PC laten repareren

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-11 22:57
-RazieL- schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:50:
antec 350W (zat in antec sonata). Voordat ik mobo had teruggestuurd werkte alles prima (behalve onboard geluid, dat i-net gedoe en de usbaansluitingen die niet helemaal goed werkte (een paar daarvan). Lijkt me dus niet dat het aan de voeding ligt. Die is in principe ook goed genoeg
Heeft de Antec Sonata geen 380W Truepower voeding?

NBK: geldt dat probleem ook voor die 380W voeding? Had ik nog niet eerder van gehoord?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:47

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm......S-ATA maakt geen gebruik van Slave/master dus hier kun je geen probleem mee veroorzaken. S-ATA driver wordt TIJDENS de setup van Windows al om gevraagd, net als SCSI driver.

Dus dat kan het probleem ook niet zijn.

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
De dvd-speler staat op master en bij de nec 3500a zitten er jumpers in de rechter 2 pinnetjes (van de in totaal 6). er staat nix bij dus ik kon nie zien of dat master of slave is. 't stond btw al vanaf 't begin zo, dus ook toen het wel werkte.

wat me nog op viel in de bios is dat een fan (de cpu-fan d8 ik) op ik d8 iets van 1200(0) rpm stond en de tekst was in het rood. ik weet het niet precies want ik kan op dit moment niet kijken

srry, het is de 380Watt truepower en niet 350W

[ Voor 7% gewijzigd door Reemster op 17-11-2004 14:17 ]

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
-RazieL- schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:46:
amd3200+
asus k8n-e deluxe mobo
1024mb ddr 400mhz corsair value
xfx gf 6800gt 256mb
creative 5.1 geluidskaart (omdat onboard geluid niet goed werkt)
160gb sata maxtor hd
pioneer dvd speler
nec dvd writer 3500a
floppydrive

geluid werkte dus niet goed (frontleft speaker heel zacht geluid (bijna onhoorbaar) op deze pc)
sommige sites kon ik niet op (www.postbank.nl bv)
usb was gaar

toen mobo opgestuurd en nieuwe gekregen

zelfde problemen weer en hij zag geen spelers meer totdat ik een x tijdens opstarten een speler open deed en de pc weer opnieuw opstarte. toen zag ie er 1 en nu ziet ie weer alleen die ander :S

na formateren ging er iets mis toenb ik drivers wou installen. blue screentje en sindsdien kan ik nie meer in windows komen. moest dus weer formateren (snel format en alleen c partitie gedaan). nu kom ik in windows maar krijg ik wel steeds dat boot scherm (met veilige modus etc.). toen stopte ik er nog een x een cd in (geluidskaart drivers) en toen herstarte de pc vanzelf...

dat was 't wel zo'n beetje... 8)7 :'(
1 bij de asusbordjes het geluid: sluit de frontpanel van je kast niet aan dan zou het geluid goed moeten zijn... is nog wel eens een probleempje...
2 het probleem van de CD/DVD spelers: Kijk even naar de Master/Slave jumper...
kan nog zijn dat 1 van beide stuk is maar dat zou je kunnen uit sluiten door even 1 van beide spelers aan te sluiten. als die werkt dan de andere even appart aansluiten en als die dan ook werkt dan is het bijna zeker een master/slave jumper probleem. 1 van de spelers moet master zijn en de andere moet slave zijn.

voor de nec en vele andere de slave is de middelste optie met de jumper...

Het spontaan herstarten zou op defect geheugen kunnen wijzen, tip geef iets meer geld uit voor goed geheugen en koop een reepje kingston.

[ Voor 3% gewijzigd door Plopeye op 17-11-2004 14:19 ]

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Darth Punk
  • Laatst online: 16-11 21:39

Darth Punk

professionalized prutz0r

t geheugen is Corsair. dat mag dan wel de Value series zijn van Corsair maar die zijn ook errug goed hoor.

Maar test je geheugen even met memtest86 dan weet je zeker of je goed/brak geheugen hebt

i want LART!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 23:06
-RazieL- schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:16:
De dvd-speler staat op master en bij de nec 3500a zitten er jumpers in de rechter 2 pinnetjes (van de in totaal 6). er staat nix bij dus ik kon nie zien of dat master of slave is. 't stond btw al vanaf 't begin zo, dus ook toen het wel werkte.

wat me nog op viel in de bios is dat een fan (de cpu-fan d8 ik) op ik d8 iets van 1200(0) rpm stond en de tekst was in het rood. ik weet het niet precies want ik kan op dit moment niet kijken

srry, het is de 380Watt truepower en niet 350W
de rechter 2 pinnetjes zijn master
en ik raad je aan om de nec3500 ook master te houden
de dvd moet dus op slave.
ik denk dat er met je pc niks is maar dat je met je instalatie van windows een beetje heb zitten rommelen om het lief uit te drukken
usb problemen komen meestal voort uit spannings tekort op je 5volt lijn kijk die maar eens naar in je bios of met het progje speedfan
succes

Ja zou ik ook zeggen

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Heb je ook nieuwste Bios Firmware geupdate? En je zegt zelf onboard soundcard maar je weet dat je het uit moeten zetten in je bios om SB Live goed te laten werken. En HDD en DVDspelers kijk of je jumper setting goed hebt (Master/Slave) verder het is wel aan te raden om SP1 of SP2 te installeren om ook je USB optimaal te laten werken.

