tis gelukt en hijs nu al meer dan een uur bezig. hij heeft al 3x 8 tests gedaan (64 errors gevonden) en hij's nu al voor de 4e keer bezig. hoelang blijft dit nog doorgaan? of kan ik nu gewoon escape doen ofzo?
Memtest houd er nooit mee op, maar als hij zoveel errors geeft heb je het probleem al gevondne
Dus je kunt het nu gewoon afsluiten
Dus je kunt het nu gewoon afsluiten
Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed
nouja, maar proberen te rma'en dan. en hopen dat 't alleen 't geheugen is dat brak is 
ff zo'n zaakje mailen hoeveel 't kost om zo'n burn-in test te doen en daarna maar rma'en ofzo
ff zo'n zaakje mailen hoeveel 't kost om zo'n burn-in test te doen en daarna maar rma'en ofzo
[ Voor 43% gewijzigd door Reemster op 20-11-2004 15:41 ]
Verwijderd
Is het geheugen wel compatibel? En het geheugen waar hij dus fouten op vind, kan je dat eens testen op een andere pc? Misschien is het mobo wel gewoon brak
kheb al ander geheugen op deze pc getest en toen kwam er geen beeld (verder deed ie 't wel)
nu is 't echt tijd om dit ding weg te brengen, hier valt voor mij nix meer aan te doen
nu is 't echt tijd om dit ding weg te brengen, hier valt voor mij nix meer aan te doen
Nou -RazieL- moest je niet zo ver wonen reed ik naar je toe en kwam ik je PC fixen. Denk dat je gewoon best een keer met iemand afspreekt en (heel belangrijk) een vaste prijs afspreekt (50 Euro ofzo) zodat hij/zij de PC voor je in orde zet.
Ga best niet naar een winkel want die plukken je toch maar kaal...
Er zijn enkele goede boeken over pc's bouwen, je hoeft jezelf niet slecht te voelen omdat het niet lukt bij je (eerste?) poging en zeker niet opgeven.
Ga best niet naar een winkel want die plukken je toch maar kaal...
Er zijn enkele goede boeken over pc's bouwen, je hoeft jezelf niet slecht te voelen omdat het niet lukt bij je (eerste?) poging en zeker niet opgeven.
mja, probleem is dat er gewoon kapotte onderdelen inzitten die moeten vervangen worden. Hopelijk is 't alleen 't geheugen maar dat weet ik nie en kzou niemand weten die daar wel achter kan komen dus zal 't naar een winkel moeten waar ze beschikken over de juiste apparatuur
Een latje geheugen is niets waard. Als het niet werkt gooien ze het gewoon weg hoor. Stop jouw latje eens in een andere pc en draai memtest. Krijg je dezelfde fouten dan is het wel duidelijk niet?-RazieL- schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:59:
mja, probleem is dat er gewoon kapotte onderdelen inzitten die moeten vervangen worden. Hopelijk is 't alleen 't geheugen maar dat weet ik nie en kzou niemand weten die daar wel achter kan komen dus zal 't naar een winkel moeten waar ze beschikken over de juiste apparatuur
In de winkel gaan ze hoogstens ook memtest draaien, maar de winkels die ik ken testen "defecte" modules niet eens en vervangen ze meteen.
apparatuur??-RazieL- schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:59:
* J2pc krabt 's op z'n hoofd
Als je mazzel hebt gaan ze ook gewoon testen, alles eruit, een voor een erin, andere geheugen reepje etc...
Ze hebben misschien wat *meer* spullen, maar echt geen hele testbanken o.i.d.
Gewoon je reepje terugbrengen, met de mededeling dat memtest fouten gevonden heeft. Ik heb zelf ook 's brak geheugen gehad. Ging met de xp-install al fout.
(blauw scherm bij installatie, nou vraag ik je
Het hangt er een beetje vanaf waar 't zit, en hoeveel fouten je hebt.
Veel fouten, & in een deel dat 'veel gebruikt wordt' = meer problemen.
