Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Mijn kinderen mogen niet voor hun 14e een mobiel hebben en wel om het volgende:

1) Een kind moet een kind blijven. Een aantal jaren geleden kon iedereen zonder mobiel, nu ook nog. Mijn mobiel ervaar ik persoonlijk ook meer als stoorzender dan als handige toepassing.

Mijn peetkinderen vertelden dit weekeinde dat er tijdens de les weleens een mobiele telefoon afging (ze zijn 6 en 8!!!). Zij vonden het heel normaal dat er tijdens de basisschoolles een telefoon overgaat en de meester staat het zelfs toe dat de kinderen bellen onder de les!

Ik wil niet dat mijn kinderen zo worden. Tot hun 14e dus geen mobiel en daarna er zelf voor sparen en geen abonnement tot hun 18e.

Het argument van bereikbaar zijn e.d. vind ik echt een argument van deze tijd. 10 Jaar geleden bestond deze techniek en niemand mistte het. Nu moet ik vaak tot mijn ergernis aanzien hoe iedereen naar huis gaat bellen als er wordt omgeroepen dat de trein 5 minuten vertraging heeft. "Schat, ik kom 5 minuten later thuis"...

2) Ik heb een aantal jaren in de telecomsector gewerkt (Ben/Nokia) en daar veel onderzoeken betreffende straling onder ogen gezien. Als deskundigen bij Nokia mij waarschuwen voor mogelijk stralingsgevaar (vooral bij kinderen), dan word ik daar wel huiverig van. Er is letterlijk tijdens een conferentie tegen ons gezegd: het lijkt erop dat de mobiele telefoon en de straling dezelfde kant als asbest op gaat. Nu weet niemand nog dat het gevaarlijk is en straks zitten we met de problemen.

Natuurlijk zijn er genoeg tegenonderzoeken, maar ik weet genoeg.

Verwijderd

Het argument van bereikbaar zijn e.d. vind ik echt een argument van deze tijd. 10 Jaar geleden bestond deze techniek en niemand mistte het. Nu moet ik vaak tot mijn ergernis aanzien hoe iedereen naar huis gaat bellen als er wordt omgeroepen dat de trein 5 minuten vertraging heeft. "Schat, ik kom 5 minuten later thuis"...

Het is inderdaad onzin om meteen naar huis te bellen als je trein 5 minuten vertraging heeft. Maar als iemand je op omt halen van het station en je blijkt drie kwartier vertraging te hebben (jemist de aansluitingen) is het toch handig als je dat persoon kan zeggen dat hij pas 3 kwartier later naar het afgelegen stationnetje hoeft te gaan

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 01:54:
Omdat iemand met die leeftijd geen functie kan hebben zodanig dat bereikbaarheid een must is. Iemand onder de 18 zal bv. geen arts zijn.
Ik wel. Maar goed, als er ooit een meerderheid voor jouw voorstel in de tweede kamer komt, wat ik ten zeerste betwijfel, richt ik gewoon een lege BV op en neem ik daar mijn abonnement op :Y)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Bij deze het verzoek om ontopic te blijven en het niet op de persoon te gaan spelen hier :/

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:25:
Heb jij je auto dan ook nodig? En je televisie?
Lezen.. heb ik al eens beantwoord. Nee inderdaad. Overigens ken ik niemand onder de 18 (want daar hadden we het over) met auto, en moet ik de eerste TV nog tegenkomen die me een rekening stuurt.

Lees de draad nou eerst even..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 03:42:
[...]

mja, natuurlijke zelfselectie zeg maar.

maar ik geloof dr niet in. iedereen met een gsm krijgt een tumor in z'n hoofd, maar 99pct van de dag zit dat ding in je broekzak, en er is niemand die klaagt over kanker in z'n dijbeen :D
t viel me wel al op dat k dikke klote kreeg :D:D:D:D

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:15
http://www.nu.nl/news.jsp?n=446427&c=55
AMSTERDAM - 32 procent van de jongens in de leeftijd van 9 tot en met 15 jaar wil het populaire spel Grand Theft Auto: San Andreas van Sinterklaas. De meiden willen het liefst een mobieltje. Dit blijkt uit een onderzoek van jeugdsite Kaboem die hiervoor 2.600 kinderen interviewde.

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De generaal vindt dat omdat 12% van de jongeren zich in de schuld SMS't, dat de overige 88% hier maar mee in bestraft moet worden zoals dat in de maatschappij meestal gaat. Zet je oogkleppen even af. Ik ben het met je eens over 95% wat je zegt, onder andere dat de GSM niet nodig is, enkel handig; maar dit is te radicaal en daardoor voelen alle jongeren (dus ook die 88% die er wel mee omkunnen) zich aangevallen.

Het probleem steekt erin dat vele ouders de jongeren een GSM met abo geven (want dan is de GSM gratis en krijgen ze maandelijk zoveel gratis belminuten), en dat bepaalde jongeren daar nu eenmaal niet mee omkunnen. Dat is gewoon vragen om problemen. Geef even 80euro uit aan een simlock toestel en geef je kleine een prepaid kaart en alle problemen en discussies zijn van de baan.

Wat Duncan betreft... Je mag dan nog zo een mysterieus en retorisch werk hebben dat het zo geheim is dat absoluut niemand het mag weten, ik zie nog niemand dood gaan of grootste projecten mislukken omdat een jongere niet mobiel is. Ik zie ook nog geen jongere die voor het gerecht gehaald wordt omdat ze geen GSM hebben. Iets wat met meerderjarigen wel kan gebeuren (enkel en alleen) als ze contractueel verplicht worden mobiel te zijn. Het is gewoon een feit, geen discussie, dat jongeren geen rechtsgeldige contracten kunnen tekenen.

Voor ik hier weer kritiek op krijg, ik ben dus voor het GSM gebruik omdat we leven in 2004 en het verdomd makkelijk is, zeker voor jongeren. Ik leg geen schuld bij de jongeren, maar bij de ouders die hun kleine een abo laten nemen in plaats van prepaid.

Life is simple, make choices, don't look back...

Verwijderd

Topicstarter
Nu weer even back to topic!

De Foony handig voor jonge kinderen of niet?

Heb er al 1 in mijn handen gehad en ik denk zelf dat t wel hanig zal zijn.
En moet zeggen is best een leuk klein dingetje.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft zelfs al in de Telegraaf gestaan is op TV NH geweest en in hart van NL.
Dus het product bestaat iig 100% cker en zal ook op de markt gaan komen.

Verwijderd

Zonder de hele topic door te lezen: WAAR ZIJN WE NU HELEMAAL MEE BEZIG?

Wat velen niet inzien is dat deze dingen een enorm averechtse invloed gaan hebben op de jeugd. Waar je vroeger op een onbereikbare afstand was voor je ouders (uit het zicht) toen je om het hoekje ging, nu kunnen ze je overal bereiken, vandaar dat de belevingswereld van adolescenten zich reeds heeft gericht op het anonieme internet, dit omdat de ouders er geen controle op kunnen uitoefenen. Kinderen van 4-8 jaar hebben deze vrijheid ook nodig, als ze hier nu ook dmv deze Foony worden beperkt, dan zullen zij ook op een creatieve manier hun ruimte zoeken, end ie ruimte hebben ze nodig om zichzelf te ontwikkelen. Blech, wanneer begrijpen volwassenen eens een keertje dat juist hun gedachten patroon kenmerkend is voor assimilatief denken. :(

Goed, verder een aardig innitiatief :) Ik denk dat ik er eentje aan mijn oma geef. :D
Pagina: 1 2 Laatste