[XP] Sinds reg.tweak schakelt PC veel te traag uit*

Pagina: 1
Acties:

• Butchi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-05-2023
Hallo,

In het verleden had ik in Windows XP een verandering aangebracht in de register om het uitschakelen van WinXP vlot te laten verlopen.

Nadat ik geupgrade ben naar WinXP SP2 duurt het weer ongeveer 1,5 minuut voordat de computer uiteindelijk uitschakelt nadat ik de uitknop heb 'ingedrukt'.

Uiteraard ben ik vergeten wat ik in de Windows register heb veranderd. Kan iemand mij nog vertellen wat ik moet veranderen (of welke sleutel toegevoegd moet worden)?

m.v.g.

Butchi

Butchi

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Deze?
Windows XP shutdown versnellen

Gevonden met http://gathering.tweakers.net/forum/find :/

[ Voor 38% gewijzigd door Ruzor op 19-11-2004 23:17 ]

[This is what you get when you mess with us]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als de tips van Ruzor niet helpt - zou je ook nog eens kunnen zoeken op 'clear pagefile at system shutdown' of iets in die richting. Als je die per ongeluk aan hebt gezet kan het wel eens heel traag worden :)

Verder pas ik je topic titel even aan 'Vertraagd uitschakelen WinXP home SP2' lijkt nu net ofdat jij juist wil dat je PC erg vertraagd uitschakelt :)

• Butchi
Allen bedankt,

Ik denk dat ik gevonden heb wat ik zocht.
Ga het proberen zodra ik weer bij de WinXP computer terecht kan (ik zit nog te werken met Win98!).

Butchi

Butchi

• Butchi
Hi,

Het tweaken van het register zoals in een van de berichten stond (zie hieronder) heeft niet geholpen.
(De Nvidea verwijzing was niet van toepassing in mijn systeem).
HungAppTimeout was al 5000,
WaitToKillAppTimeout was 20000 en is veranderd in 4000
WaitToKillServiceTimeout was 20000 en is veranderd in 4000

Heeft iemand nog andere suggesties?
Overigens lijkt de vertraging pas van toepassing te zijn bij het opslaan van de gegevens.

Butchi

Tweakinfo:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\

Once there, find the value HungAppTimeout and make sure it is set to 5000 (that's the default). Now, in the same folder, look for the value WaitToKillAppTimeout. Set this to 4000 (the default is 20000Lastly, navigate to the folder

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\

and change the value WaitToKillServiceTimeout to 4000 as well. Another thing that helps speeding up shutting down is going to Control Panel -> Administrative Tools -> Services and then setting the NVidia Driver Help service to Manual.

Butchi