Ziet er ERG goed uit, vind het boekje (of agenda w/eAnoniem: 9542 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:05:
[...]
en hotseflots, weer 1 van mij
[afbeelding]
(niet echt vernieuwend ok, maja, maandagochtend he)
Let the creative mind flowww
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ziet er ERG goed uit, vind het boekje (of agenda w/eAnoniem: 9542 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:05:
[...]
en hotseflots, weer 1 van mij
[afbeelding]
(niet echt vernieuwend ok, maja, maandagochtend he)
Heb je het plaatje ook toevallig in reso 1280x1024?sysmatic schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:36:
[...]
Beetje brushen, etc.
Shapes zijn gemaakt in illustrator, de rest met photoshop
Anoniem: 87464
Als je dan dingen kopieeert van andere covertjes, doe het dan wel goed, ik ben ff zo miereneukerig geweest om die kleine tekst linksonderaan te lezen, en daar staat toch echt iets van "for sale in USA only" en dat lijkt me knap lastig met zo'n nederlands hoesjePsboy schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:46:
Mensen, sinds gisteren weer effe een covertje gemaakt
[afbeelding]
*Klikbaar
Geef a.u.b. commentaar
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 87464 op 05-07-2005 12:31 ]
Tekst heb ik zelf getypt, t was laat toen ik t typteAnoniem: 87464 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:25:
[...]
Als je dan dingen kopieeert van andere covertjes, doe het dan wel goed, ik ben ff zo miereneukerig geweest om die kleine tekst linksonderaan te lezen, en daar staat toch echt iets van "for sale in USA only" en dat lijkt me knap lastig met zo'n nederlands hoesje![]()
Verder is de voorkant niet onaardig, misschien nog ene beetje werken aan de achterkant.
Trouwens de eerste en laatste keer dat ik op commando commentaar geef
Wat waren je bron-foto's?Psboy schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:46:
Mensen, sinds gisteren weer effe een covertje gemaakt
[afbeelding]
*Klikbaar
Geef a.u.b. commentaar
Wel als je deze stukken op het doek legt en er vervolgens overheen spuit. Heb hem overigens als sjabloon wel wat vriendelijker gemaakt, en er nog wat aan toegevoegd.Anoniem: 130495 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:11:
[...]
Dit kan je toch niet als sjabloon gebruiken? Omdat er volle vlakken in het open vlak liggen... !?
| I've got permission to color outside the lines |
Nope helaas, heb hem niet op die formaat gemaakt, kan er wel zo 1 maken maar dan word het effect zowiezo 90° ge-rotategiant schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:53:
[...]
Heb je het plaatje ook toevallig in reso 1280x1024?Leuke achtergrond
Voorkant
Anoniem: 130495
Hmm, zo natuurlijk, maar dan kan je hem wel niet tegen een muur spuiten.Joep schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:55:
[...]
Wel als je deze stukken op het doek legt en er vervolgens overheen spuit. Heb hem overigens als sjabloon wel wat vriendelijker gemaakt, en er nog wat aan toegevoegd.
[afbeelding]
kopieeren kan ook overtypen betekenen.Psboy schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:39:
[...]
Tekst heb ik zelf getypt, t was laat toen ik t typte.. ik kopieer niks van andere covertjes .. alle afbeeldingen heb ik gevonden via Google Images .. en de achterkant .. mja persoonlijk vind ik hem mooi..
Ja, maar wel hele posters....ik kopieer niks van andere covertjes
Komt ook alleen op mijn eigen doek en niet ergens tegen muren.. Anders had ik inderdaad wel wat aanpassingen moeten maken..Anoniem: 130495 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:45:
[...]
Hmm, zo natuurlijk, maar dan kan je hem wel niet tegen een muur spuiten.
Heeft er niemand commentaar op mijn vector btw?
| I've got permission to color outside the lines |
[ Voor 13% gewijzigd door nXXt op 05-07-2005 18:57 . Reden: Originele link toegevoegd ]
Dat vind ik ook. Nogmaals bedankt, Yoozer!Anoniem: 132546 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 19:00:
De aangepast versie is duidelijk mooier. Alles komt nu beter tot zijn recht
Anoniem: 9542
Anoniem: 132657
Ik vind hem uiterst vet.. Ik denk dat ik me daar ook maar eens in ga verdiepen.. Laatst heb ik al een vectorlandschapje getekend..Anoniem: 130495 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:45:
[...]
