[2D] Post je 2D stuff maar weer - Part 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.958 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Larixk schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 09:49:
[...]

umh nope werk al een paar jaar niet meer echt met tutorials :P
kkan wel ff uitleg geven.

eerst een foto gekozen,
toen de rand van haar hoofd na getrokken met de pen in illustrator
toen zwarte vlakken als haar en zonnebril en lippen nagetrokken,
daarna smalle kleine vlakken zoals de schaduw rond de kaaklijn en in het oor,

de achtergrond is maar ff een probeerseltje en kan nog veranderen.
dank je wel! ik heb je werk op je site gezien en dat is echt prachtig man, ga zo door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Zit mooi werk tussen

Ben benieuwd hoe cvision.be verder gaat.

Ook het wij wandelen graag vond ik een leuke website voor de doelgroep.

Het scissor project vond ik bijzonder omdat ik door de rand links van de pagina echt het plaatje in werd getrokken. Erg orrigineel. Denk er wel aan dat 1024x768 de default resolution is bij de internettende wereld en dat ook 800X600 nog regelmatig voorkomt.

Als laatste flexxfit nog even noemen. Ziet er goed uit. De onderkant mag nog wat uitgewerkt worden. De randbewerking in het rode vlak is leuk, maar komt in de rest van het plaatje niet terug. Als een van de weinige gedacht aan een favico. Altijd mooi.

[ Voor 23% gewijzigd door Ma_rK op 12-02-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een oudje van mij
Comments ?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~edepi/art/small_rush.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou de text ook in perspectief plaatsen, verder vind ik de personen op de foto niet echt haast of drukte uitstralen (kruk, karretje...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

Ma_rK schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:14:
Als laatste flexxfit nog even noemen. Ziet er goed uit. De onderkant mag nog wat uitgewerkt worden. De randbewerking in het rode vlak is leuk, maar komt in de rest van het plaatje niet terug. Als een van de weinige gedacht aan een favico. Altijd mooi.
bedankt voor je reactie,
het stijltje van de bovenkant vand e zijbalk staat nu idd nogal los van de rest van de site, aanvankelijk was de site blauw ipv rood en meer in een rauwe stijl, daar ben ik van af gestapt nu ga ik meer voor een strakke vector-stijl. die bovenkant wordt waarschijnlijk nog aangepast. verder wordt het hele bovenvlak nog omgetoverd in een menu hier kan ik echter pas mee verder als ik fotomateriaal krijg van de klant.
die favicon is een resultaat van een feit dat de site gehost wordt in een submap van mijn eigen site, die favicon wordt op mijn algemene site gebruikt.

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

IK zat te vervelen en toen kwam ik met dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/Pictures/worsecoast.jpg
Een scheepje alla picasso

En ik moet zeggen dat ik hem niet lelijk vindt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Rakkerzero schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 00:56:
IK zat te vervelen en toen kwam ik met dit:

[afbeelding]
Een scheepje alla picasso

En ik moet zeggen dat ik hem niet lelijk vindt.
Jammer dat je kan zien dat je aan het pielen bent geweest en niet hebt negedacht over de vlakverdeling en dergelijke. Nu is het meer een Photoshop effecten ding geworden.

Het contrast met de zwarte voorgrond tegen een kleurrijke achtergrond heeft wel wat. Die palmboom en dat bootje passen wat dat betreft ook goed, maar de rest zou ik heroverwegen. Neem ook een spiegeling mee in het wateroppervlak bijvoorbeeld, dan wordt het denk ik al een stuk minder "random".

edit: bij nader inzien is de palmboom té gedetailleerd, of de boot te ongedetailleerd, het is maar hoe je het ziet.

[ Voor 9% gewijzigd door sdomburg op 15-02-2005 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

btw. Dit is gewoon een standaard wallpaper van internet Dat bootje heb ik er zelf bijgemaakt.
Verder ik heb niet meer gedaan dan selectievlakken gemaakt en die dan met Hue/Saturation van kleur veranderd.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:59
Zit al een tijdje mee te lezen maar het is vooral elkaar afzeiken hier. Tering 8)7
Iedereen heeft overal maar commentaar op en met de gekste dingen ook; "de palmboom is te gedetailleerd"... Damn, zeiden ze zoiets ook tegen van Gogh vroeger: "sorry Vincent maar die zonnebloemen zijn niet geel genoeg" :?

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd

nee, dat heet 'elkaar helpen op het verbeteren van elkaars werk' Meestal post je hier iets om van een ander te horen wat hij er van vindt. Als die ander denkt dat er iets beter aan kan is hij hier vrij in om dat te zeggen. Als je geen kritiek wilt moet je het hier ook niet neerzetten.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Topicstarter
matthijst schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:16:
Zit al een tijdje mee te lezen maar het is vooral elkaar afzeiken hier. Tering 8)7
Ik kan me voorstellen dat er niet echt al te veel constructieve kritiek wordt gegeven (omdat er uberhaupt niet zoveel kritiek wordt gegeven), maar "afzeiken"?
Iedereen heeft overal maar commentaar op
En ook over wat ze er -wel- mooi of leuk aan vinden. Of had je die nog niet gezien? ;)
en met de gekste dingen ook; "de palmboom is te gedetailleerd"...
Als je iets Picasso-achtigs wilt maken zul je het ook Picasso-achtig er uit moeten laten zien. Iedereen die een paar schilderijen van een bepaalde periode heeft gezien en een flauw benul heeft van hoe kubisme werkt en wat het idee erachter is kan dat beamen. Is het dan vervolgens niet Picasso-achtig, dan is het niet meer dan terecht dat daar iemand over valt. Voor de rest heeft kunst ook in zekere zin te maken met vlakverdeling en kleurkeuze, en ook daar kun je dingen fout aan vinden. Vervolgens kan de artiest zich zelf er wat van aantrekken of het naast zich neerleggen.
Damn, zeiden ze zoiets ook tegen van Gogh vroeger: "sorry Vincent maar die zonnebloemen zijn niet geel genoeg" :?
Naja, van Gogh klikte niet op 3 filters en dacht dan dat 'ie klaar was :/.

