Tumultueus projectje ..

Pagina: 1
Acties:

• hackbox999
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-04-2022
De vraag is wat de voor en nadelen zijn van dit ontwerp.
http://img58.exs.cx/img58/7954/SUB-CTR.jpg

Uitgangspunten: Tumult + PR15 aangestuurd door DT500

De kastvorm is zo gemaakt zodat er een uiteindelijk een centerspeaker in de uitsparing geplaats kan worden.

Het is de bedoeling dat het geheel onder een 'bank' wordt weggewerkt (aan het gezicht ontrokken).

De bank is 4 meter (wand tot wand) en heeft een diepte van 60 centimeter en een hoogte van 55 cm. Daar moeten deze componenten onder gaan passen.

De wand waar de bank aan is bevestigt is wordt tevens de wand waarop de (kerstmis beamer) de projectie zal moeten tonen.

Graag jullie commentaar / ideeen

Verwijderd

1. Hoe zit het met inhoud van de kast?
2. Heb je al gesimuleerd?
3. Waarom moet er een centerspeaker in passen als het onder de bank moet passen?
4. Als die bank 60 cm diep is zou ik de sub toch net iets minder diep maken als je hem aan het zicht wilt onttrekken.

• hackbox999
Inhoud kast is ca. 340 liter (mnaar beneden afgerond)

De 'bank' is op verzoek van de vrouw des huizes (om de speakers aan het zicht te ontrekken) en wordt op maat gemaakt (4 meter breed).
De speakers passen hier prima onder in het midden en kan ik afschermen tegen voeten en handen en zo.

De achterwand van deze bank wordt de projectie wand voor de Beamer (dan zit je ook niet meer op die bank :-)

Geen simulatie gedaan - hoe moet dat ?

Verwijderd

hackbox999 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 00:08:
Inhoud kast is ca. 340 liter (mnaar beneden afgerond)
[..]
Geen simulatie gedaan - hoe moet dat ?
Als je geen simulatie of berekeningen gemaakt hebt kan je ook niet zomaar een inhoud 'maken'.
Download allereerst WinISD Pro maar eens http://www.linearteam.dk. Als je daar de driver van jouw setup invoert moet je al een heel eind komen.

Als deze combinatie van inhoud en drivers zomaar uit de lucht gegrepen is kan je er donder op zeggen dat het niet gaat klinken. (340 liter lijkt me ook wat veel.)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Center speaker erbij... dus ik neem aan dat er dan oon een TV oid in de buurt is? Let dan op dat de de Tumult magnetisch afgeschermd krijgt! Dat zal nog een hele klus worden om dat voor elkaar te krijgen. Als je alleen een beamer gaat gebruiken heb ik niets gezegt...

Ga vooral eerst simuleren voordat je hier aan begint!

Edit: en hoe zit het met het vorige porject: Juiste config voor dubbele Sub ? :?

[ Voor 26% gewijzigd door voodooless op 18-11-2004 00:27 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• hackbox999
Alleen Beamer. Als de TV aan staat staat de SUB uit :-)
340 liter, het mag ook minder, maar niet meer.

Afbeeldingslocatie: http://img62.exs.cx/img62/7321/Tumult-PR.jpg

/off-topic -
@Deepspace - over die TIW400's ging dat draadje.
Die komen in een aparte behuizing en gaan deel uitmaken van een 3-weg systeem met een nog nader te berekenen netwerk. De inhoud voor de behuizing met Visaton TIW400 wordt 180 liter met bass-reflex.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

hackbox999 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 00:58:
Alleen Beamer. Als de TV aan staat staat de SUB uit :-)
Magneten schakel je niet aan of uit...

[ Voor 49% gewijzigd door JT op 18-11-2004 02:25 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:47
Zet eens een serieweerstand in serie met die woofer (tab 'signal' in winISD). Wedden dat je die lelijke deuk uit de frequentiecurve krijgt? :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Mijn god, waarom zo bizar groot? Volgens mij heeft de Tumult helemaal niet zo'n bizar grote behuizing nodig. Ik zou eigenlijk denken dat je minder dan 100L nodig hebt.
Verder lijkt een center zo laag mij niet echt een succes. Iets achter of net onder het scherm is beter. Zoiezo zal je wat electronische correctie nodig hebben om de laag/midlaag boost die je krijgt te corrigeren. Anders gaat je center heel onduidelijk en wollig klinken.

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-07 12:12
bij zo'n inhoud zou ik in ieder geval geen PR meer gebruiken.
dat moet je makkelijk halen met een gesloten ontwerp.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Pagina: 1