Heeft er niemand commentaar op mijn vector btw?
![]() |
[ Voor 17% gewijzigd door Zeror op 06-07-2005 10:49 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Ziet er oip zich niet slecht uit, maar het copyrightberichtje stoort me. Ook zijn sommige delen wel behoorlijk pixelig. Ik weet niet of dit met opzet is, maar ik vind het persoonlijk niet echt mooi.Rakkerzero schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:46:
Ik heb voor mezelf een visitekaartje gemaakt.![]()
Misschien dat ik hem laat afdrukken.
[afbeelding]
Wat vinden jullie ervan?
Anoniem: 132546
Visite kaartje waarvoor? Striptent?Rakkerzero schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:46:
Ik heb voor mezelf een visitekaartje gemaakt.![]()
Misschien dat ik hem laat afdrukken.
[afbeelding]
Wat vinden jullie ervan?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Kun je pleease een beetje uitleggen hoe dat moet ?? Echt coool!!prototype schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 03:19:
Leuke stijl zeg, dat vector schets gebeuren
Ook even snel mee lopen spelen, en 20 mins later heb je dan dit
[afbeelding]
Moet er duidelijk nog even mee spelen
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 132657 op 06-07-2005 12:32 ]
het heet prototype-doet-vector-schets-in-blauw-paars-met-pijl-stijlAnoniem: 132657 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:27:
[...]
Kun je pleease een beetje uitleggen hoe dat moet ?? Echt coool!!
Hoe heet die stijl?? * Anoniem: 132657 gaat tutorials zoeken..
Inderdaad, hop illustrator, brushje ertegenaan en je een pijltje tekenenAnoniem: 9542 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:02:
wat lijntjes, wat letters, een pijl en een blokje. Pak een kwast in illustrator en teken wat lijntjes, voeg tekst toe en klaar
denk wel dat prototype ff een wacom ter hand heeft genomen, maar zelfs met de muis is dus nog wel te doen
umm, ik zie nooit een copyright message op een visitekaartje, en als ie erop zou staan niet zo groot en met een stroke eromheen... ook dacht ik in eerste instantie dat het een website was met een vaag menu, vind het er niet uitzien als een visitekaartje... ook staat er normaal niet zoveel info op zo'n kaartje...Rakkerzero schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:28:
thanx voor reacties (nu al)
Het copyright berichtje moest ergens geplaatst worden en ik vond dat wel een geschikte plek. Het pixelvormige kan komen omdat het de image enkele keren vergroot en verkleind heb. moet nog gefixt worden. Het is een gewoon vrienden visitekaartje voor mezelf zegmaar. Het maakt dan niet echt uit, vind ik. De vrouw maakt het idd iets te sexistisch
Vorm moet idd ook nog aan gewerkt worden.
Ik denk dat ik de vrouw iets meer ga vectorizen waardoor het iets rustiger wordt (hoop ik)
Hehe, 'k ben altijd even in voor een uitdagingAnoniem: 87464 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:25:
waarom ga je in hemelsnaam zo moeilijk lopen doen met die gradient mesh, koop photoshopEn ga lekker zitten tekenen, veel relaxer/makkelijker/handiger/misschien ook sneller.
Hehe, exactthe-edge schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:04:
[...]
Inderdaad, hop illustrator, brushje ertegenaan en je een pijltje tekenen
Hehe, mophor's antwoord beschrijft het het beste denk ikAnoniem: 132657 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:27:
[...]
Kun je pleease een beetje uitleggen hoe dat moet ?? Echt coool!!
Hoe heet die stijl?? * Anoniem: 132657 gaat tutorials zoeken..
