Er zit meer functionaliteit achter als het aantal knopjes suggereert ;) en ondanks dat is er makkelijk mee te werken

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Via deze link kan je de review van enkele mensen lezen die de N200 versie hebben:

http://www6.head-fi.org/f...php?p=1090581#post1090581

Ze noemen heel veel punten op.

Denk dat ik zelf een N200 512MB versie voor m'n vriendin ga kopen.

• Positron

Positron

Tmr en Swoosh, bedankt voor de reacties. Ik denk dat deze speler een goede kans maakt, waarschijnlijk de 512mb. Weet ik alleen nog niet waar ik het beste mee uit ben, de N200 of de V200. Opnemen van line-in doe ik toch niet en ik heb liever geen aparte kabel om bestanden op de player te zetten, dus wat dat betreft zou ik het best de V200 kunnen kopen. Het is alleen zo dat ik al m'n spullen graag zo hufterproof mogelijk wil hebben, dus hiervoor is een speler uit één deel weer geschikter.

* Positron gaat nog even twijfelen. :)

Verwijderd

Tmr schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:06:

Zoals gezegd is moeten NiMH altijd een beetje 'wakker worden'. 850 mAh is overigens weinig hoor... GP loopt een beetje achter op dit onderdeel. Compit produceert ze bijv al met 1k mAh capaciteit:

http://www.mp3man.nl/product/3805

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 14:16:
Er is weer een nieuwe muvo leverbaar. De muvo v200 is de opvolger van de Muvo TX FM maar met langere batterij speeltijd, FM tuner en erg scherp prijskaartje (512MB kost slechts 129,- euro) en het ziet er allemaal wat mooier en steviger uit (in ieder geval op het plaatje)

Aha.. de V200 1GB is wel lekker vet een collega heeft hem vandaag binnen gekregen via www.mp3spelers.nl

de V200 trek je dus uit elkaar en de N200 is 1 geheel (zie foto op de achtergrond zie je de speler uit elkaar)

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/240_2.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 17:46 ]

• Tmr

Tmr

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:14:[...]Zoals gezegd is moeten NiMH altijd een beetje 'wakker worden'. 850 mAh is overigens weinig hoor... GP loopt een beetje achter op dit onderdeel. Compit produceert ze bijv al met 1k mAh capaciteit:
Okee, het zijn misschien niet de allerhoogste capaciteit batterijen (zeg 15% minder dan die Compits) maar daarmee zou ik dan 3,5 uur mee doen, ipv de krap 3 uur die ze nu meegaan. Dat waren overigens de 'prestaties' van batterijen die 2x eerder waren opgeladen.

Nou kan ik soms moeilijk wakker worden, maar die batterijen kunnen er ook wat van :/ Nouja ik zie wel of er nog verandering in komt, eerst maar es effe kijken hoe lang een alkaline batterij het volhoudt...

• NehcslowZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:29
Als ik het goed begrijp kan je met die v200 ook bestanden etc. uitwisselen en met die n200 niet?

• Positron

Positron

Jawel, alleen de N200 wordt met de USB(2.0) verbonden door middel van een losse kabel. De V200 is in principe altijd USB-ready. Bovendien werken ze allebei gewoon met Drag 'n Drop.

• NehcslowZ
ah ok hmm dan twijfel ik wel verder :)
Hier nog een duidelijke pic van de n200
Afbeeldingslocatie: http://81.255.72.199/dev/large/14350212.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaringen met deze hoofdtelefoon die wordt sinds donderdag bij www.mp3spelers.nl aangeboden in combinatie met de Muvo V200 voor 9.95,- euro ik vind het erg goedkoop een sennheiser pmx 60 kost 35,- euro ?

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/228_1.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:53:
Heeft iemand ervaringen met deze hoofdtelefoon die wordt sinds donderdag bij www.mp3spelers.nl aangeboden in combinatie met de Muvo V200 voor 9.95,- euro ik vind het erg goedkoop een sennheiser pmx 60 kost 35,- euro ?

[afbeelding]
Ik heb de HQ60 nog nooit geluisterd, de PMX60 heb ik zelf, en daarover kan ik zeggen dat hij zeer helder geluid produceert. Bovendien is de PMX60 erg licht, wat hem erg lekker laat dragen. Mijn vorige koptelefoon met nekband (of 'backphone', zoals Creative dat noemt) van Sony was een stuk zwaarder, en dat ga je na een tijdje voelen aan je oren.

Met Sennheiser weet je in ieder geval zeker dat je een goed product in huis haalt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:53:

[afbeelding]
Ik heb een beetje rondgezocht maar op sommige websites in het buitenland komt deze koptelefoon goed tot zeer goed uit verschillende testen. Ik denk dat je voor 10,- euro echt een goede koptelefoon koopt (ik vind 10,- euro trouwens niet echt een risico factor :) . Creative staat bekend om goede geluidskaarten en speakers dus koptelefoons kunnen ze ook wel maken. Ik ga hem ook bestellen.

