Toon posts:

Chello FTP Cap op drukke tijden?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt sinds korte tijd dat chello FTP transfers erg afremt op bepaalde tijden. Normaal krijg ik altijd rond de 280kb/s maar op bepaalde tijden (zoals savonds) komen mijn ftp downloads plotseling niet meer boven de 40kb/s. Ik heb meerdere chello gebruikers hierover horen klagen. Eerst dacht ik dat het gewoon door overbelasting kwam, maar het is echt alleen met FTP transfers. Met HTTP downloads op hetzelfde moment kom ik nog wel gewoon boven de 250kb/s.

Ik zou graag ervaringen van anderen willen weten om uit te vinden hoe deze cap werkt. Het ligt niet aan de port waarover de data gaat want ik heb ftp servers op verschillende poorten geprobeerd (ook 80) en zij blijven capped. Daarbij komt dat het FTP protocol voor data transfers een nieuwe socket opent op een hoge poort dus voor chello zou niet kunnen weten wat voor data connectie dit is (http/ftp/etc). Wat het nog vager maakt, want de isp weet dus blijkbaar of een simpele data socket tot stand is gebracht door FTP of een ander protocol.

Ze cappen dus niet simpelweg iedere connectie maar weten of dit een FTP transfer is of niet. Om te kijken of ze misschien ftp connecties monitoren oid gebruik ik nu SSL om met mijn FTP sites te connecten, waardoor alles na het tot stand brengen van het totstand brengen van de connectie encrypted is en dus blabla is voor de ISP. Maar ok dit helpt niet, mijn downloads komen niet boven de 40kb/s.

Wat wel werkt is verbinden met een snelle VPN (van bijv. mn universiteit) waardoor alle data voor de isp 1 grote VPN sessie lijkt (en dus geen ftp). op deze manier haal ik wel de volle snelheid, maar ik heb helaas niet altijd een VPN server ter beschikking.

op chelloo.com word gezegd dat je wel de volle snelheid kunt behalen door de files naar je eigen toe te fxp'en. Ik heb dit nog niet kunnen testen aangezien mijn router niet goed schijnt te functioneren. Maar dan nog lijkt me dit een onhandige oplossing en is het nog niet duidelijk hoe de cap werkt.

Wie weet hoe dit alles geregeld is??

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 01:01 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Nou, als je 't forum nazoekt kom je erachter dat je nou niet bepaald de eerste bent:

Chello FTP is traag
[rml][ Chello Classic] Rare "limit" praktijken[/rml]
[rml][ chello] FTP download snelheid 's avonds 10% van overdag[/rml]

Het lijkt erop dat men gecapt wordt tussen 18:00 en 24:00 (correct me if I'm wrong) en de snelheden verschillen. De een haalt maar 30 kB/s, de ander haalt toch nog bijna 200 kB/s. Ook is duidelijk dat alleen passive verbindingen worden geknepen.

Maargoed, 't is handiger om verder te gaan in het "limit praktijken"-topic. Hierrr dus.

Verwijderd

Zie Bergen :)

Dit topic is gesloten.