"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."
Staan alle rechten ook goed?
[ Voor 27% gewijzigd door Cyphax op 19-11-2004 14:19 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
zitten er mmischien een firewall in de weg
Kan je de andere pcs pingen..:?
Verwijderd
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
hij zegt;
Opgegeven netwerkbronnen zijn niet langer beschikbaar
Ik heb allebei full administration gegeven
@ superabje
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.
C:\Documents and Settings\Maf>ipconfig /all
Host-naam . . . . . . . . . . . .: magical
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Intel(R) PRO/100 VE Network Connection
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : xx-xx-xx-xx-xx-xx
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.7
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.2
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.2
Ik kan andere pc's pingen, zonder snelheidverlies
@sanniejj
Full duplex staat aan
Het zeer rare is ook, heel soms als ik een klein bestandje <100k overstuur doet hij deze wel, maar soms ook niet. Grotere bestanden kan je vergeten.
[ Voor 7% gewijzigd door Maf op 19-11-2004 14:29 ]
"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."
Dan ligt het denk ik aan je MTUMaf schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:26:
Het zeer rare is ook, heel soms als ik een klein bestandje <100k overstuur doet hij deze wel, maar soms ook niet. Grotere bestanden kan je vergeten.
edit:
http://searchnetworking.t...0,,sid7_gci213605,00.html
Client kan geen lange posts doen op GoT ;(
[ Voor 97% gewijzigd door DeMoN op 19-11-2004 14:34 ]
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Maximum Transmission Unit?DeMoN schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:32:
[...]
Dan ligt het denk ik aan je MTU
edit:
http://searchnetworking.t...0,,sid7_gci213605,00.html
Client kan geen lange posts doen op GoT ;(
Dan zou het internet toch ook trager moeten werken bij het downloaden van grotere bestanden?
(en ps; waar stel ik dat eigenlijk in??)
DeMoN in "Client kan geen lange posts doen op GoT ..."Maf schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:35:
[...]
Maximum Transmission Unit?
Dan zou het internet toch ook trager moeten werken bij het downloaden van grotere bestanden?
(en ps; waar stel ik dat eigenlijk in??)
Hierzo dat is iig de verlossende post van mij. Probeer het eens
De rest van het topic is nog uit mijn n00b tijd
Het is denk ik een instelling van Windows. Dus je MTU waarschijnlijk.
Anders is het je switch die autosensing brak af aan het handelen is omdat je laptop misschien nog op AUTO staat ipv FD of HDuplex.
Mijn laptop (die ik meeneem ergens anders naar toe) doet het op andere locaties perfect. De instellingen eerder gegeven zijn ook vand e desktop.
Maar de MTU is nooit veranderd, zijn de windows standaard instellingen...
Bij mij toen ookMaf schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:41:
Mijn guest account staat uit.
Mijn laptop (die ik meeneem ergens anders naar toe) doet het op andere locaties perfect. De instellingen eerder gegeven zijn ook vand e desktop.
Maar de MTU is nooit veranderd, zijn de windows standaard instellingen...
Kijk er nou maar ff naar, wat is het nou voor moeite?
http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe
Download die ff... gewoon een .exe zonder installatie
[ Voor 12% gewijzigd door DeMoN op 19-11-2004 14:50 ]
Ik ben nu bij het volgende:
Die MTU hielp idd, mijn excuses voor mijn ongeloof. Ik kan nu met normale 100 Mbit snelheid overkopieren naar de laptop
Iemand nog ideeen?
[ Voor 92% gewijzigd door Maf op 19-11-2004 15:25 ]
kewl mooi zoMaf schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:08:
Ok,
Ik ben nu bij het volgende:
Die MTU hielp idd, mijn excuses voor mijn ongeloof. Ik kan nu met normale 100 Mbit snelheid overkopieren naar de laptop. Maar... van de laptop naar de desktop is hetzelfde probleem nog steeds. Ook na het opnieuw instellen van de MTU.
Iemand nog ideeen?
En heb je op die laptop nou je snelheid vast gezet? Dus niet op auto
Foutmelding is:
''The pad is too deep''
[ Voor 42% gewijzigd door Maf op 19-11-2004 16:03 ]
pathMaf schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:58:
Die staat ook op 100mb full duplex
Foutmelding is:
''The pad is too deep''
Op google is hier veel over te vinden.
chkdsk /f /r draaien.. tot... kapotte hardware. Probeer het eens
klik We komen er wel
[ Voor 20% gewijzigd door DeMoN op 19-11-2004 16:11 ]