• Swoosh
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 19:22:
[...]

Ik heb een beetje rondgezocht maar op sommige websites in het buitenland komt deze koptelefoon goed tot zeer goed uit verschillende testen. Ik denk dat je voor 10,- euro echt een goede koptelefoon koopt (ik vind 10,- euro trouwens niet echt een risico factor :) . Creative staat bekend om goede geluidskaarten en speakers dus koptelefoons kunnen ze ook wel maken. Ik ga hem ook bestellen.
Eh, die koptelefoon waar hij het over had is van Sennheiser...niet Creative. ;)

Maar die reviews die je hebt bekeken zullen vast wel over de Sennheiser gaan.

Edit: Oh sorry, die hq 60 is dus wel van creative, de pmx 60 van sennheiser....werd even in de war gebracht door beiden 60 in de naam.

Overigens, ik zie die van creative ergens anders voor 8,50, dus zo super is die 'aanbieding' van mp3spelers niet. Maar als je je mp3 speler zelf daar koopt is de combo wel handig, scheelt je weer de verzendkosten als je de koptelefoon ergens anders zou betsellen.

[ Voor 33% gewijzigd door Swoosh op 28-11-2004 19:28 ]

• NehcslowZ
Weet iemand de afmetingen van het apparaatje?

• Swoosh
V200: 36,5 mm x 74,5 mm x 15 mm

N200: 33,5 mm x 65,5 mm x 13 mm

Verwijderd

Wat een gaaf spelertje voor die prijs zeg :9~

Ik had het al opgegeven als verjaardagskado voor mijn vriendin (een mp3speler) ,maar voor deze prijs wordt het weer haalbaar zo vlak na het kerstkado :+

Ze heeft nu zo,n philips 8 cm mp3 speler en daar kan iets van 200 mb per cdtje op .
Alleen wissel je daar zo een cdtje mee dus mijn vraag is : is 512 een beetje lekker voor dagelijks gebruik of kan ik beter een 1 gig voor haar kopen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 19:25 ]

• Swoosh
Ligt aan je eigen luistergedrag natuurlijk....wil je vaak nieuwe albums er op hebben...vind je het erg om dan via de pc weer wat nieuws erop te zetten.. etc...

Op 512 kan je denk ik bijna 6 albums kwijt....1 album is zo rond de 90 MB of minder op 192 kbs kwaliteit.

Ik ga zelf wel voor de 512 versie in ieder geval. Zie alleen niet wie de N200 versie op voorraad heeft bij de goedkoopsten in de pricewatch.

• Positron

Positron

Ik ga 'm deze week maar bestellen denk ik, de 512. Het enige dat ik wat minder vind is de kleur, want ik wil de V200 en die is maar in één kleur verkrijgbaar. Maarja, aan de andere kant maakt dat ook geen ene donder uit. :+

• 3JL
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05-2024

3JL

Hallo mensen.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mp3-speler en dacht de ideale gevonden te hebben: Iriver IFP 795. 512 MB, veelzijdig, goede geluidskwaliteit, good-looking, solide. Maar nu ik jullie toch wel positieve reacties over dit spelertje hoor (zeker gezien de prijs, de iriver is ruim anderhalf keer zo duur), vraag ik me af of de iriver die extra prijs waard is??

Thanks.
Jasper

• Tmr

Tmr

jasperlevink schreef op maandag 29 november 2004 @ 09:45:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mp3-speler en dacht de ideale gevonden te hebben: Iriver IFP 795. 512 MB, veelzijdig, goede geluidskwaliteit, good-looking, solide. Maar nu ik jullie toch wel positieve reacties over dit spelertje hoor (zeker gezien de prijs, de iriver is ruim anderhalf keer zo duur), vraag ik me af of de iriver die extra prijs waard is??
Volgens mij zijn dit de features waarbij de iRiver verschilt van de creative v200
Ondersteunde formaten MP3, WMA, ASF, Ogg Vorbis
Plug & Play nee (iFP manager software nodig)
Firmware upgradeable
Alarm en timer functie
Maximaal vermogen 2x 18mW
Batterijtype 1x AA batterij
Batterij speelduur tot 40 uur
Direct MP3 encoder
Meest in het oog springende verschillen zijn dus de Ogg Vorbis ondersteuning en het max vermogen (is 2x7mw bij creative: hard zat voor mij). Het is aan jezelf of je dit soort dingen de extra 70 euro waard vindt... de creative is misschien een iets meer "basic" speler zonder upgradable firmware (?) maar evengoed biedt het apparaatje mij meer dan voldoende.