[ Voor 12% gewijzigd door Yoozer op 17-02-2005 01:21 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
matthijst schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:16:
Iedereen heeft overal maar commentaar op en met de gekste dingen ook; "de palmboom is te gedetailleerd"... Damn, zeiden ze zoiets ook tegen van Gogh vroeger: "sorry Vincent maar die zonnebloemen zijn niet geel genoeg" :?
Nee, 100 posts met "_/-\o_ wat mooi!", daar heb je wat aan. Ik probeer opbouwende kritiek te geven, welke punten ik anders zou doen, wat ik zou verbeteren. Als degene zichzelf daar dan ook in vind kan hij zichzelf verder ontwikkelen.

Ik heb niet gezegd dat de palmboom te gedetailleerd was, ik heb gezegd dat er veel meer detail in de palmboom zat dan het bootje en dat het daarom een niet erg samenhangend geheel vormt. Ik heb nog open gelaten of het verstandiger was de palmboom wat minder gedetailleerd te maken of juist de boot wat gedetailleerder.

edit:
Spuit11

[ Voor 4% gewijzigd door sdomburg op 17-02-2005 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 08:21
Ik ben bezig met een nieuw ontwerp voor mijn site, ik heb er al heel wat aan gedaan al zeg ik het zelf. Maar ik was zeer benieuwt naar jullie comentaar.
Afbeeldingslocatie: http://xiqum.net/got/version5_2_1_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand hoe ik in Photoshop snel rechte lijnen kan trekken zonder de shift toets in te blijven houden. De eerste lijn met shift is altijd een rechte lijn omhoog of een waterpas en dat wil ik niet. Ik wil dus snel een serie schuine lijnen tekenen zonder dat ze aan elkaar vastzitten. Voorbeeld een muur die naar de horizon loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

@Jannis: Ik vrees dat jedan toch shift nodig hebt. Je moet dan klikken (zonder shift) op de plek waar je lijn moet beginnen, en dan klikken met shift ingehouden op de plek waar de lijn moet eindigen. dan kan je lijn zo scheef zijn als je zelf wilt. :)

Ik ben maar weer eens begonnen aan een ontwerp voor mijn eigen site. Ik heb er eigenlijk weinig inspiratie voor. :/ Want ik maak steeds hetzelfde... Dit wordt trouwens de volledige breedte.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/daanboon/ontwerp-6.gif

C&C please.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

logootje voor mijn voetbalploegje in hattrick:

Afbeeldingslocatie: http://img219.exs.cx/img219/8632/outhere4ev.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidfunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2015

kidfunk

none

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:18:
logootje voor mijn voetbalploegje in hattrick:

[afbeelding]
Mabe nog een paar lijntjes in de bal om de vlaken wat duidelijker te maken.
Verder strak logo :)

none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
Maybe weer een keer tijd voor een pixelart topic? Heb dit gebeuren sinds een paar weken weer opgepakt gezien ik op stage zit en me behoorlijk verveel ;)

edit:
Plaatje weg -> nieuwe post

Erg simpele figuurtjes die onze band voor moeten stellen, maar ach het is een begin :z Toen net ook een logo gebakken wat ik vanavond wel even zal uploaden :)

[ Voor 12% gewijzigd door Freek op 23-02-2005 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Laatst online: 23-01 14:47
Dit is een momochroom beeldmerkje waar ik aan bezig ben voor een eigen project.
Het project/programma heet 'Edukitty', vandaar dit toepasselijke logo'tje:
Afbeeldingslocatie: http://edukitty.org/~barry/art/Edukitty/beeldmerk/versie1_small2.gif

(illustrator 10)

We hebben ook nog een wat complexer logo maar deze is speciaal voor op plaatsen waar het simpel moet zijn.

C&C? Maar nog belangrijker: kent er mss. iemand een bestaand logo/beeldmerk dat hier mogelijk te veel op zou lijken?
Ik heb nl. al vaker conflicten gehad om namen/logo's met bedrijven :Y) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/b.j.j.haarman/GOT/stme.png
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/b.j.j.haarman/GOT/stthc.png
Let vooral op het mannetje ;) in de zandloper :P

http://home.hccnet.nl/b.j.j.haarman/GOT/
voor grotere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Hoewel het hier eigenlijk niet hoort, ook eens een wip van mij..

Afbeeldingslocatie: http://www.flashin.nl/test.jpg

Misschien beetje cliche opzet, moet nog even kijken wat ik er verder mee doe

[ Voor 36% gewijzigd door flashin op 22-02-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

flashin schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:50:
Hoewel het hier eigenlijk niet hoort, ook eens een wip van mij..

[afbeelding]

Misschien beetje cliche opzet, moet nog even kijken wat ik er verder mee doe
Fraai, maar je gebruikt iets te vaak die pattern; vooral in 't logo komt dat niet heel fantastisch uit de verf.

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~buixn/portfolio/wip.jpg
Een WIP voor een redesign van xsnetworks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
Beetje overdreven gebruik van patterns idd, ik zal er eens naar kijken.

Tekst in de header schrikt een beetje af, knoppen zou ik wat anders doen rechts.. Wel vet idee die background, benieuwd of je die goed seamless krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
Afbeeldingslocatie: http://www.propercondomuse.herejezus.nl/site.jpg

Simpel site-je voor mijn band, een WIP natuurlijk :)

• phaas
Versie 2
Afbeeldingslocatie: http://edukitty.org/~barry/art/Edukitty/beeldmerk/versie2_small.gif

Verbetering?

