[raid]sillicon image 0680 traag

Pagina: 1
Acties:

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:01
Ik heb een pentium 3 met 128 mb ram en een sillicon image 0680 raid controller. Op mijn 20 gig harde schijf staat de bestaande windows installatie. Nu wil ik raid 1 aan maken en doe mirror setup. Daarbij heb ik ingevuld als source drive de windows ME schijf en als destination drive de nieuwe schijf van 80 gig.

Ik ben van de source schijf aan het kopieren naar de destination drive en ik heb aan gevinkt om een offline copy te maken en heb auto-rebuild aangezet.

Het kopieren gaat echter ongelooflijk traag (ongeveer 5 minuten per %)

Nu vraag ik me af of het wel goed gaat zo? Duurt het altijd zo lang? En hoe kan ik het eventueel versnellen?

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:32
Wees blij dat het überhaupt werkt. Bij mij stond het ding na een uur nog altijd op 0%, vrij logisch als je disks ondertussen gewoon idle zijn.

Een online rebuild gaat aanzienlijk rapper, dan gebeurt de rebuild op de achtergrond terwijl je pc gewoon opgestart is, ipv in het BIOS. Via het tool van Silicon Image kan je dan in windows zien hoever de rebuild gevorderd is. Ik zou het jou echter niet aanraden, lees mijn topic over dezelfde controller er maar eens op na.

Mocht je net als ik alle data kwijtraken, met Getdataback for NTFS kan je alles terughalen. Wel met ernstig risico op CRC fouten...