Maw: als je een simpele (maar toch degelijke) mp3 speler zoekt dan kan je denk ik net zo goed voor de creative gaan. Ik heb er in ieder geval nog zeker geen spijt van. Batterij 'issue' is inmiddels ook opgelost dus ik ben er helemaal blij mee :)

• NehcslowZ
@TMR is de muvo V200 net zo gammel als de TX? Ik moet hem eigenlijk gewoon een keer in de handen hebben gehad volgens mij voor ik overtuigd ben, want volgens mij gaat zo iets snel kapot bij mij.

• Tmr

Tmr

Muvo TX gammel? Nouja, mn broertje heeft een Muvo NX (die lijkt er wel wat op) maar in wat voor opzicht vind je die gammel dan? Ik vind ze (NX/v200) aardig solide, of doel je ergens specifiek op? Het enige fysieke 'geweld' dat dat ding bij mij ondergaat is het openen van het batterij klepje en de usb-pen uit de batterij houder halen. Dat gaat allemaal ok.

Ik heb er verder geen problemen mee maar ik weet natuurlijk niet hoe lomp jij met je spul omgaat :)

• NehcslowZ
haha oke :) Ik doelde eigenlijk op de usbpen en de batterijhouder, bij de tx zit er wel wat speling in. Dat bedoelde ik met gammel.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-11 11:23
Wat zijn nou precies de voordelen tov de Muvo TX.... ik kan ze dus niet echt goed vinden. Een opmerkinge op een website over batterijverbruik maar meer niet.
Wie kan me hier wat over vertellen?

Verwijderd

denk dat ik toch voor de n200 ga ivm de losse batterij module, blijf van mening dat hier snel speling opkomt, want bij mijn telefoon met klepje zei men ook nergens last van te hebben en nu is de speling ook heel irritant.. maar goed dit is dus uit eigen ervaring. Verder heeft dit niets te maken met de Creative producten

De voordelen van v200 t/opzicht van TX, lijkt em iig de FM speler

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 19:15 ]

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:17

Polycom

Poes van goud

Tmr schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:31:
Nog wat raars:

als de muziek (per folder) is opgeslagen als format

[band] - [tracknr] - [titel].mp3

dan speelt ie de nummers in de omgekeerde volgorde, terwijl bij

[tracknr] - [band] - [titel].mp3

de volgorde wel goed is |:(
Dat is bij de tx ook al het geval, beetje jammer dat ze dat niet hebben verandert.

Verwijderd

wat mij wel opvalt dat de eerder genoemde n200 nergens op voorraad is? weet iemand hier meer over?

• Swoosh
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 19:30:
wat mij wel opvalt dat de eerder genoemde n200 nergens op voorraad is? weet iemand hier meer over?
Klopt. Tenminste, als je zoals ik de 512 MB versie wilt hebben. Ik zag op een site wel de N200 256 MB versie op voorraad staan, maar 256 MB vind ik net wat te weinig. Dan maar eventjes wachten. Wordt het helaas wel kerstcadeau ipv in de schoen dit weekend...

Verwijderd

Swoosh schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:05:
[...]

Klopt. Tenminste, als je zoals ik de 512 MB versie wilt hebben. Ik zag op een site wel de N200 256 MB versie op voorraad staan, maar 256 MB vind ik net wat te weinig. Dan maar eventjes wachten. Wordt het helaas wel kerstcadeau ipv in de schoen dit weekend...
idd, de 256 versie wel, maar wil ookw de 512! Naja hou t gewoon eventjes in de gaten en ben er ook nog niet 100% zeker uit welke ik nou neem de v200 of de n200 dus even bedenk tijd is nooit weg

• MVC
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Wat ik nergens kan vinden of je de Muvo V200 kan opladen via de USB poort heeft iemand hier ervaring mee ?

• Novah
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 19:14:
De voordelen van v200 t/opzicht van TX, lijkt em iig de FM speler
Hmmm maar je hebt de TX ook met een FM-variant...

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:09
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:14:
Zoals gezegd is moeten NiMH altijd een beetje 'wakker worden'. 850 mAh is overigens weinig hoor... GP loopt een beetje achter op dit onderdeel. Compit produceert ze bijv al met 1k mAh capaciteit:

Uhm, volgens mij heeft GP 2300 mAh NiMh penlites.

Btw, 1 Ah lijkt me duidelijker dan 1k mAh. Dus de GP's zijn 2,3 Ah.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

Zo, zo, zo. Ik liet dit spelertje al aan mij voorbijgaan: "Creative? Zal wel prijzig zijn", maar dit scheelt echt heel erg. Nu begrijp ik tenminste waarom ik een flashspeler 'moet' kopen in plaats van een mp3 hdd.