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:34
@phaas: ik vond de vorige beter, maar misschien 3 ipv 2 snorharen?

Verwijderd

of misschien de snorharen in wit overlaten lopen op het gezicht

Verwijderd

Ik zag zo veel moois in dit topic :) dus dacht ik laat ik zelf ff wat posten

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eradus/image/limelogo.gif

ben benieuwd wat jullie ervan vinden het is ook nog niet helemaal af maar ben nu eenmaal beter in coden dan in het designen van websites :)

hierop gelijk een vervolg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eradus/image/limelogo2.gif

nu vraag ik me af dat die barcode daar wel zo mooi staat maar ik moet wat hebben om toch dat lime te breken misschien iemand een idee??

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 20:24 ]

Verwijderd

op zich vind ik het concept wel leuk, maar het komt niet echt over. Ik mis een samenhang. Alles staat maar een beteje los op z'n plek eigenlijk. Probeer wat meer samenhang erin te brengen zou ik zeggen

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ben een tijdje terug samen met een paar vrienden een Counterstrike clan begonnen.
Dus ik dacht laat ik daar maar eens een websiteje voor maken.

Dit is wat ik tot nu toe heb:
Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/Pictures/weblayout.jpg

Heeft iemand nog tips voor mij?
Ik vind hem nog kaal.

Verwijderd

Rakkerzero schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:23:
Ik ben een tijdje terug samen met een paar vrienden een Counterstrike clan begonnen.

[afbeelding]

Ik vind hem nog kaal.
nou een tip kan wezen om er content op te plaatsen aangezien dat het nogal kaal maakt!

Verwijderd

[afbeelding]

Ik vind hem nog kaal.
Uw header, menu en contentbox vloeien niet bepaald in op elkaar. Probeer je content box ook wat af te ronden, zoals je menu en header..

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 23:10:
[...]

Uw header, menu en contentbox vloeien niet bepaald in op elkaar. Probeer je content box ook wat af te ronden, zoals je menu en header..
Content box is expres niet afgerond ivm de iframe die erin komt. maar iig bedankt.

Ik heb er nu contents in gegooid en hij ziet er niet kaal meer uit.

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024

[afbeelding]

Ik vind hem nog kaal.
Misschien een tweede kleur dr in verwerken rood ofzo iets

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Skyline GTR schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 23:45:
[...]

Misschien een tweede kleur dr in verwerken rood ofzo iets
hmm, misschein maar doen.
Maar waar???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~logte151/wip.jpg
-klikbaar-
Dis wat ik tot nu toe heb voor een nieuwe wallie voor een clan/community. (ESA) Nog suggesties? Vind het een beetje leeg op de een of andere manier... En nee, ik wil er geen wonderlamp onder :P

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 08-09 19:03
Brokstuk schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 14:50:
[afbeelding]
-klikbaar-
Dis wat ik tot nu toe heb voor een nieuwe wallie voor een clan/community. (ESA) Nog suggesties? Vind het een beetje leeg op de een of andere manier... En nee, ik wil er geen wonderlamp onder :P
het is nogal onherkenbaar en zegt niets, misschien zou je in die vormen ESA kunnen verwerken?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Laatst online: 11-09 17:52
Simon schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 14:54:
[...]

het is nogal onherkenbaar en zegt niets, misschien zou je in die vormen ESA kunnen verwerken?
Nou bedankt! Er staat esa :P De E en de S zou je toch wel moeten kunnen herkennen. De S wiebeld zo door omdat het eigenlijk een Ronin teken is wat ik gisteren toevallig op discovery zag. En de a.. sja... Vond ik wel passend zo ^^

[ Voor 30% gewijzigd door Pkunk op 26-02-2005 14:58 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, nu staat er 'EZA' ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Rakkerzero schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 23:46:
[...]

hmm, misschein maar doen.
Maar waar???
Zou ik zo snel ook niet weten. wat ik meestal doe als ik "klem" zit met mijn design is wat van die template site door browsen. Meestal kom ik dan wel wat tegen wat ik kan gebruiken. suc6 verder met je site je gaat zeker de goede kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prototype schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:57:
[...]

Fraai, maar je gebruikt iets te vaak die pattern; vooral in 't logo komt dat niet heel fantastisch uit de verf.

[afbeelding]
Een WIP voor een redesign van xsnetworks :)
ben je nog spannende dingen met die grijze balk boven van plan? niet dat ie misstaat, maar de hele "header" (grijze balk) en plaatje, neemt ontzettend veel ruimte in beslag, zodat zo'n beetje het eerste wat je moet doen scrollen is. Tenminste, dat idee heb ik nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 19:33:
[...]

ben je nog spannende dingen met die grijze balk boven van plan? niet dat ie misstaat, maar de hele "header" (grijze balk) en plaatje, neemt ontzettend veel ruimte in beslag, zodat zo'n beetje het eerste wat je moet doen scrollen is. Tenminste, dat idee heb ik nu
Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~buixn/portfolio/wip3.jpg
Ja ;), daar komt nog 't menu.

[ Voor 4% gewijzigd door prototype op 26-02-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht al zoiets, hippe shit ouwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Hij ziet er erg netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Tis 2d, dus denk dat het hier thuis hoort,

Wat mij de laatste tijd bezig heeft gehouden:
Mitsubishi Eclipse 2006

Orgineel:
Afbeeldingslocatie: http://img199.exs.cx/img199/5052/mitsubishieclipse2006halfsized.th.jpg

Tuned:
Afbeeldingslocatie: http://img194.exs.cx/img194/3183/eclipse2006sdfxhalfsized7ve.th.jpg

Bijna alles is wel enigsinds aangepast, kan beter zeggen waar ik niet aan heb gezeten :P Das dus de motorkap, 3 verschillende intakes ervoor gemaakt maar alles liet de auto er minder uit zin ipv beter, dus alledrie geschrapt.