Gege, you hit the nail on the head, ook wbt het wacom gedeelteAnoniem: 9542 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:02:
[...]
het heet prototype-doet-vector-schets-in-blauw-paars-met-pijl-stijl
maar ff serieus, kijk even wat het eigenlijk is: wat lijntjes, wat letters, een pijl en een blokje. Pak een kwast in illustrator en teken wat lijntjes, voeg tekst toe en klaar
denk wel dat prototype ff een wacom ter hand heeft genomen, maar zelfs met de muis is dus nog wel te doen
[ Voor 58% gewijzigd door prototype op 06-07-2005 16:32 ]
Anoniem: 133298
Niet akkoord hoor. Moet jij eens iets proberen te tekenen dat je moet afdrukken, dan moet je op een enorm groot oppervlak beginnen (duurt halve minuut als je dan eens wil saven, sneller is het dus ook al niet). Makkelijker vind ik het ook niet, het is net schilderen en dat is toch niet van de poes. Handiger: zeker niet, want dan moet je in 100den layers gaan werken, terwijl ik nu in een 5-6 tal layers alles steek (met daaronder natuurlijk wel paths).Anoniem: 87464 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:25:
waarom ga je in hemelsnaam zo moeilijk lopen doen met die gradient mesh, koop photoshopEn ga lekker zitten tekenen, veel relaxer/makkelijker/handiger/misschien ook sneller.
Nu heb je het neem ik aan over overtrekken/tekenen. Als ik wat uit mijn hoofd ga tekenen gaat dat ecth niet in een keer lukken met dat illustratorgradientmeshgeval. en 100den layers valt nou ook wel weer mee, hoogstens 5 (bij mij dan) en minder layers is kortere opsla-tijd. En dan ligt het er natuurlijk nog aan op welke kwaliteit je wilt gaan printen. En bij sneller bedoelde ik het tekenen zelf, om in illustrator eerst te gaan zitten schetsen, nette lijntjes maken en dan die vakken in gaan zitten kleuren met je gradient, duurt toch wel een stukkie langer dan in photoshop lijkt mij.Anoniem: 130495 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 12:40:
[...]
Niet akkoord hoor. Moet jij eens iets proberen te tekenen dat je moet afdrukken, dan moet je op een enorm groot oppervlak beginnen (duurt halve minuut als je dan eens wil saven, sneller is het dus ook al niet). Makkelijker vind ik het ook niet, het is net schilderen en dat is toch niet van de poes. Handiger: zeker niet, want dan moet je in 100den layers gaan werken, terwijl ik nu in een 5-6 tal layers alles steek (met daaronder natuurlijk wel paths).
Nu ja, het blijft natuurlijk subjectief, maar ik denk dat mijn argumenten sterk zijn
![]() |
[ Voor 18% gewijzigd door Zeror op 07-07-2005 13:05 ]
Ik zou 'contact me ' op een andere manier neerzetten.. Zoals het er nu staat vind ik het vrij lelijk.. Die pijl is wel stylishRakkerzero schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:04:
Nieuwe versie van mn visitekaartje:
[afbeelding]
Vrouw vervangen door een oog.
Formaat ook aangepast.
Volledige mee akkoord, een pixel font gebruik je immers (mijns inziens) enkel voor kleine teksten (niet groter dan 8px).Anoniem: 132657 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:09:
[...]
Ik zou 'contact me ' op een andere manier neerzetten.. Zoals het er nu staat vind ik het vrij lelijk.. Die pijl is wel stylish
uhm.. Met een oog kan je contact maken met iemand of iets dmv zien. Visitekaartje is ook om een contact te maken met mensen.sdomburg schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:49:
Ik kan een hoop photoshop filters over een crop van een oog, zodat het net lijkt op een kopie-van-een-kopie-van-een-kopie onder een kopieerapparaat niet echt mooi vinden. Mede doordat ik de connectie tussen een oog en een visitekaartje niet zie.
Anoniem: 74112
Ok hier een update van de header.Anoniem: 74112 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 05:56:
Gemaakt met Photoshop en Flash MX.
Ik ben nog niet helemaal tevreden, miss hebben jullie nog wat opmerkingen?
Het is btw voor een battlefield 2 clan. Dit is geen site check maar dit gaat over het ontwerp van de header!
http://users.pandora.be/m...ite_battlefield/Test2.htm
Ik hoor graag opmerkingen.
Mvg
EDIT: link fixt
Ja dit dacht ik dus ook precies. Meestal is een visitekaartje eigenlijk heel leeg en vooral gericht op jouw informatie. Hier lijkt dat een beetje in het niet te vallen.Anoniem: 87464 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 18:46:
Ik vind het er eerlijk gezegd meer uitzien als een oog met wat tekst, dan je gegevens met een oog. Als je begrijpt wat ik bedoel
Heb je mooi gedaan zoAnoniem: 74112 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:12:
[...]