Maarja, nu krijg je weer het volgende. Welke van de twee. Line in, heeft iemand hier ervaringen mee? Dit heb ik nu niet op mijn mp3speler, maar het lijkt me wel erg fijn. Dan gebruik je je cd's ook nog eens af en toe.

Heeft iemand verder al ervaringen met het "verwisselen" van muziek? Ik moet nu via speciale software, en zo'n lang irritant kabeltje muziek op mijn speler pompen. De ervaring leert dat ik daardoor juist weining van muziek wissel, en uiteindelijk radio ga luisteren :P Tegen die tijd is het dan weer tijd om muziek over te zetten ;)

Dus, wat zijn jullie ervaringen hiermee? Met zo'n stick pomp je er ook nog eens muziek op bij vrienden thuis bijvoorbeeld. Maar de line in functie heeft ook zo zijn voordelen.

• Positron

Positron

The Lord schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:13:
[...]

Uhm, volgens mij heeft GP 2300 mAh NiMh penlites.

Btw, 1 Ah lijkt me duidelijker dan 1k mAh. Dus de GP's zijn 2,3 Ah.
Ik kan je niet aanraden om een penlite in je Muvo V200/N200 te stoppen, als je 'm heel wilt houden. Doe maar gewoon AAA (Potloodcellen). ;)

Ik ga de V200 binnenkort bestellen, tenzij een andere goede kandidaat m'n pad kruist. :)

Verwijderd

Novah schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:03:
[...]
Hmmm maar je hebt de TX ook met een FM-variant...
mar die is nog duurder... de v200 is voordeliger en nieuwer!

Ik vraag me dit ook af jah, is hij oplaadbaar via usb..?? iemand met een n200 of v200?? hier die dit weet?

• Duff
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11 13:21
De V200 is volgens mij niet oplaadbaar via usb, omdat er geen accu in zit maar je gewoon een batterijtje erin doet..

Ik zit er (ook) over te denken om de V200 (512 mb) te kopen, had alleen nog twee vraagjes, misschien dat iemand hier daar het antwoord op heeft:

- Op MP3spelers.nl staat de volgende zin: "Bestandsconversie op de pc gebeurt met de Creative MediaSource-software, die meegeleverd wordt met de speler.".
Wat houdt dit in? Toch niet dat je eerst je mp3tjes moet omzetten voordat je ze kunt afspelen met de V200? Waarom bestandsconversie, waarvoor?

- De V200 kent MP3 ecoding, is dit alleen voor het opnemen van geluid mbv de microfoon? Of zit er ook een lijn-in op (iets wat ik verder nergens kon terugvinden)? Voor welke functies gebruik je de MP3 encoding nog meer met de V200?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ondersteund deze ook het M-port van creative anders moet ik toch voor de muvo NX gaan

No signature required.

Verwijderd

Duff schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:08:
De V200 is volgens mij niet oplaadbaar via usb, omdat er geen accu in zit maar je gewoon een batterijtje erin doet..

Ik zit er (ook) over te denken om de V200 (512 mb) te kopen, had alleen nog twee vraagjes, misschien dat iemand hier daar het antwoord op heeft:

- Op MP3spelers.nl staat de volgende zin: "Bestandsconversie op de pc gebeurt met de Creative MediaSource-software, die meegeleverd wordt met de speler.".
Wat houdt dit in? Toch niet dat je eerst je mp3tjes moet omzetten voordat je ze kunt afspelen met de V200? Waarom bestandsconversie, waarvoor?

- De V200 kent MP3 ecoding, is dit alleen voor het opnemen van geluid mbv de microfoon? Of zit er ook een lijn-in op (iets wat ik verder nergens kon terugvinden)? Voor welke functies gebruik je de MP3 encoding nog meer met de V200?
Hmzzz... dan maar een aantal oplaadbare batterijen e oplader aanschaffen.. iemand een tip?

• Duff
Oh trouwens.. hoe zit het met de oordopjes die geleverd worden met de V200? Goed genoeg? Of meteen maar even andere dopjes erbij bestellen?

• Positron

Positron

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:16:
Hmzzz... dan maar een aantal oplaadbare batterijen e oplader aanschaffen.. iemand een tip?
GP Powerbank Rapid2 met 4x AA 2300mAh en 4x AAA 850mAh (tot en met 5 december!)
Duff schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:08:

Geen van beiden (N200 en V200) is oplaadbaar via USB-poort en de bijgeleverde software is enkel voor het converteren van CD- naar MP3-formaat, of naar WMA. Je kan dus gewoon drag'n droppen. Verschil tussen de twee is onder andere dat de N200 een lijningang heeft, zodat je bijvoorbeeld geluid van je cdspeler direct naar je Muvo kunt rippen en encoden, die heeft de V200 niet. Wel beschikken ze beiden over een microfoon, waarmee je wel direct kunt opnemen, in MP3.*

*info is onder voorbehoud. Ik heb de speler zelf (nog) niet en maak dit alles op uit de site van Creative en een en ander dat ik op het web heb gelezen.