Zitten geen andere foto's o.i.d. in verwerkt, alles is handwerk, lang leve wacom anders had ik nu RSI ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulde! _/-\o_
het enige plekje waar hij er niet geheel realistisch uit ziet is aan de zijkant, ik zie nou ook niet precies wat er niet klopt maar mss iets met de schaduw ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was weer eens zondag en ik verveelde me een beetje.
Toen heb ik maar eens een avatertje gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pvannuil/1.gif

Wat vinden jullie ervan?
Btw wat betekent c&c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Critic en Comment (Kritiek en Commentaar).

Maaruh, ik volg dit topic nu al een tijdje, heb nog nooit iets gepost maar dat doet er niet toe :P
Ik zit er nu aan te denken om ook aan te slag te gaan met het ''Grafisch (2D) Ontwerpen'', maar ik heb een klein vraagje: Die ''Pentablets'' (als ik me niet vergis), welke zouden jullie mij aanraden of welke gebruiken jullie?. Ik heb gelezen dat de Wacom Tablets nogal goed zijn, maar bijvoorbeeld een Trust ofzo, zou dat ook kunnen? Als ik er een zou kopen, zou ik hem waarschijnlijk alleen gebruiken voor het maken van Wallpapers.

[ Voor 17% gewijzigd door Yonix op 27-02-2005 23:12 . Reden: Typo ontdekt :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je het echt goedkoop wil kan ik je een Aldi/Medion tablet aanraden. die verkopen ze volgens mij om de zoveel tijd voor 35 euro ofzo. A4 formaat dus je kan lekker uithalen en die van mij doet het na 2 jaar nog best. Hij blijft soms wel even hangen ofzo, maar voorderest geen klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Ik heb zelf een Wacom Graphire, hij is wel wat klein (A6), maar dat irriteert me eigenlijk geheel niet, heb em al een paar jaar en hij werkt nogsteeds perfect. Dus die kan ik prima aanraden, en die zijn ook goed te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Yonix schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:10:
[...]

Critic en Comment (Kritiek en Commentaar).

Maaruh, ik volg dit topic nu al een tijdje, heb nog nooit iets gepost maar dat doet er niet toe :P
Ik zit er nu aan te denken om ook aan te slag te gaan met het ''Grafisch (2D) Ontwerpen'', maar ik heb een klein vraagje: Die ''Pentablets'' (als ik me niet vergis), welke zouden jullie mij aanraden of welke gebruiken jullie?. Ik heb gelezen dat de Wacom Tablets nogal goed zijn, maar bijvoorbeeld een Trust ofzo, zou dat ook kunnen? Als ik er een zou kopen, zou ik hem waarschijnlijk alleen gebruiken voor het maken van Wallpapers.
Je zou eens voor de gein op marktplaats moeten kijken. Dan kan je misschein goeie tablet voor een leuk prijsje halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Weet iemand hoe je bloed spetters kan maken met Photoshop?
Kan geen goeie tutorial vinden hiervoor.

Ik zag dat Yoozer mooie bloed spetters had op een van zn wallpapers.
/me Rakkerzero vraagt zich af hoe hij dat gedaan heeft.....

[ Voor 64% gewijzigd door Zeror op 28-02-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou gewoon zelf effe met inkt, verf (of bloed >:) ) gaan knoeien, waarschijnlijk ben je dan veel sneller klaar met een realistischer resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Topicstarter
Ik heb inderdaad een A4'tje gepakt, een vulpenvulling van de HEMA opengesneden, en ben toen wat creatief gaan druppelen. Grotere hoogte : meer spetters. Achteraf het blad even schuin houden en als 't dan nog niet genoeg druipt, gewoon meer inkt van een kleine afstand in de bestaande vlek druppelen.

Dan wachten tot alles geabsorbeerd is, anders krijg je vlekken op de scanner. Inscannen, in Photoshop wat met de levels kloten zodat je een keurig contrast krijgt, en vervolgens Image > Adjust > Hue/Saturation even colorizen naar donkerrood.
Yonix schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:10:
welke zouden jullie mij aanraden of welke gebruiken jullie?
Wacom, en Wacom Graphire II (A6). Als je er mee wilt leren tekenen, dan is een groter exemplaar niet aan te raden - leer eerst maar eens tekenen met gewoon pen en papier, je krijgt dan sneller door hoe proporties,curves en lijnen werken.

Wil je 'm puur voor bijvoorbeeld op detailniveau dingen te maskeren (het "uitknippen" van figuren door de achtergrond weg te vegen), of wat blurs/smudges te maken die er wat natuurlijker uitzien; dan is het zeker aan te raden. Ik heb het tablet van de Aldi onder m'n vingers gehad en ook al is dat A4-formaat, er moet een batterij in de pen en 't ding is niet zo prettig qua drukgevoeligheid.

Als je er mee wil beginnen, gewoon zo'n Graphire pakken. Je zult dan vanzelf zien of je 'm veel of weinig gebruikt. Je kunt je er niet echt een buil aan vallen.

[ Voor 54% gewijzigd door Yoozer op 28-02-2005 17:11 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Thanx ga ik ff met inkt kutten.

hmm, welke pen zal ik gaan slopen om inkt eruit te krijgen })

damn, heel mn klauwen onder de inkt... :(

[ Voor 20% gewijzigd door Zeror op 28-02-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb zelf een Wacom Intuos3 A5 op mijn verlanglijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Nou dat inkt heb ik maar achterwege gelaten.
Werd een grote vies zooitje hier en dan nog geen mooie vlekken hebben om te scannen :(

Uiteindelijk maar zelf een gephotoshopt.

