Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[FOONY] De telefoon voor kinderen.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 547 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

wat een amateurs. Een persbericht in DOC formaat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 14:55:
Ik vind dit wel een apart concept eigenlijk. Wat ik heb gemerkt om me heen is dat kinderen heeel makkelijk oppakken hoe een normale mobiele telefoon werkt, mijn oma en mijn moeder hebben ook een mobieltje, maar die kunnen het juist niet echt onthouden allemaal. :D

Zou je bijna denken dat er zoiets zou moeten komen voor oudere mensen en bejaarden, zo simpel mogelijk, makkelijke interface. :+
Dat laatste zou natuurlijk ook een manier zijn om het toestel te gebruiken.
Al ziet het toestel er daar voor wel te veel uit als speelgoed.
Maar er komen ook toestellen voor bejaarden alleen is daar over nog te weinig bekend.

Verwijderd

Dit vind ik nu juist een goede uitvinding. Kinderen met een mobiel is idd redelijk :r, maar voor dit apparaat maak ik een uitzondering. Deze speelt namelijk in op dat ene nuttige aspect wat een mobiel voor een kind kan hebben.

Als zo'n koter bv. verdwaald, of door een kinderlokker oid wordt meegenomen, kan het iets van zich laten horen. Een phone voor noodgevallen dus. Chapeau.

Nu nog een volwassener model en dan wettelijk verplicht stellen voor iedereen onder de 18 (als in, ALS je een mobiel wil, moet het zo eentje zijn).

Verwijderd

/me wordt spontaan misselijk van een aantal anti-liberale opvattingen in dit topic

ik vind het een geweldig idee voor kinderen van een jaar of 5. maar ga je kijken naar oudere kids dan is het toch wel heel erg betuttelend, het is eigenlijk de omgekeerde wereld: je geeft ze een gsm maar geeft vantevoren al aan dat je het kind niet vertrouwt. ik ken genoeg kinderen van 6-7 jaar die heel goed om kunnen gaan met een nokia 3210. en da's niet zo gek, want kinderen van diezelfde leeftijd gebruiken de vaste telefoon thuis toch ook?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:17:
/me wordt spontaan misselijk van een aantal anti-liberale opvattingen in dit topic

ik vind het een geweldig idee voor kinderen van een jaar of 5. maar ga je kijken naar oudere kids dan is het toch wel heel erg betuttelend, het is eigenlijk de omgekeerde wereld: je geeft ze een gsm maar geeft vantevoren al aan dat je het kind niet vertrouwt. ik ken genoeg kinderen van 6-7 jaar die heel goed om kunnen gaan met een nokia 3210. en da's niet zo gek, want kinderen van diezelfde leeftijd gebruiken de vaste telefoon thuis toch ook?
Daar zit wel een kern van waarheid in.
Maar er zijn ook genoeg kinderen die daar niet mee om weten te gaan.
Of al hun spaarcentjes op bellen in een dag.
En dan is dit de mooie tussen weg.
Denk niet dat je het aan een leeftijd moet hangen maar aan de reden waarom je
een kind geen 3210 geeft maar een foony.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:08:
Dit vind ik nu juist een goede uitvinding. Kinderen met een mobiel is idd redelijk :r, maar voor dit apparaat maak ik een uitzondering. Deze speelt namelijk in op dat ene nuttige aspect wat een mobiel voor een kind kan hebben.

Als zo'n koter bv. verdwaald, of door een kinderlokker oid wordt meegenomen, kan het iets van zich laten horen. Een phone voor noodgevallen dus. Chapeau.

Nu nog een volwassener model en dan wettelijk verplicht stellen voor iedereen onder de 18 (als in, ALS je een mobiel wil, moet het zo eentje zijn).
Ik was het met je eens, tot je aan die 3e paragraaf begon. Iemand van 13-18 is namelijk meer dan capabel om een echte gsm te hebben.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

daarmee zeg je dat iemand van 15 niet met een gsm kan omgaan? wat een onzin :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:21:
[...]

Daar zit wel een kern van waarheid in.
Maar er zijn ook genoeg kinderen die daar niet mee om weten te gaan.
Of al hun spaarcentjes op bellen in een dag.
En dan is dit de mooie tussen weg.
Denk niet dat je het aan een leeftijd moet hangen maar aan de reden waarom je
een kind geen 3210 geeft maar een foony.
mja goed, bij kids van een jaar of 6 heb ik het natuurlijk wel over prepay he. je geeft een kaart van een tientje en als ze lief zijn krijgen ze volgden maand weer zo'n kaart.

ze kunnen van hun eigen geld extra kaarten kopen, maar dat is een hele andere discussie die niets met bellen van doen heeft: hoe vrij laat ik mijn kind in het besteden van zijn/haar zakgeld?

en natuurlijk moet je er niet echt een leeftijd aan hangen, maar bijna alle kinderen vanaf een jaar of 6 zijn toch echt wel groot genoeg om te weten hoe je met een gsm om moet gaan, zelfde als de huistelefoon

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 15:51 ]

Verwijderd

De Generaal schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:08:
Dit vind ik nu juist een goede uitvinding. Kinderen met een mobiel is idd redelijk , maar voor dit apparaat maak ik een uitzondering. Deze speelt namelijk in op dat ene nuttige aspect wat een mobiel voor een kind kan hebben.

Yeah right, droom lekker verder. Dit zeg je waarschijnlijk omdat je zelf boven de 18 bent, maar da's weer tegenstrijdig met de kinderachtige conclusie die je hierboven noemde..

Waar's die kots-smiley als je 'm nodig hebt ...

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
En dan ook maar gelijk invoeren voor de vaste telefoon zeker. En voor de fiets ook maar he, want kijk maar eens hoe onverantwoordt sommige kinderen fietsen. Aja, als iemand onder de 18 mag dan ook maar alleen op een computer als het een console is? Iemand onder de 18 mag niet op internet, je weet nooit wat hem kan tegenkomen.

Dringt het al door hoe belachelijk jouw bovenstaande bewering is?

(En nee, ik ben niet onder de 18)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hoewel ik persoonlijk het belachelijk vind dat men op die leeftijd al kinderen aan de mobiele telefoon probeert te krijgen, bevalt me het concept wel.

Paar simpele knoppen, beetje stijlvollere behuizing en bejaarden/gehandicapten kunnen er beter mee uit de voeten dan de huidige "meer-functies=meer-knoppen"apparaten van nu.

Verwijderd

ik zat trouwens net te bedenken: is dit geen ideale uitvinding voor senioren?
ik ken er zat die best graag mobiel willen bellen maar helemaal gek worden van de knopjes. al die speciale senioren-foons kosten een vermogen, en ik neem aan dat ding niet al te duur is.

alleen de kiddy look :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:12:
ik zat trouwens net te bedenken: is dit geen ideale uitvinding voor senioren?
ik ken er zat die best graag mobiel willen bellen maar helemaal gek worden van de knopjes. al die speciale senioren-foons kosten een vermogen, en ik neem aan dat ding niet al te duur is.

alleen de kiddy look :X
Ik dacht ook gelijk aan mijn oma ;)
Zij heeft er alleen een nodig met een harde speaker, i.v.m. slecht gehoor. Weet niet of deze echt hard kan.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik zie niet in wat een kind van basisschool leeftijd (of jonger?) met een mobiel moet.
Maar WAT een uitkomst voor de drukke ouders! Met een beetje mazzel hoeven ze hun kinderen over een jaar of wat helemaal niet meer te zien! :/

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik denk dat dit gewoon een hoax is. Hence the name :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

is dit geen ideale uitvinding voor senioren?

Volgens mij kwam daar ook al een telefoon voor

ik weet het neit meer zeker stond geloof ik in het a.d een tijdje geleden

Verwijderd

LuNaTiC schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:28:
Ik denk dat dit gewoon een hoax is. Hence the name :P
misschien, maar vandaag of morgen komt er vanzelf een keer zo'n ding op de markt, er is vast wel winst mee te maken

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik vind het wel een oke alternatief. Kinderen hebben geen ingewikkelde telefoons nodig, en het is toch een goede aanpassing aan dit tijdperk waar je bijna niet meer zonder mobiele telefoon kan (op wat enkele anti-mobielen na dan). goede manier toch om altijd met je kind in contact te kunnen komen?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Wat zal er gebeuren als het kind denkt dat die telefoon een rammelaar is? :+

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:35

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:35:
Wat zal er gebeuren als het kind denkt dat die telefoon een rammelaar is? :+
Dan krijgt het klappen. Sim-pel. ;)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Whuzz schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:38:
[...]

Dan krijgt het klappen. Sim-pel. ;)
De telefoon of het kind? :P :+

• Whuzz
  • Laatst online: 18:35

Whuzz

Dodgeball!

Het kind met de telefoon.

"De ultieme manier om uw kind te bereiken: Een ferme tik met de FOONY zal tot uw kind doordringen waar andere methoden falen!"