Lucky Goldstar

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
oke, thnx.

maar mocht front panel idd prob zijn van de mobo kan ik dan nog wel de front usb gebruiken (en dus alleen geluid nie aansluiten?). usb was op dit moment nog wel goed (bij nieuwe de mobo).

dat bl,auwe scherm dat tevoorschijn kwam tijdens driver installen (ik deed net daarvoor ook nog die sb live 5.1 cd erin) werd niet opgelost na het snel formateren van de windows-partitie. zou dat na nog een format (een complete) wel verdwenen zijn?

en over dat gerotzooi tijdens windows installen. ik kan me goed voorstellen dat je dat denkt want al deze problemen zijn niet gezond meer en overklaarbaar dat dit allemaal gebeurd, maar ik heb al zo vaak in m'n leven geformateerd. Ik kan letterlijk dromen hoe ik m'n pc tot op het laatste progje kan installen. ik heb altijd dezelfde werkwijze gehanteerd (natuurlijk is 't vooral in 't begin wel wat verbeterd) en het ligt deze keer toch echt niet aan mijn 'gekloot'. Maar tog bedankt voor je inbreng ;)

edit: bios blijf ik liever vanaf. kheb al es proberen te updaten (met dat progje van asus) maar dat werkte natuurlijk weer niet. ik kon alles wel weer terugzetten dat 't weer werkte, maar liever blijf ik van de bios af. De pc is al gaar genoeg

[ Voor 14% gewijzigd door Reemster op 17-11-2004 14:36 ]

Verwijderd

Vertel eens wat er op het blauwe scherm staat. Daar kunnen we meer mee. Dan weten we wat er aan de hand is, waarom het tevoorschijn komt. Usb zou aangesloten moeten kunnen blijven.

En als je alles rondom je bios hebt opgelost kan je dat dan flashen, want de bedoeling van het flashen is juist je pc te verbeteren ;)

Je blauwe scherm komt dus als ik het goed snap gewoon omdat je onboard ook nog aanstaat in je bios. (Wat djkim ook al zegt)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 14:38 ]

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
dat blauwe scherm springt ineens tevoorschijn wanneer ik dus in windows zit en het is bijna net zo snel weer weg. op de bovenste regel zag ik iig weinig echte woorden. meer iuets van wkqj3425y43 of weet ik veel wat. daar kan ik dus nix over zeggen

en ksnap dat bios flashen je pc verbetert maar bij mij wil, de bios niet echt meewerken |:( (wat heb ik die bios ooit misdaan :S)

Verwijderd

Haha, ik heb ook doodservaringen met bios flashen, maar doe het de laatste tijd gewoon vanuit windows (eigenlijk zelfmoord). Wat betreft dat blauwe scherm: rechtermuisknop op deze computer ==> eigenschappen ==> advanced ==> settings van startup en recovery ==> automatically restart uitvinken. Wat dat doet snap je denk ik zelf ook wel ;)

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:23

_fool

Helemaal zo gek nog niet

En ik ben nog steeds nieuwsgierig naar de uitslag van memtest86

(wonderbaarlijk genoeg te vinden op http://www.memtest86.com/ , ik had minimaal een .org gedacht :D)

specs

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 01:59

NBK

Weercam-Avatar

Holybuck schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:12:
[...]

Heeft de Antec Sonata geen 380W Truepower voeding?

NBK: geldt dat probleem ook voor die 380W voeding? Had ik nog niet eerder van gehoord?
Het is alleen over het 350 model gemeld. Lees het grote MSI K8N Neo2 topic er maar op na. Aan het einde van deel 3 (vanaf pagina 16) komt het weer even tersprake.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
ondertussen is het alweer 3uur (net m'n lunch achter de kiezen) en ik moet tog echt huiswerk gaan maken voor de uni. mss dak vrijdag weer es verder gaa kloten.

dit wordt zo ongeveer de werkwijze (correct me als er iets niet goed is):

nec-brander op master zetten en pioneer op slave (ze zitten nu op secondary aangesloten. daar laten staan of tog primary? hd is sata dus die staat daarbuiten en is dus third).
front geluid (front usb niet) loshalen
volledig formateren (dus niet snel en wel alle partities) en weer nieuwe partities aanmaken
windows xp van cd installen (beetje standaard procedure)
chipset drivers installen van mobo
66.81 nvidia drivers van guru3d.com installen (66.81 is tot nu toe beste driver)
opnieuw opstarten
kijken of geluid goed werkt en anders tog weer creative 5.1 proberen te installen

verder ga ik nog niet, want ik moet nog zien dat dit allemaal lukt...

nog 1 vraagje: tegen de tijd dat ik hier weer wat post zijn er al weer vele nieuwe posts. kan ik dan weer een nieuwe topic aanmaken over al dit gedoe of is het ook goed zichtbaar voor jullie als ik hier verder post?

owja, kzal ok nog es die memtest en zo draaien na al deze stappen

[ Voor 4% gewijzigd door Reemster op 17-11-2004 15:14 ]

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Maak je geen zorgen: we bookmarken hem :)

specs

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

*bookmarked*

suc6
(zowel met huiswerk als pc ;) )

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
thnx allemaal _/-\o_

dan ga ik nu aan dat altijd leuke wiskunde beginnen. matrices, game theory en al die shit :O

vrijdag horen jullie weer van me

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Creative Driver... wel goeie downloaden. Die op CD is waarschijnlijk oude driver dus dat moet je niet installeren.

Lucky Goldstar

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ga niet blindelings af op de stabiliteit van de drivers die bij het mobo worden bijgeleverd. Ik heb ooit ook eens mijn windows XP van een p-ata naar een s-ata schijf (allebei maxtor 80 Gb) willen klonen, en norton ghost weigerde categoriek, ik kreeg altijd BSOD's... Bleek aan de s-ata driver te liggen die asus had meegeleverd (geen beta, nee). Pas toen ik recentere gedownloade versie installeerde draaide de pc zoals hij moest.

Dat je bepaalde sites niet opkunt, kan aan je netwerkconnector liggen. Ik heb er (gelukkig) twee op mijn mobo, maar ik heb dat probleem ook een hele tijd gehad. Sites herkenden mijn browser niet, internet viel constant weg (wat ik vooral bij messenger merkte :( :( ). Naar mijn provider gebeld, die konden niks vinden. Tot ik gewoon mijn netwerkkabel in de andere ethernetpoort stak... Sindsdien heb ik geen enkel probleem meer gehad. Het kan dus heel goed dat je niet alleen een brakke usb2-controller maar ook een brakke ethernetpoort hebt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Adze
  • Laatst online: 14:15

Adze

CCNP !

Bij het lezen van mijn post zul je wel denken: "Daar heb je weer zo'n wijsneus"...