Zie hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/Pictures/RZblood.jpg

Ik vind hem zelf aardig goed gelukt al zeg ik het zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 28-02-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 10:31

Copyman

Dode muis

Je zou ook gewoon brushes kunnen gebruiken, ik noem maar een voorbeeld: http://www.8nero.net/brushes/

[google=photoshop brushes]

Succes. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Copyman schreef op maandag 28 februari 2005 @ 20:18:
Je zou ook gewoon brushes kunnen gebruiken, ik noem maar een voorbeeld: http://www.8nero.net/brushes/

[google=photoshop brushes]

Succes. :)
thanx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Ik ben een tijdje weggeweest, maar ik kreeg ineens weer de behoefte om hier m'n dagelijkse portie grafisch te innen, dus daar ben ik weer.

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1144677/img/bananiwi-klein.jpg

Deze heb ik een tijdje terug gemaakt, als voorbeeld (om een aantal technieken te illustreren) voor een Photoshop workshop die ik heb gegeven. Er zitten een paar kleine foutjes in, rechtsboven zit een raar lijntje, en over het geheel genomen had ik de DOF nog wat beter kunnen doen (i.e. meer blur-tool)

Ik hoop dat Photoshop 9 met een blur-layer komt, dat zou echt handig zijn!

[ Voor 23% gewijzigd door Mr_Kite op 01-03-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Aparte banaan.. wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Laatst online: 12-07 15:32
Die kiwaan is heel sjiek (of was het een bawi (haal die twee altijd door elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/mywebspace23/PS_pics/Pioneer_plasma_klein.jpg

Even een try voor een pioneer plasma...

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37

FlyEragon

Alien Monkeys

Voor een schoolopdracht, iets met vectoren:
Zitten nog kleine foutjes in, maar het is nu al laat :O gaap
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~karab067/Bloem2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
v1
v2
v3:
Afbeeldingslocatie: http://edukitty.org/~barry/art/Edukitty/beeldmerk/versie3_small.gif

Weinig veranderd tov. v1, alleen alles beter gecentreerd en de snorharen wat dikker gemaakt.
- Drie snorharen is geen gezicht
- Ik krijg het niet voorelkaar met Illustrator de snorharen op het gezit wit te maken het buiten het hoofd grijs. Ik heb ze grijs gemaakt en dan op 'Screen' gezet, maar dan worden ze nèt niet wit binnen het hoofd.
Iemand nog ideeën/C&C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niks blending modes, gewoon copy, ctrl f en dan met pathfinder de juiste stukjes eruit snijden zodat je 2 objecten hebt voor elke snorhaar: een stuk binnen en een stuk buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Waarom niet gewoon je snorharen en je kat selecteren en dan Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1144677/exclude.png (Exclude overlapping shape areas)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Het zit zo:
Op school hebben we een opdracht (avv (audiovisuele vormgeving)) genaamd "Je Ultime Jeugdervaring",
je mag je eigen onderwerp kiezen dus en moet hier een filmpje van 1/5 minuten bij maken (er word uiteindelijk een selectie gemaakt en die worden gedraait in een museum (ben de briefing kwijt, dus weet zo snel niet waar)

Maar bij dit filmpje moet je oa een Freecard maken en wat (film)posters.
Nu heb ik hier mijn freecard, en mn poster zal de zelfde sfeer krijgen.

Het onderwerp dat ik gekozen heb is dat ik vroeger altijd oorlogje deed spelen en me hier heel goed in kon inleven. (vandaar de titel)
What do you guys think:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/Freecard.jpg

alleen de foto is niet zelf genomen, maar dat gaat nog wel gebeuren, als ik op school zit kan ik niet zo snel naar een bos (weet een bos te vinden met de zelfde omstandigheden).
De lichteffecten zijn later allemaal toegevoegd in photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Vindt de sfeer wel goed en de randen zijn ook leuk.
Ik vind alleen de tekst nog niet zo spreken, misschien kun je de freecard ook in een poster style maken (vb of vb)?

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minos111
  • Laatst online: 05-03-2012
Het licht door de bomen heen is wel goed gedaan! Alleen het lichtpunt over de schouder van de soldaat is wat minder realistisch - het is in weze gewoon een witte cirkel met een alpha-gradient. Misschien kun je die wat beter vormen en wat extra rays toevoegen zoals je die ziet wanneer je 's avonds door je wimpers naar de slaapkamer van je buurmeisje kijkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Roland schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 08:17:
Vindt de sfeer wel goed en de randen zijn ook leuk.
Ik vind alleen de tekst nog niet zo spreken, misschien kun je de freecard ook in een poster style maken (vb of vb)?
Nee idd de tekst ben ik ook nog niet zo blij mee...
en ik zocht ook naar zulke posters ja, om de sfeer een te bekijken (thnx)
Minos111 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:03:
Het licht door de bomen heen is wel goed gedaan! Alleen het lichtpunt over de schouder van de soldaat is wat minder realistisch - het is in weze gewoon een witte cirkel met een alpha-gradient. Misschien kun je die wat beter vormen en wat extra rays toevoegen zoals je die ziet wanneer je 's avonds door je wimpers naar de slaapkamer van je buurmeisje kijkt :p
:o hoe weet jij dat????
:) ja idd, het is een witte vlek, opacity wat omlaag en een blur er over...
maar je stelt dus voor om er wat kleine lijntjes in te maken...
maar om even op 1 lijn te komen:

Het zelfde idee als zonlicht door de takken van het bos, alleen dan kleiner.