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 14:54:
Ik vraag me af waarom een kind van 5 jaar naar zijn ouders hoeft te bellen? Die moeten zowiezo in de buurt zijn van het kind of tenminste iemand die verantwoordelijk is voor het kind.
1000% eens met deze reactie _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:26:
daarmee zeg je dat iemand van 15 niet met een gsm kan omgaan? wat een onzin :/
Algemene reactie op alle reacties van dit niveau... Afgezien van dat een 15 jarige inderdaad niet met een mobiel kan omgaan:
Kwart van scholieren heeft schuld

Van alle Nederlandse scholieren heeft maar liefst een kwart schuld. Acht procent van de scholieren heeft zelfs een schuld van 500 euro of hoger. Uitkomen met je geld is voor 26 procent van de scholieren geen zekerheid.

Dit blijkt uit een onderzoek van Aromedia, uitgevoerd onder ruim 1000 scholieren in het VMBO, MBO, HAVO en VWO. De meest genoemde kostenposten door scholieren zijn kleding (59 procent), uitgaan (45 procent) en de kosten van een mobieltje (43 procent) n, snacks en snoep scoren eveneens hoog (33 procent). VMBO'ers noemen opvallend veel vaker dan andere scholieren sigaretten en snacks of snoep als kostenpost (respectievelijk 23 en 41 procent).
bron:spits
Is er geen enkele verdedigbare reden waarom iemand in die leeftijdscatagorie een mobiel nodig zou hebben..

Ik ben inderdaad ouder dan 18, en toen ik 16 was had ik geen mobiel en wilde ik er ook geen. Kotssmileys zijn echt niet nodig hoor, als je het met iemand niet eens bent.

• AzzKickah
  • Laatst online: 29-11 21:55

AzzKickah

06-CENSORED

Zoals ik al eens in een ander topic heb laten weten: Ik vind dat kleine kinderen niet met fotocamera's en telefoon horen rond te lopen.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:05
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 23:58:
[...]

Algemene reactie op alle reacties van dit niveau... Afgezien van dat een 15 jarige inderdaad niet met een mobiel kan omgaan:

[...]

Is er geen enkele verdedigbare reden waarom iemand in die leeftijdscatagorie een mobiel nodig zou hebben..

Ik ben inderdaad ouder dan 18, en toen ik 16 was had ik geen mobiel en wilde ik er ook geen. Kotssmileys zijn echt niet nodig hoor, als je het met iemand niet eens bent.
Slechts een kwart zou er dus eventueel niet mee om kunnen gaan.... Je nickname zou "De Generaliseerder" moeten zijn ipv wat je nu hebt.

Als je redeneert op de manier waarop jij het zou doen zouden ook alle arabieren terroristen zijn. Doe je ogen eens open joh.....

Verwijderd

leuk, handig, makkelijk, etc...

dat jij dat nou geen doorslaggevende argumenten vindt is iets anders dan dat ze er niet zijn.
en toen ik 16 was had ik geen mobiel en wilde ik er ook geen.
toen ik 13 was bezorgde ik een krantenwijk voor mijn zakcentje, en mijn ouders vonden het erg prettig dat ik een gsm bij me had.

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Cellular mobile phones & children door James C. Lin IEEE antennas and propagation magazine Vol 44, no 5 oct 2002

quote: a group set by the british minister for public health to assess the current state of research into possible health risks from mobile telephones published a report in may, 2000 (the stewart report), which urged that children be discouraged from using mobile phones.

Gewoon lezen en je zult beseffen dat marketing van deze telefoons aan kinderen ofwel op totale stompzinnigheid bij KPN of pure criminaliteit gebaseerd is.

Stuur me een mailtje als je een pdf van het complete artikel wilt.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 00:54:
[...]

leuk, handig, makkelijk, etc...

dat jij dat nou geen doorslaggevende argumenten vindt is iets anders dan dat ze er niet zijn.

[...]

toen ik 13 was bezorgde ik een krantenwijk voor mijn zakcentje, en mijn ouders vonden het erg prettig dat ik een gsm bij me had.
Waarom vonden ze dat prettig?
om je vrienden te bellen tijdens het bezorgen om zo je je geld uit te geven terwijl je het verdient?
Of om te bellen in geval van nood?
Indien dat laatste voldoet een foony, tenzij je kranten in het buitenland bezorgde...

Zelf vind ik het overigens vreemd dat scholieren een schuld van €500+ kunnen hebben. Volgens mij mogen scholieren (minderjarigen) officieel geen zakelijke transacties plegen zonder toestemming van de ouders. In dat geval zijn de ouders dus ook de schuldigen.

Toen de Generaal 16 was bestonden er nog helemaal geen mobieltjes :D
En een carvox op je fiets toen was niet zo 1337 8)7 (mobieltjes zijn nog steeds niet 1337)

@caipirinha:
Volgens mij zijn hier zoveel onderzoeken naar gedaan, en ze wijzen allemaal wat anders uit. (/me denkt dat in veel gevallen de uitkomst samenhangt met wie de opdrachtgever van het onderzoek is)
Effecten op lange duur zijn nog niet te meten (kinderen die met mobieltjes zijn opgegroeid zijn nog niet aan een natuurlijke dood gestorven)
Echter lijkt het me wel sterk dat het een heilzaam effect zou hebben

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 21-11-2004 01:29 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:32
off-topic:
j-w schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:03:
wat een amateurs. Een persbericht in DOC formaat.
Merk ook even op dat de foto van de roze telefoon onder de naam Iceage white op de site staat, en de witte telefoon onder de naam Pretty in Pink. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Soultaker op 21-11-2004 01:58 ]

Verwijderd

Dat zijn geen argumenten waarom ze het nodig hebben. Dat hebben ze niet, het is een luxe artikel.
Een doorslaggevend argument voor een mobiel is bv. 'ik ben arts en ik moet bereikbaar zijn'. 'Ik vind het leuk', 'het is makkelijk' zijn geen doorslaggevende argumenten. Kinderen (want daar hebben we het over) zijn al druk genoeg, die moeten al veel meer leren/doen dan kinderen 50 jaar geleden. Ik ben van mening dat iemand die 16 is bv. gewoon nog kind moet zijn, je bent maar één maal 16 in je leven, en het is imo echt doodzonde als je die tijd al doorbrengt op een 'volwassen' manier met bijbehorende zorgen.

Zoals ik al aanhaalde, heeft een kwart duidelijk problemen met de verantwoordelijkheid (@mr_petit: het gaat met goedkeuring van de ouders, welke uiteraard ook uiteindelijk financieel verantwoordelijk zijn). Iemand hier zegt 'maar een kwart, waar maken we ons druk om'. Ik zeg 'GVD een kwart, dat zijn er precies 25 procent teveel om zo iets nutteloos (want zuiver luxe) als een mobiel).

Mijn leeftijd wordt als argument tegen mij gebruikt, ik wil het dan ook graag omdraaien.. jij bent waarsch. nog geen 18, en voelt je daarom op je pik getrapt omdat ik zeg dat je nog kind bent. Feit is dat dat gewoon zo is, of je het nu leuk vind of niet. Sterker nog; ALS ik al ergens jaloers op zou zijn, is het juist DAT feit.
Dat is dan ook precies waarom ik dit product graag in een volwassener uitvoering zou zien. Op je 13e is dit apparaat kinderachtig. Je ouders vonden het niet prettig dat jij een mobiel bij jou had zodat je kon SMS-en met je klasgenoten, of ringtones downloaden. Je ouders wilden dat je een mogelijkheid had contact op te nemen, indien er iets is. Juist daarom is dit een goed product; het voorziet in DIE behoefte, zonder verdere poespas of bijkomende problemen.

Verwijderd

mr_petit schreef op zondag 21 november 2004 @ 01:26:
[...]

Waarom vonden ze dat prettig?
om je vrienden te bellen tijdens het bezorgen om zo je je geld uit te geven terwijl je het verdient?
ja O-)
Of om te bellen in geval van nood?
ook dat ja :*)
Indien dat laatste voldoet een foony, tenzij je kranten in het buitenland bezorgde...
platteland van noord-brabant, telt dat ook? :+

• mr_petit
  • Laatst online: 20:48

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 02:00:
[...]

platteland van noord-brabant, telt dat ook? :+
Dan moet je het foony model met zachte g hebben :+

"man is not truly one, but truly two,"

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

gsm straling is toch niet tof voor die kinderhersentjes?

Verwijderd

sebastius schreef op zondag 21 november 2004 @ 03:18:
gsm straling is toch niet tof voor die kinderhersentjes?
mja, natuurlijke zelfselectie zeg maar.

maar ik geloof dr niet in. iedereen met een gsm krijgt een tumor in z'n hoofd, maar 99pct van de dag zit dat ding in je broekzak, en er is niemand die klaagt over kanker in z'n dijbeen :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:50:
[...]

mja goed, bij kids van een jaar of 6 heb ik het natuurlijk wel over prepay he. je geeft een kaart van een tientje en als ze lief zijn krijgen ze volgden maand weer zo'n kaart.

ze kunnen van hun eigen geld extra kaarten kopen, maar dat is een hele andere discussie die niets met bellen van doen heeft: hoe vrij laat ik mijn kind in het besteden van zijn/haar zakgeld?

en natuurlijk moet je er niet echt een leeftijd aan hangen, maar bijna alle kinderen vanaf een jaar of 6 zijn toch echt wel groot genoeg om te weten hoe je met een gsm om moet gaan, zelfde als de huistelefoon
Dat is dus niet waar. want aangezien er maar 3 knoppen op zitten is het dus ook niet mogelijk om met het toestel zelf op te waarderen. en kan dat dus alleen maar via een toestel wat ze bv bij de winkel hebben. zo kan je dus afspreken met de 5 personen wie z kunnen bellen en door wie ze gebeld kunnen worden om de kosten in bedwang te houden.