Ik had ooit in het grijs verleden een pc gebouwd die ook van alles deed wat hij moest doen, en elke keer weer een ander probleem... Om een lang verhaal kort te houden bleek het na zeer lange tijd zoeken een kortsluiting probllem. Achter op het backpaneel van de kast had ik 1 metalen schroefdopje teveel geplaatst die de achterkant van het moederbord raakte.

Of het hier iets mee te maken heeft :?

[ Voor 3% gewijzigd door Adze op 17-11-2004 15:35 ]

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

alle sugesties zijn welkom, het is net een nieuwe, zelfgebouwde pc, dus 't zou zomaar kunnen ;)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
nej, dat is 't niet. tis niet dat i-net brak is. gewoon vast aantal sites waar ik niet op kan komen. en kheb al van 2 mensen gehoord dat 't een nat-probleem is dus, hopelijk is dat 't. dan hoef ik geloof ik alleen maar ergens wat in te vullen en klaar

en over die wijsneus met z'n posts (;)): zou 't daadwerkelijk daar aan kunnen liggen? 't lijkt me wel erg vreemd.

en nog over die ene fan. is 't erg dat het aantal rpm in de bios weergegeven wordt in rooie letters/cijfers?

• leuk_he
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

-RazieL- schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:58:
en nog over die ene fan. is 't erg dat het aantal rpm in de bios weergegeven wordt in rooie letters/cijfers?
Belangrijker is om te kijken wat de tempertuur van de cpu is. Als deze te hoog oploopt dan is er werkelijk iets aan de hand met de fan. (1200 rpm is langzaam, maar dat kan ook een meetfout zijn)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
was een x 29graden. later nog es gekeken toen ie al uurtje had gedraaid (en toen ging er iets mis en starte ie automatisch opnieuw op) ven toen zei de bios 39 graden. dus dat is wel netjes (kheb de koelpasta zelf gesmeerd :) )

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Probeer ook eens Windows XP SP2 (liefst meteen geïntegreerd in je setup CD) te installeren. Er zijn sinds de originele release van XP een aantal problemen m.b.t. USB2.0 devices opgelost; verder zijn er veel(!) drivers vervangen door nieuwere versies. Zeker ook de moeite waard om te proberen dus.

Dingen die ik je aan zou raden:
- memtest86 draaien (www.memtest86.com, je kunt een bootable CD image downloaden)
- als de PC voldoende stabiel draait (m.a.w. als je kunt booten en memtest86 een paar uur kunt laten draaien zonder errors): BIOS upgraden naar de laatste versie
- XP SP2 installeren
- laatste versie van chipset drivers (voor je moederbord dus) downloaden en installeren

Uitleg over het updaten van je BIOS vind je hier; optie 2 in de meest eenvoudige van de 2.

[ Voor 13% gewijzigd door Stamgastje op 17-11-2004 17:54 ]

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
sorry maar sp2 zal ik nooit installeren. kheb al gehoord/gezien hoeveel problemen dat geeft. voor games is 't al helemaal geen pretje, ik heb die lijst gezien met games die niet (goed) werken. die was best groot :|

[ Voor 3% gewijzigd door Reemster op 17-11-2004 18:11 ]

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-12 12:23
Bij het lezen van mijn post zul je wel denken: "Daar heb je weer zo'n wijsneus"...

Ik had ooit in het grijs verleden een pc gebouwd die ook van alles deed wat hij moest doen, en elke keer weer een ander probleem... Om een lang verhaal kort te houden bleek het na zeer lange tijd zoeken een kortsluiting probllem. Achter op het backpaneel van de kast had ik 1 metalen schroefdopje teveel geplaatst die de achterkant van het moederbord raakte.

Of het hier iets mee te maken heeft
Dom foutje, gebeurt iedereen wel eens. We zijn tenslotte allemaal mens.

Waar minder mensen dan rekening mee houden, dit kan ook gebeuren als je de surround set verkeerd aansluit. Omdat het systeem niet volledig afhankelijk is, zal je het in eerste instantie niet merken omdat het allemaal zwakstroom is. Verkeerd aansluiten kan echter een kortsluiting veroorzaken welke je niet snel zal merken en daardoor over het hoofd kan zien. Je proberet veel, iedere keer denk je van "ik heb het" en na een uur valt de pc weer uit ook al werkt elk afzonderlijk deel ok, dus met memtest 10x pass en juiste USB drivers (SP2).

Ik las dat de onboard audio niet goed geluid gaf. Dit kan op zulks probleem vallen. Check nogmaals of er niets aan gesloten is. Als je de front bracket er eens op gehad hebt, zorg dat de jumpers correct teruggeplaatst worden (loopback). Op de audio header zijn dit de buitenste pinnetjes en middelste. Voor de buitenste hoef je normaal niet te gokken daar de "verkeerde" kant welke ik niet bedoel maar 1 pinnetje bezit. Wordt vaak vergeten als er een additionele geluidskaart wordt toegevoegt.

Als deze twee jumpers teruggeplaatst zijn en je hebt alle speakers eraf, nog steeds het probleem?
sorry maar sp2 zal ik nooit installeren. kheb al gehoord/gezien hoeveel problemen dat geeft. voor games is 't al helemaal geen pretje, ik heb die lijst gezien met games die niet (goed) werken. die was best groot
Je hoort het meeste van de mensen die het niet uitproberen. Van mond tot mond worden verhalen steeds erger. Van mijn 11gb groot zijnde installatie met diverse uiteenlopende programma's is er niet één die over SP2 struikeld ook al staan er enkele toch echt in een lijst met niet compatible software. Het enige probleem welke ik had was dat ik nog niet uitgevogelt heb hoe ik kan voorkomen dat hij de installatie backupt. Schijfruimte is naar mijn mening ook het enige probleem met SP2.

[ Voor 19% gewijzigd door Hardware Junk op 17-11-2004 18:15 ]

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
-RazieL- schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:08:
sorry maar sp2 zal ik nooit installeren. kheb al gehoord/gezien hoeveel problemen dat geeft.
SP1 dan? Dat scheelt al heel veel t.o.v. de originele versie van Windows XP.