Ok hier een update van de header.
http://users.pandora.be/m...Site_battlefield/Test.htm
Text is veranderd, explosies zijn veranderd, paar heli's bijgevoegd...
Ik moet er wel bij zeggen dat er nog geen script achterzit, ik toon gewoon de 3 explosies...
Normaal gezien zou je om de 15/20sec een explosie gaan zien in de final versie.
Ik heb nogal weinig tijd daarmee.
Zo dan ga ik nu aan de verdere layout beginnen
Ik zou de framerate wat hoger zetten moest ik jou zijn, het komt niet echt vloeiend over. (of misschien was dat de bedoeling?)Anoniem: 74112 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:12:
[...]
Ik moet er wel bij zeggen dat er nog geen script achterzit, ik toon gewoon de 3 explosies...
Anoniem: 74112
OMG, iemand enig idee waarom mijn videokaart bij elke flits op de maat mee zoemt? (Serieus! Bzt bzt bzzzzzzt)Anoniem: 74112 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:12:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Giant87 op 08-07-2005 14:54 ]
giant schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:54:
[...]
OMG, iemand enig idee waarom mijn videokaart bij elke flits op de maat mee zoemt? (Serieus! Bzt bzt bzzzzzzt)
Wtf is dit nou weer
Buiten dat, kvind hem zeer vet! En bij mij loopt hij prima vloeiend...
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Niet dat ik weetsdomburg schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:02:
[...]
Heeft je videokaart een feature om de fan sneller te laten lopen bij belasting?
Misschien is het een geïntegreerde speakerset, die de explosies laat horen en heb je het geluid te laag staan...giant schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 14:02:
[...]
Niet dat ik weet't klinkt ook niet als een fan eigenlijk, valt mij op dat dit alleen bij flash dingen gebeurt :S:S
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 9542 op 12-07-2005 19:19 ]
Bedankt! Ik wil zoiets gebruiken voor de contestbox van een site. Dat de tekst als het ware op een oud a4 papier met lijntjes staat. Ik kan echter dat 'used' effect niet echt krijgen. Tips? En weet je toevallig welke font dat 'new day for a new try' is?Anoniem: 9542 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:19:
was die vraag aan mij gericht? neem aan van wel
1) jups
2) boek heeft een vriendin van me toegevoegd, maar da's een kwestie van google en knippen jatten plakken, zelfde geldt overigens voor die revolver en verschillende andere objecten (meisje, inktvis etc)
3) zelf geschreven, wacom, behalve dat "new day for a new try", dat is wel een fontje.
Als je dat wiltAnoniem: 9542 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:33:
dat effect is gewoon een beetje brushen met een rotte brush. Op de een of andere manier is "grunge" hier een zoekterm voor geworden.
Font weet ik zo niet, misschien iemand in het font topic wel, ik kan het anders volgende week voor je vragen
[ Voor 7% gewijzigd door KappuhH op 12-07-2005 21:25 ]
Eerlijk gezegd vind de wallpaper zo slecht nog nietKappuhH schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:53:
[...]
Als je dat wiltIk heb geprobeerd een soort grungeachtergrond te maken met als achtergrond clouds, die vervagen en beetje geelachtig/bruin te maken maar dat was niet echt een succes te noemen.
Verder hoor ik graag jullie oordeel over het volgende, eens gemaakt als wallpaper voor onze clan. Dat ©-[DHS]-Ace is zwaar lelijk, maar nog geen zin gehad om het aan te passen
[afbeelding]
*Klik*
Edit: Tutje gevonden, ga em morgen proberen.
Anoniem: 26590
Inderdaad hele stoere brushes, ik ga ze zeker gebruiken
Ben ik het met je eens. Een topic waar je zegmaar zo even een klein vraagje over webdesign (mbt het uiterlijk, 2d) kunt stellen en dus geen heel topic hoeft te openen. En waar je je webdesignkunsten (wederom mbt het uiterlijk, 2d) kunt tonen. Wat vinden de modjes hiervan? En medetweakers?Ma_rK schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:38:
Heb ik nog even wat anders. De op GOT rondzwervende mensheid poept regelmatig een websiteje uit. Nou hebben we wel het "Post hier je 2d stuff topic", maar wordt het niet eens tijd voor een "post hier je almachtig stoere laatste web werk - Part 1" topic.