Verwijderd

[...]

[...]

In je quote staat: een kwart hebben schulden.... hoe zit het dan met die 75% andere?

en waar slaat: dat een 15 jarige niet met een gsm om kan gaan op?

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Coach4All schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 22:47:
[...]

1000% eens met deze reactie _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Idd. Snap ook totaal niet wat een kind van 5 met een mobiel moet.. Het moet niet veel gekker worden.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:15
Mijn reactie van fok.nl frontpage.

Ik werk in een electronicazaak en dit is echt aan de orde van de dag. Tja, ik ben van mening dat het allemaal voortkomt uit de emancipatie. Papa en mama werken allebei en om kinderen te kunnen bereiken en om ze iets te geven om mee te spelen (...) geven we ze maar flink dure cadeaus.

Af en toe krijg ik weer iets waar m'n haren van overeind staan. Net als je denkt dat het niet erger kan, komt er weer een nieuwe grens. Twee weken geleden papa in de winkel die een telefoon wil hebben voor dochterlief. Dochterlief is 9. Ze wilde persé een Samsung telefoontje mét digitale camera. Tja, dan kom je al gauw uit op zo'n driehonderd euro. Dan maar een abbonnement vond papa, zodat ze altijd kan bellen.

Als ik toen ik negen was om een willekeurig cadeau van 600 gulden had gevraagd hadden mij ouders me keihard uitgelachen of een pak rammel verkocht. Kinderen krijgen echt álles tegenwoordig. Dat in groep 4 iedereen al een mobiele telefoon heeft, dat vind ik echt belachelijk. Als directeur van een basisschool zou ik telefoons in zijn geheel verbieden. Maarja, dan gaan de ouders weer protesteren natuurlijk. Zucht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 05:16:
[...]

Dat is dus niet waar. want aangezien er maar 3 knoppen op zitten is het dus ook niet mogelijk om met het toestel zelf op te waarderen. en kan dat dus alleen maar via een toestel wat ze bv bij de winkel hebben. zo kan je dus afspreken met de 5 personen wie z kunnen bellen en door wie ze gebeld kunnen worden om de kosten in bedwang te houden.
ik had het over een gewone gsm (of eigenlijk over mijn voorbeeld met de 3210) :)

Verwijderd

Ik heb áltijd mijn GSM 's en de kosten (prepaid) zelf betaald. Daarmee heb ik dus ook geleerd zuining te zijn met bellen. Niet om op te scheppen, maar door deze instelling heb ik wel een iets royalere bankrekening dan gemiddelde leeftijdsgenoot.

Veelal zie ik kinderen de meest stompzinnige SMSjes versturen. Als ik vraag waarom ze een sms stuurt dat de string van haar vriendin zowat op haar bovenrug zit, komt er altijd wel een antwoord zo van: "JaH DaT BeTaLeN MiJn OuDeRs WeL!".

Als je ouders alles betalen, zet je de grensen van het kind een stuk verder. Ze gaan dan makkelijker bellen. En als ze op een leeftijd komen dat ze zelf moeten betalen, draaien ze zich enorm in de schulden

Wat over mijzelf: Ja ik ben 16, en heb al sinds mijn 13e een mobiel vooral uit gemak. Toch heeft het mij nare situaties bespaart, doordat ik snel iemand kon bellen waar ik moest zijn, bijvoorbeeld.

• Dennis
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:18:
Wat over mijzelf: Ja ik ben 16, en heb al sinds mijn 13e een mobiel vooral uit gemak. Toch heeft het mij nare situaties bespaart, doordat ik snel iemand kon bellen waar ik moest zijn, bijvoorbeeld.
Ik vind ook best dat je op de middelbare school een gsm kunt hebben. Maar op een gegeven moment kun je die best zelf betalen. Jij doet dat ook en dat is okay.

Weet je wat het probleem nu is? Je kunt als ouder wel je kind op de basisschool géén gsm geven, maar dan zijn ze de enige in de klas. En wat gebeurt er als je de enige bent? Juist, dan wordt je gepest. En dat wil je je kind ook niet aan doen. Dilemma... :{.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

[...]
Je vergeet dat die schulden die jij noemt alleen maar erger worden naarmate mensen ouder worden.
Ik ken iemand die d'r al vrij jong een had. Die woonde namelijk in spaarnwoude. Da's redelijk afgelegen, dus d'r ouders wilden graag dat ze kon bellen als ze pech had met d'r fiets of erger.
Och, toen ik 16 was hoefde ik er ook geeneen per see. Maar ik kreeg er een bij een pak wasmiddel (letterlijk!) en toen was 't toch wel handig ;)

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:47
Ik kan er nog mee inkomen dat je een kind van een jaar of 13 een mobiele telefoon geeft maar dan wel een simpel model en dan iedere maand 10 euro aan beltegoed geven. Beltegoed op? Prima, koop maar nieuwe van je zakgeld of je krantenwijk. Dan leren ze vanzelf dat ze niet iedereen voor elk wissewasje op hoeven te bellen en dat je zuinig met je geld (beltegoed) om moet gaan.

En dat kinderen van 9 jaar al een dure Samsung telefoon met camera en een abbonement krijgen dat pappie betaald..... belachelijk!

Verwijderd

Elke maand 10 euro beltegoed? Dat vind ik alsnog veel. Zo een kind moet je volledig zelfstandig deze onkosten laten betalen.

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Wat een onzin kraam je hier uit dacht je nou echt dat een kinderlokker het toestaat dat zo'n kind ff nou huis belt om hulp te vragen???, die pakt zo'n foony gewoon af!!! Geeft alleen maar schijnveiligheid!!!

OUDERS HOREN ZELF OP HUN KINDEREN TE LETTEN, EN NIET UIT GEMAKZUCHT OF VOOR DE CARRIERE HUN SLEUTELKINDEREN OVER STRAAT TE LATEN SLENTEREN.

Hier blijkt maar weer eens hoe goed kinderen het hebben qua materialisme, maar waar het werkelijk omgaat is een veilige & warme thuishaven, en dat ontbreekt vaak omdat ouders géén tijde hebben.... Als je kinderen wilt, dan moet er ook voor zorgen.

Beam this message up, Scottie!

Verwijderd

Agree! Totaal mee eens Mauridia!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:18:
Ik heb áltijd mijn GSM 's en de kosten (prepaid) zelf betaald. Daarmee heb ik dus ook geleerd zuining te zijn met bellen. Niet om op te scheppen, maar door deze instelling heb ik wel een iets royalere bankrekening dan gemiddelde leeftijdsgenoot.
dat wil natuurlijk niet zeggen dat het een automatisch uit het andere volgt.

ik ken een heleboel mensen (mezelf incluis) die alles zelf moeten betalen en juist daardoor altijd rood staan :P

Verwijderd

Mauridia schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:33:
Wat een onzin kraam je hier uit dacht je nou echt dat een kinderlokker het toestaat dat zo'n kind ff nou huis belt om hulp te vragen???, die pakt zo'n foony gewoon af!!! Geeft alleen maar schijnveiligheid!!!
Dit is niet geheel waar... er zijn gevallen bekend (amerikaanse gevallen, maar Nederland veramerikaniseerd) waarin het kind gered kon worden door een mobiel.
OUDERS HOREN ZELF OP HUN KINDEREN TE LETTEN, EN NIET UIT GEMAKZUCHT OF VOOR DE CARRIERE HUN SLEUTELKINDEREN OVER STRAAT TE LATEN SLENTEREN.
Oh maar dat ben ik voor de volle 100% met je eens hoor. Het is alleen niet reeel, je kunt wel zeggen dat het zo zou moeten zijn, maar het is domweg niet zo. Dan is een apparaat als dit een goed iets, al stukken beter dan een volwaardige mobiel en maar SMS-en met vriendjes en vriendinnetjes etc.

Daarnaast.. ik heb het over de jeugd tussen de 12-18, die hoeven niet de hele dag ouders achter zich aan. Die gaan b.v. ook op de fiets naar school. Als er dan iets gebeurd, kunnen ze contact opnemen, zonder dat ze gelijk een volwaardige mobiel met alle mogelijke problemen vandien hebben.

Iemand hier zei 'ja maar schulden worden erger als ze ouder worden'. Dat kan best. Er staat hier op GoT ook een draadje over een 60 jarige man die er niet mee om kan gaan en kapitalen uitgeeft aan sex-SMS-jes. Je moet alleen ergens de grens trekken, en omdat je van iemand onder de 18 met 100% zekerheid kunt zeggen dat de mobiel NIET nodig is (zuiver luxe) en omdat kinderjaren wat mij betreft bijzonder zijn (en kinderen meer tegen zichzelf beschermd moeten worden dan volwassenen), vind ik dit apparaat een goede uitkomst.