* ixl85 vind dit een leuk topic, over het algemeen hangen hier meer mensen met verstand rond dan in mn klas :+
Ik ga er aan werken als ik tijd heb (zaterdag/zondag _misschien_ en anders maandag)
Als ik iets nieuws heb dan post ik het wel...
maar het kan ook goed zijn dat ik de freecard laat voor wat het is, en begin aan de poster, dat ik de veranderingen daar door voer..
(de maten zijn echt k*t, A3 op 300DPI en een plaat van 24/24 op 300DPI... hopelijk gaat dat lukken met mn foto :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Dit is de voorkant van een antwoordkaart die wordt meegestuurd met een direct mail naar Harrods. De bedoeling is dat je een dvd wisselaar probeert aan te smeren via een direct mail en dan respons terugkrijgt via de antwoordkaart.

Meer inspiratie had ik niet echt. Is het een beetje duidelijk?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boeieh/philipskaart4.jpg
Misschien nog wat tips om het wat beter te maken?

offtopic:
hey, relax dat de foto automatisch klein gemaakt wordt
Heb het dan maar even zelf gefixt.

[ Voor 6% gewijzigd door stin op 04-03-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:28
kloetepum schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 19:56:

offtopic:
De bedoeling is dat je dit ZELF doet, omdat dit meer bandbreedte kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Nou ik ben weer creatief bezig geweest ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/Pictures/wewatchyou_rakkerzero.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben maar is bezig geweest met photoshop, vind het altyd wel leuk wat achtergrondjes in elkaar drukken.
dit is eruit gekomen: (urls omdat het allemaal 1280*1024 is)
Afbeeldingslocatie: http://www.heyz.nl/pics/black-and-whitetumb.jpg
http://www.heyz.nl/pics/black-and-white.jpg
http://www.heyz.nl/pics/gat.jpg
http://www.heyz.nl/pics/liquid.gif
http://www.heyz.nl/pics/icecold.jpg

ben er overigens nog niet zo lang mee bezig, dus nog druk dingen aan het leren :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kloetepum schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 19:56:
Dit is de voorkant van een antwoordkaart die wordt meegestuurd met een direct mail naar Harrods. De bedoeling is dat je een dvd wisselaar probeert aan te smeren via een direct mail en dan respons terugkrijgt via de antwoordkaart.

Meer inspiratie had ik niet echt. Is het een beetje duidelijk?

[afbeelding]
Misschien nog wat tips om het wat beter te maken?

offtopic:
Heb het dan maar even zelf gefixt.
maak je dat voor philips? :? 't lijkt me compleet niet in hun huisstijl passen eerlijk gezegd. En die gespiegelde speler lijkt me ook niet preferabel. Die middelste heeft verder geen spiegeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:32:
[...]

maak je dat voor philips? :? 't lijkt me compleet niet in hun huisstijl passen eerlijk gezegd. En die gespiegelde speler lijkt me ook niet preferabel. Die middelste heeft verder geen spiegeling
Nee, ik maak dat voor mijn school. Thema heeft dit keer te maken met Philips. Maar ik heb even hun advertenties bekeken die zij zelf plaatsen.

Dus ik heb het nu zo gemaakt. Die vorige paste inderdaad echt niet in hun huisstijl. Ik denk dat
deze beter in hun huisstijl past.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boeieh/philipskaartfinal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

hmm niet veel soeps eerlijk gezegd
Het plaatje van de dvd-speler wordt afgesneden door de rand.
De tekst die je zelf hebt toegevoegd is in een erg verkeerd lettertype in relatie tot de stijl van philips.
Niets in het geheel is alligned met elkaar, alles staat bijna willekeurig geplaatst.

Door de losse delen te schuiven tot ze geligneerd staan met elkaar en het lettertype te veranderen zal het stukken beter worden.

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Ik had die dvdspeler voor express zo daarneer gezet. Maar ik heb het even veranderd en ziet er stukken beter uit.
Het lettertype wat Philips gebruikt is Gill Sans en dat is helaas niet gratis. Ik moet dus een alternatief vinden hiervoor en had dus die gekozen.

Welke kan ik het beste gebruiken hiervoor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
kloetepum schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:21:
Ik had die dvdspeler voor express zo daarneer gezet. Maar ik heb het even veranderd en ziet er stukken beter uit.
Het lettertype wat Philips gebruikt is Gill Sans en dat is helaas niet gratis. Ik moet dus een alternatief vinden hiervoor en had dus die gekozen.

Welke kan ik het beste gebruiken hiervoor dan?
Ik zou (gezien de sfeer van de ad) een heel strak/rustig lettertype pakken...
en idd alles wat beter plaatsen (rechter enz)
en denk aan de regel
1+1=3
Beeld+tekst moeten een eenheid vormen, zodat er iets meer naar voren komt...
en tja, bij het plaatje hierboven snap ik niet waar het over gaat..
[leek modus]dvd triple? wat is dat dan?[/leekmodus]
snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01-2024
Bij mijn weten gebruikt Philips niet Gill Sans, maar Humanist. Maar die twee lijken dan ook ontzettend op elkaar. Verder vind ik ook de alligning verre van mooi, en wordt er in de Philips huisstijl nooit gebruik gemaakt van scheidingslijnen.
Lijn de dvd speler eens uit met de grote foto, en verwijder het lijntje tussen het philips logo en de rest. En zorg dat je aan het lettertype komt, wat dit ziet er niet uit. Als je een opdracht voor Philips moet doen dan mag je ook wel verwachten dat zij voor het lettertype zorgen, en anders kun je het ook gewoon kopen en later declareren bij je opleiding.
Tot slot zou ik je willen adviseren om iets origineler te zijn. Je ontwerp straalt geen eigen stijl uit, alleen maar een combinatie van die van anderen.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

Nouja, het grootste bezwaar vind ik dat er nouwelijks uitlijning te vinden is. Bijv. philips dvd triple op de zelfde lijn als het philips logo aan de bovenkant.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Kijk eens naar deze advertenties :)
http://www.philips.nl/ass...Out_Horiz-15796-12972.pdf

Volgens bovenstaande PDF gebruikt Philips toch Gill Sans (Regular, Bold en Light) als broodtekst :)

[ Voor 67% gewijzigd door alienfruit op 05-03-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Laatst online: 24-06 21:51

The Milkman

█████░░░░░ 50%

@ phaas - #15

Dat katje ziet er leuk uit.
Je moet het rechteroog iets minder groot maken. Dan ziet hij er iets beter uit.
En die snorharen lijken mij wel goed hoor! Dat hoeft niet per sé uit te steken.

