Toon posts:

Tweakers.net niet toegankelijk voor een MAC!

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wat er nu allemaal zal worden gepost. Wat moet je nou met een MAC op Tweakers.net en al helemaal in GoT. Een MAC gebruiker vindt het ook leuk om over computers te lezen en dan niet alleen over inferieure PC's. Maar het wordt voor mij steeds moeilijker om Tweakers.net te bereiken. Want de java versie van M$ wijkt te sterk af dat deze op andere platformen onbruikbaar is. Nu valt het wel op te lossen met internet exploder, maar ik dacht dat er nog zoiets was als vrijheid van browser keuze. Ik roep hierbij op om niet alleen Tweakers.net maar ook vele andere sites om hun pagina's in zuiver html te schrijven en universeel java. Ik doel hierbij ook op Linux, FreeBSD, BeOS gebruikers die het zelfde probleem ondervinden.

Was getekend de BSOD hater.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet bedoeld als Flambait, maar als statement.

Verwijderd

Ben ik het helemaal mee eens. In linux met Netscape krijg je de meest lelijke pagina's te zien die gebasseerd zijn op M$-java. Maar de grote menigte gebruikt nog steeds M$ windhoos. Dit zal voorlopig nog wel zo blijven. Hopelijk komt er met dotNET verandering in de Monopoly van M$. Wie wil er nou betalen voor iets wat bestaat uit 500 bugs en waarbij je privacy niet goed gewaarborgd wordt.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op dinsdag 02 januari 2001 16:25 schreef GollemIII het volgende:
Ik roep hierbij op om niet alleen Tweakers.net maar ook vele andere sites om hun pagina's in zuiver html te schrijven en universeel java.
dat wil de klant niet.

Verwijderd

Ik roep hierbij op om niet een MAC te kopen als je van alles wat een PC je kan bieden wilt genieten! Schrijf maar naar Steve ofzo :P

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een MAC gebruiker vindt het ook leuk om over computers te lezen en dan niet alleen over inferieure PC's.
Wel eens van het begrip "flamebait" gehoord? :(

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54
Op dinsdag 02 januari 2001 16:36 schreef Tom het volgende:

[..]
dat wil de klant niet.
en wie zijn dat? de reclame makers of 'wij' (de bezoekers)

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 16:31

schizofreen

ik & jij

mac = :r^2

dus waarom zou je een mac gebruiken?

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat hier ook hierbij om een marketingtechniek gaat. Het is jammer dat sommige sites alleen met Windows te zien zijn terwijl er heel veel mensen ook met Linux werken (en daar heb ik een PC voor).
Verder hoop ik niet dat er wordt ingaan tegen de strijd PC <-> Mac, want anders hat ik wel een andere topic verstuurd :z

• Mr. B.
  • Niet online
Op dinsdag 02 januari 2001 16:54 schreef schizofreen het volgende:
mac = :r^2

dus waarom zou je een mac gebruiken?
Hoewel dat ook een flamebait is ben ik het d'r wel mee eens >:) :P

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Pfft, ik vind een Mac dus echt wel lekker werken...en Photoshop op de Mac is net iets beter dan op de PC. Niet zo flamen dus :D.

Trouwens, GollemIII, je geeft wel erg weinig informatie over de gebruikte browser en welke OS versie. Volgens mij doet Tweakers.net het wel gewoon goed op de gemiddelde Mac, je geeft trouwens ook niet duidelijk aan wat er fout gaat en of het over T.net gaat of over GoT.

• Tom
  • Niet online

Tom

Op dinsdag 02 januari 2001 16:49 schreef Phantom_ het volgende:

[..]
en wie zijn dat? de reclame makers of 'wij' (de bezoekers)
De 'meeste' mensen zijn snel weg als ze op een site komen die er uitziet als een site uit 1994, het oog wil ook wat. En ja klanten (die op internet willen) kunnen flink doorzeuren over de scherpte van fototjes enz.

Verder was Femme van plan een simpele versie met plain HTML voor bijv. PDA's te maken, daarmee zal het wel lukken.

Verwijderd

GollemIII: Het wordt voor mij steeds moeilijker om Tweakers.net te bereiken. Want de java versie van M$ wijkt te sterk af dat deze op andere platformen onbruikbaar is. Nu valt het wel op te lossen met internet exploder, maar ik dacht dat er nog zoiets was als vrijheid van browser keuze.

Ja, die is er: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla/nightly/2000-12-28-08-Mtrunk/ of direct.

Of wacht nog een paar dagen en down Mozilla 0.7.

