[XP] PC krijgt geen IP adres

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 14:04

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb hier een PC thuis staan, die (bij familie) niet meer op internet kwam, het mobo heeft een onboard nic van SiS (een SiS 900)

Het probleem is dat de PC geen ip adres krijgt van de Alcatel ADSL modem (ethernet), als ik hem zelf een ip instel (in de goede range etc) dan kan ik de modem wel pingen, maar ik kan er niet komen, of ook niet op internet.

Nu heb ik de PC mee naar huis genomen, en van mijn Etech ADSL router, krijgt hij OOK geen ip adres (hij geeft zich zelf dan een 169.... adres)

Wat ik al heb gedaan:

* AdAware gerunned, vond 200 items :X
* AntiVirus gerund, 40 items :X
* SP2 geinstalleerd.

Ik heb er ook nog geen PCI 3com 905c ingezet, hier precies hetzelde bij, hij krijgt géén ip adres van mn router.

Nou lijkt de PC best een softwarematig wrak, en ligt een schone XP install voor de hand, máár:

Dit probleem hadden ze, uhm, 2 maanden terug ook, alleen was toen de softwarematige conditie van de PC iets beter (niet zoveel virussen en spyware)

Wat me opvalt is dat de onboard nic een mac adres heeft van: FF-FF-FF-FF-FF.

De 3com heeft wel een normaal mac-adres.

Het lijkt me ook geen driver-kwestie, aangezien een 3com PCI nic ook niet werkt.

Wat is hier een oplossing voor, met een windows-reinstall ben ik bang dat ik er over een paar weken wéér op de stoep sta, om dat ding opnieuw te installeren.

Ik heb het topic in SA gezet, omdat ik de oorzaak van het probleem niet duideijk kan achterhalen.

Nu zou je zeggen, die PC is een softwarematig

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08 16:03
ik zou het op de kabels gooien.

Zijn deze goed/getest?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Lees eens, PC zowel daar, als hier hetzelfde probleem, hier is dus met een andere router, andere bekabeling etc.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• SliderTPP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Hmm, diverse opties:

Bios updaten.
Die ethernetkaart ff wisselen van slot met bv. de audiokaart.
Is de onboard-nic wel gedisabled als je een losse pcikaart gebruikt?( u`ll never know:) )

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Over de onboard nic had ik pas nog wat gelezen op het forum, misschien dat daar iets staat wat tot een oplossing leid? Hoewel het niet verklaard dat de andere 3com kaart het niet doet....:
Netwerkkaart zonder MAC adres?

Verder, is de hosts file van windows in orde?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Lady_Morgana
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Lady_Morgana

The only true Lady here :o))

Kijk je netwerkinstellingen even na of alles wel op automatisch staat.
Klinkt namelijk als een DHCP-probleem

No i have NOT lost my mind, I have it backed up on tape somewhere :P

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Voor die SIS inderdaad Drivers installeren en wat betreft DHCP : Als je wat pings+tracerts naar bijvoorbeeld T.net of GooGle doet : Resolven die wel ??

/EDIT : Als je dus zelf een statisch IP invoert + gateway + dns ;)

[ Voor 19% gewijzigd door nero355 op 18-11-2004 13:25 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk type moederbord hebben we het hier over?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ik denk gewoon simpel de router resetten daarna een format nieuw XP erop alle windows updates en dan SP2 installen dan de viruscanner installeren die symantec.cooporatie.v9.0 ofzoiets.. die heb ik ook en alles werkt perfect. Ook kan je eens proberen je NIC in een ander PCI slot te drukken. Gewoon alles stap voor stap doen zodat je iedere keer dingen kunt uitsluiten

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hard- of software: stop er bijv. een Knoppix CD in en kijk of je dan wel een IP krijgt.
Wat is hier een oplossing voor, met een windows-reinstall ben ik bang dat ik er over een paar weken wéér op de stoep sta, om dat ding opnieuw te installeren.
Format is IMHO zeker nodig. Daarna (zie ook B&V):goede virusscanner+autoupdate die het ook doet zonder adminrechten, windowsupdate op automatisch, IE verstoppen en enkel bijv. Firefox beschikbaar maken (met IE theme?) en de gebruikers geen adminrechten meer geven. Installatie nodig == jou roepen, waar jij natuurlijk moet nadenken of het wel wat is. Vrij veilige remote toegang is simpel te doen asl dit nodig is :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:01

samo

yo/wassup

Router resetten daarentegen is wel handig. Netwerkkabel omdraaien helpt ook nog wel eens, en ipconfig /renew uitvoeren...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

samo-arne schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:20:
...Netwerkkabel omdraaien helpt ook nog wel eens...
Netwerkkabel omdraaien :?
Dat dit een oplossing is kan ik met niet voorstellen. Wel dat het een renew "opwekt" en dat het dus lijkt alsof het aan het omdraaien van de netwerk kabel heeft gelegen.

Maar probeer zowiezo een herinstallatie. Je weet nooit wat die 200 adaware rommel en die 40 virussen hebben gedaan met je pc.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-08 20:04

FlipFluitketel

Frontpage Admin
WinsockXPfix eens gedraaid? Door al die spy/adware en virussen heb je kans dat er iets aangepast is in de netwerkinstellingen (in het register of in een of ander bestandje) en nu de rommel verwijderd is werken die instellingen niet meer.. Ik heb het zelf al vaak genoeg meegemaakt dat na verwijderen van zulke rommel het netwerkgebeuren niet meer functioneerde en na draaien van WinsockXPfix was alles weer in orde..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Sommigen mensen lezen mijn startpost helaas niet goed.

Ik heb het al geprobeerd met: meedere kabels, meerdere routers, en meerdere netwerkkaarten, en het probleem heeft zich ook voorgedaan op een vorige windows installatie. Ik heb nu iig de bios geupdate, en ga nu een windows reinstall proberen.

Hopelijk hoef ik dit topic over een paar weken niet weer te kicken.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-08 20:04

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Thund3r schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:52:
Sommigen mensen lezen mijn startpost helaas niet goed.

Ik heb het al geprobeerd met: meedere kabels, meerdere routers, en meerdere netwerkkaarten, en het probleem heeft zich ook voorgedaan op een vorige windows installatie. Ik heb nu iig de bios geupdate, en ga nu een windows reinstall proberen.

Hopelijk hoef ik dit topic over een paar weken niet weer te kicken.
En heb jij mijn vorige reactie goed gelezen?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1