Verwijderd

Raziel: ik zie dat je alles tegelijk wilt aansluiten?

Probeer je pc eens draaiend te krijgen met alleen

Proc, Geheugen. Videokaart, en 1 SATA-HD drive

en wbt. kast aansluitingen alleen de power-sw aansluiten, verder in het bios alle bullshit uitschakelen zoals onboard geluid ed.

Installeer windows opnieuw :p met de sata driver..
^^ Als je bovenstaande al geprobeerd hebt, zou ik wel eens willen weten wat voor errors je te zien krijgt...

O-)

-edit: uiteraard ook met een monitor in windows controleren wat de voltages van je voeding doen waneer je deze belast, door bv. te gamen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 20:33 ]

• M@cer
  • Laatst online: 09:57
Gewoon SP2 installeren, de problemen zijn vooral dat ze niet gelijk door de firewall worden herkent... Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met SP2... En voor de toekomstige updates moet je bijna wel SP2 installeren..

Wel een grappig topic dit, denk dat er weinig winkels zijn waar door zoveel mensen de problemen worden opgelost :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
er is nog een complicatie waardoor ik sp2 niet zomaar kan installeren. voeding is het probleem tog ook niet tenzij de dvd-writer veel stroom gebruikt voor het open en dichtdoen van die lade...

verdere tips zijn welkom, binnenkort horen jullie meer

• FireWood
  • Laatst online: 00:35
Klinkt wel als een voedingsprobleem op de 5 volts lijn. Heb je zeker nergens kortsluiting gemaakt?

Haal eens het hele moederbord eruit en sluit deze aan buiten de kast op een houten tafel o.i.d. met zo weinig mogelijk onderdelen: (moederbord, voeding(misschien kan je aan een andere komen lenen?), één reepje geheugen, proc, en videokaart met ingestoken molex stekers of het liefst een oud PCI kaartje die je ergens hebt liggen 4mb is zat en sluit de aan/uit schakelaar aan)
Zorg ervoor dat er geen schroefjes eronder liggen(gebeurt soms nog weleens lees andere topics :P )
Doe dan je computer aan.
Doe alles uit wat uit kan in het BIOS uit en zet alles op langzame timings. Sla op en sluit de computer af.
Hang er nu de harde schijf aan.
Start de computer op en kijk als je met de huidige windows versie kan opstarten(evt. in safe mode)
Laat de computer een tijd aan staan, terwijl je de computer laat stressen(verzin wat leuks maak een batch bestand met een ping naar 127.0.0.1 in een oneindige loop en open de batchbestand een keer of 20x)
Als de computer nog niet vastloopt kun je elke keer één component erbij hangen en dan de computer weer laten stressen, hopelijk krijg je een bepaald punt dat het fout gaat, post dat dan hier :)

Loopt de computer bij de eerste keer al vast: post dit en we weten hoever het waarschijnlijk is :X

Krijg je Windows XP niet aan de praat vanaf de harde schijf, probeer eens een Knoppix CD, kan je de computer ook wel aan het stressen krijgen

[ Voor 15% gewijzigd door FireWood op 17-11-2004 22:03 . Reden: Grammaticale, spelvouten ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

-RazieL- schreef op woensdag 17 november 2004 @ 15:20:
dan ga ik nu aan dat altijd leuke wiskunde beginnen. matrices, game theory en al die shit :O
offtopic:
Wat studeer je precies, en waar? Ik heb me ook eens in de GT-hoek begeven en was ingewikkeld maar erg leuk :)

specs

Verwijderd

Plopeye schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:18:
[...]

Het spontaan herstarten zou op defect geheugen kunnen wijzen, tip geef iets meer geld uit voor goed geheugen en koop een reepje kingston.
De TS heeft nu Corsair erin zitten en jij raadt hem Kingston aan? Kingston is goed spul, alleen is Corsair zeker net zo goed.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
ja, dat vond ik ook al vreemd. beter als corsair kan je bijna niet hebben. value of niet.

ik ben nu 2ejaars bedrijfseconoom. heb nu wiskunde2, gelukkig is dat volgend jaar voorbij. 2e semester ok nog statistiek2, da's ook al zo leuk :r

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
ben weer bezig. ze stonden allebei op master (1e x nie aanged8 maar toen waren er geen probs). nu staat speler op slave

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
dit is waar front geluid zat aangesloten. moeten hier per se weer jumpers ingestopt worden? en zo ja, hoeveel en waar precies?
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/vanreemst/geluid.JPG

Verwijderd

cardinal808 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:48:
Ik ben even benieuwd wat voor een voeding je erin hebt hangen en wat het wattage ervan is.

[...]

ietsie te laat, maar alle symptomen die jij hebt kan wel eens duiden op een te zwakke voeding. Omdat drivers vaak de hardware initialiseren kan het wel eens een stroom gebrek zijn.

Door de Gforce kaart heb je namelijk minimaal een 350 watt voeding nodig. Een 300 watt is namelijk te weinig, maar wordt vaak wel bij een standaard kast meegeleverd. Het kan natuurlijk zijn dat er wel een sterkere voeding in angt, maar dat kunnen wij ook niet ruiken
wat een onzin zeg... die 300 watt is ruim voldoende. stroomgebrek? wat een voor-waar-aangenomen-fabeltje is dat toch

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
da's nie helemaal waar hoor. mss wist je ook nog nie dat deze geforce een extra stroomaansluiting nodig heeft (als je die nie aansluit dan start de pc geeneens op). kheb gehoord dat de ultra zelfs 2 extra aansluitingen heeft!

owja, srry. was vorige berichten vergeten te editten.

maar weet iemand of en hoe die jumpers erin moeten?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11 17:57
-RazieL- schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:50:
da's nie helemaal waar hoor. mss wist je ook nog nie dat deze geforce een extra stroomaansluiting nodig heeft (als je die nie aansluit dan start de pc geeneens op). kheb gehoord dat de ultra zelfs 2 extra aansluitingen heeft!

owja, srry. was vorige berichten vergeten te editten.

maar weet iemand of en hoe die jumpers erin moeten?
Dat je Geforce een voedingsaansluiting heeft, wil nog niet zeggen dat je dan ook minimaal een 350W voeding nodig hebt. Ik heb al veel PC's verkocht met een 300W voeding en voor geen enkele is dat te weinig gebleken.