• Tmr

Tmr

Duff schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:08:"Bestandsconversie op de pc gebeurt met de Creative MediaSource-software, die meegeleverd wordt met de speler.".
Wat houdt dit in?
MediaSource is gewoon een CD ripper + MP3/WMA encoder. Hij speelt verder gewoon alle mp3tjes af hoor (ik gebruik MS verder niet)
Je kan met de ingebouwde mic opnemen of van de FM. Line-in encoding zit wel op de N200, maar niet op de V200. Opnames van FM/mic slaat de V200 volgens mij gewoon op als .WAV

• Tmr

Tmr

Duff schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:28:
Oh trouwens.. hoe zit het met de oordopjes die geleverd worden met de V200? Goed genoeg? Of meteen maar even andere dopjes erbij bestellen?
Als je een beetje met de custom EQ speelt kan het allemaal vrij aardig klinken met de oordopjes. Hoewel de audiofielen het waarschijnlijk niet met mij eens zullen zijn. Ik gebruik zelf sehnheiser MX400 en die klinken iets beter gebalanceerd, maar voor de rest zijn de bijgeleverde niet rampzalig slecht ofzo

Verwijderd

hmmzz die powerbank actie vind ik nog vrij prijzig, t opladen hoeft niet snel te gaan... een goedkope oplader is al voldoende, batterijen maakt niet veel uit.. maar vind 35 euro voor een oplader + batterijen eigenlijk iets teveel van het goede, kan zo wel 40 euro optellen bij de mp3speler

• Duff
Bedankt voor alle reacties!
Denk dat ik het wel weet nu: het wordt de V200.
Het voordeel van de 2 losse delen weegt voor mij zwaarder dan het missen van een lijn-ingang. Als ik al een cdtje erop wil zetten doe ik dat wel met de meegeleverde ripper.

Ik bestel 'm zodra ik beetje ruimer in mijn geld zit, tegen die tijd zal ik hier wel ff reviewtje posten.

Verwijderd

ik ben er nog niet echt uit, omdat ik al gauw aan de 165 euro zit incl batterijen + lader en dit op het moment niet kan permiteren, ivm cadeaus uitgaan kleding, dus weet t nog niet helemaal, ga der eventjes goed overdenken

• Novah
Hmjah die batterijen jah... das nog wel een punt. De batterij die meegelevert wordt geeft aan, 1.5 volt en geen amps. Ik zit te zoeken naar de beste AAA rechargebles voor mn playertje... en ik stuitte op dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.gppowerbank.nl/85AAAHCC2.gif

De beste AAA's die GP heeft. Ik heb zelf al een Powerbank voor mn digicam met 4x AA's 2300. Dees zijn 850, is dat wel voldoende?

• NehcslowZ
Een aantal winkels heeft die n200 al op voorraad, check kieskeurig anders ffe. Zit zelf ook erg te twijfelen tussen de n200 en v200 :)

Verwijderd

NehcslowZ schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:03:
Een aantal winkels heeft die n200 al op voorraad, check kieskeurig anders ffe. Zit zelf ook erg te twijfelen tussen de n200 en v200 :)
Er zijn vast kleine kabeltjes die je makkelijk mee kan nemen, en dan heb je ineens een usb stick met line in ;)

Ik denk dat ik voor de n200 ga, de 1gb versie.

Verwijderd

NehcslowZ schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:03:
ik denk toch t gaan voor de n200 als ik 1 van de 2 kies, waarom?

Vind het design opzich mooier, het uit 1 geheel spreekt mij toch meer aan, doordat de andere een enigsins fragiele look uitstraalt, ook heb ik geen enkel probleem met de kabel aangezien ik toch voorin mijn pc geen usb slot heb zitten en dat daarom een kabel makkelijker is. Het enigste nadeel is toch wel, het op school zijn en eventjes snel iets op willen slaan was ideaal, maar als je het van tevoren weet kun je het verlengkabeltje eventueel meenemen en anders maar over mail/ftp/webserver. Ga morgen mijn kopie bestellen aangezien ik de batterijen + lader GP PowerBank Mini AAA 800 NihM (is inclu 2 aaa batterijen) voor een prijs van +/- 15 euro ga bestellen. En hierdoor toch de kosten een beetje druk!

Maar goed, dit is mijn mening

• Snoop
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:07:
[...]