Was getekend: de Mozilla spammer :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik MacOS 9.0.4 met Netscape 4.72. Hij geeft de hele tijd Java-foutmeldingen. Verder ben ik blij dat er toch mensen zijn die ook positieve ervaringen met de Mac.
Het draait hierbij natuurlijk om de monopolie-positie van M$ die het Internet ook willen besmetten. Ik denk dat deze topic iedereen aangaat die niet van plan is zijn hele leven met Win32 te werken, maar ook verder kijkt dan zijn neus langs is.
Tevens ben ik erop voor dat Mac en Windows makkelijker metelkaar moeten kunnen samenwerken. En de oorlog tussen MAC <-> PC is al lang voorbij....*D

Verwijderd

is dit trouwens niet een klein beetje 't verkeerde forum :?

Verwijderd

De stabiliteit van macOS + Afzet markt van Windows = Utopia >:)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tja, als het je niet bevalt mik je die rot-Mac toch het raam uit en schaf je een fatsoenlijke PC aan?

Ik zie het probleem eigenlijk niet zo...

Virussen? Scan ze hier!

• Femme
  • Laatst online: 17:12

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tweakers.net deed 't bij mij altijd prima met Netscape op de Mac.
Het draait hierbij natuurlijk om de monopolie-positie van M$ die het Internet ook willen besmetten.
Kijk, dat je pro Apple bent wil ik best geloven, maar doe het niet omdat Microsoft een monopolie positie op desktop OS'en heeft. De monopolie positie van Apple is namelijk nog veel erger.

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 14:33

Simkin

Bzzzzz

het is dat het merendeel van de software eerder uitkomt vor de PC en ook nog eens veel meer software...anders koop je natuurlijk een mac.
Hardware en OS zijn in ALLE fronten beter, en ik denk niet dat daar over valt te discussieren...toch? gewoon feiten

ok, je hebt ook langzame en instabiele macs, maar bekijk de kengetallen eens.
Beetje raar al die flames...echte kenners hoor, zeket allemaal een mac gehad en nu oordelen jullie uit ervaring >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ha, goed Simkin

Ik denk dat de mensen die het hardst de Mac afkraken, het liefst eentje zouden willen hebben.
Verder had ik het over de Java-codes die Windows-specifiek zijn, die niet op mijn Mac te lezen zijn. Moet ik daarvoor een PC kopen??

Verder wil ik even zeggen: Als je niet weet waarover je lult laat dan je arme toetsenbord met rust! (Scheelt RSI...;-)

• Alkaline
  • Laatst online: 13-04-2022

Alkaline

100% acid free

Je kan er altijd nog Virtual PC op zetten.

The whole is always greater than the sum of it's parts.

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op dinsdag 02 januari 2001 18:50 schreef GollemIII het volgende:
Ha, goed Simkin

Ik denk dat de mensen die het hardst de Mac afkraken, het liefst eentje zouden willen hebben.
BWAHAHAHHA!!
wat een belachelijke gedachte :o

tuurlijk wil ik een mac hebben... LOL dat verzin je toch niet..
hehehe.. een mac... belachelijk..

I wish I had a cool signature like everybody else

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 13:06
Maar toch klopt er iets niet...

Micro$oft java hoort niet eens te MOGEN bestaan!!!! Java is een standaard en daar mag je als "simpel" bedrijf gewoon niet van afwijken. Ik zie het als andere bedrijven vd markt afdrukken!!!

En dan heb ik het niet over de Mac maar over alle besturingssystemen!! Ik wil in de toekomst op ELK apparaat ELKE website willen bekijken, en als mijn telefoon (of koelkast ;))straks niet op M$ draait wil ik die site nog steeds goed zien!!!

Verwijderd

Topicstarter
Geplaatst door kevlar - dinsdag 02 januari 2001 19:04

quote:

Op dinsdag 02 januari 2001 18:50 schreef GollemIII het volgende:
Ha, goed Simkin

Ik denk dat de mensen die het hardst de Mac afkraken, het liefst eentje zouden willen
hebben.

BWAHAHAHHA!!
wat een belachelijke gedachte

tuurlijk wil ik een mac hebben... LOL dat verzin je toch niet..
hehehe.. een mac... belachelijk..

Hier krijg je RSI van ;)

Verder ben ik het helemaal eens met Steven

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

ALH

Of je een Mac fijner vind dan een pc of niet boeit hier even niet...

Ik vind ook dat iedereen sites in het algemeen moet kunnen bekijken ook al heb je een apple. :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Ok ik vind dat het nog net moet werken.. maar veel moeite wordt er niet voor gedaan.

Zoveel werk verzetten voor die paar % gebruikers is het gewoon niet waard voor de klant.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-02 13:05
Ik denk dat er ook nogal wat mensen zijn die twee mac's door elkaar halen
je hebt nl Mac ( G4 ) Cube's enzovoort
en dan de zooi/meuk aka I-mac
en inderdaad I-mac sucks ass
een gewone mac is wel makkelijk/fijn/handig/snel wat dan ook
maar voor een totaal ander publiek als de I-mac of de pc.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een G4 400, dus........

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
G4 rox :D, iMac sux bigtime :).
Pagina: 1