Ben het dus met befrankt eens...

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
ja, oke. maar dat zijn dan iig wel goeie kwali voedingen, geen qtec ofzo lijkt me :P

maar weer ff ontopic plz: hoe mot dat met die jumpers? da's echt niet te vinden op google of waar dan ook :)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11 17:57
-RazieL- schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:13:
ja, oke. maar dat zijn dan iig wel goeie kwali voedingen, geen qtec ofzo lijkt me :P
niet dus... gewoon van die simpele voedingen die in Sweex kasten zitten...
-RazieL- schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:13:
maar weer ff ontopic plz: hoe mot dat met die jumpers? da's echt niet te vinden op google of waar dan ook :)
Dit staat vast wel in het boekje van je moederbord...

[ Voor 34% gewijzigd door Canard op 19-11-2004 08:04 ]

Verwijderd

Canard schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 08:01:
[...]

niet dus... gewoon van die simpele voedingen die in Sweex kasten zitten...

[...]
amen _/-\o_

dat gezeik over wattages altijd... op mijn werk gaan 50 pc's per week de deur uit met q-tec 300 watt voedingen. Daarin zitten onderdelen van tv-kaart met 2x sata harddisk, radeon x800, dvd brander, etc. tot tapestreamers enzovoorts in, en dat gaat ALTIJD goed. Te weinig stroom heb ik nog nooit meegemaakt.
Mensen die het hardste roepen dat er een zwaardere voeding in de kast moet kunnen het slechtste rekenen.

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-12 09:46

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Zoals I-LOVEMATH al zegt, trek alles eruit, begin van de grond af.
Laat alle overbodige spullen eruit, alleen mobo, proc, geheugen, en videokaart, 1 hdd (liefst IDE ) en 1 cdspeler erin.
Laat zeker die creative eruit.

Flash je bios naar de nieuwste versie. Had je al een memtest gedaan? Zelfs de beste geheugens zijn wel eens rot. Test evt. in de machine van een vriend.

En installeer windows opnieuw met de laatste drivers. Wissel je kabels om en zet beide drives op 1 kabel. Probeer ook evt. de andere IDE poort als er zo al problemen zijn.

Persoonlijk zou ik toch gokken op de voeding of het mobo. Kan gewoon een gare batch zijn, waar je leverancier er gewoon meerdere van heeft ontvangen.

Puzzel ze.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
alles lijkt nu wel goed te werken :O en front geluid was idd het probleem. die zit er dus nie meer in en nu heb ik prima 5.1. en internet werkt nu ook goed 8)7

khad alleen net wel vastloper (of muis+toetsenbord reageerden nie meer) dus nog ff afw8en hoe dat verder gaat.

owja, floppydrive doet 't niet. alsk diskette erin stop dan zegt ie dat er nix in zit :? kheb er al meerdere geprobeerd, maar windows blijft volhouden dat er nix in zit...

iig nog bedankt voor jullie technische en mentale steun _/-\o_

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd om alles af te koppelen en dan een voor 1 terug aan te sluiten en te zien of ze individueel (of incrementeel met andere zaken) wel goed werken?

Oops too late :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 14:19 ]

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
nopez :)

kzit alleen nog met dat diskettestation en dan was er nog die ene (usb?) vastloper, maar dat is hopelijk eenmalig

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Brand er een lampje op je floppydrive? Of niet?

Altijd aan = fdd-kabel verkeerd om
Altijd uit = geen stroom

Misschien staat hij niet aan in je bios?

specs

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
lampje brandt goed, wordt herkent in bios en windows alleen herkent windows de diskettes niet, maar er is groter probleem

ik had die vastloper nu weer. en tis niet alleen usb, tis de hele pc die bevriest

komt dat mss door de zelf aangebrachte koelpasta? (had ik nog nooit eerder gedaan)

hier nog wat bios info:
MB temperature: 28graden
CPU temperature: 42graden
cpu fan speed: 3096rpm
power fan speed: 1350rpm (staat in 't rood)
VCore voltage: 1.552-1.568
3.3V: 3.264
5V: 5.032-5.059
12V: 12.004

kga nu ff met 1geheugenbank proberen en als ie dan vastloopt met de ander. loopt ie dan nog vast dan zal 't dus ander probleem zijn

[ Voor 32% gewijzigd door Reemster op 19-11-2004 14:54 ]

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Die temperatuurmeting en die fanspeedmeting spreken elkaar nogal tegen. En een hoge temp zou wel je vastloper kunnen verklaren.

Hoe warm is je koelblok na gebruik? (liefst voelen gelijk na een vastloper).
Heet = goed, koud = slecht

specs

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
kheb nu net nog gevoeld (zo'n 10-15 minuten ofzo na vuitzetten) en hij was nog een beetje lauw

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:14

mvds

Totally awesome!

NBK schreef op woensdag 17 november 2004 @ 15:09:
[...]

Het is alleen over het 350 model gemeld. Lees het grote MSI K8N Neo2 topic er maar op na. Aan het einde van deel 3 (vanaf pagina 16) komt het weer even tersprake.
Ik heb het ook met de 380Watt versie. Als ik, terwijl de PC aanstaat, aan de kabels kom van mijn HD, dan krijg ik een reboot. Ook zijn de spanningen niet helemaal zuiver.