Er zijn vast kleine kabeltjes die je makkelijk mee kan nemen, en dan heb je ineens een usb stick met line in ;)

Ik denk dat ik voor de n200 ga, de 1gb versie.
Er zijn ook dit soort verloopstukjes die je aan je sleutelbos kan hangen. Lijkt mij erg handig voor veel mp3spelers die geen ingebouwde usb connector hebben :)
Alleen ik heb geen idee of je ze ook los kunt kopen...ben er namelijk nog nooit een tegengekomen...maar denk dat ze vast wel ergens te krijgen zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://img56.exs.cx/img56/5959/usbdingetje.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Snoop op 30-11-2004 22:30 ]

Verwijderd

Motorola_V600 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:29:
[...]

Er zijn ook dit soort verloopstukjes die je aan je sleutelbos kan hangen. Lijkt mij erg handig voor veel mp3spelers die geen ingebouwde usb connector hebben :)
Alleen ik heb geen idee of je ze ook los kunt kopen...ben er namelijk nog nooit een tegengekomen...maar denk dat ze vast wel ergens te krijgen zijn :)

[afbeelding]
Ja, inderdaad. Die dingen kom je vaak tegen bij de productfoto's van mp3spelers. Lijkt me erg handig.

Verwijderd

offtopic:
@aardappelhoofd: check ff het iAudio 4 forum ivm met mijn iAudio 4 (laatste bericht)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 11:40 ]

• Duff
Bestaat er zoiets als een USB verlengkabeltje? USB poorten zitten nl. achter in mijn comp en als ik de V200 koop moet ik iedere keer onder het bureau duiken anders...

Verwijderd

denk het wel, want heb er al genoeg gehad bij andere producten, bluetooth dongle en memorystick, dus ze bestaan wel, alleen of ze los te koop zijn?, moet haast wel lijkt me!

Verwijderd

Wat zal ik erbij kopen bij de n200:

een GP powerbank mini, met 2 800 mah batterijen plus mini opladerbank = 13 euro
of GP powerbank aaa, met 4 600 mah batterijen plus lader = 16 euro

?? is er een groot verschil tussen de 600 mah en de 800 mah? iemand veel ervaring? :?

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 13:47

Wallie

Herr

Weet iemand of je aan de V200 een keycord kan maken? En zit er een shuffle functie op?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Duff schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:07:
Bestaat er zoiets als een USB verlengkabeltje? USB poorten zitten nl. achter in mijn comp en als ik de V200 koop moet ik iedere keer onder het bureau duiken anders...
yep, te koop in de betere electronica/pc zaak. Winkels als Conrad en Reicheld bieden ze ook zeker aan...

Verwijderd

Okej ik ben nu dus ook enthausiast voor deze speler. Mijn vraag is alleen: hoe is de geluidskwaliteit van de radio van de N200? (dit is toch degene met een line in?, ik neem namelijk graag eigen mixen op via een mengpaneel). Ik heb nu een njoy001, wat een kut ding zeg, die radio kwaliteit is zo bagger, tis net dat je naar de AM luistert...

• Duff
N200 heeft line-in idd... Dat is opzich wel een voordeel, weet nog steeds niet goed welke ik moet keizen :/

Verwijderd

Vreemd vraagje misschien...maar hebben beide spelers ergens een "holdknop" zitten? :? Op de productfoto's kan ik het niet terugvinden...

• Tmr

Tmr

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:02:
Vreemd vraagje misschien...maar hebben beide spelers ergens een "holdknop" zitten? :? Op de productfoto's kan ik het niet terugvinden...
Meeste instellingen gaan via het menu, zo ook de 'hold' (is dus geen aparte knop). De hold functie zit er dus wel degelijk op (ik gebruik hem nooit, overigens)

Verwijderd

Tmr schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:42:
[...]

Meeste instellingen gaan via het menu, zo ook de 'hold' (is dus geen aparte knop). De hold functie zit er dus wel degelijk op (ik gebruik hem nooit, overigens)
Aah gelukkig, wel jammer dat het softwarematig gaat... Heb jij het verder niet nodig dan? Mijn huidige mp3speler heeft ook zo'n "scrollknopje" en vaak als ik dan dat ding terugstop in mijn zak verspringt het nummer of radiokanaal...bloedirritant.

• NehcslowZ
Ik ga toch maar wachten op de zwarte n200, vind die toch iets mooier dan de witte.

Verwijderd

ik vind de witte moooier ;) !