Ik kwam er pas achter dat 't rot was toen ik 't had ingeruild voor 512+bijbetalen.
Hej, ineens geen vastlopers meer
edit:
Oh, en by the way.
Omdat je alles zelf gekocht hebt, kan 't je nog aardig wat poen kosten om 'm te laten nakijken als geheel. Zij hebben 'm immers niet in elkaar gezet. Gewoon je mem terugbrengen dus
Oh, en by the way.
Omdat je alles zelf gekocht hebt, kan 't je nog aardig wat poen kosten om 'm te laten nakijken als geheel. Zij hebben 'm immers niet in elkaar gezet. Gewoon je mem terugbrengen dus
[ Voor 12% gewijzigd door J2pc op 22-11-2004 16:42 ]
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
kheb 't es met 1reepje geprobeerd en toen gaf memtest 0 fouten. desondanks loopt de pc nog steeds vast. daarna heb ik de (niet werkende
) diskettestation nog es volledig losgekoppeld (ook in bios uitgeschakeld etc.) en toen deed ie 't weer iets langer. Lijkt dus weer gewoon toeval want uiteindelijk loopt ie altijd wel weer vast (varierend van 2minuten tot 1,5uur)
Waar woon je? Kan ik hem misschien voor je fixen, of teminste iig je probleem localiseren.
Hardware problemen zijn bij mij ook een never-ending story geweest, ik heb ongeveer alles wel een keer opgeblazen
en ik weet nu meer dan die gasten bij informatique(wat een n00bs zijn dat, die smeren iemand die een game-pc wil een fx5200 aan
)
Hardware problemen zijn bij mij ook een never-ending story geweest, ik heb ongeveer alles wel een keer opgeblazen
Hij woont in Goes (profiel)Dekaasboer schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:48:
Waar woon je? Kan ik hem misschien voor je fixen, of teminste iig je probleem localiseren.
Hardware problemen zijn bij mij ook een never-ending story geweest, ik heb ongeveer alles wel een keer opgeblazenen ik weet nu meer dan die gasten bij informatique(wat een n00bs zijn dat, die smeren iemand die een game-pc wil een fx5200 aan
)
Zeeland-tweakers gezocht dus
Nederlander in België
Als iemand langs wil komen graag
ik woon idd in goes (zeeland)
degene die 't probleem oplost krijgt gratis de originele (niet gekopieerde) knight rider 1 game van, wie kent het bedrijf niet, Davilex
Maar ik denk zelf dat het tog weer de mobo is en mss ook nog wel het geheugen (1 of beide reepjes).
Edit: @kaasboer: wat is daar mis mee? kheb al es screens gezien van doom3 @een voodoo2
de gfx leken best wel veel op die van quake2, best lol
degene die 't probleem oplost krijgt gratis de originele (niet gekopieerde) knight rider 1 game van, wie kent het bedrijf niet, Davilex
Maar ik denk zelf dat het tog weer de mobo is en mss ook nog wel het geheugen (1 of beide reepjes).
Edit: @kaasboer: wat is daar mis mee? kheb al es screens gezien van doom3 @een voodoo2
[ Voor 21% gewijzigd door Reemster op 24-11-2004 19:19 ]
Hmm zeeland, jah ik woon in zuid holland, en ik heb geen eigen vervoer. Sorry.
ben weer aan 't mailen met hun. ze stelden voor om bios te flashen (weinig vertrouwen in) en de CMOS te resetten. Bedoelen ze met CMOS resetten dat je die batterij ff uit mobo haalt en dan weer terugstopt of is dat iets compleet anders?
Je zou zo je BIOS inderdaad kunnen resetten, maar tegenwoordig heeft ieder moederbord een CMOS_CLEAR jumper die je even een pin moet opschuiven om je CMOS te clearen.-RazieL- schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:02:
ben weer aan 't mailen met hun. ze stelden voor om bios te flashen (weinig vertrouwen in) en de CMOS te resetten. Bedoelen ze met CMOS resetten dat je die batterij ff uit mobo haalt en dan weer terugstopt of is dat iets compleet anders?