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Gaarne nog eens testen, en ff resultaat roepen (doe maar edit in vorige post). Maar zoals het er nu naar uit ziet is die fanspeed-meting gewoon niet correct. Ik neem ook aan dat je een 1400rpm fan wel van een 3000rpm fan kan onderscheiden, dus je kan zelf checken of hij goed draait of niet.

specs

• Moffin
  • Laatst online: 01-12 10:32
The_Stickie schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:59:
ivm met je S-ata probleem; ik denk dat je best je bios eens update... als ik hier ff kijk in de changelogs zijn er tig fouten opgelost in de herkenning van S-ATA drives... :)
Volgens mij is deze mam/jongen niet echt ervaren nog met computers, laat hem dan ook maar geen bios update uitvoeren, dat moet je pas als laatste red middel gebruiken, ook omdat hij bsod krijgt lijkt me dit niet verstandig, met een onstabiel systeem is het namenlijk niet slim om te gaan flashen.

offtopic:
had niet gezien dat er nog 4 pagina's achter zaten

[ Voor 6% gewijzigd door Moffin op 19-11-2004 15:36 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:14

mvds

Totally awesome!

Moffin schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:35:
[...]

Volgens mij is deze mam/jongen niet echt ervaren nog met computers, laat hem dan ook maar geen bios update uitvoeren, dat moet je pas als laatste red middel gebruiken, ook omdat hij bsod krijgt lijkt me dit niet verstandig, met een onstabiel systeem is het namenlijk niet slim om te gaan flashen.

offtopic:
had niet gezien dat er nog 4 pagina's achter zaten
BSOD krijg je in windows, een bios flash kan je ook vanaf bootflop doen, en dan heb je geen windows draaien dus ook geen BSOD's :) Wel is het aan te raden om even alle hardware los te koppelen (Alle hardware dus, behalve je floppy :P Maar wel je HD's, CD/DVD drives en overbodige kaarten)

Heb je trouwens wel onboard geluid gedisabled in je bios?

[ Voor 5% gewijzigd door mvds op 19-11-2004 15:41 ]

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
nej want ik gebruik onboard geluid, die creative is er al uit.

nu alsjeblieft alleen even over die vast lopers. kga 'm nu weer ff laten vastlopen en dan zalk meteemn kijken hoe warm ie is geworden

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Hoe laat je precies je pc laten vastlopen? Weet je al waar het probleem ligt dan?

Ik heb de laatste tijd nog wel eens een vastloper (echt een bevriezing) en ik zou het echt niet weten hoor. Kwam echt pas na een re-install van XP. :/

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
gewoon pc aan zetten, dan komt 't wel. ff muziekje opgezet zodak hoor wanneer ie vastloopt

khad ok es die smart qfan ofzo aangezet @bios en daarna kreeg ik 1e en 3e keer daarna dak opstarte melding dat cpu fan niet goed werkte ofzo en moest ik f1 drukke om windows te starten. je hoort dan ook d8 3 piepjes en 1e keer hoorde ik ook vrouwelijke robotstem die cpu fan failed zei. tog draait ie wel gewoon

hij is nog steeds niet vastgelopen (ff afkloppen met enorme hamer). khad hiervoor nog wel 1 geheugenbank eruit gehaald (hielp niet) en nu zitten ze er allebei weer in. khoor nog muziek dus hij doet 't nog 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Reemster op 19-11-2004 16:02 ]

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
hij liep eindelijk es vast na zo'n 40 minuten en alle fans enzo draaiden nog wel en dat koelblok was wel warm (nie echt heet vinik)

kheb van iemand anders (met ongeveer zelfde pc, maar dan goed werkend :'( ) gehoord dat zijn heatsink ook nooit echt heel heet wordt. Dus de temperatuur van de heatsink is wel goed

[ Voor 54% gewijzigd door Reemster op 19-11-2004 18:44 ]

Verwijderd

Heb je nu al eens memtest86 gedraaid? :)

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
moet via diskette en die doet 't niet :( :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Reemster op 19-11-2004 23:30 ]

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:38

markvt

Peppi Cola

-RazieL- schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:30:
moet via diskette en die doet 't niet :( :'(
Dat kan ook op een bootable CD.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
dan zalk eerst cd's moeten kopen. maar kan je met die memtest dus zien of ie brak is of wat doet 't precies?

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12 05:32
floppy kabel goed aangesloten ? moet net andersom als een HD kabel he ;) ook effe in je BIOS checken of je hem goed hent ingesteld.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
volgens mij had ik al gezegd dat kabel goed zit, lampje brandt zoals het hoort, floppy het bekende klik-geluid maakt als je 'm wilt openen in windows, goed herkend wordt in de bios en windows. en dat alleen windows de diskettes niet ziet. maar eerlijk gezegd kan me dat geen reet schelen zolang m'n pc nog steeds bevriest

Verwijderd

hoe heb je je koelpasta aangebracht op je cpu ?

alleen op de core ? een beetje of je halve cpu ondergesmeerd

het koelblok moet goed contact maken met de cpu, is dit niet het geval dan heb je dit soort vage problemen

zelf ook ooit gehad namenlijk..

en zit de cpu fan ook in het cpufan stuurblokje of in toevallig die van de nordbridge oid..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 10:54 ]

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
wel wat ruimer als die koelsticker die er eerst op zat (heb schoongemaakt voor aanbrengen koelpasta). te weinig zal 't niet zijn en teveel ook zeker niet. kweenie wa je precies bedoeld met die fan maar dit is 'm: http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=300493&cks=PRL

ook dat ie steeds bevriest? dus dat zou goed kunnen komen doordat 't tog niet goed zit?

[ Voor 18% gewijzigd door Reemster op 20-11-2004 10:57 ]

Verwijderd

een koelsticker zei je ? die werken nooit zo goed vind ik,. als je het blok goed heb schoongemaakt met iets van spiritus en droog en daarna een beetje op de core heb aangebracht en uitgesmeerd moet het goed zijn geweest.. maar ik zou daar maar eventjes goed naar gaan kijken als ik jou was

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
maar dan zouden de temps tog hoger moeten zijn? en de temps zijn goed 8)7

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb voor een groot deel dezelfde config als jij. De problemen met je USB zijn misschien op te lossen door SP2 te verwijderen. Nadat ik een nieuw moederbord via RMA had gekregen met hetzelfde probleem bleek dit de oplossing.....over de rest denk ik nog na ;)