Dan het 25% verhaaltje.. mensen die daar over vallen (dus bij 75% gaat het goed) snappen ECHT NIET wat ik bedoel. Laat ik het zo formuleren: een mobieltje is voor kinderen niet een dergelijke noodzaak dat het verantwoord is om 25% van de kinderen er problemen mee te laten hebben. Dat is het gewoon niet waard.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:50:
Oh maar dat ben ik voor de volle 100% met je eens hoor. Het is alleen niet reeel, je kunt wel zeggen dat het zo zou moeten zijn, maar het is domweg niet zo. Dan is een apparaat als dit een goed iets, al stukken beter dan een volwaardige mobiel en maar SMS-en met vriendjes en vriendinnetjes etc.
Dus je mag dus niet je vrienden SMS-en als je bijv. in de verkeerde trein zit? Hoe maak je het ze dan duidelijk? Een postduif? (:P)
Daarnaast.. ik heb het over de jeugd tussen de 12-18, die hoeven niet de hele dag ouders achter zich aan. Die gaan b.v. ook op de fiets naar school. Als er dan iets gebeurd, kunnen ze contact opnemen, zonder dat ze gelijk een volwaardige mobiel met alle mogelijke problemen vandien hebben.
Dit is een voorbeeld waarin ik zou zeggen 'okee', maar je begrijpt zelf ook wel dat gasten tussen de 12-18 geen 'versimpelde', 'kinderproof' mobieltje nodig hebben. Wel om noodgevallen te melden, maar dat kan ook met een gecompliceerd mobieltje.
Je moet alleen ergens de grens trekken, en omdat je van iemand onder de 18 met 100% zekerheid kunt zeggen dat de mobiel NIET nodig is (zuiver luxe) ..
Sorry? Je hebt geen afspraken onder je 18de, en ook geen vrienden, en geen ongeruste ouders... Dacht het dus ff wel he?
en omdat kinderjaren wat mij betreft bijzonder zijn (en kinderen meer tegen zichzelf beschermd moeten worden dan volwassenen), vind ik dit apparaat een goede uitkomst.
Ligt eraan wat je onder 'kinderjaren' verstaat, uit je post maak ik op dat je dus 17-jarige ook nog kinderen vind, dus die zouden ook dit apparaat moeten hebben?

Just say als ik je niet helemaal heb gevat btw.

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Sorry Generaal hoor, maar als je het hier over koters hebt dan denk ik niet aan 12 tot 18 jarigen want ik mag hopen dat die zich toch niet zo makkelijk meer laten meelokken! En voor de echte koters vind ik dit niet de oplossing, ik zie het al voor me b.v. meisje belt naar vader om te zeggen dat 1 of andere meneer haar heeft meegelokt waarop zei krijgt te horen: "dit is de voicemail van pappa, ja sorry ik ben ff hééél druk bezig spreek een boodschap in na de piep, dan bel ik....." En 112 bellen was er geloof ik niet bij om te voorkomen dat kinderen die onnodig belllen........

Beam this message up, Scottie!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:50:
Je moet alleen ergens de grens trekken, en omdat je van iemand onder de 18 met 100% zekerheid kunt zeggen dat de mobiel NIET nodig is (zuiver luxe)
Dat jij toen je onder de achttien was geen superuitgebreid sociaal leven had, waardoor je niet soms dubbele afspraken had en ook geen spoedvergaderingen tussendoor, betekent niet dat ieder kind dat niet heeft...

Ik heb een mobiele telefoon, omdat ik hem echt nodig heb. Ik kan mijn leven (bijna) niet managen zonder mobiele telefoon; ter informatie, ik ben onder de achttien.
Bovendien moet ik uit hoofde van mijn functie(s) altijd voor de pers bereikbaar zijn. Dit kan niet zonder een mobiele telefoon.

[ Voor 10% gewijzigd door P.B. op 21-11-2004 19:06 ]

Verwijderd

De pers... en je bent 17?

• P.B.
  • Niet online
Correct.

Verwijderd

Dat maakt mij wel nieuwsgierig moet ik zeggen. Je bent BN'er?

• P.B.
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:54:
Dat maakt mij wel nieuwsgierig moet ik zeggen. Je bent BN'er?
Nee, en voor de retoriek doet het er verder niet toe. Het gaat om het principe.

• Little Bear
  • Niet online
Ik snap het hele probleem in deze discussie niet...

Als je kind (12-18jaar) een GSM wil, OK, laat hem er dan maar zelf voor sparen van zijn zondagsgeld. Ben je als ouder van goede wil, leg dan de helft bij en geef hem af en toe eens een herlaad kaartje.

Zolang de kleine geen 18 is, kan hij niet zelf een abonnement tekenen en dus onmogelijk in de schulden geraken. Als je als ouder de toestemming geeft je kind een abo te geven ben je gewoon enorm slecht bezig. Betaal je als ouder dat abo dan nog, dan ben je gewoon dom.

Generaal heeft gelijk als hij zegt dat kids onder 18 geen GSM NODIG hebben. Ben je geen 18, dan ben je niet in staat om een rechtsgeldige handtekening te zetten of je contractueel ergens aan te binden zonder toestemming van je ouders of voogd. Het is wel bullshit om te zeggen van de jongere zo een foony systeem te geven. Als ik zoiets als 15-jarige zou krijgen (ongeacht de volwassen look, het gaat om de onomzeilbare beperking), ik zou me ineens bescheten en gecontroleerd voelen.

Conclusie: Laat de jongere zijn eigen gsm betalen, hij kan NOOIT meer opdoen als zijn prepaid kaart en zal automatisch de waarde van het geld leren en KAN gewoon NIET in de schulden geraken. Toch houdt je hem niet tegen in zijn vrijheid.

Maar waar ging dit topic alweer over? Ah ja, foony... Lijkt me maar niets. Een kind van 5 denkt niet aan GSM die hij elke dag moet meepakken, dat ding wordt constant vergeten op de kamer. Hij kan er toch alleen zijn moeder mee bellen, en dat is nu wel de laatste persoon die hij nodig heeft als hij aan het spelen is. Komt daar nog bij dat voor je het weet van die discussies krijgt als "Foonies uitzetten tijdens de les..."

*sigh*

Life is simple, make choices, don't look back...

Verwijderd

Little Bear schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:26:
Ik snap het hele probleem in deze discussie niet...

Als je kind (12-18jaar) een GSM wil, OK, laat hem er dan maar zelf voor sparen van zijn zondagsgeld. Ben je als ouder van goede wil, leg dan de helft bij en geef hem af en toe eens een herlaad kaartje.

Zolang de kleine geen 18 is, kan hij niet zelf een abonnement tekenen en dus onmogelijk in de schulden geraken. Als je als ouder de toestemming geeft je kind een abo te geven ben je gewoon enorm slecht bezig. Betaal je als ouder dat abo dan nog, dan ben je gewoon dom.

Generaal heeft gelijk als hij zegt dat kids onder 18 geen GSM NODIG hebben. Ben je geen 18, dan ben je niet in staat om een rechtsgeldige handtekening te zetten of je contractueel ergens aan te binden zonder toestemming van je ouders of voogd. Het is wel bullshit om te zeggen van de jongere zo een foony systeem te geven. Als ik zoiets als 15-jarige zou krijgen (ongeacht de volwassen look, het gaat om de onomzeilbare beperking), ik zou me ineens bescheten en gecontroleerd voelen.

Conclusie: Laat de jongere zijn eigen gsm betalen, hij kan NOOIT meer opdoen als zijn prepaid kaart en zal automatisch de waarde van het geld leren en KAN gewoon NIET in de schulden geraken. Toch houdt je hem niet tegen in zijn vrijheid.

Maar waar ging dit topic alweer over? Ah ja, foony... Lijkt me maar niets. Een kind van 5 denkt niet aan GSM die hij elke dag moet meepakken, dat ding wordt constant vergeten op de kamer. Hij kan er toch alleen zijn moeder mee bellen, en dat is nu wel de laatste persoon die hij nodig heeft als hij aan het spelen is. Komt daar nog bij dat voor je het weet van die discussies krijgt als "Foonies uitzetten tijdens de les..."

*sigh*
:?

een computer heb je ook niet nodig, een auto ook niet, een tv ook niet

zo kan ik wel even doorgaan.....

ik snap het gewoon niet, waarom denken jullie dat iedereen onder de 18 niet met een gsm om kan gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 20:29 ]

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ikzelf ben 15, en heb sinds mn 12 een gsm. Deze heb ik elke keer(ondertussen mn derde al, gaan altijd kapot:s) zelf moeten betalen, zoals ik dat ook met mn herlaadkaarten moet doen.
Als ik er voor kies om onzinnige smsjes te sturen, heb ik gewoon minder geld voor iets anders. Hierdoor leer ik deftig omgaan met mn geld en dus ook met de manier van sms'en.
De foony vind ik persoonlijk geen slecht concept, alleen ga je dan weldegelijk zoals little bear zegt krijgen dat ze op school hun foony moeten uizetten, en dan gaan we natuurlijk wel een beetje ver.
Dit is echter wel een goed toestel, omdat kinderen leren werken met nieuwe technologie(al is het in sterk versimpelde versie). Over het feit dat jongvolwassenen ;) (onder de 18dus) geen gsm nodig hebben kan ik redelijk kort zijn: zever... Het komt meer dan genoeg voor dat je bijvoorbeeld met een vriend/vriendin ergens afspreekt, en dat de ene ergens iets onverwachts tegen komt en zo niet/later kan komen, en dus even kan waarschuwen via sms/bellen, zodat de andere geen uren staat te wachten...
Even mijn eigen mening verdedigd, waarin waarschijnlijk meerderen onder de 18mij wel zullen gelijk in geven...