Dat is de bedoeling dus, gewoon even heen en weer verplaatsen.
[ Voor 12% gewijzigd door Thralas op 25-11-2004 23:15 ]
dus ff voor de duidelijkheid:
verplaatsen en meteen weer terugzetten? en niet tussendoor stroom eropzetten ofzo tog?
kzal strax ook nog es proberen te flashen, volgens mij ware daar al wat reacties over in dit topic. Al vrees ik wel dat er gewoon iets kapot is
verplaatsen en meteen weer terugzetten? en niet tussendoor stroom eropzetten ofzo tog?
kzal strax ook nog es proberen te flashen, volgens mij ware daar al wat reacties over in dit topic. Al vrees ik wel dat er gewoon iets kapot is
[ Voor 39% gewijzigd door Reemster op 26-11-2004 14:13 ]
andere bios lost nix op, cmos reset lost nix op, cas latency op 3 zetten (is hoogste waarde) lost nix op, nix werkt dus...
diskette werkt nu ineens wel (had 'm weer aangesloten, maar nie ingeschakeld in bios ofzo)
diskette werkt nu ineens wel (had 'm weer aangesloten, maar nie ingeschakeld in bios ofzo)
Raziel. Ik woon in Goes. als je wil kun je me ff mailen op "da_whizz ed heetpost.com"
Misschien kan ik je helpen...
Misschien kan ik je helpen...
[ Voor 8% gewijzigd door Bornin op 29-11-2004 12:04 ]
Non taken
Verwijderd
Ik heb ook zo`n soort probleem, memtest gaf geen errors ( 5en een half uur gedraaid, lang genoeg)? en CPU stability test ook niet ( 3 uur gedraaid ).
M`n onboard sound werkt ook niet ( MSI 915P combo ). ook krijg ik veel BSOD`s.
Volgens mij ligt het aan m`n videokaart/videokaart drivers. Als ik op start druk flikkert het beeld van windows naar zwart naar windows terug ( 1 seconde ) en daarna kan ik verder.
heeft iemand dit ook gehad of tips ??
M`n onboard sound werkt ook niet ( MSI 915P combo ). ook krijg ik veel BSOD`s.
Volgens mij ligt het aan m`n videokaart/videokaart drivers. Als ik op start druk flikkert het beeld van windows naar zwart naar windows terug ( 1 seconde ) en daarna kan ik verder.
Dit is tog wel een ander probleem dan wat ik heb. Ik zou zelf geen antwoord weten, maar mss iemand anders hier wel.
Ik ga nu ff beetje discussieren over het RMA'en van de pc, jullie horen nog van me
Ik ga nu ff beetje discussieren over het RMA'en van de pc, jullie horen nog van me
Die cpu fan failed kan komen door een actieve fan die zelf met sensortjes de snelheid regelt. (I had this problem myself) Deze draaien TE langzaam bij een boot, dus het BIOS vat dit op als "stuk".
In het bios kan je de monitoring van de fans vast uitzetten
Ben je weer een stukje verder.
In het bios kan je de monitoring van de fans vast uitzetten
owja, da hak al gefixt hoor.
offtopic: wtf is dit. andere lay-out. zo op 't 1e gezicht nie slecht. Maar wat was er mis met de paarse versie?
offtopic: wtf is dit. andere lay-out. zo op 't 1e gezicht nie slecht. Maar wat was er mis met de paarse versie?
Nou, ze hebben 't getest en volgens hun werken de proc en mobo nog goed en was het geheugen toch het probleem (wordt nu vervangen). Ik hoop 't donderdag of vrijdag binnen te hebben en dan maar hopen dat 't eindelijk is meezit.
verder w8 ik nog op m'n monitor die door samsung zelf wordt gerepareerd, hopelijk schiet dat een beetje op anders kan ik weer gaan bellen.
You haven't heard the last of me
verder w8 ik nog op m'n monitor die door samsung zelf wordt gerepareerd, hopelijk schiet dat een beetje op anders kan ik weer gaan bellen.
You haven't heard the last of me