• Mistraller
  • Laatst online: 05-12 15:58
-RazieL- schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:23:
dit is waar front geluid zat aangesloten. moeten hier per se weer jumpers ingestopt worden? en zo ja, hoeveel en waar precies?
[afbeelding]
Bij dit plaatje denk ik eerder aan een usb connector.... 8)7

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
sp2 heb ik niet en zal ik ook nooit installen. en kheb geen usb probleem, de hele pc loopt vast (d8 1e x wel dat 't alleen usb was)

Verwijderd

Memtest86 gaat het geheugen controleren op fouten. En als memtest86 veel fouten vind, dan weet je dat je geheugen brak is en dat de freezes zeer waarschijnlijk aan je brak geheugen ligt :)

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
dan zalk es @andere pc iso op cd zetten en es proberen alsk cd's heb

kheb image gebrand maar nu staat er een file genaamd boot op 2kb en memtest.img van 1440kb

kheb die files eerst uitgepakt en memtest.img succesvol op cd gezet alleen nu zegt windows dat ie 'm nie kan lezen :S

[ Voor 219% gewijzigd door Reemster op 20-11-2004 13:32 ]

Verwijderd

-RazieL- schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:15:
dan zalk es @andere pc iso op cd zetten en es proberen alsk cd's heb

kheb image gebrand maar nu staat er een file genaamd boot op 2kb en memtest.img van 1440kb

kheb die files eerst uitgepakt en memtest.img succesvol op cd gezet alleen nu zegt windows dat ie 'm nie kan lezen :S
Het moet een boot CD zijn eh :)

Dus booten met die CD, niet in windows runnen

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
tis gelukt en hijs nu al meer dan een uur bezig. hij heeft al 3x 8 tests gedaan (64 errors gevonden) en hij's nu al voor de 4e keer bezig. hoelang blijft dit nog doorgaan? of kan ik nu gewoon escape doen ofzo?

• FireWood
  • Laatst online: 00:35
Memtest houd er nooit mee op, maar als hij zoveel errors geeft heb je het probleem al gevondne 8)

Dus je kunt het nu gewoon afsluiten

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
nouja, maar proberen te rma'en dan. en hopen dat 't alleen 't geheugen is dat brak is :'(

ff zo'n zaakje mailen hoeveel 't kost om zo'n burn-in test te doen en daarna maar rma'en ofzo

[ Voor 43% gewijzigd door Reemster op 20-11-2004 15:41 ]

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
kheb ander geheugen van andere pc geprobeerd maar toen kreeg ik geen beeld :? wel hoorde ik tijdens opstarten die robotstem zeggen dat de cpu fan failed :?

Verwijderd

Is het geheugen wel compatibel? En het geheugen waar hij dus fouten op vind, kan je dat eens testen op een andere pc? Misschien is het mobo wel gewoon brak

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
kheb al ander geheugen op deze pc getest en toen kwam er geen beeld (verder deed ie 't wel) 8)7

nu is 't echt tijd om dit ding weg te brengen, hier valt voor mij nix meer aan te doen ;(

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12 12:39

WhiteDog

met zwarte hond

Nou -RazieL- moest je niet zo ver wonen reed ik naar je toe en kwam ik je PC fixen. Denk dat je gewoon best een keer met iemand afspreekt en (heel belangrijk) een vaste prijs afspreekt (50 Euro ofzo) zodat hij/zij de PC voor je in orde zet.

Ga best niet naar een winkel want die plukken je toch maar kaal...

Er zijn enkele goede boeken over pc's bouwen, je hoeft jezelf niet slecht te voelen omdat het niet lukt bij je (eerste?) poging en zeker niet opgeven.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
mja, probleem is dat er gewoon kapotte onderdelen inzitten die moeten vervangen worden. Hopelijk is 't alleen 't geheugen maar dat weet ik nie en kzou niemand weten die daar wel achter kan komen dus zal 't naar een winkel moeten waar ze beschikken over de juiste apparatuur

• WhiteDog
  • Laatst online: 04-12 12:39

WhiteDog

met zwarte hond

-RazieL- schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:59:
mja, probleem is dat er gewoon kapotte onderdelen inzitten die moeten vervangen worden. Hopelijk is 't alleen 't geheugen maar dat weet ik nie en kzou niemand weten die daar wel achter kan komen dus zal 't naar een winkel moeten waar ze beschikken over de juiste apparatuur
Een latje geheugen is niets waard. Als het niet werkt gooien ze het gewoon weg hoor. Stop jouw latje eens in een andere pc en draai memtest. Krijg je dezelfde fouten dan is het wel duidelijk niet?

In de winkel gaan ze hoogstens ook memtest draaien, maar de winkels die ik ken testen "defecte" modules niet eens en vervangen ze meteen.

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

-RazieL- schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:59:
apparatuur??
* J2pc krabt 's op z'n hoofd

Als je mazzel hebt gaan ze ook gewoon testen, alles eruit, een voor een erin, andere geheugen reepje etc...

Ze hebben misschien wat *meer* spullen, maar echt geen hele testbanken o.i.d.
Gewoon je reepje terugbrengen, met de mededeling dat memtest fouten gevonden heeft. Ik heb zelf ook 's brak geheugen gehad. Ging met de xp-install al fout.
(blauw scherm bij installatie, nou vraag ik je ;) ). Dacht dat 't aan de cd lag, maar na een reboot ging hij weer vrolijk verder. maar ook random vastlopers etc.

Het hangt er een beetje vanaf waar 't zit, en hoeveel fouten je hebt.
Veel fouten, & in een deel dat 'veel gebruikt wordt' = meer problemen.