Verwijderd

MYST schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:39:
Ikzelf ben 15, en heb sinds mn 12 een gsm. Deze heb ik elke keer(ondertussen mn derde al, gaan altijd kapot:s) zelf moeten betalen, zoals ik dat ook met mn herlaadkaarten moet doen.
Als ik er voor kies om onzinnige smsjes te sturen, heb ik gewoon minder geld voor iets anders. Hierdoor leer ik deftig omgaan met mn geld en dus ook met de manier van sms'en.
De foony vind ik persoonlijk geen slecht concept, alleen ga je dan weldegelijk zoals little bear zegt krijgen dat ze op school hun foony moeten uizetten, en dan gaan we natuurlijk wel een beetje ver.
Dit is echter wel een goed toestel, omdat kinderen leren werken met nieuwe technologie(al is het in sterk versimpelde versie). Over het feit dat jongvolwassenen ;) (onder de 18dus) geen gsm nodig hebben kan ik redelijk kort zijn: zever... Het komt meer dan genoeg voor dat je bijvoorbeeld met een vriend/vriendin ergens afspreekt, en dat de ene ergens iets onverwachts tegen komt en zo niet/later kan komen, en dus even kan waarschuwen via sms/bellen, zodat de andere geen uren staat te wachten...
Even mijn eigen mening verdedigd, waarin waarschijnlijk meerderen onder de 18mij wel zullen gelijk in geven...
_/-\o_ daar denk ik ook zo over :)

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:29:
is dit geen ideale uitvinding voor senioren?

Volgens mij kwam daar ook al een telefoon voor

ik weet het neit meer zeker stond geloof ik in het a.d een tijdje geleden
ja was er maar die bleek 800 euro te gaan kosten xclusief abonnement enzo.. maar dit is wel idealer!

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:57

Soul__assasin

de Belbelg

Wat is het nut van de foony??? ik denk dat dit de hamvraag is. In mijn familie zijn er veel kindjes die hun eertse communie doen en die krijgen meestal een GSM, soms is dat toestel zelf superieur aan dat van de ouders. Ik persoonlijk doe maar 4à6 maand met een gsm. Dus why zou je een "peuter" van 7 jaar al gaan verwenen met een super de luxe toestel, zo crëeer je enkel en alleen klasse verschillen. Dat stimuleerd dan ook pestgedrag, in de vorm van mijn ouders kunnen een foony voor me kopen en de jouwe niet. Waar gaan we dan in hemelsnaam naar toe? Ik gebruik mijn gsm's niet om te pimpen maar ik gebruik dus daadwerkelijk alle functies van het toestel en dus zie ik het nut in van zo'n toestellen. Ik zie dit enkel niet in het geval van de Foony. leer de jeugd van vandaag schrijven ipv dirrect te droppen in de nieuwe technologiën. anders hebben we binnen een paar jaar kleuters die website's in PHP beginnen schrijven.

Waar ik dan wel heel positief over ben is dat ze dit ontwikkelen, zo zien we wat mogelijk is. maar daarvoor hoeft het niet gebruikt te worden zoals men hiermee tracht te bereiken

Kortom leer de jeugd lezen en schrijven en koop geen "dure" speeltjes die het in kinderhanden niet echt lang zullen uithouden, Ik weet dat ik aan een gsm een klein vermogen kan hangen en ik ben er echt het hart van in als er iets aan mijn hardware(gsm/pda/pc/....)stukgaat.

Just my 2 cents

www.weefab.com

• Little Bear
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:28:
[...]

:?

zo kan ik wel even doorgaan.....

ik snap het gewoon niet, waarom denken jullie dat iedereen onder de 18 niet met een gsm om kan gaan?
Ik heb nooit gezegd dat een -18 jarige niet met een gsm om kan gaan, zoals je in mijn conclusie kon lezen moedig ik het zelfs aan. Wel op voorwaarde dat je er zelf voor betaalt en geen abo gaat nemen/krijgen zonder dat je weet wat het allemaal kost. Ik had er zelf een sinds mijn 15 (ben nu 22), en je zal me nooit horen zeggen dat -18'ers er niet mee om kunnen gaan want zoals al meerdere keren is aangehaald in dit draadje; ze kunnen het beter dan de meeste volwassenen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:28:
Een computer kan nuttig zijn, ook voor school. Verslagen maken, enzovoort. Ik moet in NL de eerste nog tegen komen onder de 18 die een auto heeft. TV is inderdaad ook iets wat niet nodig is, maar goed..

Wat je hier doet is de klassieke 'zij doen het ook' verhaal. Omdat er iets anders niet goed is, mag dit ook niet goed zijn. Volgens die redenatie kunnen we de verkoop van tabak en sigaretten ook gewoon zonder leeftijd doen.
Dat denk ik helemaal niet. Uit de statistieken blijkt dat minimaal 12 procent van de jeugd er domweg niet mee om kan gaan. Dat is geen discussie, dat is een feit. Dan ga je afwegen.. is het nut/belang van die mobiel zo groot voor die groep, dat we 12% van die groep kunnen 'slachtofferen' voor het grote geheel. Mijns insziens niet, het belang/nut van de mobiel voor mensen onder de 18 (en eigenlijk ook voor het gros der mensen boven de 18) is exact 0,0 niets. Afweging.. 0,0 niets nut, en 12% krijgt er gedonder mee. Dan kunnen we het beter afschaffen.

(~12 procent, want 25 procent heeft problemen en 40% daarvan noemt mobiel als oorzaak)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Soul__assasin schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:13:
Wat is het nut van de foony??? ik denk dat dit de hamvraag is. In mijn familie zijn er veel kindjes die hun eertse communie doen en die krijgen meestal een GSM, soms is dat toestel zelf superieur aan dat van de ouders.
Mja, dat is de mijne ook. Maar dat komt voornamelijk omdat de mijne hier het recentst aangeschaft is. Maar veel ouderen willen juist geen superdeluxe telefoon omdat ze 't simpelweg niet goed genoeg begrijpen. Ze willen een telefoon die ongeveer gelijk is qua functionaliteit aan de gewone huistelefoon voor 't vaste netwerk. Jongeren echter gaan veel makkelijker met die technologie om en kunnen dit soort dingen veel makkelijker leren. Zij willen dus wel die superdeluxe dingen.

Dat geldt natuurlijk weer een stuk minder voor de allerjongsten onder ons. Die leren nog steeds wel snel, maar hebben nog niet de verantwoordelijkheid die een telefoon met allerhande features nodig heeft. Vandaar de versimplelde foony: kan alleen naar door de ouders ingeprogrammeerde nummers bellen en door dezelfde nummers gebeld worden en heeft geen andere mogelijk geldverslindende features.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

sja och een duur gsmpje voor koters is een opvoedkundige fout die altijd voorkomt bij een bepaald soort ouders en zegt niets over ouders en kinders in t algemeen. Nu een gsm in mijn moederstijd een bmx fietsje en in 1850 een step en kaatseballen. Ik vind deze Foony wel handig. Het kan veiligheid bieden voor kinderen, als er iets naar gebeurt kunnen ze bellen. Ze kunnen meteen naar huis bellen als ze bij vriendje willen spelen, vink handig. Wat geld betreft kunnen ouders maar beter afspreken dat zoiets van het zakgeld afgaat oid.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:39:
sja och een duur gsmpje voor koters is een opvoedkundige fout die altijd voorkomt bij een bepaald soort ouders en zegt niets over ouders en kinders in t algemeen. Nu een gsm in mijn moederstijd een bmx fietsje en in 1850 een step en kaatseballen.
Noem mij een kind die een incassobureao op z'n dak kreeg vanwege teveel gebruik van z'n BMX, step of kaatseballen?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ROFLASTC schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:39:
sja och een duur gsmpje voor koters is een opvoedkundige fout die altijd voorkomt bij een bepaald soort ouders en zegt niets over ouders en kinders in t algemeen. Nu een gsm in mijn moederstijd een bmx fietsje en in 1850 een step en kaatseballen. Ik vind deze Foony wel handig. Het kan veiligheid bieden voor kinderen, als er iets naar gebeurt kunnen ze bellen. Ze kunnen meteen naar huis bellen als ze bij vriendje willen spelen, vink handig. Wat geld betreft kunnen ouders maar beter afspreken dat zoiets van het zakgeld afgaat oid.
Nah, dat hoeft niet eens. De doelgroep is te jong om een dusdanige hoeveelheid zakgeld te krijgen. Bovendien is het ding bedoeld om naar huis mee te kunnen bellen, niet om vriendjes/vriendinnetjes de hele dag lastig mee te kunnen vallen.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:47:
[...]

Noem mij een kind die een incassobureao op z'n dak kreeg vanwege teveel gebruik van z'n BMX, step of kaatseballen?
lol ik had me bmx op de spoorbaan gelegd omdat ik een nieuwe wilde. ns beveiliging was boos en mijn oom had met veel kletskunst een rekening van 3 ton afgehouden. van die kaatseballen zal ik eens mijn oma vragen die 's 93

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:56:
lol ik had me bmx op de spoorbaan gelegd omdat ik een nieuwe wilde. ns beveiliging was boos en mijn oom had met veel kletskunst een rekening van 3 ton afgehouden. van die kaatseballen zal ik eens mijn oma vragen die 's 93
Ok, en hoevel procent van de jongeren kan niet met hun BMX omgaan? Lijkt me sterk dat ~12 procent vd. jongeren hun BMX op de spoorbaan gooiden?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:57:
[...]