Verwijderd

Ik de zwarte... (nu weet ik alleen nog steeds niks over de kwaliteit van de radio)

• Tmr

Tmr

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:49:
Aah gelukkig, wel jammer dat het softwarematig gaat... Heb jij het verder niet nodig dan? Mijn huidige mp3speler heeft ook zo'n "scrollknopje" en vaak als ik dan dat ding terugstop in mijn zak verspringt het nummer of radiokanaal...bloedirritant.
Op mijn oude (onlangs overleden) minidisc speler gebruikte ik de hold altijd om te voorkomen dat het ding per ongeluk in mijn zak aan ging (dus om de batterij te sparen). Dit ding gaat niet zo makkelijk aan (je moet de 'play' knop een paar sec inhouden). De rest van de knoppies heb ik nog nooit per ongeluk ingedrukt verder, dus ik heb het eigenlijk nog nooit nodig gehad. Heb hem zowel in mijn broekzak als in mijn jaszak en nog nooit per ongeluk wat ingedrukt.

Voordeel van het geringe aantal knoppies is ook dat ie makkelijk 'blind' te bedienen is. Hoewel het natuurlijk ook wel mooi is om het apparaatje voor alles meteen uit je zak te halen. Beetje patsen kan nooit kwaad 8)

• maartenmelissen
  • Laatst online: 21-10 21:05

Verwijderd

Tmr schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 20:07:
[...]
Op mijn oude (onlangs overleden) minidisc speler gebruikte ik de hold altijd om te voorkomen dat het ding per ongeluk in mijn zak aan ging (dus om de batterij te sparen). Dit ding gaat niet zo makkelijk aan (je moet de 'play' knop een paar sec inhouden). De rest van de knoppies heb ik nog nooit per ongeluk ingedrukt verder, dus ik heb het eigenlijk nog nooit nodig gehad. Heb hem zowel in mijn broekzak als in mijn jaszak en nog nooit per ongeluk wat ingedrukt.

Voordeel van het geringe aantal knoppies is ook dat ie makkelijk 'blind' te bedienen is. Hoewel het natuurlijk ook wel mooi is om het apparaatje voor alles meteen uit je zak te halen. Beetje patsen kan nooit kwaad 8)
Hoe zit het trouwens met het vermogen, op mp3spelers.nl is nu die MobiBLU DAH 1200 512 MB in de aanbieding, 100 euries. Dat ding heeft een vermogen van 15 nog wat en de creative van 7. Nu zal je dat waarschijnlijk wel niet merken, maar wat wil het eigenlijk zeggen? :s

Ik wacht trouwens tot de zwarte leverbaar is, de 1gb versie. Op de website van mp3spelers.nl staat het spelertje al wel in het zwart aangegeven ;)

• Positron

Positron

Ik was gistermiddag even bij de BCC (Zoeterwoude) en daar hadden ze de V200 staan. Ik vond 'm groter dan ik aanvankelijk dacht. Bovendien vind ik het wit niet zo heel erg geslaagd. Dit geeft me toch weer een duwtje richting de N200, maar die is in zwart nog niet leverbaar en ik wil 'm wel hebben voordat ik op wintersport ga. Dat is dus voor 22 december. De N200 is qua grootte maar 70% van de V200 namelijk. En met zo'n blokje voor je USB is het geen probleem om dat altijd op de man te hebben. Waarom hebben die lui van Creative 'm niet gewoon zilverkleurig gelaten?

Ik ga dus nog even lekker verder twijfelen. :)

• maartenmelissen
  • Laatst online: 21-10 21:05
De N200 is het scherpst geprijsd bij HardwareConcurrent.nl

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11 13:28
den zwarten n200 kunde nu bestellen bij www.mp3spelers.nl. is die site betrouwbaar om daar iets te bestellen?
willy

• Positron

Positron

Je kunt ze bestellen, maar ze zijn niet op voorraad. Dus daar zou ik even mee wachten als je persé de zwarte wilt.

Update

Ik heb 'm besteld bij OBCS. Voor 121,86 euro thuis te bezorgen bij mij. Het gaat hier om de witte (toch maar) Muvo Micro N200, omdat die toch weer een stukje kleiner is en 1/3 deel lichter dan de V200. Maar eigenlijk maakt het helemaal geen bal uit. :)

[ Voor 55% gewijzigd door Positron op 06-12-2004 22:38 ]

• PQR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11 15:22

PQR

He allemaal,

ik heb vandaag de n200 512mb binnengekregen, en mijn eerste bevindingen zijn top!!!
op 1 dingetje na. als de backlight aangaat doordat ik een nummer skip, of de volume verhoog of wat dan ook, dat krijg ik een brommend geluid uit m'n dopjes. heeft iemand anders dat ook, of moet ik mar contact opnemen met mp3spelers.nl om hem om te wisselen?

Resistance is futile (if <1 ohm)

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11 13:28
kga et nu nog es proberen kheb den v200 256 besteld, kwoon in belgie in oost-vlaanderen, zijn er nog mensen die vanuit dzez streek of toch alleszins belgie een bestelling gedaan hebben en na hoeveel dagen komt dat aan?

