Wel netwerk, geen dataverkeer

Pagina: 1
Acties:

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:36
Heej,

Ik heb een probleem en ik kom er niet uit. Nu ben ik zelf niet de domste als het op computers aankomt en lukken de meeste dingen me altijd wel maar dit... ik heb geen idee wat hier mis is.

Het is als volgt:

Op mijn kamer heb ik een netwerkje liggen. Deze bestaat uit een desktop en een laptop. Deze zijn samen op een switch verbonden, vanaf deze switch gaat er een lijntje naar de router voor internet.

Nu kan ik met beide computers internetten, allbei met volle snelheid. Ik kan beide computers elkaar laten vinden en zien wat er geshared staat. Maar ik kan NIET data oversturen. Hij begint; geeft een immense tijd aan en loopt vast. Dit alles is gekomen na een nieuwe installatie XP op de desktop.

Ja, ik dacht ook dat het daaraan lag, maar ik kan niks vinden. Ook met msn of flashFXP wil het niet werken, geen onderling dataverkeer. Ik raak een beetje reddeloos van dit gebeuren, daar ik dat onderlinge verkeer zeer hard nodig heb.

Iemand ideeen?

Beide computers draaien op XP Pro. De desktop met service pack 2, de laptop zonder. Security center staat geheel uitgeschakeld.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:51

Cyphax

Moderator LNX
Wat loopt vast? Je PC? Of alleen explorer?
Staan alle rechten ook goed?

[ Voor 27% gewijzigd door Cyphax op 19-11-2004 14:19 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

post je ipconfig /all eens...:?
zitten er mmischien een firewall in de weg
Kan je de andere pcs pingen..:?

Verwijderd

Kijk is naar de eigenschappen van je netwerkkaart. Staat full duplex aan/uit? Of staat het op autosense?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Zet ook bij je NIC settings uit dat Windows het apparaat mag uitschakelen voor stroombesparing.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Maf
@ Cyphax

hij zegt;

Opgegeven netwerkbronnen zijn niet langer beschikbaar
Ik heb allebei full administration gegeven

@ superabje
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Maf>ipconfig /all

Host-naam . . . . . . . . . . . .: magical
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Intel(R) PRO/100 VE Network Connection
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : xx-xx-xx-xx-xx-xx
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.7
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.2
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.2

Ik kan andere pc's pingen, zonder snelheidverlies

@sanniejj
Full duplex staat aan

Het zeer rare is ook, heel soms als ik een klein bestandje <100k overstuur doet hij deze wel, maar soms ook niet. Grotere bestanden kan je vergeten.

[ Voor 7% gewijzigd door Maf op 19-11-2004 14:29 ]

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Maf schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:26:

Het zeer rare is ook, heel soms als ik een klein bestandje <100k overstuur doet hij deze wel, maar soms ook niet. Grotere bestanden kan je vergeten.
Dan ligt het denk ik aan je MTU :)

edit:

http://searchnetworking.t...0,,sid7_gci213605,00.html
Client kan geen lange posts doen op GoT ;(

[ Voor 97% gewijzigd door DeMoN op 19-11-2004 14:34 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Maf
Maximum Transmission Unit?

Dan zou het internet toch ook trager moeten werken bij het downloaden van grotere bestanden?

(en ps; waar stel ik dat eigenlijk in??)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Maf schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:35:
[...]

Maximum Transmission Unit?

Dan zou het internet toch ook trager moeten werken bij het downloaden van grotere bestanden?

(en ps; waar stel ik dat eigenlijk in??)
DeMoN in "Client kan geen lange posts doen op GoT ..."

Hierzo dat is iig de verlossende post van mij. Probeer het eens :)

De rest van het topic is nog uit mijn n00b tijd :P

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 09:53
Staat je guest account aan?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Wat je dus ook kan doen is ff met een Knoppix CD booten en kijken of het via Samba ook niet werkt...
Het is denk ik een instelling van Windows. Dus je MTU waarschijnlijk.
Anders is het je switch die autosensing brak af aan het handelen is omdat je laptop misschien nog op AUTO staat ipv FD of HDuplex.

• Maf
Mijn guest account staat uit.

Mijn laptop (die ik meeneem ergens anders naar toe) doet het op andere locaties perfect. De instellingen eerder gegeven zijn ook vand e desktop.

Maar de MTU is nooit veranderd, zijn de windows standaard instellingen...

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:56
En je netwerkkaart is ook niet defect? Heb ik eens gehad. Alles werkte eigenlijk goed maar bij flink wat data van de server naar de desktop overzetten ging het mis. Misschien kun je ergens een diagnostics programma downloaden om te testen.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Maf schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:41:
Mijn guest account staat uit.

Mijn laptop (die ik meeneem ergens anders naar toe) doet het op andere locaties perfect. De instellingen eerder gegeven zijn ook vand e desktop.

Maar de MTU is nooit veranderd, zijn de windows standaard instellingen...
Bij mij toen ook :)
Kijk er nou maar ff naar, wat is het nou voor moeite? :)

http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

Download die ff... gewoon een .exe zonder installatie :)

[ Voor 12% gewijzigd door DeMoN op 19-11-2004 14:50 ]

• Maf
Ok,

Ik ben nu bij het volgende:

Die MTU hielp idd, mijn excuses voor mijn ongeloof. Ik kan nu met normale 100 Mbit snelheid overkopieren naar de laptop :) . Maar... van de laptop naar de desktop is hetzelfde probleem nog steeds. Ook na het opnieuw instellen van de MTU.

Iemand nog ideeen?

[ Voor 92% gewijzigd door Maf op 19-11-2004 15:25 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Maf schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:08:
Ok,

Ik ben nu bij het volgende:

Die MTU hielp idd, mijn excuses voor mijn ongeloof. Ik kan nu met normale 100 Mbit snelheid overkopieren naar de laptop :) . Maar... van de laptop naar de desktop is hetzelfde probleem nog steeds. Ook na het opnieuw instellen van de MTU.

Iemand nog ideeen?
kewl mooi zo :)

En heb je op die laptop nou je snelheid vast gezet? Dus niet op auto :) Dat heb je nog niet helemaal duidelijk laten weten nml... ;)

• Maf
Die staat ook op 100mb full duplex

Foutmelding is:

''The pad is too deep''

[ Voor 42% gewijzigd door Maf op 19-11-2004 16:03 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Maf schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:58:
Die staat ook op 100mb full duplex

Foutmelding is:

''The pad is too deep''
path ;)

Op google is hier veel over te vinden.

chkdsk /f /r draaien.. tot... kapotte hardware. Probeer het eens :)

klik We komen er wel ;)

[ Voor 20% gewijzigd door DeMoN op 19-11-2004 16:11 ]

Pagina: 1