Ok, en hoevel procent van de jongeren kan niet met hun BMX omgaan? Lijkt me sterk dat ~12 procent vd. jongeren hun BMX op de spoorbaan gooiden?
;) hehe je vraagt 't de verkeerde :P

maar goed 12 procent kan in welke zin dat ding niet gebruiken? teveel bellen met vriendejs cq hoge kosten? gebruiken ze m nooit zoals afgesproken met ouders dwz bellen als men later thuis komt?

na goed ouders moeten imo simpele en consequente afspraken maken. ind teveel bellen geld op?, jammer volgende maand weer zakgeld. Niet bellen als je niet op tijd thuis komt? week verplicht thuis zitten na school, etc etc

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Topicstarter
Snap niet waarom het steeds weer uit komt bij schulden krijgen. zoiets heb je als ouder in de hand van een kind dat jonger dan 18 is. Aangezien je onder de 18 geen contract kan ondertekenen. moet dat dus door 1 van de ouders gebeuren.
En zolang je dat niet doet. kan het kind dus alleen maar prepaid bellen.
waar willen ze dan nog aan schulden komen? Je kan prepaid tegoed alleen maar krijgen alsje het geld er voor heb en anders niet.

En er komt nog eens bij dat de foony juist helemaal geen dure telefoon is.
En dat het dus door de volwassenen nog meer in de hand gehouden kan worden. omdat er niemand anders mee gebeld kan worden.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:37
heb deze discussie al een paar dagen gevolgd..

2 weken terug heb ik in the UK (voor een veel hogere prijs dan nu in nederland gevraagd wordt maar dat is een ander verhaal) zo een toestel besteld.

Alleen ga ik het gebruiken voor mijn lichamelijk en verstandelijk gehandicapte tante... Ze heeft het niveau van iemand van 4 jaar of zo maar met behulp van haar begeleiders moet ze zo wel kunnen bellen...

we vonden het een leuk sinterklaascadeautje....

Ik heb er nog niet of nauwelijks mee gespeeld maar dat ga ik vanavond doen is de planning..... ik laat jullie nog wel iets weten!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Friebo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:36
Zou het net zeggen. Voor gehandicapte kinderen/jongeren (en ouderen) kan het wel een uitkomst zijn.

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 20:57

Soul__assasin

de Belbelg

Maar die koters zijn ook niet don die kennen het "begrip" GSM maar al te goed, zullen zij dan wel tevreden zijn met de foony????

en wat is eigenlijk de doelgroep vanaf 7jaar lopen ze al rond met een gewone gsm..

Mijn opvatting over kinderen en gsm.. Ze hoeven er geen voor ze naar de middelbare school gaan als ze jonger zijn en ze gaan ergens naar toe kunnen ze der steeds een meekrijgen tegen dan zullen er genoeg ongebruikte in een lade liggen.

www.weefab.com

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Soul__assasin schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:47:
Maar die koters zijn ook niet don die kennen het "begrip" GSM maar al te goed, zullen zij dan wel tevreden zijn met de foony????
mja och het is idd onnodig. In mijn klas zijn er 2 met een belijzer (alcatel, vies kleurtje ,uit 1990 oid)

Het kan dan weer handig zijn als je als ouder besluit dat het voor jou en je kind handig is. 1 van de kinders uit mijn klas heeft nml maar 1 ouder die in totaal voor 2 kinderen moet zorgen. Veel tijd heeft die persoon niet als er 2 mondjes gevoed moeten worden. Het kind dat de gsm heeft belt zelf naar de ouder als ie naar vriendje
wil of later komt of vroeg thuis is. In iedergeval scheelt het de ouder de tijd die je dan kwijt bent in het "je kind achterna zitten". De ouder bedoelt dan dat niet altijd achter het kidn aanzit of die op tijd thuis is en waar die uithangt. Het kind is al wijs genoeg om de gsm goed te gebruiken. De ouder vindt het soms sneu omdat het kind een gsm/sleutel kind is maar het maakt tijd vrij voor de jongere telg.

Al met al kan zo'n ding handig zijn of niet. Heel erg afhankelijk van persoonlijke situatie.

And it goes BRAAAAAPP!

• P.B.
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:36:
[...]

Een computer kan nuttig zijn, ook voor school. Verslagen maken, enzovoort. Ik moet in NL de eerste nog tegen komen onder de 18 die een auto heeft. TV is inderdaad ook iets wat niet nodig is, maar goed..

Wat je hier doet is de klassieke 'zij doen het ook' verhaal. Omdat er iets anders niet goed is, mag dit ook niet goed zijn. Volgens die redenatie kunnen we de verkoop van tabak en sigaretten ook gewoon zonder leeftijd doen.

[...]

Dat denk ik helemaal niet. Uit de statistieken blijkt dat minimaal 12 procent van de jeugd er domweg niet mee om kan gaan. Dat is geen discussie, dat is een feit. Dan ga je afwegen.. is het nut/belang van die mobiel zo groot voor die groep, dat we 12% van die groep kunnen 'slachtofferen' voor het grote geheel. Mijns insziens niet, het belang/nut van de mobiel voor mensen onder de 18 (en eigenlijk ook voor het gros der mensen boven de 18) is exact 0,0 niets. Afweging.. 0,0 niets nut, en 12% krijgt er gedonder mee. Dan kunnen we het beter afschaffen.

(~12 procent, want 25 procent heeft problemen en 40% daarvan noemt mobiel als oorzaak)
Je argument gaat niet op bij mij. Ik heb 'm NODIG. Ik kan dan ook een deel van m'n telefoonkosten declareren.

Verwijderd

Toen ik 10 was had ik al een mobiel, met abonament, omdat ik die NODIG had
Mn moeder was vaak van 6 uur 'sochtends to 'savonds laat weg en ze wilde me graag kunnen bereiken.
Als ik bijvoorbeeld opeens ergens anders heen ging, belde ik mn moeder even zodat ze wist waar ik zat. En als mn moeder plotseling naar werk moest, belde zij even.

Ik ben nu 15 en ook nu vind ik dat ik mn mobiel echt nodig heb. Het gebeurt namelijk vaak dat ik opeens naar een vergadering moet en als ik niet bereikbaar ben, dan heb ik een groot probleem, en als ik in de trein/bus zit en vertraging heb is het erg handig te kunnen bellen, of wanneer ik ergens bij een vriendin thuis zit en iemand moet mij informatie doorgeven of een afspraak maken...etc.
Ook mensen onder de 18 hebben een mobiel nodig!
En als je toch een mobiel neemt, dan kan je er net zo goed eentje nemen waarmee je kan sms-en (erg handig als je tijdens een conferentie even iets door moet geven en je mag niet praten), of waarmee je foto's kan nemen(vaak goedkoper dan een losse camera), of...etc. Waarom niet?

En die die Foony is natuurlijk een leuke oplossing voor jonge kinderen die bereikbaar moeten kunnen zijn. Ik heb trouwens ook gehoord van zo een telefoon waarbij je de locatie van kinderen op het internet kan zien. Da lijkt me veel praktisher!!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 18:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:27:
Mn moeder was vaak van 6 uur 'sochtends to 'savonds laat weg en ze wilde me graag kunnen bereiken.
Als ik bijvoorbeeld opeens ergens anders heen ging, belde ik mn moeder even zodat ze wist waar ik zat. En als mn moeder plotseling naar werk moest, belde zij even.

Ik ben nu 15 en ook nu vind ik dat ik mn mobiel echt nodig heb. Het gebeurt namelijk vaak dat ik opeens naar een vergadering moet en als ik niet bereikbaar ben, dan heb ik een groot probleem, en als ik in de trein/bus zit en vertraging heb is het erg handig te kunnen bellen, of wanneer ik ergens bij een vriendin thuis zit en iemand moet mij informatie doorgeven of een afspraak maken...etc.
Ook mensen onder de 18 hebben een mobiel nodig!
En als je toch een mobiel neemt, dan kan je er net zo goed eentje nemen waarmee je kan sms-en (erg handig als je tijdens een conferentie even iets door moet geven en je mag niet praten), of waarmee je foto's kan nemen(vaak goedkoper dan een losse camera), of...etc. Waarom niet?

En die die Foony is natuurlijk een leuke oplossing voor jonge kinderen die bereikbaar moeten kunnen zijn. Ik heb trouwens ook gehoord van zo een telefoon waarbij je de locatie van kinderen op het internet kan zien. Da lijkt me veel praktisher!!
ach mens schei toch uit man!

Toen ik 10 was had ik een mobiel?

Toen ik 10 was HAD NIEMAND EEN MOBIEL! Het bestond toen nog niet eens! (althans niet voor de normale mens!) de wereld draaide gewoon door hoor, niets aan de hand, geen man overboord!

En nu moeten baby's zelfs al aan de mobiel, schei toch uit, ga gewoon buiten spelen kom achter die grijze kast af en loop eens de zon in, laat je astma inhaler thuis liggen en kom in de echte wereld!