Nou heb ik gezocht maar in een forum dat gaat over Webdesign en Graphics is het lastig om te bepalen of er ooit al zo'n topic heeft bestaan ( kom hier met regelmaat en heb het ook nog niet gezien ).
Misschien zijn jullie wel van mening dat het in het 2d topic thuishoort dus graag van feedback hierover. Wie weet zijn er wel wat mensjes die reeds van het bestaan van een dergelijk topic weten.
[ Voor 11% gewijzigd door KappuhH op 13-07-2005 16:07 ]
Je zegt het maarAnoniem: 9542 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:49:
sitechecks kunnen op www.sitechecks.nl
een design poneren kan gewoon in dit topic volgens mij. FF een jpg'je van je site layout neerplempen gebeurt hier wel vaker, da's ook geen probleem volgens mij.
Ik vind het er wel goed uitzien op zich, vooral de slogan is leuk... wat ik minder geslaagd vind is dat de verschillende 'titelblokken' (met titels als message, subject etc.) niet echt een geheel lijken te vormen. Vooral de subject lijkt er niet echt tussen passen.Rakkerzero schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 23:20:
[...]
Je zegt het maar
Ik heb weer eens met mn site layout zitten kutten:
Het resultaat:
[afbeelding]
Een dergelijke site was waarschijnlijk een paar jaar geleden wel hip, daarmee doel ik op het feit dat je praktisch elke 'trendwhore' geval toepast; diagonale lijntjes, overlay rape, pixelstijl, textblock, zo'n beetje alles door elkaar. En ik moet zeggen dat het niet helemaal in balans is... vooral textblocks zijn redelijk passe.Rakkerzero schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 23:20:
[...]
Je zegt het maar
Ik heb weer eens met mn site layout zitten kutten:
Het resultaat:
[afbeelding]
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Vind het er goed uizien. Zo snel niet echt grove dingen die ik minder zou vinden.
2 ookal vind ik 4 ook leukWat simpele logo's geprobeerd.. c&c heel erg welkom, want logo maken is niet echt mijn doen
[ Voor 4% gewijzigd door enira op 14-07-2005 22:27 ]
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Voor een beginner vind ik dit absoluut niet verkeerd! Van die 'hij' vind ik het niet zo professioneel om z'n shift te vroeg los te laten en dus Blub!!!1 typt!jarnotjuh schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:26:
Ik ben ook van het weekend begonnen met PS, en ben met iemand een "battle" begonnen, een aaneenlopend figuur maken.
[afbeelding]
klik voor groter
Houdt gewoon good-tutorials.com een beetje in de gaten, kies elke dag gewoon een leuk tutje uit en voer em uit. Dat leert heel snel!Dat is het tot nu toe, maar hoe nu verder? De gradient opties heb ik nu wel zo gehad, en een beetje saaie filters toepassen heb ik ook wel gezien.
Leuke tutors iemand?
Tips ook welkom uiteraard
[ Voor 7% gewijzigd door KappuhH op 14-07-2005 22:50 ]
Met PS bedoel ik idd photoshop, 7.0 wel te verstaan, met cs of cs 2 kan ik echt niet werken.KappuhH schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:45:
[...]
Voor een beginner vind ik dit absoluut niet verkeerd! Van die 'hij' vind ik het niet zo professioneel om z'n shift te vroeg los te laten en dus Blub!!!1 typt!
[...]
Houdt gewoon good-tutorials.com een beetje in de gaten, kies elke dag gewoon een leuk tutje uit en voer em uit. Dat leert heel snel!
Edit: ik neem aan dat je met PS PhotoShop bedoeld en geen PaintShop.
Misschien is het te zwaar voor zijn pc of vind hij het bloatware... twee veelgehoorde argumenten.sdomburg schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 00:27:
Er zijn maar weinig programma's die na 4 versies nagenoeg hetzelfde zijn. Photoshop is een uitzondering, die is sinds 5.5 nagenoeg hetzelfde gebleven. Hoezo kan je niet werken met nieuwere versies?
Hoewel je gelijk hebt dat het een reden zou kunnen zijn, is het helaas maar 1 argumentnxxt schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 01:46:
[...]
Misschien is het te zwaar voor zijn pc of vind hij het bloatware... twee veelgehoorde argumenten.
