Toon posts:

[XP] OEM restore image aanpassen met nieuwe drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij aanschaf van mij PC heb ik Windows XP Oem voorgeïnstalleerd geleverd gekregen. Ik heb er geen CD bij gekregen, slechts een restore disk, welke dus een image van de harde schijf installeert.

De situatie is nu echter als volgt: Doordat in de loop van de tijd nogal wat aangepast heb aan mijn PC voldoet de restore image eigenlijk helemaal niet lekker meer. Ik heb bijvoorbeeld een andere videokaart, een tv-kaart toegevoegd, andere antivirussoftware, andere internetverbinding, enz... Indien ik dus mijn PC zou willen restroren zit ik dus met allerlei foute drivers, en irritante software opgescheept. :(

Ik vraag mij nu het volgende af:

1: Is het mogelijk de restore image aan te passen, om bijvoorbeeld niet meer gebruikte software, drivers er uit te gooien?

2: Is het misschien verstandig om de image helemaal weg te gooien en een andere te maken?
Zo ja, wat komt daar bij kijken, kun je instellen welke software/files/drivers je in je image wilt?

Bij voorbaat dank,

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:05

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Op punt 1)
Ik denk niet dat je hem zelf kan aanpassen. Ik neem het gecodeerd is, zodat jij hem alleen kan restoren met je floppy. Ik zou zeggen mail degene die jou het systeem heeft gebouwd, die kan je vast meer vertellen.

2) Ja, ik zou hem weggooien. Je hebt er nu heel weinig aan. Je kan hem backuppen met oa. Northon Ghost en Drive Image . Kijk voor meer info hier : hdd tools

Wauw, een sig!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heeft niks met opslagmedia in hardwarematige zin te maken :)

Opslagmedia & I/O Controllers > Windows Operating Systems + titelverduidelijking

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 19-11-2004 09:49 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Ik weet niet of je op dit moment een 'schoon' systeem hebt, anders zou ik de boel toch opnieuw installeren met alle goede drivers en de allerlaatste updates, en er vervolgens een Image van maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank voor de reacties.

Op basis van de inzichten tot nu toe ben ik van plan om maar een dagje uit te trekken om de boel helemaal op te schonen en een nieuwe image te maken.

Nu nog even uitzoeken hoe een image te maken die valt te installeren via een restore disk. Tevens ga ik Microsoft even mailen, met de vraag of ik niet de hele zooi er af kan/mag gooien, formatteren en dan vanaf een gekopieërde CD windows XP installeren en activeren met mijn gewoon legale key.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 18:10
Officeel is volgens microsoft een oem licentie pas een geldende licentie als je hebt: een COA Stikker, Boekje, en Cd met hologram erop (van MS zelf) of een Restore CD.

Dus zolang je die restore cd maar bewaart is er in basis niks aan de hand.

maar of het helemaal officeel is dat je een andere cd daarvoor kopieert weet ik niet, in basis heb je de licentie.

maar in hoeverre Microsoft moeilijk zou doen voor 1 persoon die het zichzelf makkelijker maakt weet ik niet.
of je zelf die moeite wilt doen weet ik ook niet, aangezien je jou serienummer officeel maar een beperkt aantal keer KAN activeren.

Join the club

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:29:
Nu nog even uitzoeken hoe een image te maken die valt te installeren via een restore disk.
Als je ergens Ghost kunt bemachtigen dan kun je met bijv. een Win98 bootdisk opstarten en van vanuit DOS direct een ghost Image maken naar bijvoorbeeld een DVD. Als je dan de goede parameters gebruikt kun je de DVD bootable maken èn ook het Ghost-programma op de DVD erbij laten branden.

Parameters zijn op de site van Symantec allemaal te vinden.
Pagina: 1