Ontzettende onnozele mensen! bleh!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:27:
Een moeder hoort haar kind van 10 niet de hele dag alleen te laten. Dat is domweg fout, hoe je het ook wend of keert. Tenminste, ik ga er vanuit dat je vader op dat moment niet aanwezig was.
Ik ben nu 15
[..]
ik opeens naar een vergadering moet
[..]
als je tijdens een conferentie
Sorry hoor, maar 15 jarigen vergaderen niet en zitten niet op conferenties. Jij kunt het wel zo noemen, maar dat is het niet. Dit bedoel ik niet kleinerend ofzo, maar je bent 15. Ik vind het vrij lachwekkend als 15 jarigen praten over 'vergaderingen' en 'conferenties', of beter gezegd ik vind het diep triest. Jij hoort nog te praten over 'buiten spelen' enzovoort.

@zwahiel: iets minder mag ook wel hoor ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 23:46 ]

Verwijderd

@ De Generaal
ten 1e was het helemaal niet fout dat mijn moeder me alleen liet want ze had geen keus! ze moest werken en anders zaten we zonder geld. Ik had wel altijd een oppas maar die kwam vaak net nadat ik thuis was of er ging iets mis, en dan kwam mn opa me ophalen. Ik zat bijna nooit lang alleen thuis.
Ten tweede: ik heb inderdaad vergaderingen en conferenties, om precies te zijn: jongeren conferenties, en vergaderingen over het organiseren daarvan.

@zwahiel
Doe niet zo zielig
1-Toen jij tien was had misschien niemand een mobiel, maar 5 jaar geleden wél en het is echt zielig om te zeggen da iets niet nodig is omdat het in een ander tijdperk niet beschikbaar was. Ik zou liever niet in de middeleeuwen leven.
2-Ik weet niet wat jij op je 15e deed, maar volgens mij speelde je niet buiten.
En erg bedankt voor je medeleven maar ik denk da ji is achter die grijze kast vandaan moet komen aangezien jij degene bent met de 5784 posts. Ik snap niet hoe jij uit 1 post van mij kan opmaken dat ik nooit buiten kom en constant achter de computer zit. Ik heb trouwens geen astma, en ook geen inhaler.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:15:
@ De Generaal
ten 1e was het helemaal niet fout dat mijn moeder me alleen liet want ze had geen keus! ze moest werken en anders zaten we zonder geld. Ik had wel altijd een oppas maar die kwam vaak net nadat ik thuis was of er ging iets mis, en dan kwam mn opa me ophalen. Ik zat bijna nooit lang alleen thuis.
Ten tweede: ik heb inderdaad vergaderingen en conferenties, om precies te zijn: jongeren conferenties, en vergaderingen over het organiseren daarvan.
Ik zie nog geen argument waarom een mobiel voor jou nodig is. De foony zou voor jou voldoende zijn geweest toen je 10 was, immers daar had je je moeder mee kunnen bereiken. Over de 'vergaderingen' en 'conferenties' waar jij het over hebt; daarvan geef je zelf al aan dat het 'handig' is, maar geen noodzaak.

Let wel.. mijn insteek is dat een mobiel voor kinderen verdedigbaar is vanuit het oogpunt veiligheid. Contact opnemen met ouders en/of politie bv. is gewoon nuttig. Zelfs al zou daardoor maar 1 kind per jaar gered kunnen worden, dan nog is het het waard. Dat kan dus met de foony, vandaar dat ik het een goed product vind.

Een 'full-fledged' mobiel is domweg overbodig. Ook jij kunt zonder. 10 jaar geleden waren er ook al 'jongerenconferenties' en toch had niemand een mobiel.

Jij kunt er misschien wel mee omgaan, maar op z'n minst 10~15 procent van jouw leeftijdsgenoten niet. Omdat het voor jou niet nodig is, zeg ik in dat geval dat de goeden het maar met de kwaden moeten ontgelden, zoals dat heet. Ook dat is iets wat in de normale maatschappij veel gebeurd.

Wat betreft zwahiel, hij bedoeld het niet verkeerd. Je bent maar één maal 15, en vergaderen danwel op conferenties zitten kun je heel je leven nog. 15 zijn niet.

• P.B.
  • Niet online
Meneer de Generaal, nogmaals: uw punt gaat niet op. Er zijn mensen die een uitgebreider sociaal leven hebben op hun 17e of in het geval van Hanna op de 15e leeftijd dan de uwe. Gelive niet uw eigen jeugd als referentiekader te nemen. Er zijn mensen die wél ambitieus waren tijdens hun jeugd, en ik vind niet dat dat door mensen als u de kop ingedrukt moet worden.

Verwijderd

"Ik zie nog geen argument waarom een mobiel voor jou nodig is. De foony zou voor jou voldoende zijn geweest toen je 10 was, immers daar had je je moeder mee kunnen bereiken."

Een foony was toen inderdaad waarschijnlijk voldoende geweest, daar ben ik het helemaal mee eens, maar die was er toen niet. En al was hij voldoende geweest, ik vraag me af of hij ook handiger was geweest. Waarom zij je een "kind" van 10 een foony geven als hij net zo goed om kan gaan met een andere telefoon, die natuurlijk niet te ingewikkeld hoeft te zijn (ik kreeg een errug simpele ericson met een heeel goedkoop abonoment). Ik denk dat ouders erg goed kunnen inschatten of een kind verantwoordelijk genoeg is om een telefoon te hebben.

Verwijderd

Duncan schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:26:
Meneer de Generaal, nogmaals: uw punt gaat niet op. Er zijn mensen die een uitgebreider sociaal leven hebben op hun 17e of in het geval van Hanna op de 15e leeftijd dan de uwe. Gelive niet uw eigen jeugd als referentiekader te nemen. Er zijn mensen die wél ambitieus waren tijdens hun jeugd, en ik vind niet dat dat door mensen als u de kop ingedrukt moet worden.
Ik druk niemand de kop in, ik geef alleen mijn mening. Mijn eigen jeugd was niets mis mee, ambities hebben hier niets mee te maken. Ik werd op m'n 13 afgewezen voor een opleiding C++ programmeren, omdat ik 13 was.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:32:
ik vraag me af of hij ook handiger was geweest. Waarom zij je een "kind" van 10 een foony geven als hij net zo goed om kan gaan met een andere telefoon,
Omdat (dus) blijkt dat ze NIET net zo goed kunnen omgaan met een andere telefoon. Er zijn zat volwassenen die er niet eens mee om kunnen gaan, die ook kinderen krijgen, enzovoort.

Lees dat artikeltje wat ik postte nog eens. Dat is de realiteit. Er zijn er TEVEEL die er niet mee om kunnen gaan, daarom zou wat mij betreft (mijn mening) de mobiel voor kinderen verboden mogen worden, afgezien dus van deze Foony.

• P.B.
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:39:
[...]

Ik druk niemand de kop in, ik geef alleen mijn mening. Mijn eigen jeugd was niets mis mee, ambities hebben hier niets mee te maken. Ik werd op m'n 13 afgewezen voor een opleiding C++ programmeren, omdat ik 13 was.

[...]

Omdat (dus) blijkt dat ze NIET net zo goed kunnen omgaan met een andere telefoon. Er zijn zat volwassenen die er niet eens mee om kunnen gaan, die ook kinderen krijgen, enzovoort.

Lees dat artikeltje wat ik postte nog eens. Dat is de realiteit. Er zijn er TEVEEL die er niet mee om kunnen gaan, daarom zou wat mij betreft (mijn mening) de mobiel voor kinderen verboden mogen worden, afgezien dus van deze Foony.
U stelt
Over de 'vergaderingen' en 'conferenties' waar jij het over hebt; daarvan geef je zelf al aan dat het 'handig' is, maar geen noodzaak.
Dat vind ik aardig proberen de kop in te drukken.

Kunt u concreet stellen waarom iemand onder de 18 geen mobiele telefoon nodig heeft? Dat een minderjarig iemand 'm simpelweg niet nodig heeft is te zwak. Het feit alleen al dat ik 'm wel nodig heb gaat daar namelijk al tegenin.
Ook het argument dat ze er niet mee om kunnen gaan is onjuist. Dan zou u er namelijk ook voor moeten pleiten dat computers verboden moeten worden voor mensen boven de 75. De meerderheid van die groep kan niet met computers omgaan, en hebben een computer ook niet nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door P.B. op 23-11-2004 01:28 ]

Verwijderd

Ik ben geen u.. ik weet niet tegen wie je het hebt?
Dat vind ik aardig proberen de kop in te drukken.
Dat komt omdat je niet leest. Ik zeg niet dat die vergaderingen/confereties niet nodig zijn, maar dat de mobiel daarvoor niet nodig is. Dat geeft ze zelf ook al aan door aan te geven dat het 'handig' is. Handig en noodzakelijk zijn twee verschillende begrippen.
Kunt u concreet stellen waarom iemand onder de 18 geen mobiele telefoon nodig heeft?
Omdat iemand met die leeftijd geen functie kan hebben zodanig dat bereikbaarheid een must is. Iemand onder de 18 zal bv. geen arts zijn.