[ Voor 3% gewijzigd door The Milkman op 05-03-2005 20:42 . Reden: typo ]

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Ik ben bezig om mijn site een nieuwe look te geven. (Oude site)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v134/Peter_85/smallPetersplace.jpg
*klikbaar

Ben dr alleen nog niet helemaal tevreden mee. Iemand suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wat dunnere letters gebruiken in je menubalk,

misschien zelfs dat ronde dingleeglaten en je menu bovenin een opacity rechthoek over de banner zetten, of rechts in die kolom zegmaar...

voor de rest is het wel ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
ixl85 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:36:
[...]

Ik zou (gezien de sfeer van de ad) een heel strak/rustig lettertype pakken...
en idd alles wat beter plaatsen (rechter enz)
en denk aan de regel
1+1=3
Beeld+tekst moeten een eenheid vormen, zodat er iets meer naar voren komt...
en tja, bij het plaatje hierboven snap ik niet waar het over gaat..
[leek modus]dvd triple? wat is dat dan?[/leekmodus]
snappie?
Tja, dat dvd triple dat slaat ook nergens op. Ik moet voor mijn school een product kiezen wat nog niet op de markt is gebracht of wat nog moet gaan komen.
Ik had dus gekozen voor een dvd wisselaar. Dat bestaat dus allang schijnt het, nadat ik even op internet had rondgekeken. Maargoed dat is dus niet zo een probleem. Het is een dvd wisselaar voor 3 dvd's vandaar triple.

Dit wordt de voorkant van een antwoordkaart die bij een direct mail wordt meegestuurd, dus vandaar dat er geen extra uitleg bij die kaart staat wat het precies voor een product is. Dit is dus geen echte advertentie. Wat het product dus is wordt uitgelegd in de brief die wordt meegestuurd. (vandaar dat het dus niet duidelijk is, wat het precies is)

Het is ook niet echt de bedoeling dat ik met mijn opleidingen die dingen optimaal kan maken, maar ik moet ze wel kunnen bedenken zeg maar. Ik had eerst gewoon iets gemaakt wat het eerste in mij opkwam, die kaart heb ik een paar post hierboven gepost, maar die past niet goed bij de huisstijl van philips. Nu heb ik dus gekeken op de site van philips en zie ik allemaal zo een soort advertenties zoals ik hierboven heb geplaats.

zie deze pdf file: http://www.philips.nl/ass...Out_Horiz-15796-12972.pdf
Zij gebruiken ook die vertical streep in het midden en ik heb die dus aangepast met een andere foto en een kleine foto erbij gezet.

Dus met de huisstijl van Philips moet het dan wel goed zitten. Maargoed, erg origineel is het natuurlijk niet, maar erg veel van de huisstijl kan ik natuurlijk niet afwijken.

Ik moet alles in een megakort tijdsbestek afleveren op mijn school vandaar dat ik niet uitermate veel tijd aan zoiets kan "kleins" kan besteden wat natuurlijk jammer is.

[ Voor 4% gewijzigd door stin op 06-03-2005 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
daniel_ev schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:57:
En zorg dat je aan het lettertype komt, wat dit ziet er niet uit.
Ik ga eens even rondkijken ;)
Als je een opdracht voor Philips moet doen dan mag je ook wel verwachten dat zij voor het lettertype zorgen, en anders kun je het ook gewoon kopen en later declareren bij je opleiding.
Hehe, was dat maar zo. Niet bij mijn opleiding. Het is een opleiding economie. Dus daar kun je zoiets echt niet declareren bij de school.
Tot slot zou ik je willen adviseren om iets origineler te zijn. Je ontwerp straalt geen eigen stijl uit, alleen maar een combinatie van die van anderen.
Ja, ik zou graag iets totaal anders willen proberen. Maar ik denk dat de leraren die het moeten gaan beoordelen beter vinden als ik de huisstijl van Philips niet verander.
Aangezien Philips zo een advertenties heeft, denk ik dat dit de geschiktste methode is.

Ook is het zo dat ik wel ideeen heb, maar ik ze niet uitvoerbaar kan maken omdat mijn skills van photoshop niet optimaal zijn.

iig, bedankt voor je opmerkingen.

edit:
damn, ik wilde dit even kopieren naar bovenstaande post van mij, maar had al op versturen geklikt

[ Voor 6% gewijzigd door stin op 06-03-2005 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrClass
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-04 19:14
Ik las vanmiddag dit topic. En ik heb Adobe Illustrator gedownload ben aan de slag gegaan. Dit is mijn eerste probeersel:

(de grote staat hier)
Afbeeldingslocatie: http://img221.exs.cx/img221/6928/helloworldsmall5jq.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door mrClass op 06-03-2005 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stelt nix voor..gewoon

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/mywebspace23/PS_pics/Justonechoice_small.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze heb ik gemaakt in fotosoep , ik PROBEErde dus de webcam na te maken , maar hij staat wel raar , weet niet precies hoe wat de fout erin is :D
Afbeeldingslocatie: http://www.m000.nl/webcam.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boeieh/philipskaartfinal2.jpg

Ik heb het lettertype van Philips nu gebruikt (Gill Sans). Ik heb voor DVD-triple nu precies dezelfde grootte gebruik als het woordje Philips.

Voor "for your convenience" hetzelfde.

