Mij is gevraagd om in een formulier in Word 2000/2003 een knop te maken, waarmee dat (ingevulde)formulier naar een vast email-adres wordt gestuurd. Word wordt/moet worden gebruikt als email-editor.
Al zoekende en uitproberend, ben ik o.a. op GoT het één en ander tegen gekomen, maar ik ben er nog niet uit.
Als ik de volgende code onder de knop zet:
wordt weliswaar Outlook gestart en het document als bijlage toegevoegd, maar krijg ik niet het juiste adres in het "Aan:" veld; ik kan niet vinden of en hoe dit dan wel kan? F1 geeft geen suggesties en alles tussen () of "" geeft een foutmelding.
Als ik uit eerder genoemd topic:
gebruik, krijg ik een extra tekst in het bericht, aangezien Outlook ervan uitgaat dat het een rondzendbericht betreft. De optie ziet er verder wel leuk uit, maar hoe sloop ik die tekst eruit??
Als ik met een macro probeer op te nemen, om dan de code uit te pluizen, kom ik niet verder dan de eerst genoemde, in ieder geval niet met een adres ingevuld in het "Aan:"-veld.
Iemand een optie voor me om te onderzoeken?
Al zoekende en uitproberend, ben ik o.a. op GoT het één en ander tegen gekomen, maar ik ben er nog niet uit.
Als ik de volgende code onder de knop zet:
Visual Basic:
1
2
| Options.SendMailAttach = True ActiveDocument.SendMail |
wordt weliswaar Outlook gestart en het document als bijlage toegevoegd, maar krijg ik niet het juiste adres in het "Aan:" veld; ik kan niet vinden of en hoe dit dan wel kan? F1 geeft geen suggesties en alles tussen () of "" geeft een foutmelding.
Als ik uit eerder genoemd topic:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| ActiveDocument.HasRoutingSlip = False ActiveDocument.HasRoutingSlip = True ActiveDocument.RoutingSlip.AddRecipient Recipient:="hier@daar.nl" With ActiveDocument.RoutingSlip .Protect = wdAllowOnlyComments .Subject = "Mailtje dat wordt verstuurd" .Message = "" .Delivery = wdOneAfterAnother .ReturnWhenDone = True .TrackStatus = True End With ActiveDocument.Route |
gebruik, krijg ik een extra tekst in het bericht, aangezien Outlook ervan uitgaat dat het een rondzendbericht betreft. De optie ziet er verder wel leuk uit, maar hoe sloop ik die tekst eruit??
Als ik met een macro probeer op te nemen, om dan de code uit te pluizen, kom ik niet verder dan de eerst genoemde, in ieder geval niet met een adres ingevuld in het "Aan:"-veld.
Iemand een optie voor me om te onderzoeken?