• Swoosh
PQR schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:03:
He allemaal,

ik heb vandaag de n200 512mb binnengekregen, en mijn eerste bevindingen zijn top!!!
op 1 dingetje na. als de backlight aangaat doordat ik een nummer skip, of de volume verhoog of wat dan ook, dat krijg ik een brommend geluid uit m'n dopjes. heeft iemand anders dat ook, of moet ik mar contact opnemen met mp3spelers.nl om hem om te wisselen?
Gebruik je hem met de bijgeleverde dopjes? Want datgene wat je zegt kwam bij meer mensen voor, alleen kwam dat omdat ze andere oordopjes gebruikten die een lagere weerstand hebben. Bij de bijgeleverde gebeurde het niet.

• Positron

Positron

PQR: Ik heb dat inderdaad ook meermaal gelezen op het web, dat mensen daar last van hebben, dus het ligt in ieder geval niet aan jou of aan een fout exemplaar.

• PQR

PQR

Positron schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 08:19:
PQR: Ik heb dat inderdaad ook meermaal gelezen op het web, dat mensen daar last van hebben, dus het ligt in ieder geval niet aan jou of aan een fout exemplaar.
he, blij dat het niet aan mij ligt :P

ik heb de originele dopjes gebruikt, en een paar brakke dingen die ik ooit kreeg bij een radiootje.
iemand nog tips welke dopjes ik het beste kan gebruiken met deze speler ?

• Positron

Positron

Ik hoop de N200 vandaag of morgen(wordt er dan ook bezorgd?) binnen te krijgen. Ik heb een Sony Neckphone MDR-G52 en een setje dopjes van hetzelfde merk, dus m'n bevindingen zal ik zeker even posten.

Nu alleen nog even ergens zo'n USB-blokje scoren, zoals in het topic hier geschreven staat, voor aan je sleutelbos. Iemand enig idee waar die te scoren?

• PQR

PQR

heb nu met meerdere dopjes geprobeerd (sony, senneiser), en nog steeds als de backlight aangaat komt de brom terug

Verwijderd

Weet iemand toevallig waar je zo'n klein usb plugje kunt kopen waar Motorola_V600 het over had.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:09
Positron schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:26:Ik kan je niet aanraden om een penlite in je Muvo V200/N200 te stoppen, als je 'm heel wilt houden. Doe maar gewoon AAA (Potloodcellen). ;)
*grin* *kuch* Uhmm, ja, dom. Is inderdaad onverstandig om er een penlite in te stoppen. :+

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• PQR

PQR

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 19:33:
Weet iemand toevallig waar je zo'n klein usb plugje kunt kopen waar Motorola_V600 het over had.
heb bij de music store in Emmen een tasje gezien waar meerdere usb en netwerk stekkertjes zitten, waaronder zo'n handig klein usb plugje.

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer de zwarte versie leverbaar is van de N200 ???

Heel veel winkels vermelden hem wel, maar niemand heeft hem op voorraad !

Ik wil de 512 mb uitvoering erg graag voor de kerst hebben !! ARGGHH

• netsensei916
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10-2006

netsensei916

Convicted Debian Junkie

PQR schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:03:
He allemaal,

Meer info alhier:

http://www6.head-fi.org/f...hp?p=1092039&postcount=11

Blijkbaar is het een probleem met de weerstand: als je oortjes een impedance < 32Ohm hebben, dan kan dit probleem optreden. Vervolgens op sennheiser.com gaan kijken: de MX400 oortjes zouden bv. geen problemen mogen geven.

Zelf ben ik ook op de uitkijk naar een mp3 speler als cadeau voor mijn wederhelft. Ook ik ben gevallen voor de Creative N200/V200. Het probleem is de pro's en con's afwegen. Momenteel gaat het bij mij richting V200 uit:

V200
- twee aparte stukken (batterij/speler)

N200
- USB kabel ipv directe USB
- "Backlite brom"

Hoe dan ook ben ik er van plan een "totaalpakket" van te maken: nen Creative MuVo en een Sennheiser setje. Natuurlijk afgewerkt met een strikje, een kaartje en passend cadeaupapier :+

"There are only 10 kinds of people on this world. Those who know binary and those who don't"

• Positron

Positron

Netsensei:

Ga er niet direct vanuit dat de V200 geen last heeft van de brom bij het backlight. Qua binnenwerk verschillen de beide spelers namelijk niet zoveel.

Mijn N200 is trouwens binnen. :D Alleen ik kan er nog niet bij, omdat ik nu in Den Helder zit en m'n speler thuis is bezorgd. :Y)

Pagina: 1 2 Laatste