Probeer je "kunsten" wat meer te verfijnen, de overgangen zijn nogal "cru" her en der:jarnotjuh schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:26:
Dat is het tot nu toe, maar hoe nu verder? De gradient opties heb ik nu wel zo gehad, en een beetje saaie filters toepassen heb ik ook wel gezien.
[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 15-07-2005 02:08 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Die overloop heeft hij gemaakt, van het eerste naar het 2de deel, toen ik em afronde was het gewoon een rechte "harde" lijn.RobIII schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 02:00:
[...]
Hoewel je gelijk hebt dat het een reden zou kunnen zijn, is het helaas maar 1 argumentBloatware en "te zwaar" zijn in dit geval redelijk synoniem (en nee, dat is idd niet altijd zo).
[...]
Probeer je "kunsten" wat meer te verfijnen, de overgangen zijn nogal "cru" her en der:
[afbeelding] (het is wat duidelijker op de "grote" afbeelding)
En als je geen overgangen met gradiënts wil gebruiken, dan kun je eens kijken naar je eigen voorbeeld dat je aandroeg in je post. Daarin zitten hele mooie overgangen. Je eigen fantasie is de limit. Maar probeer vooral alle tools in PS onder de knie te krijgen. De "filters" zijn over het algemeen "not-done" omdat ze zo snel te herkennen zijn. Beginners worden vaak zo "gespot" omdat ze gewoon in het wilde weg wat filters aanklikken totdat het er leuk uit ziet, maar als je een beetje bedreven wordt in PS dan gebruik je ze zelden (ik tenminste wel). Ik moet overigens wel zeggen dat als je echt net pas bent begonnen met PS je het aardig weet te verbergen (hoewel je ook niet meteen een "pro" uitstraling hebt getoond, maar het is dus niet slecht voor een beginner...)
[ Voor 26% gewijzigd door Tjeemp op 15-07-2005 11:13 ]
Het gaat er me niet om wiens fout het is, het viel me gewoon op. En daar kan hij, zijn battlevriend, jij en iedereen van leren. Dat is het idee achter GoTKappuhH schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 08:43:
@ Roblll: Dat eerste plaatje is niet zijn fout! Die overgang is door z'n battlevriend/vijand gemaakt. De tweede wel maar die vind ik al heel wat minder opvallen dan de eerste.
sdomburg schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:17:
Als je de vergelijking tussen Photoshop en schilders zou maken, zou ik het gebruik van filters om niet iets te bewerken, maar iets compleet nieuws from scratch te creëren, vallen onder Bob Ross-schilderen.
[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 15-07-2005 14:47 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ik wel. Er is verschil tussen iets eropsmijten (fout) en iets toepassen op zo'n manier dat je er wat aan hebt.timovdz schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:09:
en trouwens, ik snap niet hoe mensen hier kunnen zeggen geen filters te gebruiken
Natuurlijk niet. Een Gaussian Blur blijft een Gaussian blur, en dan is er niks te doen met settings. Nee, de boosdoeners zijn de kant en klare lensflares, de oh-kijk-glas-in-lood, craquelure, tiles, distort>zigzag e.d.je moet is eens gaan kijken naar walkthroughs van pro's die van scratch dingen maken, die gebruiken ook flink wat zooi aan filters alleen die weten de settings zo goed te zetten dat er geen filter meer uit te halen valt...
Welke van de 20? Space-art is leuk, maar best snel uitgemolken - en in feite zijn dat dan weer complete gimmicks op zichzelf, omdat je weer een vast recept volgt om een plaatje te maken. Bij trendwhore-dingen wordt er nog een beetje aan evolutie gedaan, grunge en dirt komt ook op 't zelfde neer maar heeft ook speelruimte, maar dit is meer Bob Ross-werk - lieve zoete plaatjes met dezelfde thema's, zonder mensen er in, zonder een andere stijl te gebruiken.(was geloof ik ook zo'n gast die van die ruimte werken maakt, weet zijn naam niet meer, mssn komt iemand anders erop, echt super)
[ Voor 11% gewijzigd door Yoozer op 15-07-2005 15:32 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Anoniem: 26590 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:57:
Inspired by boredome, originates another piece of scrap: blocquade.