Ik wilde eerst diezelfde kleur blauw gebruiken, maar dat vond ik toch niet echt mooi uitzien. Vandaar dat ik het zo heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik zou nog even kijken naar de marges van je advertentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

kloetepum schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:23:
[afbeelding]

Ik heb het lettertype van Philips nu gebruikt (Gill Sans). Ik heb voor DVD-triple nu precies dezelfde grootte gebruik als het woordje Philips.

Voor "for your convenience" hetzelfde.

Ik wilde eerst diezelfde kleur blauw gebruiken, maar dat vond ik toch niet echt mooi uitzien. Vandaar dat ik het zo heb gedaan.
Ik vind het idee wel leuk, maar het is me niet echt duidelijk wat DVD-Triple nou eigenlijk inhoudt. Van het plaatje wordt ik ook niet veel wijzer. Misschien een ideetje om dat meer uit te werken. Verder staat dat lijntje net uit het lood met de foto, en is DVD-Triple iets groter dan Philips.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Senzuboon schreef op zondag 06 maart 2005 @ 13:22:
[...]

Ik vind het idee wel leuk, maar het is me niet echt duidelijk wat DVD-Triple nou eigenlijk inhoudt. Van het plaatje wordt ik ook niet veel wijzer. Misschien een ideetje om dat meer uit te werken. Verder staat dat lijntje net uit het lood met de foto, en is DVD-Triple iets groter dan Philips.
Dit wordt de voorkant van een antwoordkaart wat bij direct mail wordt meegestuurd. In de direct mail wordt uitgelegd wat het product is en wat het precies inhoudt, vandaar dat het beetje vaag is wat het precies is, maar als je de direct mail erbij leest is het wel duidelijk.

Wat ik dus heb gedaan om te controleren of het lettertype oke was, heb ik het even "philips" nagetypt en erboven gezet. De lettergrootte was 27 dus dat heb ik nagetypt met hoofdletters ernaast. Dus in principe zou het moeten kloppen. Ik zie dat de letter "I" ook verschillende is, dus het klopt niet. Ga het even rechtzetten ;)

Ik ga even die foto een mm kleiner proberen te maken, dan zal die wel goed staan in het lijntje. Het was mij ook al opgevallen, maar ik dacht dat niemand dat zou opvallen ;)
alienfruit schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:43:
Ik zou nog even kijken naar de marges van je advertentie :)
Heb het veranderd

[ Voor 24% gewijzigd door stin op 06-03-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Laatst online: 20-01-2024
@ Kloetepum: behoorlijke verbetering in ieder geval. Ik was er echt van overtuigd dat Philips humanist als font gebruikte, zal het eens navragen aan een van mijn docenten. Lopen er hier gelukkig nogal wat rond van Philips Design :).
Ik zou als ik jou was het stuk vanaf DVD triple een stuk naar rechts verschuiven, zodat de verticale streep gelijk komt met de rechterkant van de foto. Dan heb je ook iets meer ruimte tussen DVD triple en de afbeelding van de speler. Tot slot kun je misschien de lege ruimte rechts gebruiken om het een en ander over het concept te gebruiken, alhoewel het nu wel een mooi beeld oplevert. Speel daar maar een beetje mee.

offtopic:
Ik zou je wel kunnen helpen aan zowel Gill als Humanist, maar dan moet ik wel even weten of deze opdracht niet op de een of andere manier commercieel zal worden gebruikt :)

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:58:
ben maar is bezig geweest met photoshop, vind het altyd wel leuk wat achtergrondjes in elkaar drukken.
dit is eruit gekomen: (urls omdat het allemaal 1280*1024 is)
[afbeelding]
http://www.heyz.nl/pics/black-and-white.jpg
http://www.heyz.nl/pics/gat.jpg
http://www.heyz.nl/pics/liquid.gif
http://www.heyz.nl/pics/icecold.jpg

ben er overigens nog niet zo lang mee bezig, dus nog druk dingen aan het leren :)
allemaal filters....das nie echt fotosoepen hé. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
daniel_ev schreef op zondag 06 maart 2005 @ 14:54:
@ Kloetepum: behoorlijke verbetering in ieder geval. Ik was er echt van overtuigd dat Philips humanist als font gebruikte, zal het eens navragen aan een van mijn docenten. Lopen er hier gelukkig nogal wat rond van Philips Design :).
Ik zou als ik jou was het stuk vanaf DVD triple een stuk naar rechts verschuiven, zodat de verticale streep gelijk komt met de rechterkant van de foto. Dan heb je ook iets meer ruimte tussen DVD triple en de afbeelding van de speler. Tot slot kun je misschien de lege ruimte rechts gebruiken om het een en ander over het concept te gebruiken, alhoewel het nu wel een mooi beeld oplevert. Speel daar maar een beetje mee.

offtopic:
Ik zou je wel kunnen helpen aan zowel Gill als Humanist, maar dan moet ik wel even weten of deze opdracht niet op de een of andere manier commercieel zal worden gebruikt :)
Ik heb vannacht een post binnengehaald van nieuwsgroep met alle fonts die ik nodig had. Het wordt in principe niet gebruikt voor commerciele doeleinde.

Ik zal in de loop van de week nog dingen aanpassen. Dat blanco gedeelte rechts is handig, want ik moet nog advertentie maken voor het product, dus kan ik daar wat meer informatie zetten over het product zodat het wat duidelijker is.

Misschien dat ik daar voor de kaart nog het beeldmerk van Philips plaats.

edit:
Ik lees net dat Philips het beeldmerk dood laat gaan, dus ik laat dat maar kaal dan

[ Voor 4% gewijzigd door stin op 06-03-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cablekevin schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:20:
[...]

die functies zitten toch in photoshop? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cablekevin schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:20:
[...]

van filters kan je wel leuke dingen in elkaar draaien :P
magoed: nieuwe:

http://www.heyz.nl/pics/keepmoving.jpg
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.