Eerlijk is eerlijk.. de meeste mensen boven de 18 hebben imo ook geen mobiel nodig. Ik ook niet. Ik heb er een, en vind het makkelijk, maar het is allerminst noodzakelijk dat ik er een heb. Mijn leven en dat van anderen draait gewoon door als ik er geen zou hebben. Noodzakelijk en handig moet je niet verwarren.
Ook het argument dat ze er niet mee om kunnen gaan is onjuist. Dan zou u er namelijk ook voor moeten pleiten dat computers verboden moeten worden voor mensen boven de 75. De meerderheid van die groep kan niet met computers omgaan, en hebben een computer ook niet nodig.
Je leest hier 'niet mee om kunnen gaan' als 'niet kunnen bedienen'. Dat bedoelde ik er echter niet mee, het gaat mij om de verantwoordelijkheid, het betalen van de rekening. Dit onderbouw ik hier middels een krantenartikel, waaruit duidelijk blijkt dat een (naar mijn mening te groot) deel van de jongeren de verantwoordelijkheid niet aankan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 01:54:
[...]

Omdat iemand met die leeftijd geen functie kan hebben zodanig dat bereikbaarheid een must is. Iemand onder de 18 zal bv. geen arts zijn.
Heb jij je auto dan ook nodig? En je televisie?

• willy1986
  • Niet online
noujaa heel simpel: REVOLUTIE! wie had er 20 jaar geleden een computer? tegenwoordig heeft iedere puber een pc met mns ;) je moet niet gaan vergelijken met hoe het vroeger was! ik HAAT dat. mijn ouders doen dat ook altijd. we leven nu in 2004 :9 snellere pc's snellere auto's snel internet... en zo kan ik wel ff doorgaan, alles veranderd!
WEN er maar aan 8)

foony> heel mooi bedacht! zo leren kinderen al vroeg met een mobiel gaan. daarbj moet je als ouder wel regels maken. en een goed begin om kinderen te leren omgaan met hun geld. laat ze zelf keuzes maken en bepalen waaraan de geld willen uitgeven.

Verwijderd

Mijn kinderen mogen niet voor hun 14e een mobiel hebben en wel om het volgende:

1) Een kind moet een kind blijven. Een aantal jaren geleden kon iedereen zonder mobiel, nu ook nog. Mijn mobiel ervaar ik persoonlijk ook meer als stoorzender dan als handige toepassing.

Mijn peetkinderen vertelden dit weekeinde dat er tijdens de les weleens een mobiele telefoon afging (ze zijn 6 en 8!!!). Zij vonden het heel normaal dat er tijdens de basisschoolles een telefoon overgaat en de meester staat het zelfs toe dat de kinderen bellen onder de les!

Ik wil niet dat mijn kinderen zo worden. Tot hun 14e dus geen mobiel en daarna er zelf voor sparen en geen abonnement tot hun 18e.

Het argument van bereikbaar zijn e.d. vind ik echt een argument van deze tijd. 10 Jaar geleden bestond deze techniek en niemand mistte het. Nu moet ik vaak tot mijn ergernis aanzien hoe iedereen naar huis gaat bellen als er wordt omgeroepen dat de trein 5 minuten vertraging heeft. "Schat, ik kom 5 minuten later thuis"...

2) Ik heb een aantal jaren in de telecomsector gewerkt (Ben/Nokia) en daar veel onderzoeken betreffende straling onder ogen gezien. Als deskundigen bij Nokia mij waarschuwen voor mogelijk stralingsgevaar (vooral bij kinderen), dan word ik daar wel huiverig van. Er is letterlijk tijdens een conferentie tegen ons gezegd: het lijkt erop dat de mobiele telefoon en de straling dezelfde kant als asbest op gaat. Nu weet niemand nog dat het gevaarlijk is en straks zitten we met de problemen.

Natuurlijk zijn er genoeg tegenonderzoeken, maar ik weet genoeg.

Verwijderd

Het argument van bereikbaar zijn e.d. vind ik echt een argument van deze tijd. 10 Jaar geleden bestond deze techniek en niemand mistte het. Nu moet ik vaak tot mijn ergernis aanzien hoe iedereen naar huis gaat bellen als er wordt omgeroepen dat de trein 5 minuten vertraging heeft. "Schat, ik kom 5 minuten later thuis"...

Het is inderdaad onzin om meteen naar huis te bellen als je trein 5 minuten vertraging heeft. Maar als iemand je op omt halen van het station en je blijkt drie kwartier vertraging te hebben (jemist de aansluitingen) is het toch handig als je dat persoon kan zeggen dat hij pas 3 kwartier later naar het afgelegen stationnetje hoeft te gaan

• P.B.
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 01:54:
Ik wel. Maar goed, als er ooit een meerderheid voor jouw voorstel in de tweede kamer komt, wat ik ten zeerste betwijfel, richt ik gewoon een lege BV op en neem ik daar mijn abonnement op :Y)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Bij deze het verzoek om ontopic te blijven en het niet op de persoon te gaan spelen hier :/

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:25:
Heb jij je auto dan ook nodig? En je televisie?
Lezen.. heb ik al eens beantwoord. Nee inderdaad. Overigens ken ik niemand onder de 18 (want daar hadden we het over) met auto, en moet ik de eerste TV nog tegenkomen die me een rekening stuurt.

Lees de draad nou eerst even..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 03:42:
[...]

mja, natuurlijke zelfselectie zeg maar.

maar ik geloof dr niet in. iedereen met een gsm krijgt een tumor in z'n hoofd, maar 99pct van de dag zit dat ding in je broekzak, en er is niemand die klaagt over kanker in z'n dijbeen :D
t viel me wel al op dat k dikke klote kreeg :D:D:D:D

• Dennis
http://www.nu.nl/news.jsp?n=446427&c=55
AMSTERDAM - 32 procent van de jongens in de leeftijd van 9 tot en met 15 jaar wil het populaire spel Grand Theft Auto: San Andreas van Sinterklaas. De meiden willen het liefst een mobieltje. Dit blijkt uit een onderzoek van jeugdsite Kaboem die hiervoor 2.600 kinderen interviewde.

• Little Bear
  • Niet online
De generaal vindt dat omdat 12% van de jongeren zich in de schuld SMS't, dat de overige 88% hier maar mee in bestraft moet worden zoals dat in de maatschappij meestal gaat. Zet je oogkleppen even af. Ik ben het met je eens over 95% wat je zegt, onder andere dat de GSM niet nodig is, enkel handig; maar dit is te radicaal en daardoor voelen alle jongeren (dus ook die 88% die er wel mee omkunnen) zich aangevallen.

Het probleem steekt erin dat vele ouders de jongeren een GSM met abo geven (want dan is de GSM gratis en krijgen ze maandelijk zoveel gratis belminuten), en dat bepaalde jongeren daar nu eenmaal niet mee omkunnen. Dat is gewoon vragen om problemen. Geef even 80euro uit aan een simlock toestel en geef je kleine een prepaid kaart en alle problemen en discussies zijn van de baan.

Wat Duncan betreft... Je mag dan nog zo een mysterieus en retorisch werk hebben dat het zo geheim is dat absoluut niemand het mag weten, ik zie nog niemand dood gaan of grootste projecten mislukken omdat een jongere niet mobiel is. Ik zie ook nog geen jongere die voor het gerecht gehaald wordt omdat ze geen GSM hebben. Iets wat met meerderjarigen wel kan gebeuren (enkel en alleen) als ze contractueel verplicht worden mobiel te zijn. Het is gewoon een feit, geen discussie, dat jongeren geen rechtsgeldige contracten kunnen tekenen.

Voor ik hier weer kritiek op krijg, ik ben dus voor het GSM gebruik omdat we leven in 2004 en het verdomd makkelijk is, zeker voor jongeren. Ik leg geen schuld bij de jongeren, maar bij de ouders die hun kleine een abo laten nemen in plaats van prepaid.

Verwijderd

Topicstarter
Nu weer even back to topic!

De Foony handig voor jonge kinderen of niet?

Heb er al 1 in mijn handen gehad en ik denk zelf dat t wel hanig zal zijn.
En moet zeggen is best een leuk klein dingetje.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft zelfs al in de Telegraaf gestaan is op TV NH geweest en in hart van NL.
Dus het product bestaat iig 100% cker en zal ook op de markt gaan komen.

Verwijderd

Zonder de hele topic door te lezen: WAAR ZIJN WE NU HELEMAAL MEE BEZIG?

Wat velen niet inzien is dat deze dingen een enorm averechtse invloed gaan hebben op de jeugd. Waar je vroeger op een onbereikbare afstand was voor je ouders (uit het zicht) toen je om het hoekje ging, nu kunnen ze je overal bereiken, vandaar dat de belevingswereld van adolescenten zich reeds heeft gericht op het anonieme internet, dit omdat de ouders er geen controle op kunnen uitoefenen. Kinderen van 4-8 jaar hebben deze vrijheid ook nodig, als ze hier nu ook dmv deze Foony worden beperkt, dan zullen zij ook op een creatieve manier hun ruimte zoeken, end ie ruimte hebben ze nodig om zichzelf te ontwikkelen. Blech, wanneer begrijpen volwassenen eens een keertje dat juist hun gedachten patroon kenmerkend is voor assimilatief denken. :(

Goed, verder een aardig innitiatief :) Ik denk dat ik er eentje aan mijn oma geef. :D
Pagina: 1 2 Laatste