Ik kwam er pas achter dat 't rot was toen ik 't had ingeruild voor 512+bijbetalen.
Hej, ineens geen vastlopers meer :D (was bij zelfde shop als waar ik 't in de 1e plaats gekocht had, dus maar zo gelaten ;) )

edit:

Oh, en by the way.
Omdat je alles zelf gekocht hebt, kan 't je nog aardig wat poen kosten om 'm te laten nakijken als geheel. Zij hebben 'm immers niet in elkaar gezet. Gewoon je mem terugbrengen dus

[ Voor 12% gewijzigd door J2pc op 22-11-2004 16:42 ]

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
kheb 't es met 1reepje geprobeerd en toen gaf memtest 0 fouten. desondanks loopt de pc nog steeds vast. daarna heb ik de (niet werkende :S) diskettestation nog es volledig losgekoppeld (ook in bios uitgeschakeld etc.) en toen deed ie 't weer iets langer. Lijkt dus weer gewoon toeval want uiteindelijk loopt ie altijd wel weer vast (varierend van 2minuten tot 1,5uur)

• Dekaasboer
  • Laatst online: 12:22
Waar woon je? Kan ik hem misschien voor je fixen, of teminste iig je probleem localiseren.

Hardware problemen zijn bij mij ook een never-ending story geweest, ik heb ongeveer alles wel een keer opgeblazen :p en ik weet nu meer dan die gasten bij informatique(wat een n00bs zijn dat, die smeren iemand die een game-pc wil een fx5200 aan :( )

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-12 14:29

Elektronicanet

Leds do it!

Dekaasboer schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:48:
Waar woon je? Kan ik hem misschien voor je fixen, of teminste iig je probleem localiseren.

Hardware problemen zijn bij mij ook een never-ending story geweest, ik heb ongeveer alles wel een keer opgeblazen :p en ik weet nu meer dan die gasten bij informatique(wat een n00bs zijn dat, die smeren iemand die een game-pc wil een fx5200 aan :( )
Hij woont in Goes (profiel) :P
Zeeland-tweakers gezocht dus >:)

Nederlander in België

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Als iemand langs wil komen graag :) ik woon idd in goes (zeeland)

degene die 't probleem oplost krijgt gratis de originele (niet gekopieerde) knight rider 1 game van, wie kent het bedrijf niet, Davilex >:)

Maar ik denk zelf dat het tog weer de mobo is en mss ook nog wel het geheugen (1 of beide reepjes).

Edit: @kaasboer: wat is daar mis mee? kheb al es screens gezien van doom3 @een voodoo2 :O de gfx leken best wel veel op die van quake2, best lol :P

[ Voor 21% gewijzigd door Reemster op 24-11-2004 19:19 ]

• Dekaasboer
  • Laatst online: 12:22
Hmm zeeland, jah ik woon in zuid holland, en ik heb geen eigen vervoer. Sorry.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
ben weer aan 't mailen met hun. ze stelden voor om bios te flashen (weinig vertrouwen in) en de CMOS te resetten. Bedoelen ze met CMOS resetten dat je die batterij ff uit mobo haalt en dan weer terugstopt of is dat iets compleet anders?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:13
-RazieL- schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:02:
ben weer aan 't mailen met hun. ze stelden voor om bios te flashen (weinig vertrouwen in) en de CMOS te resetten. Bedoelen ze met CMOS resetten dat je die batterij ff uit mobo haalt en dan weer terugstopt of is dat iets compleet anders?
Je zou zo je BIOS inderdaad kunnen resetten, maar tegenwoordig heeft ieder moederbord een CMOS_CLEAR jumper die je even een pin moet opschuiven om je CMOS te clearen.

Afbeeldingslocatie: http://www.cpubuilders.com/support/cbbb02/faq/002a.jpg
Dat is de bedoeling dus, gewoon even heen en weer verplaatsen.

[ Voor 12% gewijzigd door Thralas op 25-11-2004 23:15 ]

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
dus ff voor de duidelijkheid:
verplaatsen en meteen weer terugzetten? en niet tussendoor stroom eropzetten ofzo tog?

kzal strax ook nog es proberen te flashen, volgens mij ware daar al wat reacties over in dit topic. Al vrees ik wel dat er gewoon iets kapot is

[ Voor 39% gewijzigd door Reemster op 26-11-2004 14:13 ]

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
andere bios lost nix op, cmos reset lost nix op, cas latency op 3 zetten (is hoogste waarde) lost nix op, nix werkt dus...

diskette werkt nu ineens wel (had 'm weer aangesloten, maar nie ingeschakeld in bios ofzo) 8)7

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Raziel. Ik woon in Goes. als je wil kun je me ff mailen op "da_whizz ed heetpost.com"

Misschien kan ik je helpen...

[ Voor 8% gewijzigd door Bornin op 29-11-2004 12:04 ]

Non taken

Verwijderd

Ik heb ook zo`n soort probleem, memtest gaf geen errors ( 5en een half uur gedraaid, lang genoeg)? en CPU stability test ook niet ( 3 uur gedraaid ).
M`n onboard sound werkt ook niet ( MSI 915P combo ). ook krijg ik veel BSOD`s.

Volgens mij ligt het aan m`n videokaart/videokaart drivers. Als ik op start druk flikkert het beeld van windows naar zwart naar windows terug ( 1 seconde ) en daarna kan ik verder. :/ heeft iemand dit ook gehad of tips ??

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Dit is tog wel een ander probleem dan wat ik heb. Ik zou zelf geen antwoord weten, maar mss iemand anders hier wel.

Ik ga nu ff beetje discussieren over het RMA'en van de pc, jullie horen nog van me ;)

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Die cpu fan failed kan komen door een actieve fan die zelf met sensortjes de snelheid regelt. (I had this problem myself) Deze draaien TE langzaam bij een boot, dus het BIOS vat dit op als "stuk".

In het bios kan je de monitoring van de fans vast uitzetten :) Ben je weer een stukje verder.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
owja, da hak al gefixt hoor.

offtopic: wtf is dit. andere lay-out. zo op 't 1e gezicht nie slecht. Maar wat was er mis met de paarse versie? :P

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Nou, ze hebben 't getest en volgens hun werken de proc en mobo nog goed en was het geheugen toch het probleem (wordt nu vervangen). Ik hoop 't donderdag of vrijdag binnen te hebben en dan maar hopen dat 't eindelijk is meezit.
verder w8 ik nog op m'n monitor die door samsung zelf wordt gerepareerd, hopelijk schiet dat een beetje op anders kan ik weer gaan bellen.

You haven't heard the last of me :P
Pagina: 1 2 Laatste