[afbeelding]
[ Voor 21% gewijzigd door sdomburg op 15-07-2005 15:49 ]
Anoniem: 26590
[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 26590 op 15-07-2005 16:17 ]
[ Voor 33% gewijzigd door wisselwerking op 15-07-2005 19:14 ]
Ik vind hem gaaf! Heb je nog andere opties of alleen deze? Voor wat voor genre word het gebruikt?relonky schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:12:
Even een logo ontwerpje
[afbeelding]
Het oranje kan gebruikt worden als terugkerend item (had ik zo in gedachten)
Kleurstellingen waarbij grijstinten gecombineerd worden met felle kleuren zoals dit oranje of dat lichtblauwe was een beetje trenhoererig een aantal jaren geleden, maar op zich niets mis mee. Waar ik echter grotere vraagtekens bijzet is de vrij brute manier waarop je dat font verticaal in elkaar geduwt hebt. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat dat font uit zichzelf al zo was, de proporties en verhoudingen zijn totaal zoek.relonky schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:12:
Even een logo ontwerpje
[afbeelding]
Het oranje kan gebruikt worden als terugkerend item (had ik zo in gedachten)
[ Voor 12% gewijzigd door sdomburg op 15-07-2005 19:58 ]
Bedankt voor het commentaar. Ik had het even snel voor het eten nog in elkaar gezet en gepost, zodat het een beetje kon bezakken voordat ik er zelf weer na ging kijken. Wat betreft het in elkaar drukken van de letters ben ik het helemaal met je eens en dat gaat zeker anders worden. Ben er ook niet tevreden over.sdomburg schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:56:
[...]
Kleurstellingen waarbij grijstinten gecombineerd worden met felle kleuren zoals dit oranje of dat lichtblauwe was een beetje trenhoererig een aantal jaren geleden, maar op zich niets mis mee. Waar ik echter grotere vraagtekens bijzet is de vrij brute manier waarop je dat font verticaal in elkaar geduwt hebt. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat dat font uit zichzelf al zo was, de proporties en verhoudingen zijn totaal zoek.
Verder leuk dat je nog wat betekenis wilt geven door de tweede 's' om te draaien, maar de toegevoegde waarde van het een stuk naar onderen laten doorlopen is zowel estetisch als functioneel in twijfel te trekken. Door de dichte positionering van de twee s'en vormt zich als het ware een soort rare 'g', zodat het me 2 keer lezen kostte om te begrijpen dat er wisselwerking staat.
In tegenstelling tot de figuur boven me kan ik dan ook zeggen dat ik nou niet echt onder de indruk ben van het resultaat. Hopelijk pak je deze kritiek op en verwerk je dit in een aangepast logo.
Nou wil ik je van tevoren waarschuwen dat je op moet passen met de specifieke letters SS extra veel aandacht te laten trekken, ivm. de gebeurtenissen in de Tweede Wereldoorlog. In je huidig ontwerp is hier geen sprake van, maar als je het één en ander aan gaat passen moet je dit wel in je achterhoofd houden.
Anoniem: 19150
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 19150 op 16-07-2005 00:45 ]
Wauw, beswel een mooi plaatje.. Ik zou alleen de het font veranderen wat je gebruikt bij de ondertitels (onder de foto's).. Ik zou zeggen, doe es mee aan de 2D-contest hier..Anoniem: 19150 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 00:44:
ik POST bijna NOOIT iets maar zag dit draadje en dacht misschien vandaag wel
[afbeelding] (als hij te groot is : hoe kan ik verkleinen?)
p.s heb dit gemaakt toen ik niets te doen had haha..
coments mag natuurlijk altijd!
Ziet er leuk uit. Ik vind hem alleen een beetje basic-tutorial-sig lijken. Maar dat komt misschien omdattie zo klein is (standaard sig formaat). Heb je misschien ook een grotere versie?
[ Voor 17% gewijzigd door KappuhH op 16-07-2005 18:57 ]
Anoniem: 87541
Deze sig is voor een ander forum, de toegstane groote daarvoor is 400X100, dus ik heb geen grotere. En het is inderdaad een vrij simpele gebrushde achtergrond.KappuhH schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 18:55:
[...]
Ziet er leuk uit. Ik vind hem alleen een beetje basic-tutorial-sig lijken. Maar dat komt misschien omdattie zo klein is (standaard sig formaat). Heb je misschien ook een grotere versie?
Edit: mag ik verder dit nog een keer onder de aandacht brengen?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq