Tijdens de lessen vormgeving/kleurgebruik kwam dit na voren en heb dit meegenomen in mijn ontwerp.
We moesten bijvoorbeeld bij iedere kleur een gevoel en assosiaties opschrijven.
maar 1 ding mis ik heel erg: het menselijke aspect. Toen ik dit zag, dacht ik in de eerste instantie aan een electriciëns-service oid, daarna aan iets medisch (hartslag). De liefdadigheid lees ik er niet aan af...
Hoe kan je dat volgens jou beter maken, zodat dit gevoel er wel is?
Ik vind ik je redenering (afgezien van het feit of zoiets nodig is of zou moeten zijn) niets terug over een belangrijk element in je logo: het grijze vlak met de afgeronde hoeken.
Deze heb ik wel. Het grijze vlak is een schild die de problemen hard aanpakt (scherpe hoeken) maar daarin tegen zijn we heel behulpzaan naar de overheid en de lokale bevolking (ronde hoeken)
Brieven:
Opmaak/indeling is netjes gedaan, hoewel dit ook enigzins klassiek is natuurlijk -- helemaal niets mis mee m.i. Ik vind de grijze balk te overheersend. Ik snap dat dit mooi aansluit bij je huisstijlkleuren, maar ik denk dat een dunner lijntje (zeg 4mm) ook wel voldaan had. De brief wordt daar een stuk rustiger (en dus leesbaarder) van!
Misschien had een lichtere grijstint dit ook kunnen verhelpen.
Waarom heb je je kleuren in CMYK gekozen? Je hebt tenslotte maar 3 kleuren in je huisstijl: zwart, grijs en rood.
Goede vraag. Dit moest van de docent en daar is zeker een aantal keer op gehamerd tijdens de les omdat het print is. Een blok ervoor hadden we Web en daarin moest het uiteraard in RBG.
Bij het drukken kan het best schelen als je dat in Pantone CMS doet in de prijs, maar ook de kwaliteit (!). Je rood wordt veel mooier egaal, net als je grijs. Als dat je voor de grijs niet kan schelen is het helemaal niet erg: dan heb je nog maar 2 kleuren (zwart + rood)
Dus, hoe had ik dit dan het beste kunnen doen, volgens jou? Welke instellingen had ik dan moeten nemen in Freehand en Indesign? (Kunnen de docenten ook van leren

)
Als laatste verbaasde ik me erover dat het plaatje hier een gif is, en geen png, maar dat is en detail, je hebt het tenslotte als pdf.
Haha, dat was even puur hier voor GoT. Alleen een PDF link leek me niet zo mooi en niet uitnodigend om op de klikken. Waarom ik voor GIF heb gekozen is omdat ik alleen GIF en JPG gebruik voor web afbeeldingen. Sterker nog op school wordt PNG zelf afgeraden door de verschillende weergaves van dit formaat in browsers, maar dit terzijde.
De PDF was voor de repro op school. Dan konden hun deze afdrukken op A3 formaat. De a3 afdruk moest je dan plakken op een foambord zodat je je ontworpen huisstijl kon presenteren.
Voor de geintresseerden. Ik doe de opleiding Communicatie systemen: Multimedia & Vormgeving aan de Hanzehogeschool in Groningen.